Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π.,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
European Career of Researchers- E*CARE project Ελισάβετ Κοκόζηλα ΕΚΕΤΑ 11 η Συνάντηση του Ελληνικού Δικτύου Κέντρων Κινητικότητας Ερευνητών, 11 Δεκεμβρίου.
Advertisements

Βιβλιοθήκες, ένα παράθυρο στον κόσμο Προϋποθέσεις και απαιτήσεις Σπύρος Πιέρρος Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Το έργο «Εθνικό.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π., Πρόεδρος Σ.Ε.Α.Β. Διημερίδα Διαβούλευσης για την Υλοποίηση των Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων των.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΖΑΛΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Συνεργασία Βιβλιοθηκών: Εθνικό, τοπικό, διαθεματικό επίπεδο Μαρία Κορκίδη Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκη 29/5/2008 Συνεργασία δημοτικών βιβλιοθηκών:
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Heal-Link)
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
Για ένα νέο ελληνικό Πανεπιστήμιο Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π. τ. Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Μέγαρο Μουσικής, Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου.
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης.
«ΜΟΝΑΔΑ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙOΤΗΤΑΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ» Διάρκεια έργου: 01/01/01 έως 31/12/2006.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Δ.Υ. Δευτέρα 18 Απριλίου 2011.
ΘΥΡΑ: ανάπτυξη θεματικής πύλης πληροφόρησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τη χρήση λογισμικού ανοικτού κώδικα Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
8 Σεπτεμβρίου 2003ΥΠΕΠΘ - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση - Χρήστος Νικολάου 1 Το Έργο της Επιτροπής Στρατηγικής για την Πληροφορική στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
Βιβλιογραφική Αναζήτηση: αναλυτική παρουσίαση και εφαρμογή της Υπηρεσίας Διαδανεισμού Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο Βιβλιοθήκη και Κέντρο.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Συμβάλλουμε στην υγεία του πολίτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π., Πρόεδρος Σ.Ε.Α.Β. Ημερίδα με θέμα: «Συνεργασία Βιβλιοθηκών: Εθνικό, τοπικό, διαθεματικό επίπεδο» Διεθνής Έκθεση Βιβλίου, Θεσσαλονίκη, 29 Μαΐου 2008

ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟ 1996 •Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες σε μικρό ποσοστό αυτοματοποίησης •Μικρή εμπειρία στις νέες τεχνολογίες •Έλλειψη διαλόγου μεταξύ των βιβλιοθηκών, με εξαίρεση το ετήσιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών •Έλλειψη αποδεκτών εθνικών προτύπων

ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ •Όλες οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες έχουν βιβλιοθηκονομικά συστήματα αυτοματοποίησης •Επαρκής έως μεγάλη εμπειρία στις νέες τεχνολογίες •Διάλογος μεταξύ των βιβλιοθηκών, όχι μόνον μέσω του ετήσιου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, αλλά κυρίως μέσω του Σ.Ε.Α.Β. •Λειτουργία νέων κτιρίων Κεντρικών Βιβλιοθηκών σε πολλά Ιδρύματα •Εξοπλισμός Βιβλιοθηκών

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Σ.Ε.Α.Β.) (1/2) •Αρχικές συζητήσεις με την έναρξη της Οριζόντιας Δράσης για τις Βιβλιοθήκες της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με χρηματοδότηση από το ΕΠΕΑΕΚ Ι το •Το τελικό κείμενο Συμφωνητικού Κοινοπραξίας εγκρίθηκε από τη Διοικούσα Επιτροπή τον Ιούλιο •Όλες οι Διοικήσεις των συμμετεχόντων Ιδρυμάτων υπέγραψαν το Συμφωνητικό, μέχρι τον Απρίλιο 2000.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Σ.Ε.Α.Β.) (2/2) •Συνέχιση λειτουργίας και στο πλαίσιο οριζόντιας δράσης χρηματοδοτούμενης από το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ. •Θεσμοθέτηση του Σ.Ε.Α.Β. με το άρθρο 17 του Ν.3403/2005. •Πρώτη Γ.Σ. του Σ.Ε.Α.Β. τον Μάιο 2007 με την εκλογή του επταμελούς Δ.Σ. και την απόφαση ένταξης ως συνεργαζόμενων μελών όλων των ερευνητικών κέντρων της Γ.Γ.Ε.Τ. και των τριών δημόσιων Πανεπιστημίων της Κύπρου. •Υπογραφή του συμφωνητικού συνεργασίας από όλους τους Προέδρους των Τ.Ε.Ι. (αναμένεται η αντίστοιχες υπογραφές από τους Πρυτάνεις).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (1/6) •Ως σημαντικότερο επίτευγμα θεωρείται η, μετά από αρκετές δυσκολίες, επίτευξη της συνεργασίας μεταξύ των Βιβλιοθηκών όλων των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. •Σημαντικό, επίσης, επίτευγμα είναι η συμμετοχή άνω των μισών Ιδρυμάτων σε διάφορες ενέργειες που αποσκοπούσαν στη συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (2/6)

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (3/6) •Λειτουργία του Συλλογικού Καταλόγου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, ΣΚΕΑΒ (κεντρικού και κατανεμημένου). Ο ΣΚΕΑΒ αποτελεί τη μεγαλύτερη βιβλιογραφική βάση της Ελλάδος. Ενοποιεί τις εγγραφές από 45 Ιδρύματα και Φορείς.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (4/6) •Συλλογική ηλεκτρονική πρόσβαση στο πλήρες κείμενο επιστημονικών περιοδικών και βιβλιογραφικών βάσεων δεδομένων. Τίτλοι περιοδικών στους οποίους έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση τα μέλη του Σ.Ε.Α.Β.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (5/6) •Λειτουργία της Μονάδας Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (ΜΟΠΑΒ). •Κεντρική Μηχανή Μετα-Αναζήτησης (metasearch) - Διασύνδεση όλων των πηγών του ΣΕΑΒ (Εκδότες, E-books, βάσεις δεδομένων, Βιβλιογραφικές Βάσεις, ΣΚΕΑΒ, κτλ.)

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (6/6) •Δίκτυο Διαδανεισμού Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών –Ξεκίνησε η κανονική λειτουργία (στάδιο τελικών ελέγχων) –Συμμετέχουν όλα τα Μέλη του ΣΕΑΒ –Στηρίζεται στο πιο διαδεδομένο λογισμικό VDX – OCLC –Πλήρης Διασύνδεση με τον ΣΚΕΑΒ, αλλά και με τα συστήματα ανοικτού κώδικα των μελών μας (όπως το SMILLE του Παν. Μακεδονίας και του PLEAS του Πάντειου Πανεπιστημίου). –Σχεδιασμός των μελλοντικών επεκτάσεων (πολλαπλοί λογαριασμοί, υποστήριξη παραρτημάτων, patron inititiated διαδανεισμός κτλ.)

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (1/3) •Σημαντική αναβάθμιση στην πρόσβαση από την ερευνητική κοινότητα στις πηγές πληροφόρησης. •Προσπάθεια ένταξης στη συμβατική εκπαιδευτική διαδικασία. •Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δια βίου μάθηση.

Χρονική εξέλιξη αριθμού άρθρων που οι χρήστες κατέβασαν στον Η/Υ τους ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (2/3)

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (3/3) •Ποια είναι τα επόμενα βήματα: –Αύξηση της χρήσης των παραδοσιακών και ψηφιακών υπηρεσιών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών από τους προπτυχιακούς φοιτητές –Αυτό προϋποθέτει αλλαγή στον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων –Σταδιακή κατάργηση του ενός και μοναδικού συγγράμματος –Εκμάθηση στους φοιτητές δεξιοτήτων μάθησης, με ταυτόχρονη απαλλαγή από την «αυθεντία» του ενός συγγράμματος, που οδηγεί στη συνέχιση της αποστήθισης

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΗΜΕΡΑ •Το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (Γ’ ΚΠΣ) τελειώνει. •Οι μέχρι σήμερα χρηματοδοτήσεις από το Γ’ ΚΠΣ και το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι •Δυστυχώς οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες δεν έχουν συμπεριληφθεί στα επιχειρησιακά προγράμματα του ΥπΕΠΘ και της Ψηφιακής Σύγκλισης του ΕΣΠΑ ( )

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ •Συνέχιση της πίεσης προς το ΥπΕΠΘ για ένταξη των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών στο ΕΣΠΑ •Στις προσπάθειες αυτές τα σημαντικότερα θέματα που πρέπει να αναδειχθούν είναι: (α)η μεγάλη πρόοδος που έχει επιτευχθεί και ο κίνδυνος επιστροφής στην προ του 1996 εποχή (β)η άμεση συνάφεια της λειτουργίας των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών με τη διασφάλιση ποιότητας των Α.Ε.Ι. (γ)τα μεγάλα τραύματα που θα δεχθούν οι εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες των Α.Ε.Ι. (δ)η κατασπατάληση πόρων από την έλλειψη συντονισμού, με την ανάπτυξη εκ νέου υποδομών και τεχνογνωσίας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (1/2) •Συνέχιση του έργου του Σ.Ε.Α.Β. •Σημαντικότεροι στόχοι που πρέπει να τεθούν είναι: (α)η αναβάθμιση της λειτουργίας του ΣΚΕΑΒ (β)η ανάπτυξη εθνικών προτύπων (γ)η ανάπτυξη συστήματος διαδανεισμού (δ)η ανάπτυξη και εφαρμογή δεικτών ποιότητας (ε)η διατήρηση ή/και αύξηση του αριθμού των ηλεκτρονικών πηγών συλλογικής πρόσβασης (στ)η συνεχιζόμενη εκπαίδευση του προσωπικού των βιβλιοθηκών (ζ)η μεταφορά τεχνογνωσίας σε άλλες βιβλιοθήκες, μέσω της δημιουργίας συμβουλευτικών/ συντονιστικών οργάνων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (2/2) •Συνέχεια σημαντικών στόχων: (η)η αναβάθμιση της πύλης πληροφόρησης του Σ.Ε.Α.Β. (help desk, authentication/shibboleth, federation search, ηλεκτρονικό ευρετήριο ελληνικών περιοδικών) (θ)η δημιουργία και λειτουργία συντονιστικών οργάνων σε θέματα ψηφιοποίησης, μεταδεδομένων, κτλ. (ι)η ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων (ια)η δημιουργία αρχείου ελλήνων ερευνητών και ελληνικών ερευνητικών ιδρυμάτων (ιβ)η ανάπτυξη υπηρεσίας διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων (ιγ)η ανάπτυξη αυτοματοποιημένου συστήματος βιβλιοθηκών ανοικτής πρόσβασης

ΠΩΣ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΕΤΑ ΤΟ Γ’ ΚΠΣ (1/3) •Πρώτο μεγάλο ερωτηματικό είναι η βιωσιμότητα του Σ.Ε.Α.Β. μετά και το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, εφόσον δεν χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ. Με δεδομένο τον δημόσιο χαρακτήρα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, μόνη εναλλακτική λύση συντήρησης του έργου του Σ.Ε.Α.Β. και των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (λειτουργικά έξοδα) είναι ο Τακτικός Προϋπολογισμός του ΥπΕΠΘ, με αντίστοιχη αύξηση της χρηματοδότησης.

ΠΩΣ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΕΤΑ ΤΟ Γ’ ΚΠΣ (2/3) •Το δεύτερο μεγάλο ερωτηματικό έχει να κάνει με τους φορείς που θα συμμετέχουν στον Σύνδεσμο. Ως γνωστόν, σήμερα στον Σ.Ε.Α.Β., εκτός από όλα τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συμμετέχουν επίσης η Ε.Β.Ε. και η Ακαδημία Αθηνών, και ως συνεργαζόμενα μέλη τα τρία Πανεπιστήμια της Κύπρου, το Π.Ι., το Ι.Τ.Υ. και οι ερευνητικοί φορείς που εποπτεύονται από τη Γ.Γ.Ε.Τ.

ΠΩΣ ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΜΕΤΑ ΤΟ Γ’ ΚΠΣ (3/3) •Πρόταση: Δεδομένου του μεγέθους της χώρας μας, θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσει μία σοβαρή συζήτηση του κατά πόσον ο Σ.Ε.Α.Β. θα πρέπει να επεκταθεί και στα άλλα είδη Βιβλιοθηκών (Δημόσιες, Δημοτικές, Νοσοκομείων, Σχολικές), προκειμένου να καταλήξουμε σε Σύνδεσμο Ελληνικών Βιβλιοθηκών, με προφανή πλεονεκτήματα.

ΤΕΛΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ •Η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας. •Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ερευνητών της χώρας μας. •Η διεύρυνση του Σ.Ε.Α.Β. και η μετεξέλιξή του σε Σύνδεσμο Ελληνικών Βιβλιοθηκών.