ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π., Πρόεδρος Σ.Ε.Α.Β. Διημερίδα Διαβούλευσης για την Υλοποίηση των Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων των.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
Advertisements

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
9.7. Υπηρεσία Πολυμορφικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για τους Φοιτητές με Αναπηρίες Πάντειο Πανεπιστήμιο Ειρήνη Δαφέρμου 20ο Πανελλήνιο.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
Ελληνικός Ερευνητικός Χώρος: δείκτες και επιδόσεις • Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις • Ερευνητική Δραστηριότητα 16 Φεβρουαρίου 2012 | Αθήνα Το Ελληνικό.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΚΑΙ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ Α.Ε.Ι. Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π.,
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
EPublishing 6/ Βικτωρία Τσουκαλά, PhD Ιούνιος 2013 Η Πράξη “Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας/Κοινωνικά Δίκτυα – Περιεχόμενο Παραγόμενο.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης Ιωάννινα, Ιούνιος 2004 Μ. Κουτροκόη Πρόσβαση στη γνώση.
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
Α. Πορεία δράσης μαρμάρου Β. Επόμενες Προγραμματισμένες ενέργειες δράσης. Γ. Συνοπτική Ενημέρωση για την Πρόσκληση Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα.
Για ένα νέο ελληνικό Πανεπιστήμιο Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π. τ. Ειδικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Μέγαρο Μουσικής, Αίθουσα Δημήτρη Μητρόπουλου.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες για την πρόσβαση στη γνώση: βιβλιοθήκες, αρχεία Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση, δρ Ειδική Γραμματέας ΥΠΕΠΘ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΕΚΤ
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
1. 2 Τι είναι το ΕΚΤ Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ)είναι ο εθνικός οργανισμός για την συγκέντρωση, την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
8 Σεπτεμβρίου 2003ΥΠΕΠΘ - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση - Χρήστος Νικολάου 1 Το Έργο της Επιτροπής Στρατηγικής για την Πληροφορική στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
1 Το έργο «Ανοικτά Ψηφιακά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» : Σύντομη περιγραφή – Γενικά Στοιχεία Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Συμβάλλουμε στην υγεία του πολίτη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Β.Ι. ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ Καθηγητής Ε.Μ.Π., Πρόεδρος Σ.Ε.Α.Β. Διημερίδα Διαβούλευσης για την Υλοποίηση των Συγχρηματοδοτούμενων Δράσεων των Πανεπιστημίων στο Πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» Καρδίτσα, Σεπτεμβρίου 2008

ΥΠΑΡΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΧΩΡΟ ΤΟ 1996 •Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες σε μικρό ποσοστό αυτοματοποίησης •Μικρή εμπειρία στις νέες τεχνολογίες •Έλλειψη διαλόγου μεταξύ των βιβλιοθηκών, με εξαίρεση το ετήσιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών •Έλλειψη αποδεκτών εθνικών προτύπων

ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ •Όλες οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες έχουν βιβλιοθηκονομικά συστήματα αυτοματοποίησης •Επαρκής έως μεγάλη εμπειρία στις νέες τεχνολογίες •Διάλογος μεταξύ των βιβλιοθηκών, όχι μόνον μέσω του ετήσιου Συνεδρίου Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, αλλά κυρίως μέσω του Σ.Ε.Α.Β. •Λειτουργία νέων κτιρίων Κεντρικών Βιβλιοθηκών σε πολλά Ιδρύματα •Εξοπλισμός Βιβλιοθηκών

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (1/6) •Ως σημαντικότερο επίτευγμα θεωρείται η, μετά από αρκετές δυσκολίες, επίτευξη της συνεργασίας μεταξύ των Βιβλιοθηκών όλων των Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. •Σημαντικό, επίσης, επίτευγμα είναι η συμμετοχή άνω των μισών Ιδρυμάτων σε διάφορες ενέργειες που αποσκοπούσαν στη συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχουν οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (2/6)

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (3/6) •Λειτουργία του Συλλογικού Καταλόγου Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών, Σ.Κ.Ε.Α.Β. (κεντρικού και κατανεμημένου) Ο Σ.Κ.Ε.Α.Β. αποτελεί τη μεγαλύτερη βιβλιογραφική βάση της Ελλάδος. Ενοποιεί τις εγγραφές από 45 Ιδρύματα και Φορείς.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (4/6) •Συλλογική ηλεκτρονική πρόσβαση στο πλήρες κείμενο επιστημονικών περιοδικών και βιβλιογραφικών βάσεων δεδομένων. Τίτλοι περιοδικών στους οποίους έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση τα μέλη του Σ.Ε.Α.Β.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (5/6) •Λειτουργία της Μονάδας Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών (Μ.Ο.Π.Α.Β.). •Κεντρική Μηχανή Μετα-Αναζήτησης (Metasearch) - Διασύνδεση όλων των πηγών του Σ.Ε.Α.Β. (Εκδότες, E-books, βάσεις δεδομένων, Βιβλιογραφικές Βάσεις, Σ.Κ.Ε.Α.Β., κτλ.)

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ Σ.Ε.Α.Β. (6/6) •Δίκτυο Διαδανεισμού Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών –Ξεκίνησε η κανονική λειτουργία (στάδιο τελικών ελέγχων) –Συμμετέχουν όλα τα Μέλη του Σ.Ε.Α.Β. –Στηρίζεται στο πιο διαδεδομένο λογισμικό VDX – OCLC –Πλήρης Διασύνδεση με τον Σ.Κ.Ε.Α.Β., αλλά και με τα συστήματα ανοικτού κώδικα των μελών μας (όπως το SMILLE του Παν. Μακεδονίας και του PLEAS του Πάντειου Πανεπιστημίου). –Σχεδιασμός των μελλοντικών επεκτάσεων (πολλαπλοί λογαριασμοί, υποστήριξη παραρτημάτων, patron inititiated διαδανεισμός κτλ.)

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (1/4) •Σημαντική αναβάθμιση στην πρόσβαση από την ερευνητική κοινότητα στις πηγές πληροφόρησης. •Προσπάθεια ένταξης στη συμβατική εκπαιδευτική διαδικασία. •Απαραίτητη προϋπόθεση για τη δια βίου μάθηση.

Χρονική εξέλιξη αριθμού άρθρων που οι χρήστες κατέβασαν στον Η/Υ τους ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (2/4)

Χρονική εξέλιξη αριθμού δημοσιεύσεων ερευνητών Ελληνικών Ιδρυμάτων ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (3/4) ΔεκαετίαScopusWoS

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ (4/4) •Ποια είναι τα επόμενα βήματα: –Αύξηση της χρήσης των παραδοσιακών και ψηφιακών υπηρεσιών των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών από τους προπτυχιακούς φοιτητές –Αυτό προϋποθέτει αλλαγή στον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων –Σταδιακή κατάργηση του ενός και μοναδικού συγγράμματος –Εκμάθηση στους φοιτητές δεξιοτήτων μάθησης, με ταυτόχρονη απαλλαγή από την «αυθεντία» του ενός συγγράμματος, που οδηγεί στη συνέχιση της αποστήθισης

ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΝΟΣ Α.Ε.Ι. (1/3) •Για τους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές: –έμφαση στη μάθηση και η ενθάρρυνση για ενεργό συμμετοχή τους στη διαδικασία της –ενθάρρυνση για αναζήτηση πληροφοριών, αξιολόγησή τους, επιλογή των κατάλληλων, σύνθεση και παρουσίασή τους –στήριξή τους, ώστε να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν και να αναπτύσσουν μια ισχυρή και δια βίου σχέση με τη μάθηση

ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΝΟΣ Α.Ε.Ι. (2/3) •Για το διδακτικό/ερευνητικό προσωπικό: –πρόσβαση σε μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών επιστημονικών περιοδικών, βιβλιογραφικών βάσεων δεδομένων και εξειδικευμένων ηλεκτρονικών βιβλίων –δημιουργία υποδομών για τη συγκέντρωση, διατήρηση και προβολή της ερευνητικής και συγγραφικής τους δραστηριότητας, μέσω των ακαδημαϊκών καταθετηρίων –δημιουργία αρχείου ελλήνων ερευνητών –συντονισμός της δημιουργίας και η συνεχής υποστήριξη ελληνικών επιστημονικών ηλεκτρονικών περιοδικών ανοιχτής πρόσβασης

ΚΥΡΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΝΟΣ Α.Ε.Ι. (3/3) •Τα προηγουμένως αναφερθέντα: –βρίσκονται σε πλήρη αντιστοιχία με τη διεθνή πραγματικότητα –απορρέουν από τις απαιτήσεις της Ε.Ε. (διακήρυξη Μπολόνια, οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Έρευνας, οδηγίες της EUA) –αποτελούν κομβικά κριτήρια της διαδικασίας αξιολόγησης των ελληνικών Α.Ε.Ι.

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ •Ένταξη των Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών στο ΕΣΠΑ του ΥπΕΠΘ ως υποέργα σε άλλες ιδρυματικές ή τμηματικές δράσεις. •Στην περίπτωση αυτή θα προκύψουν προβλήματα, όπως: (α)απουσία συνολικής εικόνας των υποδομών και υπηρεσιών που πρέπει να αναπτυχθούν (β)ανάπτυξη εκ νέου βασικών υποδομών και απόκτηση τεχνογνωσίας από όλες τις ομάδες/μονάδες που θα θέλουν να υλοποιήσουν αντίστοιχα έργα (γ)ανομοιογένεια παραγόμενων προϊόντων, με συνακόλουθες δυσκολίες στην εκπαίδευση των χρηστών (δ)αδυναμία συνένωσης προϊόντων σε εθνικές πλατφόρμες/δράσεις (ε)άγνοια προτύπων – δημιουργία προϊόντων με αδυναμία αξιοποίησης στον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο (στ)αδυναμία συνέχισης διάθεσης των προϊόντων μετά τη λήξη της χρηματοδότησης

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (1/3) •Ύπαρξη δύο ειδών δράσεις: μία ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ για κάλυψη των αναγκών σε εθνικό επίπεδο, και ΚΑΘΕΤΕΣ που θα καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες της Κεντρικής Βιβλιοθήκης κάθε Α.Ε.Ι. •Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ δράση μπορεί να ενταχθεί στους άξονες: –1, 2 και 3 «Αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης και προώθηση της κοινωνικής ενσωμάτωσης». •Οι ΚΑΘΕΤΕΣ δράσεις μπορούν να ενταχθούν στους άξονες: –7, 8 και 9 «Ενίσχυση της δια βίου εκπαίδευσης ενηλίκων», και –10, 11 και 12 «Ενίσχυση του ανθρώπινου κεφαλαίου για την προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας».

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (2/3) •Η ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ δράση προτείνεται να περιλαμβάνει τα ακόλουθα: (1)προμήθεια ηλεκτρονικών περιοδικών και βιβλίων (εφόσον δεν εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων) (2)προμήθεια αρχείων (backfiles) ηλεκτρονικών περιοδικών (3)αναβάθμιση των υπηρεσιών του Σ.Κ.Ε.Α.Β. με νέες καινοτόμες δράσεις και διάχυση της τεχνογνωσίας σε βιβλιοθήκες άλλων δημόσιων φορέων (4)ανάπτυξη υπηρεσίας δανεισμού άρθρων από πηγές του Σ.Ε.Α.Β. προς άλλους δημόσιους φορείς (5)ανάπτυξη εθνικών προτύπων (6)δημιουργία αρχείου Ελλήνων ερευνητών (7)θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας (8)διασύνδεση ακαδημαϊκών καταθετηρίων των Α.Ε.Ι. (9)ανάπτυξη εθνικών δεικτών ποιότητας για τις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (3/3) •Οι ΚΑΘΕΤΕΣ δράσεις προτείνεται να περιλαμβάνουν όλα ή κάποια από τα ακόλουθα, μέσω ανταγωνιστικών προτάσεων: (1)ανάπτυξη ή δημιουργία Ακαδημαϊκών Καταθετηρίων (εφόσον δεν έχουν ήδη αναπτυχθεί) (2)δημιουργία κατάλληλων υποδομών ηλεκτρονικής εκδοτικής (e-publishing) στην ελληνική γλώσσα, με λογισμικό ανοικτής πρόσβασης (3)προμήθεια, αλλά και ανάπτυξη, ψηφιακού περιεχομένου, ειδικά για εκπαίδευση από απόσταση (4)δημιουργία ηλεκτρονικού ευρετηρίου ελληνικών περιοδικών (5)πιλοτική δημιουργία συγγραμμάτων σε ηλεκτρονική μορφή, με στόχο την κατάργηση των έντυπων συγγραμμάτων (6)βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών σε ΑμεΑ (7)ανάπτυξη προγραμμάτων πληροφοριακού γραμματισμού (8)ανάπτυξη συνεργασιών για χρήση λογισμικού ανοιχτής πρόσβασης στις βιβλιοθηκονομικές εφαρμογές (9)ανάπτυξη συνεργασιών για μείωση του φαινομένου της λογοκλοπής σε εργασίες φοιτητών

ΤΕΛΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ •Η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στη χώρα μας. •Η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ερευνητών της χώρας μας.