Ρύθμιση των οφειλών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς τα πιστωτικά ιδρύματα 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
«Κυβερνητικές προτάσεις για το Ασφαλιστικό» © VPRC – Μάρτιος / Δ.1 © VPRC – Μάρτιος 2008 ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ.
1. 2 ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ Ο.Α.Ε.Π.  Ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (Ο.Α.Ε.Π.) ιδρύθηκε με το Νόμο 1796/1988. •Είναι μη κερδοσκοπικός Οργανισμός με.
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
1 Φορολογικά, εργασιακά & ασφαλιστικά θέματα: Τι αλλάζει από στο οδοντιατρείο μου;
Συμφωνίας Άμεσου Διακανονισμού Ζημιών
Μια αγορά με ευκαιρίες και παγίδες. Η συγκεκριμένη αγορά γίνεται πολύ συχνά, αντικείμενο λαϊκισμού, δημαγωγίας και πλειοδοσίας μιας δήθεν κοινωνικής ευαισθησίας.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Ιούλιο ς 2013 Αριστοτέλους 46, 10433, Αθήνα - Τηλ: Fax: website:
ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ
Οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στο περιβάλλον της Βασιλείας ΙΙ
Ο παράγων «Άνθρωπος» κινητήριος Μοχλός στην ανάπτυξη των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων Σύστημα Bonus • Κατηγορία Β: Στόχοι Εταιρείας : Συντελεστής Βαρύτητας:
Προγραμμα ΤΕΠΙΧ – Νησιωτική Τουριστική Επιχειρηματικότητα
Ευγενία Αλεξανδροπούλου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
1 ΤΑ ΝΕΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ. 2 - Από τον Ιούλιο ψηφίστηκαν τρεις νόμοι που περιέχουν σημαντικές αλλαγές στην φορολογική νομοθεσία και επιβάλλουν νέους φόρους.
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. / "SEMI-REGULATED" ΑΓΟΡΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
IKRP Rokas & Partners Περίληψη νομικού πλαισίου για τις αλλοδαπές εταιρείες.
Ατομικές συμβάσεις μερικής απασχόλησης Δανεισμός εργαζομένου
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΕΥΑΓΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ Βοηθ. Γεν. Δντης.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (RISK MANAGEMENT)
1 Οδικός Χάρτης Σταδιακής Χαλάρωσης των Περιοριστικών Μέτρων Φάση 1 - Στάδιο 1 •Μείωση των κινδύνων που απορρέουν από την κατοχή μεγάλων ποσών μετρητών.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
1 Αγροτική Επιχειρηματικότητα & Τραπεζικό σύστημα Α. Αθανασόπουλος Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Γενική Διεύθυνση Τραπεζικής Μικρών Επιχειρήσεων Eurobank.
ΠΑΣΕΓΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ : ΑΓΡΟΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΑΠΑΝΩΝ
Η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ/ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ (του ΠΜΣ «ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗΣ» του Παντείου πανεπιστημίου) Όλγα Παπαναστασοπούλου.
Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων 1.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Επαγγελματική Αστική Ευθύνη Διαμεσολαβητών 29/5/2014 Μάνος Δημήτριος.
Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας & Ανάπτυξης
Νέλλη Τζάκου – Λαμπροπούλου Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής Εθνική Τράπεζα Ο ρόλος του Τραπεζικού Τομέα στην επανεκκίνηση του Real Estate Prodexpo.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΧΡΕΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ Η μεγαλύτερη αναδιάρθρωση ιδιωτικού.
Λ. Κηφισίας 3, Μαρούσιτηλ.: τηλ.: ΧΟΡΗΓΟΣ: Μέλος του δικτύου :
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Ο.Τ.Α. (Δ.Ε.Α.Δ.Β. Α.Ε.)
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ Ο.Ε. ΣΕ Α.Ε.
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων Διάλεξη 10η
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Τραπεζική Λογιστική – Μη Εξυπηρετούμενα Δάνεια Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Τραπεζική Λογιστική – Εκτοκισμός και Προϊόντα Χορηγήσεων Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Οικονομικά Μαθηματικά Ενότητα: Σύνθετη Κεφαλαιοποίηση Γιανναράκης Γρηγόρης Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων (Γρεβενά)
ΔΑΝΕΙΑ ΕΝΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΚΙΝΔΥΝΟΣ Η ΑΠΛΑ ΜΙΑ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ;
για τους υπερχρεωμένους πολίτες
Το ειδικό καθεστώς καταβολής Φ.Π.Α. κατά την είσπραξη Αθηνά Σχινά
ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΝΟΜΟΣ 4308/
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Δίκαιο εμπράγματης ασφάλειας: Εισαγωγή και γενικές αρχές
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΕΑΝ ΑΕ
Έννοια του ημερολογίου
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ
ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ: ΕΥΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, LL
για τους υπερχρεωμένους πολίτες
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Ν. 1796/1988 Σύσταση Οργαν. Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων κλπ
Ιωάννης Ε. Μπιμπλής, Δικηγόρος
Ηλεκτρονικές εφαρμογές Φορολογίας Κεφαλαίου
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ρύθμιση των οφειλών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς τα πιστωτικά ιδρύματα 1

Οι προτάσεις που ακολουθούν έχουν διαμορφωθεί λαμβάνοντας υπόψιν:  τις ανάγκες και τα προβλήματα όπως τα περιέγραψαν 70 περίπου φορείς, ανταποκρινόμενοι στη σχετική πρόσκληση του Υπουργείου  τα σχόλια περισσότερων από 300 πολιτών που συμμετείχαν στη διαβούλευση για το νομοσχέδιο Διαβούλευση Εκτίμηση Ενίσχυσης Ρευστότητας άνω των 3 δις € 2

«Είμαστε μια επιχείρηση εποχιακή. Απασχολούμε 11 άτομα. Λόγω της κρίσης πολλοί πελάτες μας δεν μας πληρώνουν βεβαιωμένες οφειλές. Τον Σεπτέμβριο σφραγίστηκε μια επιταγή μας την οποία λίγο αργότερα εξοφλήσαμε. Μας καταχώρησαν τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ. Μας στέρησαν το μπλοκ επιταγών για 3 χρόνια και μας μπλόκαραν και το πλαφόν μας ύψους ευρώ. Δεν είμαστε απατεώνες!!! Αποφασίστε ΣΗΜΕΡΑ γιατί αύριο θα είναι ΑΡΓΑ.» Κ.Ε. Διαβούλευση Σχόλια πολιτών 3 «Χρειάζεται αναχρηματοδότηση των ληξιπρόθεσμων και μη οφειλών, με ευνοϊκούς ορούς, περίοδο χάριτος, χαμηλότερη δόση και απλές διαδικασίες, ώστε να μπορούμε ως επιχειρηματίες να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας και να είμαστε συνεπείς. Δεν είμαστε αφερέγγυοι, δεν είμαστε απατεώνες – απλά η κρίση μας εγκλώβισε σε αδιέξοδο. Οι Τράπεζες δημιούργησαν μεγάλο πρόβλημα, που τελικά θα γυρίσει μπούμερανγκ αν δεν αλλάξουν τακτική.» Σ.Β

« Να συμφωνηθεί με τον τραπεζικό τομέα πρόγραμμα αναστολής πληρωμής για 12 μήνες άτοκα των δόσεων δανείων των ΜμΕ όλων των κλάδων επιχειρηματικής δραστηριότητας οι οποίες έως και 31 /08/08 εξυπηρετούσαν κανονικά τις δανειακές τους υποχρεώσεις καθώς και αναχρηματοδότηση ληξιπρόθεσμων οφειλών για τις επιχειρήσεις που πλήττονται ιδιαίτερα και αντιμετωπίζουν πρόβλημα αποπληρωμής τους...» «Άμεση διαγραφή απο το μητρώο όλων των επιχειρήσεων που έχουν εξοφλήσει τις υποχρεώσεις τους είτε από δάνεια είτε από επιταγές, συναλλαγματικές, διαταγές πληρωμής κλπ Διαγραφή όλων όσων εγγράφονται για μικρές οφειλές π.χ. Μέχρι 5000 €. Επιμήκυνση του χρόνου αναγγελίας και εγγραφής στο μητρώο ακάλυπτης επιταγής ή αποπλήρωσης συναλλαγματικής σε 30 εργάσιμες ημέρες από αυτό που ισχύει σήμερα. Περιορισμός του χρόνου αποκλεισμού από την τραπεζική χρηματοδότηση και τη χορήγηση βιβλιαρίου επιταγών από 3 σε 2 χρόνια. ‘Ολες οι παραπάνω ρυθμίσεις να ισχύουν μέχρι την έξοδο της οικονομίας από την κρίση και την αποκατάσταση της ισορροπίας στις αγορές». Διαβούλευση Σχόλια φορέων 4

Γιατί απαιτείται ρύθμιση για τα επιχειρηματικά δάνεια ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ (Αυγ. 2009) (δεν περιλαμβάνονται τα ομολογιακά δάνεια) 109 δις ΕΠΙΣΦΑΛΕΙΣ: 10%11 δις ΑΦΟΡΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ ΜΕΧΡΙ 1 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ : 60%5 δις ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ή ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΕΝΤΑ ΑΠΟ : 70%3,5 δις ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ 5

Α. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τις οφειλές των επιχειρήσεων προς τις Τράπεζες 6

Α. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τις οφειλές των επιχειρήσεων προς τις Τράπεζες Α1. Ληξιπρόθεσμες οφειλές μετά την Α2. Ληξιπρόθεσμες οφειλές μετά την Α3. Ενήμερες οφειλές 7

Α1. Ληξιπρόθεσμες μετά την Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών, από δάνεια ή αλληλόχρεους λογαριασμούς, με:  2 έτη περίοδο χάριτος για την απόσβεση του κεφαλαίου  εξόφληση του κεφαλαίου με τοκοχρεολυτικές δόσεις τουλάχιστον 5 ετών  μέχρι 1 εκατ. € ανά Τράπεζα κι ανά δανειολήπτη και  μέχρι 3 εκατ. € για όλες τις Τράπεζες συνολικά ανά δανειολήπτη με το επιτόκιο της ενήμερης οφειλής 8

Α1. Ληξιπρόθεσμες μετά την Με το σχέδιο νόμου ρυθμίζονται ειδικότερα:  Ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις που δεν έχουν καταγγελθεί  Οφειλές συμβάσεων δανείων που έχουν καταγγελθεί μετά την ή θα καταγγελθούν εντός 2 μηνών από τη ψήφιση του νόμου  Ληξιπρόθεσμες οφειλές από συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης ακινήτων που δεν έχουν καταγγελθεί. Για τις παραπάνω ληξιπρόθεσμες οφειλές διαγράφονται οι τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού εφόσον δεν έχουν καταβληθεί. 9

Α2. Ληξιπρόθεσμες μετά την Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών επιχειρήσεων, επαγγελματιών και αγροτών, από δάνεια ή αλληλόχρεους λογαριασμούς, με:  2 έτη περίοδο χάριτος για την απόσβεση του κεφαλαίου  εξόφληση του κεφαλαίου με τοκοχρεολυτικές δόσεις τουλάχιστον 5 ετών  μέχρι 1 εκατ. Ευρώ ανά Τράπεζα κι ανά δανειολήπτη και  μέχρι 3 εκατ. Ευρώ για όλες τις Τράπεζες συνολικά ανά δανειολήπτη με το επιτόκιο της ενήμερης οφειλής με την προϋπόθεση καταβολής 10% της οφειλής μέχρι Οι τόκοι υπερημερίας και ανατοκισμού διαγράφονται μόνον εφόσον έχει εξοφληθεί το 50% της οφειλής. 10

Α3. Ενήμερες Οφειλές Ρύθμιση των ενήμερων οφειλών επιχειρήσεων και αγροτών με δικαίωμα επιλογής ανάμεσα σε:  1 έτος περίοδο χάριτος για την απόσβεση του κεφαλαίου και αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας  2 έτη αναστολή χρεωλυτικής αποπληρωμής του άληκτου κεφαλαίου και αντίστοιχη παράταση της συμβατικής διάρκειας  Παράταση της συμβατικής διάρκειας κατά 3 έτη με το επιτόκιο της ενήμερης οφειλής 11

Β1. Ποσό ρύθμισης – € ανά πιστωτικό ίδρυμα – και μέχρι 1 εκ. € στο σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων δικαιούνται  Φυσικά και νομικά πρόσωπα με βιβλία Γ’ κατηγορίας  Αγροτικοί συνεταιρισμοί, ενώσεις αυτών και ομάδες παραγωγών ανεξαρτήτως βιβλίων εφόσον εμφανίζουν ζημίες την τελευταία χρήση και έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο από 2,5 εκ. € 12 Α3. Ποσά ρύθμισης ενήμερων οφειλών Β2. Ποσό ρύθμισης – € ανά πιστωτικό ίδρυμα – και μέχρι € στο σύνολο των πιστωτικών ιδρυμάτων δικαιούνται  Φυσικά και νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική δραστηριότητα και στη χρήση του 2008 έχουν ακαθάριστα έσοδα μικρότερα των €  Φυσικά πρόσωπα που κατά κύριο επάγγελμα ασκούν αγροτική δραστηριότητα  Επιχειρήσεις που αποδεδειγμένα έχουν υποστεί σημαντικές καταστροφές από πυρκαγιές ή φυσικά φαινόμενα από το 2007 μέχρι τη δημοσίευση του νόμου.

 Σε περίπτωση καταγγελίας συμβάσεων ανοικτού ή αλληλόχρεου λογαριασμού 2 μήνες από τη δημοσίευση του νόμου και μέχρι την 30 η Ιουνίου 2011, ο οφειλέτης έχει το δικαίωμα να αποπληρώσει το κατάλοιπο του λογαριασμού σε 5 έτη με ισόποσες μηνιαίες τοκοχρεολυτικές δόσεις, καταβάλλοντας κατά το 1 ο έτος μόνο τόκους με το επιτόκιο ενήμερης οφειλής  Το παραπάνω ισχύει και για το ποσόν κατά το οποίο μειώνεται το πιστωτικό όριο  Το δικαίωμα του οφειλέτη για ρύθμιση της οφειλής ασκείται εντός 1 μηνός από την κοινοποίηση σε αυτόν της καταγγελίας. Η προθεσμία του 1 μηνός δεν αρχίζει, αν δεν ενημερωθεί ο οφειλέτης για το δικαίωμα αυτό.  Ισχύουν τα όρια ενήμερης οφειλής Καταγγελία ανοικτού λογαριασμού 13

Προθεσμίες υπαγωγής  Με το σχέδιο νόμου θα τίθεται προθεσμία μέχρι εντός της οποίας θα μπορεί ο δανειολήπτης να υποβάλλει αίτηση στην τράπεζά του για την υπαγωγή του στις παραπάνω ρυθμίσεις.  Μέχρι θα αναστέλλεται κάθε διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης.  Οι παραπάνω ρυθμίσεις δεν αφορούν ληξιπρόθεσμες οφειλές από τα ομολογιακά δάνεια, τα εγγυημένα και τα επιδοτούμενα από Δημόσιο δάνεια και από συμβάσεις πρακτορείας επιχειρηματικών απαιτήσεων που έχουν συναφθεί με τα πιστωτικά ιδρύματα.  Για τη μη συμμόρφωση προς όλες τις διατάξεις του Νόμου προβλέπονται ΑΥΣΤΗΡΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΚΥΡΩΣΕΙΣ 14

ΕΤΟΣΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΤΑΓΩΝΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΕΣ% ΣΦΡΑΓΙΣΜΕΝΩΝ ΤεμάχιαΠοσά (δις Ευρώ) ΤεμάχιαΠοσά (δις Ευρώ) ΤεμάχιαΠοσά , ,920,50%0,26% , ,290,67%0,36% 09/ , ,421,95%0,96% Ήδη μέχρι το 3 ο Τρίμηνο του 2009, διαπιστώνεται υπερδιπλασιασμός των σφραγισμένων επιταγών τόσο σε επίπεδο ποσού όσο και αριθμού επιταγών Εκτιμάται ότι οι σφραγισμένες επιταγές θα υπερβούν τα 3δις ευρώ. Γιατί απαιτείται ρύθμιση για τις επιταγές - Τειρεσία Πηγή: ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ ΑΕ 15

Β. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγές 16

Β. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγές 1. Γενικευμένη αμνηστία 1. Γενικευμένη «αμνηστία» για όλες τις καταγραφές δυσμενών δεδομένων στα αρχεία του ΤΕΙΡΕΣΙΑ και αφορούν οποιαδήποτε οφειλή που είτε έχει εξοφληθεί ή θα εξοφληθεί μέσα σε 3 μήνες από την ψήφιση του νόμου. Ως συνέπεια της «αμνηστίας» αυτής αίρεται και το μέτρο της διοικητικής στέρησης βιβλιαρίου επιταγών. Η πιθανότητα αθέτησης μελλοντικών υποχρεώσεων για εκείνους που έχουν εξοφλήσει (κι άρα εμπίπτουν στην «αμνηστία») είναι περίπου 3 φορές μικρότερη απ’ ότι για εκείνους που έχουν ανεξόφλητες υποχρεώσεις ( 19,5% έναντι 51% αντίστοιχα- Πηγή: Τειρεσίας ΑΕ) 17

Β. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγές 2. Αναθεώρηση ΤΕΙΡΕΣΙΑ 2. Αναθεώρηση ΤΕΙΡΕΣΙΑ (συν)Χρόνος τήρησης Α. Προθεσμία διαγραφής από τα αρχεία του ΤΕΙΡΕΣΙΑ ακάλυπτης επιταγής η οποία εξοφλείται Από 8 ημέρες σε 30 ημέρες ( από την ημ/νία σφράγισης) Β. Παραμονή δυσμενών στοιχείων στο μητρώο του ΤΕΙΡΕΣΙΑ για Επιταγές- Συναλλαγματικές Από 3 χρόνια σε 2 χρόνια Γ. Παραμονή δυσμενών στοιχείων στο μητρώο του ΤΕΙΡΕΣΙΑ για καταγγελίες συμβάσεων καρτών, δανείων καταναλωτικής και στεγαστικής πίστης και χορηγήσεων μέσω παροχής δικαιώματος υπερανάληψης (overdraft) από τρεχούμενο λογαριασμό Από 3 χρόνια σε 2 χρόνια Δ. Παραμονή δυσμενών στοιχείων στο μητρώο του ΤΕΙΡΕΣΙΑ για Διαταγές Πληρωμής Από 4 χρόνια σε 3 χρόνια 18

Β. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγές 2. Αναθεώρηση ΤΕΙΡΕΣΙΑ 2. Αναθεώρηση ΤΕΙΡΕΣΙΑ (συν)Χρόνος τήρησης Ε. Παραμονή δυσμενών στοιχείων στο μητρώο του ΤΕΙΡΕΣΙΑ για Προγράμματα Πλειστηριασμών κινητών και ακινήτων Από 5 χρόνια σε 4 χρόνια Στ. Παραμονή δυσμενών στοιχείων στο μητρώο του ΤΕΙΡΕΣΙΑ για Κατασχέσεις-Επιταγές του Ν.Δ Από 5 χρόνια σε 4 χρόνια Ζ. Διοικητικές Κυρώσεις του Υπουργείου Οικονομικών Από 5 χρόνια σε 4 χρόνια Η. Μη εμφάνιση δυσμενών οικονομικών στοιχείων που ΔΕΝ έχουν εξοφληθεί (μετά την αμνηστία) αν συνολικά δεν υπερβαίνουν το ποσό Από € 500 σε € Θ. Μη εμφάνιση δυσμενών οικονομικών στοιχείων που έχουν εξοφληθεί (μετά την αμνηστία) αν συνολικά δεν υπερβαίνουν το ποσό Από € σε €

Β. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγές 3-4. Ρυθμίσεις ΤΕΙΡΕΣΙΑ 3. Τράπεζες που έχουν διαβιβάσει στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ δυσμενή αρχεία, όταν εξοφλούνται οι οφειλές, υποχρεούνται να ενημερώνουν τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ μέσα σε 2 εργάσιμες ημέρες από τότε που περιήλθε σε αυτές η απόδειξη για την εξόφληση της οφειλής. Η ενημέρωση αυτή από τις τράπεζες γίνεται χωρίς την αξίωση αμοιβής ή δαπάνης από τον οφειλέτη. 4. Δίδεται η δυνατότητα στον οφειλέτη να προσφεύγει με τη διαδικασία των Ασφαλιστικών Μέτρων στο αρμόδιο δικαστήριο και να επιτυγχάνει να μην εμφανίζονται στον ΤΕΙΡΕΣΙΑ το δυσμενές δεδομένο της οφειλής μέχρι την έκδοση τελεσίδικης απόφασης από το δικαστήριο επί της οφειλής, όταν υφίστανται σοβαροί λόγοι για την αμφισβήτηση της οφειλής και η οφειλή δεν επηρεάζει την πιστοληπτική του ικανότητα. 20

Β. Τι προβλέπει το Σχέδιο Νόμου για τον ΤΕΙΡΕΣΙΑ και τις επιταγές 5. Εγγυημένες Επιταγές 5. Κατά τη διάρκεια της στέρησης βιβλιαρίου επιταγών, επιτρέπεται στις τράπεζες να χορηγούν βιβλιάριο επιταγών ορισμένου συνολικού ύψους, εφόσον η πληρωμή των επιταγών που περιέχονται σε αυτό, είναι εγγυημένη από φερέγγυο, κατά την αξιολόγηση της τράπεζας, τρίτο πρόσωπο μέχρι του ύψους αυτού. 21

22