ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΣΧΗΜΑ ΤΩΝ 5 ΦΑΣΕΩΝ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΟ PROJECT ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Πολυχρόνης Καραγκιοζίδης Χημικός Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ04
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Μοντέλα και μορφές αξιολόγησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Μ.Δίτσιου-Χρ.Παπαζήση-Γ. Παυλικάκης
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ aa ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ Ιούνιος 2012

Αξιολόγηση προγραμμάτων είναι η συστηματική συλλογή και ανάλυση πληροφοριών σχετικά με τις δραστηριότητες, τα χαρακτηριστικά και τα αποτελέσματα των προγραμμάτων, ώστε να είναι δυνατή •η κρίση των προγραμμάτων αυτών, •η βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους, και /ή •η λήψη σχετικών αποφάσεων που αφορούν μελλοντικό προγραμματισμό. Η αξιολόγηση μπορεί να είναι διαμορφωτική και τελική.

Βασική αρχή αξιολόγησης Η πλήρης κατανόηση του προγράμματος

Οι ΕΕ αποτελούν μια καινοτομία , ανάγκη να εντρυφήσουμε σε όλες τις διαφορές σε σχέση με τη συμβατική διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης. Οι διαφορές αυτές οφείλουν να αναδεικνύονται α)στο διαφορετικό τρόπο μάθησης αλλά και β)στη διαδικασία αξιολόγησης.

Τι να έχουμε υπόψη μας όταν αξιολογούμε μια ΕΕ (πλαίσιο αρχών) Τα συνοπτικά χαρακτηριστικά των ΕΕ είναι • ο μαθητής μαθαίνει πώς να μαθαίνει και πώς να ερευνά •εργάζεται ομαδικά, συνεργάζεται με φυσικά πρόσωπα και φορείς • ασχολείται με υπαρκτά ζητήματα της καθημερινότητας & της κοινότητας (παγκόσμιας & τοπικής), χρήσιμα για τη ζωή του, ζητήματα έχουν νόημα για αυτόν και τον ενδιαφέρουν •αντιλαμβάνεται τη συμβολή των μαθημάτων στην κατανόηση του κόσμου

• εφαρμόζει τη γνώση σε καθημερινά ζητήματα • αναπτύσσει/καλλιεργεί ικανοτήτες /δεξιοτήτες (έμφαση όχι μόνο στη γνώση), απαραίτητες στη ζωή , όπως κριτική/δημιουργική σκέψη, επίλυση προβλήματος, έρευνα/σύνθεση, λήψη αποφάσεων/δράση/ στόχος ο ενεργός πολίτης •καλλιεργούνται στάσεις/ αξίες/συμπεριφορά • δίνεται έμφαση και στη διαδικασία και όχι μόνο στο αποτέλεσμα  

Tην «παιδαγωγική φιλοσοφία» των Ερευνητικών Εργασιών, εκφράζουν τέσσερις παιδαγωγικές αρχές: Η αρχή της Διερευνητικής Προσέγγισης στη Μάθηση. 2. Η αρχή της Διεπιστημονικής Συνεργασίας των Καθηγητών. 3. Η αρχή της Διαφοροποιημένης Προσέγγισης στη Μάθηση. 4. Η αρχή της Ομαδικής Συνεργασίας των Μαθητών.

Τα επιμέρους στοιχεία ενός προγράμματος που είναι σκοπός, στόχοι, μεθοδολογία και αξιολόγηση, τα οποία βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση. Εκείνα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει πάντα μια αξιολόγηση είναι, η ειλικρίνεια, η αξιοπιστία και η δικαιοσύνη. Αυτονόητο θεωρείται ότι μια αξιολόγηση πρέπει να είναι πρωταρχικά «χρήσιμη».

ΣΚΟΠΟΙ/ΣΤΟΧΟΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Δραστηριότητα 1η Αξιολόγηση Δραστηριότητα 1η Αξιολόγηση Στόχος Δραστηριότητα 2η Αξιολόγηση Η αξιολόγηση μας απασχολεί από το 1ο στάδιο σχεδιασμού της ΕΕ!!!!!

Για τη μεθοδολογία αξιολόγησης προτείνονται ▪ποιοτικά εργαλεία αξιολόγησης (συζήτηση, ερωτηματολογια-ανοικτές ερωτήσεις, παιχνίδια, δρώμενα, «φάκελοι» κλπ) ▪ ποσοτικά εργαλεία αξιολόγησης (κλειστές ερωτήσεις κλπ) ▪ περιγραφικές κλίμακες αξιολόγησης

Με την ολοκλήρωση της Ερευνητικής Εργασίας: Α Με την ολοκλήρωση της Ερευνητικής Εργασίας: Α. Φάκελος της Ερευνητικής Εργασίας τους, εμπεριέχει: (1) τη γραπτή «Έκθεση της Ερευνητικής Εργασίας», που προσεγγίζει, όλες τις διαστάσεις του θέματός τους, 2) τα ερευνητικά εργαλεία και τα πάσης φύσεως παραστατικά, όπως συμπληρωμένα ερωτηματολόγια, φυλλάδια, πίνακες τα παρόμοια που αξιοποιήθηκαν στις επιμέρους έρευνες πεδίου ή/και γραφείου, (3) το τέχνημα (π.χ. εφαρμογή, ιστότοπος, συσκευή) που πιθανόν εκπόνησαν και (4) συμπληρωματικά στοιχεία, όπως βίντεο, φωτογραφίες, αφίσες, φυλλάδια, φωτογραφίες κατασκευών ή καλλιτεχνικών έργων που δημιούργησαν κ.α.

το τέχνημα

  Β. Οι ομάδες παρουσιάζουν δημόσια στο πλαίσιο ειδικών παράλληλων ημερίδων τις εργασίες τους στη σχολική κοινότητα και απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις, κατά τη διάρκεια σύντομης συζήτησης που θα ακολουθεί κάθε παρουσίαση.   Γ. Οι μαθητές υποβάλουν ατομικό φάκελο με όλα τα αποδεικτικά της εργασίας που έκαναν, ημερολόγιο, δελτία αξιολόγησης κλπ.  

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ & ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ Τομείς αξιολόγησης της συλλογικής εργασίας της ομάδας Γίνεται με βάση τις περιγραφικές κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων (rubrics) ή κλίμακες περιγραφικής αξιολόγησης (στην παρένθεση αναφέρεται η βαρύτητα κάθε τομέα).

Διαδικασίες αξιολόγησης α. στη διαδικασία της έρευνας (30%) β Διαδικασίες αξιολόγησης α. στη διαδικασία της έρευνας (30%) β. στο περιεχόμενο του ερευνητικού αποτελέσματος (30%) γ. στη γλώσσα και στη δομή της ερευνητικής έκθεσης (20%) δ. στον τρόπο παρουσίασης της ερευνητικής εργασίας (20%)

Οι έξι βαθμίδες της κλίμακας από τα κάτω προς τα πάνω έχουν ως εξής: 6η βαθμίδα: Λίαν Ανεπαρκής (βαθμός 1-5) 5η βαθμίδα: Κάτω του Μετρίου (βαθμός 6-9) 4η βαθμίδα: Μέτρια (βαθμός 10-13) 3η βαθμίδα: Καλά (βαθμός 14-16) 2η βαθμίδα: Πολύ Καλά (βαθμός 17-18) 1η βαθμίδα: Άριστα (βαθμός 19-20) Πρώτα, δηλαδή, γίνεται η ένταξη στη βαθμίδα (π.χ. Μέτρια ή Άριστα) και μετά προσδιορίζεται ο ακριβής βαθμός

H βαρύτητα κάθε τομέα στον υπολογισμό του τελικού βαθμού Αυτό σημαίνει ότι μια εργασία που έλαβε, για παράδειγμα, 17, 15, 13 και 10, αντίστοιχα, στους τέσσερις τομείς θα λάβει στην έρευνα 17Χ30%=5.1 μονάδες, στο περιεχόμενο 15Χ30%=4.5 μονάδες, στη γλώσσα και δομή 13Χ20=2.6 μονάδες και στην παρουσίαση 10Χ20%=2 μονάδες, σύνολο 5.1+4.5+2.6+2=14.2, ήτοι θα βαθμολογηθεί με 14.

Από τον κοινό βαθμό της ομάδας στον ατομικό των μελών   προκύπτει με βάση τα δεδομένα: * Το προσωπικό τους ημερολόγιο - «Τι ήξερα» για το θέμα, «Τι ήθελα να μάθω» και, τελικά, «Τι έμαθα», εμπλουτισμένο με στοχασμούς, κρίσεις και συναισθήματα

* Τον ατομικό φάκελο των μελών , εδώ τηρούνται όλα τα παραστατικά της προσωπικής τους συμμετοχής Ο εκπαιδευτικός καλεί, κατά διαστήματα, τα μέλη της ομάδας να συντάξουν μια σύντομη ατομική έκθεση για το τι έχουν ήδη κάνει, ατομικά και ομαδικά, και τι πρόκειται να κάνουν άμεσα στην ομάδα τους. Από την ενημερότητα και την πληρότητα των ατομικών εκθέσεων και σε συνδυασμό με τις προσωπικές του διαπιστώσεις, ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμπεράνει ποιος είναι ο βαθμός προσπάθειας, εμπλοκής και ενημέρωσης κάθε μαθητή για το τι και πώς γίνεται στην ομάδα του. Μπορούν επίσης οι μαθητές να αξιολογήσουν τη λειτουργικότητα της ομάδας αλλά και να κάνουν αυτοαξιολόγηση της προσωπικής συμβολής τους στη λειτουργικότητα της ομάδας

* Την προσωπική άποψη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών για κάθε μέλος. * Την προσωπική άποψη των υπεύθυνων εκπαιδευτικών για κάθε μέλος. Ο εκπαιδευτικός κάνει τρεις συναντήσεις με κάθε ομάδα (πριν την ολοκλήρωση του πρώτου μήνα, μια στο μέσον και μια στο τέλος), για να ελέγξει την πορεία της εργασίας και να συζητήσει προβλήματα συνεργασίας / μειωμένης συμμετοχής κάποιου μέλους κλπ, ώστε να λειτουργήσει ως αρωγός, αλλά και για να έχει μια κατά το δυνατόν πιο έγκυρη και αξιόπιστη εικόνα του κάθε μέλους και της ομάδας συνολικά.

Αυτοαξιολόγηση πχ «για τη γειτονιά μας και τη βελτίωση της» Πώς ένιωσα συμμετέχοντας στη διαδικασία; Τι μου άρεσε περισσότερο; Πως άλλαξε η οπτική μου για το δημόσιο χώρο μέσα από τη διαδικασία αυτή; Σε ποια σημεία ένοιωσα ότι δυσκολεύτηκα κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων και γιατί; Σε ποια σημεία ένοιωσα ότι τα πήγα καλά;

Η συμμετοχή μου στην ομάδα με διευκόλυνε να παράγω ιδέες ή όχι; Τι έκανε καλά και τι όχι η ομάδα μου; Τι έκανα καλά εγώ και τι όχι μέσα στην ομάδα μου; Μπορούσα να κάνω κάτι διαφορετικό από αυτά που έκανα μέσα στην ομάδα μου για να είχε ένα καλύτερο αποτέλεσμα η ομάδα μου; Μπόρεσα να χρησιμοποιήσω καλά τις πηγές πληροφοριών (διαδίκτυο, βιβλιοθήκη κλπ.); Τι θα έκανα διαφορετικά στην επόμενη εργασία;