Σε τι χρειάζονται οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση;

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

Ηλεκτρονική Δημοσίευση
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Το Διαδίκτυο ως πηγή πληροφοριών Πλεονεκτήματα και επιφυλάξεις
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Τεχνολογια ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΡΓΟ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΟΥΡΛΟΣ.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Η Εφαρμογή των Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας στο Δημοτικό Σχολείο Εισηγητές: Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΠΛΕ Δρ Μάριος Παντελή, Βοηθός Δντής Εκπαιδευτικός.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σε τι χρειάζονται οι Νέες Τεχνολογίες στην εκπαίδευση; Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Οι νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση είναι ... Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Πανάκεια; ή Ανάθεμα; Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Χωρίς κριτική προσέγγιση διαφαίνεται άμεσα ο κίνδυνος να επικεντρωθούμε στο μέσον και όχι στη διαδικασία της μάθησης και της διδακτικής Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Υπάρχει μία βασική και θεμελιακή αιτία για την αποποίηση της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Η αιτία αυτή είναι... η έλλειψη ορισμένων προϋποθέσεων Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

αν δεν θεωρήσουμε και δεν αποδεχτούμε τις προϋποθέσεις αυτές, Δηλαδή, αν δεν θεωρήσουμε και δεν αποδεχτούμε τις προϋποθέσεις αυτές, τότε η χρήση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση προβληματίζει και επιβάλει επαναπροσδιορισμό στόχων και λειτουργιών Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Τη διδακτική από τη μάθηση Το μέσον από τη διαδικασία Θα πρέπει να ξεχωρίσουμε τις εξής διαδικασίες : Τη διδακτική από τη μάθηση Το μέσον από τη διαδικασία Την επικοινωνία / πληροφορία από τη γνώση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Τη διδακτική από τη μάθηση Το μέσον από τη διαδικασία ας ξεχωρίσουμε τα πρώτα από τα δεύτερα για λίγο… Τη διδακτική από τη μάθηση Το μέσον από τη διαδικασία Την επικοινωνία / πληροφορία από τη γνώση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Την επικοινωνία / πληροφορία Τα 3 αυτά στοιχεία είναι βασικές προϋποθέσεις για να λειτουργήσουν… Τη διδακτική Το μέσον Την επικοινωνία / πληροφορία Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

…αυτά τα 3 από τη μάθηση από τη διαδικασία από τη γνώση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Θα πρέπει να υπάρχει διδακτική διαδικασία για να έχουμε το ζητούμενο που είναι η μάθηση Θα πρέπει να υπάρχει το μέσον για να έχουμε αποτελεσματική διαδικασία Θα πρέπει να υπάρχει επικοινωνία / πληροφορία ώστε να μπορέσουν να μετατραπούν σε γνώση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Τι ποιοτικά κριτήρια και προϋποθέσεις ακολουθούμε όμως για να έχουμε λειτουργικά και αποτελεσματικά τελικά προϊόντα; Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

επικοινωνία / πληροφορία γνώση Για να μπορέσουμε να έχουμε τέτοιας μορφής σχέση και συμπεράσματα, θα πρέπει και στις 3 παρακάτω περιπτώσεις να ορίζουμε… διδακτική μάθηση μέσον διαδικασία επικοινωνία / πληροφορία γνώση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

…την εμπλοκή του μαθητή στην απόκτηση της γνώσης δηλαδή… Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

τον τρόπο που θα αναζητήσει και θα επεξεργαστεί τις πληροφορίες τον τρόπο που θα εφαρμόσει στη πράξη τον τρόπο που θα αναδείξει και θα αξιοποιήσει τον τρόπο που θα επαληθεύσει τις πληροφορίες ή την ανάπτυξή τους Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Η διδακτική οδηγεί στη μάθηση Το μέσον μεταβάλλεται σε διαδικασία Τότε μόνο μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι … Η διδακτική οδηγεί στη μάθηση Το μέσον μεταβάλλεται σε διαδικασία Η επικοινωνία / πληροφορία οδηγεί και έχει ως απόρροια τη γνώση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Νέες τεχνολογίες Επικοινωνία Εκπαίδευση Αν λοιπόν θεωρήσουμε τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην επικοινωνία και στην εκπαίδευση … Νέες τεχνολογίες Επικοινωνία Εκπαίδευση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Νέες τεχνολογίες Επικοινωνία Εκπαίδευση … και ορίσουμε Ένα σύνολο ευέλικτων μέσων και εργαλείων που χειρίζονται αποτελεσματικά κείμενο, εικόνα και ήχο με τρόπους που ορίζει ο σχεδιαστής τους Επικοινωνία Εκπαίδευση Η επεξεργασία της πληροφορίας με σκοπό να γίνει γνώση και να αξιολογηθεί Η αλληλεπίδραση μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ανθρώπων Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

θα πρέπει να αναδείξουμε τις προϋποθέσεις εκείνες που ορίζουν την ποιοτική χρήση των νέων τεχνολογιών στην επικοινωνία και στην εκπαίδευση Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

αυτές οι προϋποθέσεις; Προσοχή Ποιες είναι λοιπόν αυτές οι προϋποθέσεις; Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

να είναι αλληλεπιδραστική η χρήση των νέων τεχνολογιών στην επικοινωνία και στην εκπαίδευση θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις εξής προϋποθέσεις: να είναι αλληλεπιδραστική Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

πράξεις, εμπειρίες, συνθετικό έργο) να ενεργοποιεί τον μαθητή πώς να μαθαίνει μόνος του (όχι παθητική μάθηση, αλλά ενεργητική, εμπλοκή του μαθητή σε δραστηριότητες και πράξεις, εμπειρίες, συνθετικό έργο) Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

να προάγει την κριτική σκέψη Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

για αναζήτηση της μάθησης να προσφέρει δεδομένα για αναζήτηση της μάθησης Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Εάν η χρήση των νέων τεχνολογιών δεν ακολουθεί αυτές τις προϋποθέσεις και τα επί μέρους ποιοτικά κριτήρια, τότε υπάρχει μεγάλος κίνδυνος … Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

Η διδακτική να μην οδηγεί στη μάθηση (και να παραμένει μία απλή διδακτική πράξη) Το μέσον να μην μεταβάλλεται σε διαδικασία (και να παραμένει μέσον) Η επικοινωνία / πληροφορία να μην οδηγεί στη γνώση (με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία απόρροια) Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

… η χρήση των Νέων Τεχνολογιών Χωρίς το σχεδιασμό και τη λειτουργία των μαθησιακών προϋποθέσεων και των ποιοτικών κριτηρίων … … η χρήση των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση θα αποτελέσει ΑΝΑΘΕΜΑ Αντώνης Λιοναράκης Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο