Ελπιδοφόρα Μηνύματα από την Αναμόρφωση του Τομέα ‘Κοινωνιολογίας, Οικονομίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου’ σχετικά με τη Διάρθρωση Σπουδών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Advertisements

Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
Οργανωση & Διοικηση επΙχΕΙΡΗσεων τροφιμων & Γεωργιασ
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη: «Οριζόντια παρακολούθηση και μεθοδολογικές κατευθύνσεις.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
ΚΕΣΥΠ ΧΑΝΙΩΝ Υπεύθυνοι : Μπαουράκη Αντωνία Μαρτίκας Δημήτρης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Ανάπτυξη Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης για το Τμήμα Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων Δρ Βαγής Σαμαθρακής Επιστημονικός Υπεύθυνος.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών πρόταση στο της Ευστρατίας Λιακοπούλου Καθ. Πληροφορικής, Msc.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας Δρ. Δήμητρα Τσοκακτσίδου, Λέκτορας.
Καλώς ήρθατε στο Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
1ο γενικο λυκειο μαρκοπουλου
Δρ. Νικόλαος Κατσαούνης Λέκτορας Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
Πληροφορίες – οδηγίες για το μάθημα: Διδακτική της Γεωλογίας Διδάσκοντες: Α. Χατζηπέτρος– Δ. Κωστόπουλος Κ. Μακρή.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. 2012Π.Μ.Σ. - Τμήμα Θεάτρου - Α.Π.Θ.2 Η θεατρική παράσταση: ιστορία, θεωρία και πρακτική Λειτουργεί από.
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Τ Ο «Ν ΕΟ Λ ΥΚΕΙΟ Η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
ΤΜΗΜΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
Επιμέλεια-παρουσίαση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ελπιδοφόρα Μηνύματα από την Αναμόρφωση του Τομέα ‘Κοινωνιολογίας, Οικονομίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου’ σχετικά με τη Διάρθρωση Σπουδών του ΤΕΠΑΕΣ Δ. Γουβιάς Λέκτορας ΤΕΠΑΕΣ Σεμιναριακός Κύκλος «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών ΤΕΠΑΕΣ – Εμπόδια, Οράματα, Προοπτικές» στο πλαίσιο του Προγράμματος «Αναμόρφωση Προπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών του ΤΕΠΑΕΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου». Τομέας Κοινωνιολογίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου (Έργο ΕΠΕΑΕΚ).

2 ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ Ο Τομέας Κοινωνικών Επιστημών και Πολιτισμού στόχο έχει να προφέρει στους φοιτητές/ριες του Τμήματος, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, γνώσεις και δεξιότητες σχετικές με τις:  κοινωνικές  οικονομικές  πολιτικές  πολιτισμικές διαστάσεις της εκπαίδευσης.

3 ΣΤΟΧΟΣ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗΣ  Ένταξη του προβληματισμού σχετικά με το φύλο, το περιβάλλον και τις νέες τεχνολογίες,  Αλλαγές στην διδακτική μεθοδολογία και  Αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των φοιτητών/ριών.

4 ….. επίσης…. … μην ξεχνάμε και το γενικότερο προσανατολισμό του τμήματος προς (και) την κατεύθυνση του ‘ Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού ’

5 Υποχρεωτικά Μαθήματα •Κοινωνικοποίηση του Παιδιού •Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης •Διαμόρφωση του Ρόλου του Φύλου •Εκπαιδευτική Πολιτική •Οικονομική και Κοινωνική Ανάπτυξη και Εκπαίδευση

6 Υποχρεωτικά Επιλογής  Κοινωνιολογία της Οικογένειας  Συμβατικές και καινοτόμες μορφές εκπαίδευσης εκπαιδευτικών  Πολιτική Παιδεία, Ιδεολογία και Εκπαίδευση  Κοινωνικές διαστάσεις της αξιολόγησης στο Σχολείο  Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και Συστημάτων  Οικονομική αξιολόγηση στην εκπαίδευση  Εισαγωγή στην Οικονομία της Εκπαίδευσης  Αρχές της Διοίκησης στην Εκπαίδευση

7  Σχεδιασμός και ανάπτυξη νέων μορφών εκπαίδευσης – Διαβίου, από απόσταση, εκπαίδευση ενηλίκων, ηλεκτρονική μάθηση  Εκπαίδευση και αγορά εργασίας: Κοινωνικές και οικονομικές διαστάσεις  Μεθοδολογία έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες: Ποσοτικές Μέθοδοι  Μεθοδολογία έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες: Ποιοτικές Μέθοδοι  Λαογραφία και Λαϊκός Πολιτισμός  Λαϊκός Πολιτισμός και Εκπαίδευση  Τέχνες και Εκπαίδευση: Θεωρίες και Πρακτικές Εφαρμογές

8  Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού  Αποκλίνουσα Συμπεριφορά  Αειφόρος Ανάπτυξη και Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός  Πολιτισμικά, Θρησκευτικά και Εθνικά Πρότυπα στην Εκπαίδευση  Κοινωνικο-οικονομική αλλαγή και εκπαιδευτικά παραδείγματα: η διαθεματικότητα- διεπιστημονικότητα στην εκπαίδευση  Κοινωνιολογία της Σχολικής Τάξης  Κοινωνιολογία της Γνώσης

9 …και τα μαθήματα «Φύλου».  Φύλο και Εκπαίδευση  Φύλο και Απασχόληση  Φύλο και Πολιτισμός  Φύλο, Θετικές Επιστήμες και Νέες Τεχνολογίες  Φύλο και Οικογένεια  Φύλο και Πολιτική  Φύλο και Σεξουαλικότητα  Φύλο και Γλώσσα-Επικοινωνία  Φύλο, Λογοτεχνία και Θέατρο για περισσότερες πληροφορίες:

10 ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 1. Σχεδιασμός του μαθήματος  διάγραμμα ύλης,  προϋποθέσεις και τα κριτήρια διεξαγωγής του μαθήματος,  εκπαιδευτικό υλικό για το σύνολο των διαλέξεων του μαθήματος,  βιβλιογραφικές πηγές και λοιπές έντυπες και ηλεκτρονικές συμπληρωματικές πηγές πληροφόρησης.  συνεργασία με συναδέλφους Ο Νόμος-πλαίσιο (Ν. 3549/2007) κάνει λόγο για υποχρέωση του/της διδάσκοντα/ουσας να ‘διανέμει στους φοιτητές/τριες αναλυτικό διάγραμμα μελέτης…’ με τη ‘…διάρθρωση της ύλης, σχετική βιβλιογραφία… και συναφή πληροφόρηση’. (άρθρο 15, παρ.4)

11 ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 2. Ανάρτηση του υλικού και διεξαγωγή μαθήματος  επίβλεψη στην ανάρτηση  ευχέρεια αλλαγών  ανατροφοδότηση με τους φοιτητές (σύγχρονη – ασύγχρονη)  ευελιξία στη διαχείριση του μαθησιακού υλικού  ευελιξία στο χρονοπρογραματισμό  δυνατότητα αναλυτικής παρουσίασης της συμμετοχής των φοιτητών/τριών στο μάθημα

12 ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 3. Αξιολόγηση μαθήματος  δομημένη ≠ αδόμητη  συνεχής (‘διαμορφωτική’) ≠ τελική  τυπική ≠ άτυπη •Νόμος 3369/2005 (Αξιολόγηση των ΑΕΙ) • Νόμος 3549/2007 (Νόμος-πλαίσιο)

13 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ 1. ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ  Πόροι  Χρονικά περιθώρια  Κατάρτιση και υποστήριξη

14 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ 2. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΛΛΑΓΗΣ •Βασικές αρχές •Τρόπος •Στάδια εφαρμογής

15 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 1. ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ  Έμφαση στη σημασία των «προαπαιτούμενων μαθημάτων»  Προώθηση των λεγόμενων «σεμιναριακών μαθημάτων» και τα «μαθημάτων έρευνας»  Υποχρέωση παρακολούθησης εισαγωγικών μαθημάτων (με αναγνώριση διδακτικών μονάδων) ή σεμιναρίων (χωρίς αναγνώριση διδακτικών μονάδων) στους Η/Υ.  Υποχρεωτική εξέταση σε μία τουλάχιστον ξένη γλώσσα για την απονομή πτυχίου, και όχι μόνο για την παροχή επάρκειας.  Δέσμευση, σε επίπεδο τμήματος, των διδασκόντων για ψηφιοποίηση υλικού και προώθηση ηλεκτρονικού (βασικού και συμπληρωματικού) μαθησιακού υλικού.  Δέσμευση –με αποφάσεις συλλογικών οργάνων— των διδασκόντων για αλλαγή προτύπων διδασκαλίας

16 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 2. ΕΠΙΠΕΔΟ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ  Ενίσχυση τεχνολογικών και κτιριακών υποδομών.  Καλύτερη κατανομή του διοικητικού προσωπικού,  Παροχή κινήτρων στους διδάσκοντες και τους τεχνικούς/εργαστηριακούς βοηθούς τους, που εμπλέκονται σε διαδικασίες e-learning.  Δια-πανεπιστημιακή δέσμευση για ψηφιοποίηση υλικού και προώθηση ηλεκτρονικού (βασικού και συμπληρωματικού) μαθησιακού υλικού.  Προώθηση πολιτικών κατάργησης του «χαρτοβασιλείου» (ενημέρωση, κατάθεση εγγράφων, αντίγραφα εργασιών και πτυχιακών, ηλεκτρονική βαθμολόγηση).

17 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 3. ΚΡΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ  Γενναία χρηματοδότηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης,  Τροποποίηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων (ΑΠ), από τις χαμηλές βαθμίδες.  Ενιαία Α.Π., με κεντρική στοχοθεσία, όχι όμως και τυποποιημένο μαθησιακό υλικό (βλ. ένα και μοναδικό εγχειρίδιο).  Μεγαλύτερη αυτονομία (για τα ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης) σε θέματα αξιολόγησης και ακαδημαϊκών περιόδων.  Παροχή κινήτρων στους διδάσκοντες που εμπλέκονται σε διαδικασίες e-learning.  Κατάργηση αρτηριοσκληρωτικών διατάξεων