Βιοποικιλότητα & καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης.
Διδακτική της Πληροφορικής
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
1 Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Σενάριο.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιοποικιλότητα & καινοτόμες μέθοδοι διδασκαλίας Ευαγγελία Μαυρικάκη, Επίκ. Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ Γαύριο, 28/6-1/7/2013

FLIPPED LEARNING Η τάξη ανάποδα

Αντιστροφή της τάξης Μάθηση μέσω δραστηριοτήτων Χρησιμοποιεί Μαθησιακό περιβάλλον Εκπαιδευτική τεχνολογία Χρησιμοποιεί Παρέχει ευκαιρίες για Επηρεάζει Επηρεάζει

Οι σκεπτικιστές εγείρουν ερωτήματα σχετικά με τον συγκεκριμένο τρόπο διδασκαλίας Πόσα μαθήματα είναι πράγματι κατάλληλα ώστε να διδαχθούν ακολουθώντας μια τέτοια προσέγγιση; Πώς λειτουργεί για τους μαθητές που δεν έχουν υπολογιστές στο σπίτι ή που ζουν σε απαγορευτικές συνθήκες για την εμπέδωση ενός τέτοιου υλικού; Τι γίνεται με τους καθηγητές που παρουσιάζουν εμπνευσμένες παρουσιάσεις στην τάξη;  H ζωντάνια και η αμεσότητα δεν χάνονται όταν μαγνητοσκοπούνται;

Από την άλλη πλευρά, οι υποστηρικτές αυτής της μεθόδου δηλώνουν ότι: Oι εκπαιδευτικοί βρίσκουν τρόπους να την εφαρμόσουν σε όλα τα μαθήματα. Υπάρχουν τρόποι να επιλυθούν τα επιμέρους προβλήματα.  Για παράδειγμα, οι καθηγητές μπορούν να δημιουργήσουν ποικίλο υλικό για το σπίτι, ή να παρέχουν ώρα στο σχολείο για να παρακολουθήσουν οι μαθητές το οπτικοακουστικό υλικό.  

Η Πολιτισμικη-Ιστορικη Θεωρια τησ Δραστηριοτητασ (Cultural – Historical Activity Theory) CHAT)

Βασίζεται στις ιδέες του Vygotsky αλλά παράλληλα ενσωµατώνει στη θεωρία αυτή στοιχεία από τη Θεωρία της ∆ραστηριότητας (Activity Theory) του Leont’ev (1978). Η πολιτισµική-ιστορική θεωρία της δραστηριότητας επεκτείνει το βασικό διαµεσολαβητικό τρίγωνο (Υποκείµενο-Εργαλείο-Αντικείµενο όπου το εργαλείο διαµεσολαβεί τη σχέση του υποκειµένου µε το αντικείµενο) σε ένα ευρύτερο τρίγωνο που απαρτίζεται από αλληλοσυσχετιζόµενα τρίγωνα. Το νέο αυτό σχήµα αντιπροσωπεύει το ευρύτερο πλαίσιο και την πρακτική εντός του οποίου πραγµατώνεται και περιλαµβάνει εκτός από το υποκείµενο, τα διαµεσολαβητικά εργαλεία και το αντικείµενο της δραστηριότητας, µια κοινότητα, κανόνες και την κατανοµή ρόλων µεταξύ του υποκειµένου και των λοιπών µελών της κοινότητας (Cole & Engeström, 1993; Cole, 1996; Engeström, 1987; 1999). Η µονάδα ανάλυσης είναι όλο το πλαίσιο στο οποίο δρα το υποκείµενο και κατ’ επέκταση το πλαίσιο ενοποιείται ως ένα σύστηµα δραστηριότητας»

(αναλυτικό πρόγραμμα, πειθαρχία…) Κανόνες Εργαλεία-μέσα Καταμερισμός έργου Υποκείμενο Αντικείμενο Κοινότητα Αποτέλεσμα Κανόνες (αναλυτικό πρόγραμμα, πειθαρχία…) Εργαλεία-μέσα (εγχειρίδια, αναλυτικό πρόγραμμα, λογισμικά, προσωπικό…) Καταμερισμός έργου (εκπαιδευτικοί, υποστηρικτικό προσωπικό, εκπαιδευόμενοι) Εμπλεκόμενοι στην παιδαγωγική διαδικασία (δάσκαλοι, μαθητές…) Αντικείμενο – Αύξηση μάθησης εξ’ αποστάσεως Κοινότητα (σχολείο) Αποτέλεσμα ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ HENDERSON CREEK

Οι μαθητές όχι μόνο επέλεξαν το αντικείμενο των πράξεών τους (π. χ Οι μαθητές όχι μόνο επέλεξαν το αντικείμενο των πράξεών τους (π.χ. να αποκτήσουν γνώσεις και να σώσουν τον όρμο) αλλά επίσης και τα μέσα με τα οποία θα έπρεπε να τα αναπαραστήσουν. Στην πραγματικότητα, οι μαθητές όχι μόνο συμμετείχαν σε δράσεις αλλά ενεπλάκησαν στην πραγματοποίηση μιας συλλογικά προσδιορισμένης δραστηριότητας στο δημοτικό συμβούλιο, κινητοποιημένοι από ένα συλλογικό, κοινωνικό ενδιαφέρον για το φυσικό περιβάλλον. Αυτή η δραστηριότητα ήδη υπάρχει στην κοινότητά τους, με τα χαρακτηριστικά της ενδιαφέροντα, έννοιες και στόχους ή κίνητρα. Οι μαθητές δεν μαθαίνουν να απομνημονεύουν στείρες γνώσεις για να προετοιμάζονται για το επόμενο ακαδημαϊκό επίπεδο ούτε απλά για να περάσουν τα τεστ ή να πάρουν βαθμούς. Αντ’ αυτού οι μαθητές μαθαίνουν ΦΕ (και άλλα περιεχόμενα με πολιτισμική αξία) επειδή επεκτείνει τις δυνατότητες δράσης τους, αλλά και για την παραγωγή γνώσης και τεχνουργημάτων από τα οποία τελικώς επωφελείται η κοινότητά τους.

Στη διάρκεια της δράσης με τον προσκεκλημένο κόσμο τα προϊόντα των δράσεων και της γνώσης των μαθητών επανεισάγονται στην κοινότητα, όπου μετατρέπονται σε νέους κοινωνικούς και υλικούς πόρους που θα επεκτείνουν τη μάθηση άλλων, μεταξύ των οποίων και των περιβαλλοντολόγων, επισκεπτών, γονέων και παιδιών. Έτσι, τα προϊόντα των δράσεών τους ανταλλάσσονται σε συζητήσεις και διανέμονται στην κοινότητα, που έτσι καταναλώνει αυτό που τα παιδιά έχουν παράξει και μάθει. Με τη δημοσίευση των ευρημάτων τους και την αναγνώριση της δουλειάς τους στην τοπική εφημερίδα, οι μαθητές επίσης γίνονται γνωστοί ως αυτοί που συνέβαλλαν στο σκοπό που η περιβαλλοντική ομάδα είχε ζητήσει από την κοινότητα. Έτσι, η ταυτότητα των μαθητών έχει αλλάξει από απλούς μαθητές γυμνασίου σε νέους ενεργούς πολίτες που ενδιαφέρονται για την προστασία του περιβάλλοντος της κοινότητάς τους.

Βιβλιογραφια Ελληνιάδου, Ε., Κλεφτάκη, Ζ., & Μπαλκίζας, Ν. (2008). Η συμβολή των παιδαγωγικών προσεγγίσεων στην κατανόηση του φαινομένου της μάθησης. Ανακτήθηκε στις 28/4/2013 από http://users.sch.gr/nikbalki/files/LearningTheories.pdf Καρασαββίδης, Η. & Κόμης, Β. (χ.χ). Θεωρητικά Θέµατα για την Υποστήριξη της Συνεργασίας και της Μάθησης Ανακτήθηκε στις 28/4/2013 από http://karagian.users.uth.gr/cscl/01-Karasavvidis- Komis.pdf Engeström, Y., Miettinen,R., Punamäki, RL (eds) (1999). Perspectives on Activity Theory. Cambridge: Cambridge University Press. Kirsten A. Foot Cultural-Historical Activity Theory as Practical Theory: Illuminating the Development of a Conflict Monitoring Network Published in Communication Theory, Vol. 11, No. 1, February 2001, pp. 56-83