Μαρία Κώστα 30208 Μαρία Αλεξάνδρου 30205 Χριστίνα Φλούρου 30518 Αλέξης Μιχαήλ 30592 ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 22/11/2011.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Σάλτας Βασίλειος Τμήμα Διαχείρισης Πληροφοριών ΣΔΟ – ΤΕΙ Καβάλας
Advertisements

Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος/ Ήχος
‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρική Σχολή ΑΠΘ
ΕΡΓΑΣΙΑ 1Η Δήμητρα Βαγιωνά Νίκος Μαρούσης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων Δεκέμβριος 2012.
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ) ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” ΞΥΔΑ ΣΟΥΖΑΝΑ – ΕΙΡΗΝΗ ΖΙΩΓΑ ΕΥΑ ΚΑΦΤΕΡΑΝΗ ΣΟΦΙΑ – ΜΑΡΙΑ ΚΤΙΣΤΗΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ.
Η Αξιολόγηση Online Μαθημάτων με τη Χρήση Ερευνητικών Εργαλείων του Μoodle Χ. Καρακύριος – Υπ. Διδάκτορας ΠΤΔΕ ΔΠΘ Γ. Κέκκερης – Καθηγητής ΠΤΔΕ ΔΠΘ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ. ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Συγκρότηση Επιτροπής Εσωτερικής Αξιολόγησης – Φεβρουάριος 2008 Εσωτερική Αξιολόγηση.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα» Αντωνίου Θεοδώρα Κυριάκου Ελπίδα Παπαδοπούλου Ευθυμία Τορτούρη Κατερίνα.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1 η Εργασία στην Ιατρική Εκπαίδευση ‘’Παρελθόν, παρόν, μέλλον:ανάλυση άρθρων από τη βιβλιογραφία’’ Καντιλλάρι Γιόνα Α.Ε.Μ. : Ροκκά Ευαγγελία Α.Ε.Μ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες.
Η επίδραση της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στην επίδοση των φοιτητών Βασίλης Πολυχρονόπουλος Έρευνα Μονάδα Ολικής.
Βιωματική Δράση 1ης Γυμνασίου 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
 Αναστασιάδη Ανατολή (ΑΕΜ: 30035)  Βαλαβάνη Ευδοξία (ΑΕΜ: 30043)  Γκόγκα Κωνσταντίνα (ΑΕΜ: 30053)  Κριαρά Σταυρούλα (ΑΕΜ: 30382)  Πριτσίνη Φιλίππα.
Grundtvig Learning Partnership Parents-School-Children: Learning by doing together Γονείς – Σχολείο – Παιδιά: Μαθαίνουμε μέσα από κοινές δραστηριότητες.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Δ ΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΙΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ – 2 η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ «ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ» ΜΑΡΙΑ.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ “ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ”
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Περίοδος αναφοράς: Ακαδημαϊκό έτος
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
«Ιατρική Εκπαίδευση και εξατομικευμένα ιατρικά συστήματα»
Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαρία Κώστα Μαρία Αλεξάνδρου Χριστίνα Φλούρου Αλέξης Μιχαήλ ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 22/11/2011

 Η διερεύνηση των γνωστικών και συναισθηματικών συμπεριφορών απέναντι στην εκμάθηση και την χρήση δεξιοτήτων επικοινωνίας μεταξύ των φοιτητών ιατρικής  Η ανάλυση των συμπεριφορών σε σχέση με τις δημογραφικές και εργασιακές θέσεις που σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά των φοιτητών, το πρόγραμμα μαθημάτων και τα στάδια της ιατρικής ζωής. Για την επίτευξη του πιο πάνω στόχου έχει διεξαχθεί μια έρευνα που αφορά τις επικοινωνιακές σχέσεις των φοιτητών της ιατρικής σχολής και συγκεκριμένα στη Νορβηγία.

 Δεν αρκούν οι ιατρικές γνώσεις και οι κλινικές δεξιότητες, απαραίτητη είναι η ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων της επαγγελματικής συμπεριφοράς και η χρησιμοποίηση αυτών έναντι του ασθενούς.  Οι στάσεις των μαθητών είναι προγνωστικές για τη μετά συμπεριφορά τους. Είναι ένας σύνδεσμος μεταξύ ικανότητας και εκτέλεσης.  Τα τρία βασικά σημεία για την αξιολόγηση του ατόμου είναι: 1) Γνώση (τι σκέφτονται και τι πιστεύουν) 2) Συναίσθημα (τι νιώθουν και η εμπειρία τους) 3) Συμπεριφορά (τι κάνουν)  Η επικοινωνία θα βοηθήσει τους φοιτητές να έχουν μεγαλύτερη επίγνωση των αναγκών του ασθενούς.  Αρχικά, οι φοιτητές έχουν μια μη ρεαλιστική εικόνα της σημασία των επικοινωνιακών ικανοτήτων, όπου αργότερα μέσω του προγράμματος στηρίζονται οι αρνητικές στάσεις. Καθηγητές στις κλινικές δε διδάσκουν την επικοινωνία με αποτέλεσμα οι φοιτητές να γίνονται κυνικοί.  Βιωματική εκπαίδευση και βίντεο όπου οι φοιτητές θα παίζουν ρόλο με αληθινό ασθενή ή με προσομοίωση και μετά να παρακολουθούν το βίντεο τους παίρνοντας “feedback”.

 Ποιες είναι οι στάσεις των φοιτητών ιατρικής έναντι των δεξιοτήτων επικοινωνίας?  Ποια η συμπεριφορά των φοιτητών σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά, το πρόγραμμα της σχολής κλπ?

Μεθοδολογία • Στην έρευνα συμμετέχουν φοιτητές από τέσσερα πανεπιστήμια ιατρικής την Νορβηγίας. • Αρχικά, παρουσιάζει τον τρόπο εισδοχής των φοιτητών στα πανεπιστήμια, που στηρίζεται σε πανομοιότυπα κριτήρια που απορρέουν από την επίδοσή τους στις εξετάσεις του σχολείου, αλλά και από επιπρόσθετες ακαδημαϊκές ικανότητες. • Δεξιότητες επικοινωνίας διδάσκονται και στα τέσσερα πανεπιστήμια, αλλά σε διαφορετικό βαθμό. • Σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών στη Νορβηγία το 2003, το Πανεπιστήμιο Bergen παρουσιάζεται να διαφέρει από τα υπόλοιπα γιατί εστιάζεται στη διδασκαλία της βασικής ιατρικής, χωρίς τη συμμετοχή ασθενών τα πρώτα δυόμισι χρόνια σπουδών. • Εν αντιθέσει, τα πανεπιστήμια του Tromso,Trondheim και του Οσλο, προσφέρουν από νωρίς τη δυνατότητα επαφής με τον ασθένη. • Αξίζει να αναφερθεί ότι, τα πανεπιστήμια του Trondheim και του Οσλο, χρησιμοποιούν μια καινοτόμο μέθοδο κατά την οποία η μάθηση στηρίζεται στο πρόβλημα (problem-based-learning-PBL) και διεξάγεται σε μικρές ομάδες.

 Η έρευνα διεξήχθη μέσω ενός ερωτηματολογίου αποτελούμενου από είκοσι έξι προτάσεις τις οποίες οι συμμετέχοντες είχαν την επιλογή να βαθμολογήσουν σε κλίμακα πέντε βαθμιδώσεων, ανάλογα με το πόσο συμφωνούσαν με αυτές από: «Συμφωνώ απόλυτα» μέχρι «Διαφωνώ απόλυτα» Αποτελέσματα • Τα κορίτσια και αυτοί που είχαν εργασιακή εμπειρία σε υπηρεσίες υγείας πριν μπουν στην ιατρική σχολή, είχαν πιο ψηλές επιδόσεις στους παράγοντες που εξετάστηκαν. • Μαθητές του πέμπτου και του έκτου έτους που είχαν προϋπηρεσία σα νέοι γιατροί είχαν καλύτερα αποτελέσματα στις γνωστικές επιδόσεις, από αυτούς που δεν είχαν παρόμοια εμπειρία. • Από το τέλος του πρώτου μέχρι και το τέλος του τρίτου έτους, οι συναισθηματικές επιδόσεις σημείωσαν μείωση, ενώ σταδιακά αυξάνονταν στο τέταρτο, πέμπτο και έκτο έτος. • Οι φοιτητές πρώτου και δευτέρου έτους των τεσσάρων πανεπιστημίων δεν είχαν αξιοσημείωτες διαφορές στα αποτελέσματα. Στο τρίτο έτος οι γνωστικές επιδόσεις ήταν σημαντικά αυξημένες στο Β σχολείο, ενώ οι συναισθηματικές επιδόσεις ήταν χαμηλότερες στο Δ σχολείο.

 Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο για μείωση των γνωστικών επιδόσεων κατά τη διάρκεια των έξι χρόνων εκπαίδευσης στη σχολή, σε αντίθεση με τις συναισθηματικές επιδόσεις που εμφανίζουν μια μείωση τα πρώτα τρία χρόνια.  Η εργασιακή εμπειρία και η επαφή με ασθενείς προσφέρει καλύτερες δεξιότητες επικοινωνίας απ’ ότι η ίδια η μόρφωση.  Στα σχολεία όπου υπήρχαν υποχρεωτικά μαθήματα (Α,Β) σχετικά με τις επικοινωνιακές δεξιότητες, τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά λόγω του ότι το γεγονός αυτό επέφερε περισσότερο άγχος στους μαθητές.  Η εμπειρική μάθηση των ικανοτήτων με συνεχή επανάληψη, χρήση εργαστηρίων και η επαφή με τους ασθενείς, νωρίς τα δύο πρώτα έτη, φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την απόκτηση δεξιοτήτων.

 Ο βαθμός ανταπόκρισης των συμμετεχόντων (60%) θα μπορούσε να βελτιωθεί αν οι καθηγητές έδιναν τα ερωτηματολόγια κατευθείαν στους συμμετέχοντες με χρόνο να τα συμπληρώσουν, πράγμα όμως δύσκολο για τέτοιου μεγέθους έρευνα.  Εντούτοις, η μεθολογία της έρευνας, να επιλέξουν οι συμμετέχοντες κατά πόσο συμφωνούν με κάποιες προτάσεις, κρίθηκε επιτυχημένη.  Παρόλο που η έρευνα δεν είχε τη μορφή άμεσων ερωτήσεων-απαντήσεων, ο μεγάλος αριθμός των συμμετεχόντων βοήθησε στο να ισχυροποιηθούν τα αποτελέσματά της.  Τελικά, η αντιμετώπιση των φοιτητών προς τις επικοινωνιακές δεξιότητες δεν άλλαζε με την πάροδο του χρόνου και την πρόοδό τους στη σχολή.

 Στόχος/σκοπός του άρθρου είναι η παρουσίαση της σημαντικότητας των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μελλοντικών ιατρών σε σχέση με τους ασθενείς τους. Με τη συνοδεία των επικοινωνιακών δεξιοτήτων η διάγνωση μπορεί να γίνει σε πιο ικανοποιητικό βαθμό λόγω του ότι ο γιατρός μπορεί να καταλάβει καλύτερα τη θέση του ασθενούς και τα διάφορα συμπτώματα που παρουσιάζει.

 Συγγραφείς άρθρου: Tor Anvik, Hilde Grimstad, Anders Baerheim, Ole Bernt Fasmer, Tore Gude, Per Hjortdahl, Are Holen, Terje Risberg & Per Vaglum.  Τίτλος άρθρου: Medical students’ cognitive and affective attitudes towards learning and using communication skills-a nationwide cross-sectional study.  Όνομα περιοδικού: MEDICAL TEACHER  Έτος δημοσίευσης: 2008  Τεύχος 30, σελίδες