ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΧΘΟΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΟΡΕΙΝΩΝ ΟΓΚΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ: Η συνεισφορά του Πανεπιστημίου των Ορέων στην αναβίωση της πολιτισμικής κληρονομιάς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δικτύου Comenius που συνδέει όσους χρησιμοποιούν υλικά μελέτης του χώρου και γεω-πληροφορίες στο σχολείο.
Advertisements

BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Το νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Γενετικής-Ιατρικής Πληροφορίας
Ελληνικός Ερευνητικός Χώρος: δείκτες και επιδόσεις • Ελληνικές Επιστημονικές Δημοσιεύσεις • Ερευνητική Δραστηριότητα 16 Φεβρουαρίου 2012 | Αθήνα Το Ελληνικό.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ενημερωτική παρουσίαση για μαθητές
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ι ΝΣΤΙΤΟΥΤΟ Π ΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ Τ ΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ / Ε. Κ. «Αθηνά» Τσιμισκή 58, Ξάνθη, τηλ: , fax: ,
Κέντρο Μεταφοράς Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Πανεπιστήμιο Κρήτης Ιούνιος 2010 Αντώνιος Αγγελάκης
Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο Νάουσας Υγεία <-> Πολιτισμός
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Οικιακή οικονομία Γιατί? Καθηγήτρια: Αποστολοπούλου Μαρία- Βενετία.
“Η αναγκαιότητα για έρευνα και εκπαίδευση στις υπηρεσίες υγείας που βασίζονται στη διαμόρφωση πολιτικών υγείας στις ορεινές περιοχές της Κρήτης” Aν. Φιλαλήθης,
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
ENTI : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ (Innovative Actions, under the ERDF ) Τελική Συνάντηση Ομάδας Εργασίας John Swarbrooke.
CULT-RURAL Promotion of a Cultural Area Common to European Rural Communities.
1 Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Λάουρα Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών.
 Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα  Ε.Ο.Κ..
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Σπουδάζοντας Χημεία στο Α.Π.Θ. Ευαγγελία Α. Βαρέλλα
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Τμήμα
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Δ/ΝΤΗΣ: Γ. ΑΓΓΕΛΟΥΣΗΣ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Συνέδριο ΕΕΕ, 27-28/1/2005 Αρχές και σκέψεις για την έρευνα, την μεταπτυχιακή εκπαίδευση, και την καινοτομία-οικονομική ανάπτυξη Ευάγγελος Γογγολίδης,
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΧΩΡΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΛΙΑΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ: Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΑΛΕΞΗΣ ΔΕΦΝΕΡ ΜΑΡΙΑ ΒΡΑΣΙΔΑ Πανεπιστήμιο.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΓΟΥ Δ.Υ. Δευτέρα 18 Απριλίου 2011.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΧΡΟΝΙΑ UNESCO.
ΙΤΕ - Ινστιτούτο Πληροφορικής
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ σύγχρονες σπουδές στην κοιτίδα της γνώσης
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Τομέας Εσωτερικού Ελέγχου Αποστολή / Στόχοι / Εργασίες Ελέγχου.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Ανώτατη Εκπαίδευση ERASMUS. ΔΡΑΣΕΙΣ 1) Κινητικότητα φοιτητών για σπουδές 2) Κινητικότητα φοιτητών για πρακτική άσκηση 3) Κινητικότητα προσωπικού για διδασκαλία.
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου Πανεπιστήμιο Αθηνών, 22 Μαΐου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής ΕΘΝΙΚΟ.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Αγροτική Κοινωνιολογία
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Εθνικό Σημείο Επαφής για το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020“
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Στρατηγική Έξυπνης Εξειδίκευσης για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΧΘΟΝΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΟΡΕΙΝΩΝ ΟΓΚΩΝ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ: Η συνεισφορά του Πανεπιστημίου των Ορέων στην αναβίωση της πολιτισμικής κληρονομιάς του νησιού Εργαστήριο «Η ανάπτυξη του Πανεπιστημίου των Ορέων στην Κρήτη Ηράκλειο, 2 Ιουνίου 2010 Prof.Dr.Dr. (h.c.) L. Jan Slikkerveer Prof.Dr.Dr. (h.c.) L. Jan Slikkerveer LEAD-Leiden University LEAD-Leiden University The Netherlands The Netherlands

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 2 *Η ιστορία της Ανάπτυξης της Επιστήμης στη Δυτική Ευρώπη βασίζεται σε δύο σημαντικά γεγονότα: - “Αναγέννηση” - “Αναγέννηση” - “Οι μεγάλες ανακαλύψεις” - “Οι μεγάλες ανακαλύψεις” Ευρωπαϊκή Αναγέννηση 14ος–16ος αιώνας: Στροφή προς τον “Κλασικό Ελληνικό Πολιτισμό” της Μεσογείου: - νατουραλιστική φιλοσοφία - χυμική ιατρική - βοτανικά ιάματα Περίοδος διαμόρφωσης της σύγχρονης ιατρικής στο Leiden University: Dr. Hermanus Boerhave και Leiden Hortus Botanicus Κοσμοπολίτικη ιατρική του 20ού αιώνα

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 3 “Οι μεγάλες ανακαλύψεις” της Ευρώπης, 15 ος -17 ος αιώνας -Παρείχαν την προσφορά και τις αιτίες των ανακαλύψεων και της αποικιοκρατίας –> Ευρωπαϊκή εξάπλωση -Η συγκέντρωση της επιστήμης και της τεχνολογίας στα δυτικοευρωπαϊκά κέντρα έρευνας και εκπαίδευσης: Σύγχρονα πανεπιστήμια και ακαδημαϊκές κοινότητες, εγκατεστημένα στις μεγάλες πόλεις της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής ως Κέντρα Αριστείας : Σύγχρονα πανεπιστήμια και ακαδημαϊκές κοινότητες, εγκατεστημένα στις μεγάλες πόλεις της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής ως Κέντρα Αριστείας : -Απόκτηση διεθνούς εμπειρικής, πειραματικής, λογικής και δωρεάν γνώσης και πρακτικής που καταγράφεται στα γραπτά και τις δημοσιεύσεις εκπροσώπων πολλών ειδικοτήτων

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 4

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 5 *Μέχρι τα μέσα του 20ού αιώνα, η πρόοδος αυτού του σώματος της Δυτικής ή Σύγχρονης Επιστήμης, προεκτάθηκε με σημαντικές εφευρέσεις στην Επιστήμη & την Τεχνολογία, εξασφαλίζοντάς του μία κυρίαρχη θέση στη διεθνή κοινότητα Αυτό οδήγησε στην ευρωποκεντρική φιλοσοφία της επιστήμης Αυτό οδήγησε στην ευρωποκεντρική φιλοσοφία της επιστήμης Γνωσιακή Γενιά → Μεταφορά Γνώσης → Χρήση Γνώσης Γνωσιακή Γενιά → Μεταφορά Γνώσης → Χρήση Γνώσης που βασιζόταν στην προσωπική οπτική του ερευνητή (etic point of view) – η προοπτική του ξένου – για το σύμπαν, και έθεσε τη βάση για το αναπτυξιακό παράδειγμα της μεταπολεμικής «Άνωθεν Ανάπτυξης”, όπου η γνώση και η τεχνολογία παρουσιάστηκαν να κατευθύνονται από τις δυτικές προς τις μη-δυτικές χώρες σε μία μονογραμμική διαδικασία. που βασιζόταν στην προσωπική οπτική του ερευνητή (etic point of view) – η προοπτική του ξένου – για το σύμπαν, και έθεσε τη βάση για το αναπτυξιακό παράδειγμα της μεταπολεμικής «Άνωθεν Ανάπτυξης”, όπου η γνώση και η τεχνολογία παρουσιάστηκαν να κατευθύνονται από τις δυτικές προς τις μη-δυτικές χώρες σε μία μονογραμμική διαδικασία.

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 6 *Στο δεύτερο μέρος του 20ού αιώνα, όμως, αναπτύχθηκε στην επιστήμη ένα αντικίνημα μεταξύ των γνωσιακών ανθρωπολόγων, γνωστό ως εθνο-επιστήμη, όπου ο ερευνητής θα προσπαθούσε να αποκτήσει την οπτική του λαού (emic point of view) – προοπτική του εντόπιου – για το σύμπαν. Αυτό οδήγησε στην παγκόσμια φιλοσοφία της επιστήμης Αυτό οδήγησε στην παγκόσμια φιλοσοφία της επιστήμης Γνωσιακή Γενιά ↔ Ανταλλαγή Γνώσης ↔ Χρήση Γνώσης Γνωσιακή Γενιά ↔ Ανταλλαγή Γνώσης ↔ Χρήση Γνώσης και έτσι οδήγησε και στη δημιουργία του αναπτυξιακού παραδείγματος της “Κάτωθεν Ανάπτυξης”, όπου η γνώση και η τεχνολογία παρουσιάζονται με διαδραστικό τρόπο ως να γεννώνται και να ανταλλάσσονται μεταξύ των δυτικών και των μη- δυτικών χωρών σε μία μάλλον αμοιβαία και ισότιμη διαδικασία. και έτσι οδήγησε και στη δημιουργία του αναπτυξιακού παραδείγματος της “Κάτωθεν Ανάπτυξης”, όπου η γνώση και η τεχνολογία παρουσιάζονται με διαδραστικό τρόπο ως να γεννώνται και να ανταλλάσσονται μεταξύ των δυτικών και των μη- δυτικών χωρών σε μία μάλλον αμοιβαία και ισότιμη διαδικασία.

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 7 Ακολουθώντας τις πρώιμες και μάλλον στατικές σπουδές της εθνοεπιστήμης στην εθνοϊατρική, εθνοβοτανολογία, εθνοϊστορία και εθνογλωσσολογία – που παρήγαγαν πολυάριθμες τοπικές κατηγοριοποιήσεις και ταξινομήσεις – η δεκαετία του 1990 έγινε μάρτυρας μιας πιο δυναμικής προσέγγισης της σπουδής της εθνοεπιστήμης σε αλληλεπίδραση με τη σύγχρονη επιστήμη, εστιάζοντας στα Συστήματα Αυτόχθονης Γνώσης και Ανάπτυξης. Ακολουθώντας τις πρώιμες και μάλλον στατικές σπουδές της εθνοεπιστήμης στην εθνοϊατρική, εθνοβοτανολογία, εθνοϊστορία και εθνογλωσσολογία – που παρήγαγαν πολυάριθμες τοπικές κατηγοριοποιήσεις και ταξινομήσεις – η δεκαετία του 1990 έγινε μάρτυρας μιας πιο δυναμικής προσέγγισης της σπουδής της εθνοεπιστήμης σε αλληλεπίδραση με τη σύγχρονη επιστήμη, εστιάζοντας στα Συστήματα Αυτόχθονης Γνώσης και Ανάπτυξης. Τα ΣΑΓ ορίζονται ως τοπικά συστήματα γνώσης και τεχνολογίας που έχουν αναπτυχθεί σε συγκεκριμένες κοινότητες ή πολιτισμικές περιοχές κατά τη διάρκεια πολλών γενεών, συχνά εκτός των δυτικών ερευνητικών εργαστηρίων και ερευνητικών κέντρων, και που είναι η βάση για τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων (Warren, Slikkerveer & Briokensha 1995). Τα ΣΑΓ ορίζονται ως τοπικά συστήματα γνώσης και τεχνολογίας που έχουν αναπτυχθεί σε συγκεκριμένες κοινότητες ή πολιτισμικές περιοχές κατά τη διάρκεια πολλών γενεών, συχνά εκτός των δυτικών ερευνητικών εργαστηρίων και ερευνητικών κέντρων, και που είναι η βάση για τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων (Warren, Slikkerveer & Briokensha 1995).

Ενώ τα ΣΑΓ έχουν εκτενώς μελετηθεί σε μάλλον απομονωμένες περιοχές αγροτικών και ορεινών κοινοτήτων και των πολιτισμών τους ανά τον κόσμο, προσφέροντας καινοτόμα γνώση στη σύγχρονη επιστήμη & τεχνολογία σε διάφορους τομείς της κοινωνίας, η αυξανόμενη απογοήτευση των δυτικών κοινωνιών αναφορικά με την απώλεια της πολιτισμικής σοφίας, αξιών και τρόπων ζωής, έχει οδηγήσει σε μια στροφή προς και αναγέννηση των ΣΑΓ, τόσο στην επιστήμη όσο και στην κοινωνία. Ενώ τα ΣΑΓ έχουν εκτενώς μελετηθεί σε μάλλον απομονωμένες περιοχές αγροτικών και ορεινών κοινοτήτων και των πολιτισμών τους ανά τον κόσμο, προσφέροντας καινοτόμα γνώση στη σύγχρονη επιστήμη & τεχνολογία σε διάφορους τομείς της κοινωνίας, η αυξανόμενη απογοήτευση των δυτικών κοινωνιών αναφορικά με την απώλεια της πολιτισμικής σοφίας, αξιών και τρόπων ζωής, έχει οδηγήσει σε μια στροφή προς και αναγέννηση των ΣΑΓ, τόσο στην επιστήμη όσο και στην κοινωνία. Τις τελευταίες δεκαετίες, τα ΣΑΓ έχουν κερδίσει τον σεβασμό και την αναγνώριση στους ακόλουθους τομείς : Τις τελευταίες δεκαετίες, τα ΣΑΓ έχουν κερδίσει τον σεβασμό και την αναγνώριση στους ακόλουθους τομείς : 1980’s - ιατρική -> παραδοσιακή ιατρική & CAM 1980’s - ιατρική -> παραδοσιακή ιατρική & CAM 1990’s - γεωργία -> αγρο-οικολογία 1990’s - γεωργία -> αγρο-οικολογία 2000’s - περιβάλλον –> παραδοσιακή οικολογική γνώση (TEK) 2000’s - περιβάλλον –> παραδοσιακή οικολογική γνώση (TEK) 1005’s - συντήρηση της βιο-πολιτισμικής ποικιλίας (IMS) 1005’s - συντήρηση της βιο-πολιτισμικής ποικιλίας (IMS) 2010’s - διαχείριση μικροοικονομικών -> μείωση της φτώχειας MDG 2010’s - διαχείριση μικροοικονομικών -> μείωση της φτώχειας MDG Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 8

Η προσωπική μου συνεισφορά στην αναγνώριση και ανάπτυξη του διατμηματικού τομέα της εθνοεπιστήμης, ειδικά των ΣΑΓ & Ανάπτυξης ξεκίνησε με την ιατρική-ανθρωπολογική έρευνά μου στο Horn of Africa, και ακολουθήθηκε από παρόμοιες σπουδές στην Κένυα, την Τανζανία, την Ινδονησία και την Κρήτη, για να εξελιχθεί αργότερα στον διατμηματικό τομέα της ιατρικής ανθρωπολογίας και ιατρικής εθνοβοτανολογίας. - Πίσω στο 1987, οργάνωσα μαζί με τον Prof. Mike Warren (ISU) το CIKARD-LEAD Global Network of IKS&D, που ενσωμάτωσε μέλη και 35 Κέντρα ΑΓ παγκοσμίως, με την υποστήριξη του δικού μας IK&D Monitor (CIRAN-NUFFIC). - Το 1995, συνέγραψα έναν οδηγό για IKS&D, που εκδόθηκε από τις Intermediate Technology Publications in London (ITP). -Σήμερα, τα περισσότερα από αυτά τα IK&D Κέντρα έχουν επεκταθεί και αναμιγνύονται στο να φέρουν ακόμη περισσότερο κοντά τα μέλη ενός αναπτυσσόμενου φορέα παραδοσιακής γνώσης και πρακτικής σε πολλούς τομείς σπουδών. Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 9

Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 10

Στην Κρήτη, με την πλούσια πολιτισμική κληρονομιά της, έχω το προνόμιο να δουλεύω για πολλά χρόνια με το MAICH για τα INDAKS, MEDUSA & IMM Projects, και με το Π.Κ. για το MAE Post-Graduate Fieldwork Training, και για τη διδασκαλία των MPH και GP&PC Courses. - το 1985, ο Καθ. Φιλαλήθης είχε την ευγένεια να συν-εποπτεύσουμε επί τούτου έναν από τους προσωπικούς μου φοιτητές από το Leiden University στην ερευνητική του εκπαίδευση για τα συστήματα υγείας στην Κρήτη, - το 1987, ήταν η αρχή μιας πιο δομιστικής συνεργασίας με τον Καθ. Λιονή στον τομέα της Ιατρικής Ανθρωπολογίας & της Κοινωνικής Ιατρικής για 1 ή 2 φοιτητές τον χρόνο από το Leiden University στο πλαίσιο του ERASMUS. - τη δεκαετία του 1990, ο Καθ. Λιονής εδραίωσε το ELLRIK ως ένα από τα Κέντρα του CIKARD-LEAD Global Network on IK&D. Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 11

Η πρόσφατη πρωτοβουλία του Καθ. Παλλήκαρη να δημιουργήσει στην Κρήτη το Πανεπιστήμιο των Ορέων ταιριάζει πολύ με τη δική μας συνδυαστική έρευνα και εκπαίδευση, ειδικά σε ό,τι αφορά στην υγεία και τη θεραπεία στην Κρήτη, όπου έχουμε αποκομίσει μέσα στα τελευταία 25 χρόνια ένα ενδιαφέροντα κορμό γνώσης σε επίπεδο MA/MSc στην παραδοσιακή και σύγχρονη ιατρική, αναδεικνύοντας τα ΣΑΓ ως ενσωματωμένα σε: - Τοπική γνώση και πρακτική των ιατρικών φυτών και βοτάνων - Παραδοσιακά ιάματα για τις χρόνιες ασθένειες, τις αλλεργίες και τις νοητικές διαταραχές: Όλα ως τμήμα της πλούσιας πολιτισμικής κληρονομιάς των ορεσίβιων και των πολιτισμών τους στην Κρήτη. Όλα ως τμήμα της πλούσιας πολιτισμικής κληρονομιάς των ορεσίβιων και των πολιτισμών τους στην Κρήτη. Αυτός ο θησαυρός χρειάζεται να καταγραφεί, μελετηθεί, αναλυθεί και ενσωματωθεί σε έναν τοπικό/παγκόσμιο τρόπο ζωής που βασίζεται στην κοινότητα πριν είναι πολύ αργά: Αυτός ο θησαυρός χρειάζεται να καταγραφεί, μελετηθεί, αναλυθεί και ενσωματωθεί σε έναν τοπικό/παγκόσμιο τρόπο ζωής που βασίζεται στην κοινότητα πριν είναι πολύ αργά: Η οργάνωση ενός Κέντρου για τα Όρη ως πρώτο βήμα για την εδραίωση του Πανεπιστημίου των Ορέων στην Κρήτη. Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 12

ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ PROJECT Π.τ.Ο στην Κρήτη ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ PROJECT Π.τ.Ο στην Κρήτη Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - 13 Πανεπιστή μιο των Ορέων Leiden University Άλλα πανεπιστήμια MAICH Πανεπιστήμιο Κρήτης Διεθνής Συμβουλευτική Επιτροπή Τοπικοί οργανισμοί και ινστιτούτα Οργανωτική Επιτροπή Ellrik Τοπικά μουσεία

*ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ* Μετά τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει μέχρι τώρα, η επόμενη κίνηση για την εδραίωση του Πανεπιστημίου των Ορέων στην Κρήτη μπορεί να περιλαμβάνει τα ακόλουθα: 1. Δημιουργία ενός Κέντρου για τα Όρη στην Κρήτη 1. Δημιουργία ενός Κέντρου για τα Όρη στην Κρήτη 2. Επιλογή μιας κατάλληλης και προσιτής τοποθεσίας 2. Επιλογή μιας κατάλληλης και προσιτής τοποθεσίας 3. Προσδιορισμός του γενικού σκοπού και των συγκεκριμένων στόχων του: 3. Προσδιορισμός του γενικού σκοπού και των συγκεκριμένων στόχων του: - καταγραφή - έρευνα - εκπαίδευση - κοινωνικό έργο 4. Δημιουργία ενός Διεθνούς/ΕθνικούConsortium με σχετικό Συμβούλιο και Επιτροπή/ές 4. Δημιουργία ενός Διεθνούς/ΕθνικούConsortium με σχετικό Συμβούλιο και Επιτροπή/ές 5. Επιλογή ειδικών και προσωπικού 5. Επιλογή ειδικών και προσωπικού 6. Προετοιμασία μίας πρότασης για το project Π.τ.Ο. 6. Προετοιμασία μίας πρότασης για το project Π.τ.Ο. 7. Identify an appropriate funding agency 7. Identify an appropriate funding agency Prof.Dr. L.J. Slikkerveer, LEAD, Leiden University: Workshop Development of the UoM in Crete - Ω