ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
Advertisements

Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Μετάβαση του 13ου Νηπιαγωγείου στο 11ο Δημοτικό σχολείο Μυτιλήνης
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Διαβίωση στη Φύση – Μικροί Κατασκηνωτές Περιβαλλοντική Ομάδα Δημοτικού Σχολείου Νέας Χηλής Στ1 τάξη Υπεύθυνη προγράμματος: Ελένη Δελίδου Υπεύθυνη τμήματος:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Καινοτόμες δράσεις στο ΕΕΕΕΚ Κατερίνης: Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
ΑΥΤΟΡΡΥΘΜΙΣΗ «Ο μαθητής παίρνει την ευθύνη του εαυτού και των σχέσεών του» Πουλής Αναστάσιος Ψυχολόγος - 4ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Επίσκεψη Γνωριμίας στο Νηπιαγωγείο
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Γ΄ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
εκπαιδευτικη μεταβαση
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι. Ο σκοπός αυτής της ερευνητικής εργασίας είναι οι μαθητές.
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Γυμνάσιο Αγλαντζιάς Σχολική Χρονιά
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
ΣΧΟΛΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝ-ΠΑΡΟΝ-ΜΕΛΛΟΝ
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
«Η χώρα με τους παράξενους ανθρώπους»
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Οβρυάς
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1/θεσιο Νηπιαγωγείο Ισώματος
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Νηπιαγωγείο Φαρρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα Σχολικό έτος

Ποιοι είμαστε Η ομάδα μας αποτελείται από 14 παιδιά (8 νήπια, 6 προνήπια ) και τη νηπιαγωγό. Το τμήμα λειτουργεί ως πρωινό - υποχρεωτικό σε μία αίθουσα.

Σκοπός και στόχοι Ο βασικός σκοπός των δραστηριοτήτων μετάβασης που υλοποιήσαμε ήταν η ψυχοκοινωνική προετοιμασία των νηπίων, ώστε να αντιμετωπίσουν με αυτοπεποίθηση τις νέες προκλήσεις ( γνωστικές, κοινωνικές, συναισθηματικές, περιβαλλοντικές ). Οι επιμέρους στόχοι ήταν οι εξής :  Γνωριμία με τα βιβλία της Γλώσσας και των Μαθηματικών της Α΄ δημοτικού.  Εξοικείωση με την αίθουσα διδασκαλίας της Α΄ δημοτικού.  Ανάπτυξη σχέσης συνεργασίας με τους μαθητές κα τη δασκάλα της Α΄ δημοτικού.  Δημιουργία θετικών εικόνων - συναισθημάτων και καλλιέργεια προσμονής για το νέο « συναρπαστικό ταξίδι » που μας μεγαλώνει και μας δυναμώνει.

Δράση 1 η : Νέοι επισκέπτες στην βιβλιοθήκη μας ΣΤΟΧΟΙ : 1) Να εντάξουμε τα βιβλία της Α΄ δημοτικού στην καθημερινότητα των νηπίων. 2) Να εξοικειωθούν τα νήπια με τη μορφή & το περιεχόμενό τους. Στη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων τα νήπια μπορούσαν να αλληλεπιδράσουν με τα βιβλία είτε ξεφυλλίζοντάς τα, είτε « διαβάζοντας » τις εικόνες, είτε συμπληρώνοντας γράμματα και αριθμούς. Η δράση ξεκίνησε το Μάιο. Αρχικά όλα τα νήπια έδειξαν ενδιαφέρον, αλλά μόνο δύο νήπια ( κορίτσια ) ασχολήθηκαν καθημερινά.

Δράση : Νέοι επισκέπτες στη βιβλιοθήκη μας

Δράση 2 η : Ας συνεργαστούμε Η δράση υλοποιήθηκε στην τάξη της Α ’ δημοτικού. Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να καθίσουν μαζί με τους περσινούς συμμαθητές τους, να δουν τα τετράδια, τα βιβλία και τις κασετίνες τους, να παρακολουθήσουν την πρωινή ρουτίνα και να συνεργαστούν στη συμπλήρωση δύο φύλλων εργασίας. Η δράση υλοποιήθηκε, αφού είχε προηγηθεί συζήτηση της νηπιαγωγού με τη συνάδερφο σχετικά με τη διάρκεια, το περιεχόμενο και την επιλογή της διδακτικής μεθόδου. Τα νήπια παρακολούθησαν την πρώτη διδακτική ώρα της Α ’ δημοτικού και δήλωσαν ενθουσιασμένα, καθώς επιστρέφοντας έδειχναν στη νηπιαγωγό και τους συμμαθητές τους, καμαρώνοντας, τα επιτεύγματά τους.

Δράση : Ας συνεργαστούμε

Δράση 3 η : Ετοιμάζουμε γιορτή για τους μαθητές της Στ΄ δημοτικού Η δράση είχε διπλό στόχο : Αφενός τα παιδιά της Στ΄ τάξης να ξαναθυμηθούν το πρώτο τους σχολείο ( που είχαν την ίδια νηπιαγωγό ) και να αναστοχαστούν όλη την πορεία τους κι αφετέρου τα νήπια να “ προβάλουν ” τον εαυτό τους στο μέλλον με όλες τις δυνατότητες που τους επιφυλάσσει. Έτσι, η μετάβαση στην Α΄ δημοτικού αποκτά τη σημασία του : “ θα γίνω κι εγώ όπως τα μεγάλα παιδιά ”. Οργανώσαμε στην αίθουσα του νηπιαγωγείου μία γιορτή διάρκειας 1 ώρας με παιχνίδια, χορό, αναμνήσεις και κεράσματα. Η δράση ήταν μια ωραία έκπληξη για τους μεγάλους μαθητές κι ευκαιρία για κοινωνικοποίηση και ψυχαγωγία για μικρούς και μεγάλους.

Αξιολόγηση Οι δράσεις μετάβασης που πραγματοποιήθηκαν ενσωματώθηκαν στην κανονικότητα της σχολικής μας ζωής και είχαν θετική απήχηση στους εμπλεκόμενους ( προνήπια, νήπια, νηπιαγωγό, μαθητές Α΄ και Στ΄ δημοτικού, συναδέρφους δασκάλους ). Ιδιαίτερα, η δεύτερη και η τρίτη δράση ενθουσίασαν τα παιδιά, όπως προκύπτει από τις αντιδράσεις τους ( π. χ. Κυρία, πότε θα ξαναπάμε στην Α΄ τάξη, ή Κοίτα, τα έκανα όλα και πήρα αυτοκόλλητο, ή θα ξανακάνουμε γιορτή με τα μεγάλα παιδιά ;). Η πρώτη δραστηριότητα θα πρέπει να εμπλουτιστεί με υποστηρικτικό υλικό, ώστε να γίνει περισσότερο ελκυστική στα παιδιά.