Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Στάδια της επιστημονικής έρευνας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας 5ο εξάμηνο
Στάδια της επιστημονικής έρευνας (1) – θεωρητικό μέρος
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Σπύρος Αβδημιώτης MBA PhD Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Εαρινό Εξάμηνο 2016.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Αναλυση ποιοτικων δεδομενων
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
ΙΕΚ Γαλατσίου Στατιστική Ι
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Κριτήρια ποιότητας στην κοινωνική έρευνα
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Επιλογή κατάλληλης μεθόδου στην ποιοτική έρευνα
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Βιοστατιστική (Θ) ΤΕΙ Αθήνας Ενότητα 3: Περιγραφική στατιστική
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ Εαρινό εξάμηνο 2015 Μάθημα 22: Γράφοντας την ερευνητική πρόταση (από παρουσίαση Θ. Δραγώνα)

• Σύλληψη της ερευνητικής ιδέας Αφόρμηση από προσωπικές εμπειρίες, μελέτη της βιβλιογραφίας, επικαιρότητα...

• Η ερευνητική πρόταση -Περιλαμβάνει τη δομή των τριών πρώτων κεφαλαίων της όποιας εργασίας -Γράφεται σε χρόνο μέλλοντα -Το κάθε επιστημονικό παράδειγμα οδηγεί σε διαφορετικές προσεγγίσεις στην έρευνα Θετικιστικό παράδειγμα/ποσοτικός σχεδιασμός έναντι Ερμηνευτικού παραδείγματος/έρευνα ποιοτικού τύπου.

Η κοσμοθεωρία του ερευνητή Τα ερευνητικά ερωτήματα Η προτεινόμενη μεθοδολογία τοποθετούν την έρευνα σε συγκεκριμένο ερευνητικό παράδειγμα.

1. Η διατύπωση του προβλήματος (α) Περιγράφεται με συντομία • το προβλημα που θα ερευνηθεί • ο σκοπός της έρευνας • η σημαντικότητα του προβλήματος • οι λόγοι για τους οποίους αποφασίζετε να ασχοληθείτε με αυτό Αν προτείνετε τη χρήση ποιοτικών μεθόδων η αρχική περιγραφή δεν μπορεί παρά να είναι σημείο εκκίνησης της έρευνας.

(β) Ορισμός των όρων: οι όροι και οι έννοιες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην έρευνα πρέπει να οριστούν επαρκώς. Αν πρόκειται για ποιοτικού τυπου έρευνα, πρέπει να αναγνωριστεί ότι οι συγκεκριμένοι ορισμοί αναπόφευκτα θα τροποιούνται κατά τη διάρκεια της ερευνητικής διαδικασίας. (γ) Αναφορά στην επιλογή του επιστημονικού παραδείγματος.

2. Επισκόπηση βιβλιογραφίας - Επισκόπηση της βιβλιογραφίας στο θέμα που έχει επιλεγεί. Ολοκληρωμένη εικόνα των θέσεων και αντιθέσεων, έμφαση στην κριτική ανάλυση των δυνατών σημείων και των αδυναμιών των προηγούμενων ερευ- νών πάνω στο θέμα - Πρέπει να δημιουργηθεί το κατάλληλο υπόβαθρο για την περιγραφή του ερευνητικού προβλήματος και των ερευνητικών ερωτημάτων.

3. Μεθοδολογία (α) Ερευνητικα ερωτήματα. Αν η έρευνα είναι ποσοτική παρουσιάζονται τα ερωτήματα όπως έχουν προκύψει από την επισκόπηση της βιβλιογραφίας Αν η έρευνα είναι ποιοτική παρουσιάζονται οι στόχοι στους οποίους θα επικεντρωθεί η έρευνα και οι οποίοι δεν καλύπτονται επαρκώς από τη σύγχρονη θεωρία και έρευνα. Τα ερωτήματα μπορεί να είναι ασαφή.

(β) Περιγράφεται ο σχεδιασμός της έρευνας (περιγραφική έρευνα, πειραματική, παρατήρηση, ιστορική κλπ). Παρουσιάζεται το σκεπτικό σχετικά με τον συγκεκριμένο ερευνητικό σχεδιασμό.

(γ) Δείγμα: Περιγράφονται τα γενικά χαρακτηριστικά του πληθυσμού από τον οποίον θα συλλεγούν τα δεδομένα. Αναπτύσσεται η λογική με βάση την οποία θα επιλεγεί το δείγμα. Στις ποιοτικές έρευνες περιγράφεται ο τρόπος που θα εντοπιστούν οι συμμετέχοντες. ΄Εγκριση από Επιτροπή Δεοντολογίας

(δ) Μετρήσεις: Αν η έρευνα είναι ποσοτική περιγράφονται οι μεταβλητές και η λειτουργοποίηση της διαδικασίας. Μέριμνα για αξιοπιστία και εγκυρότητα της μέτρησης. Αν η έρευνα είναι ποιοτική τη συλλογή δεδομένων την κάνει ο ίδιος ο ερευνητής που είναι το βασικό εργαλείο συλλογής δεδομένων. Άρα ο ερευνητής περιγράφει την εξοικείωσή του με το θέμα.

(ε) Διαδικασία συλλογής δεδομένων Στην ποσοτική έρευνα περιγράφονται οι διαδικασίες συλλογής δεδομένων (αν τη διαδικασία θα τη χειριστεί ο ερευνητής, συνεργάτες, αν τα ερωτηματολόγια θα αποσταλούν μέσω ταχυδρομείο κλπ). Στην ποιοτική έρευνα περιγράφονται οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν, ο ρόλος του ερευνητή, ο βαθμός συμμετοχής του, η εγκυρότητα και αξιοπιστία του εγχειρήματος.

(στ) Πιλοτική δοκιμή (ζ) Διαδικασίες ανάλυσης δεδομένων Αν η έρευνα είναι ποσοτική περιγράφονται οι στατιστικές διαδικασίες για κάθε ένα από τα ερωτήματα. Αν η έρευνα είναι ποιοτική περιγράφονται οι στρατηγικές ανάλυσης δεδομένων.

(η) Περιορισμοί της ερευνητικής μελέτης (π. χ (η) Περιορισμοί της ερευνητικής μελέτης (π.χ. περιορισμοί λόγω της φύσης του δείγματος που είναι διαθέσιμο, της συγκεκριμένης στρατηγικής κλπ)

(θ) Χρονοδιάγραμμα που αναφέρεται στο χρονικό διάστημα που προβλέπεται να διαρκέσει το κάθε βήμα (π.χ. η επιλογή ή η ανάπτυξη του εργαλείου, η αναζήτηση του δείγματος, η πιλοτική έρευνα κλπ)