Συμμετοχή ατόμων με ειδικές ανάγκες στο Πρόγραμμα Erasmus+

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Leonardo da Vinci Transfer of Innovation 2013 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ.
Advertisements

1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Ε.Ε.
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
1 H ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Leonardo Da Vinci ΚΩΝ/ΝΑ ΜΠΑΣΚΟΖΟΥ Δ/ντρια Διεθνών & Κοινοτικών Προγραμμάτων Κηφισιά, 15/10/2004.
Ημερίδα Γραφείου Διασύνδεσης 21/11/2006 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
SPORT.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
TΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ (Τ.Ε.Ι.) ΚΡΗΤΗΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2010 Οικονομική.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ. / Ι.Κ.Υ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Leonardo da Vinci Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας Οικονομική.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.3 Τρόπος σχεδιασμού της επί τόπου υποστήριξης για πρακτικά θέματα και θέματα επιμελητείας.
Enterprise and Industry Directorate General
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Education and Culture Name Education and Culture Χαρακτηριστικά μιας καλής Πρότασης Ρούλα Κυρίλλου-Ιωαννίδου ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων στην Κύπρο Λεμεσός, 21 Ιουνίου 2013.
Ανώτατη Εκπαίδευση ERASMUS. ΔΡΑΣΕΙΣ 1) Κινητικότητα φοιτητών για σπουδές 2) Κινητικότητα φοιτητών για πρακτική άσκηση 3) Κινητικότητα προσωπικού για διδασκαλία.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus HMΕΡΙΔΑ ΤΗΣ Ε.Μ.-Ι.Κ.Υ. Workshop 2: Προβλήματα στην κινητικότητα φοιτητών.
Πανεπιστήμιο Αιγαίου Τμήμα Διεθνών Ακαδημαϊκών Προγραμμάτων και Λοιπών Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
Erasmus+ - KA1 Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για την υλοποίηση των σχεδίων ΚΑ103 Λευκωσία, 8 Ιουλίου 2015.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου, Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + ΚΑ1-Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Τελική Έκθεση: Πώςαποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός Σχεδίου Κινητικότητας Τελική Έκθεση: Πώς αποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΔΙΑΜΟΝΗΣ ΣΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΡΙΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS + Άρθρο 45 ΤΟΥ Ν.4251/2014.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Έλεγχοι : Διαδικασίες - Ευρήματα “ Έκθεση Ελέγχου χωρίς παρατηρήσεις” Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Φίλιππος Κουμπούνης Υπεύθυνος Οικονομικής.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ 22 Οκτωβρίου 2015, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Βάσω Γιαννούλη Συντονίστρια του τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
1 ERASMUS+ Υποβολή Τελικών Εκθέσεων για Στρατηγικές Συμπράξεις στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+ Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία Λευκωσία, 19 Μαΐου 2016.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Διεθνής Κινητικότητα: Μια πρώτη αποτίμηση Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Αθανάσιος Καυκαλίδης Υπεύθυνος για τη Διεθνή Κινητικότητα & τις.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus “ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ακ. έτους ” ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/ ΔΙΑΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ERASMUS+
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Διαδικτυακή (online) Γλωσσική Προετοιμασία
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
School of Pedagogical & Technological Education
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ERASMUS+ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ (SMS) ΑΚ.ΕΤΟΣ
KA2: Strategic Partnerships Στρατηγικές Εταιρικές Σχέσεις
Erasmus EMaTTech.
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011 Αθήνα, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Erasmus+ International Credit Mobility
Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης (K.E.A)
Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2009
Διεθνής Κινητικότητα ΚΑ107
Erasmus Mundus Joint Master Degrees
Ευρωπαϊκή Εθελοντική Υπηρεσία (ΕVS)
Α΄ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΛΕΜΕΣΟΥ Κάτοχος Χάρτη Κινητικότητας
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμμετοχή ατόμων με ειδικές ανάγκες στο Πρόγραμμα Erasmus+ Μαρία Χατζηγεωργίου Ανώτερη Λειτουργός ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης mhadjigeorgiou@llp.org.cy | 22448835

Γιατί γίνεται η συνάντηση σήμερα; Ενώ το Πρόγραμμα δίνει έμφαση στην κινητικότητα ατόμων με ειδικές ανάγκες, οι αριθμοί συμμετοχής αυτών των ατόμων παραμένουν μηδενικοί για την Κύπρο.

Ορισμός ατόμων με ειδικές ανάγκες Για το Πρόγραμμα Erasmus+, άτομα με ειδικές ανάγκες θεωρούνται τα άτομα των οποίων η σωματική κατάσταση ή κατάσταση υγείας καθιστά αδύνατη τη συμμετοχή τους σε κινητικότητα εάν δεν έχουν οποιαδήποτε πρόσθετη στήριξη. (προσωπικό ή φοιτητές)

Erasmus Charter for Higher Education Με την υπογραφή του ECHE, πέραν των 5000 Ιδρυμάτων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν δεσμευτεί να τηρούν πλήρως τις αρχές της μη-διάκρισης, όπως αυτές διακηρύσσονται στο Πρόγραμμα Erasmus και να διασφαλίζουν ίση πρόσβαση και ευκαιρίες σε όλα τα άτομα που επιθυμούν να διακινηθούν. Συγκεκριμένα, έχουν καταρτιστεί κάποιες πρακτικές εισηγήσεις για τα ΙΤΕ ούτως ώστε να διευκολυνθεί η ένταξη ατόμων στο Πρόγραμμα Erasmus+ (φοιτητών και προσωπικού) των οποίων η φυσική, νοητική ή κατάσταση υγείας είναι τέτοια που η συμμετοχή τους στο Πρόγραμμα θα ήταν αδύνατη χωρίς επιπρόσθετη οικονομική υποστήριξη.

Πιο συγκεκριμένα… With this in mind, HEIs should devise and publicise a system that actively promotes study and traineeships abroad to students from disadvantaged groups and ensures that their support needs can be met and their privacy respected. HEIs should invite all students applying to the exchange programme to disclose the fact that they belong to a disadvantaged group if they wish, so that appropriate support can be provided at the receiving HEI / enterprise / organisation.

Δυνατότητα κινητικότητας προσωπικού σε συνεργαζόμενο ΙΤΕ ή άλλο οργανισμό Δυνατότητα κινητικότητας φοιτητών για σπουδές Δυνατότητα κινητικότητας φοιτητών για πρακτική άσκηση Τα ΙΤΕ στα οποία θα διακινηθούν τα άτομα έχουν και αυτά υπογράψει τις αρχές του ECHE) Δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο πλαίσιο για τις εταιρείες που φιλοξενούν τα άτομα για πρακτική άσκηση

Σημαντικό είναι οι φοιτητές να γνωρίζουν ότι… Τα ΙΤΕ που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα και προς τα οποία θα διακινηθούν, προσπαθούν να καλύψουν τις οποιεσδήποτε ανάγκες τους όπως π.χ.να διασφαλίσουν: Προσβασιμότητα στους χώρους τους Ειδική διαχείριση όσον αφορά ανάγκες τους στις εξετάσεις (π.χ. προφορική εξέταση, περισσότερος χρόνος κλπ) Κατάλληλο δωμάτιο στη φοιτητική εστία Πρόσβασης σε φοιτητικές δραστηριότητες που διοργανώνονται από φοιτητικούς συλλόγους και τα ESN

Λόγοι χαμηλής συμμετοχής Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχουν εντοπιστεί κυρίως 2 λόγοι Φόβος για στιγματισμό Άγνοια δικαιωμάτων/προνοιών του Προγράμματος

Ενημέρωση από γραφείο Erasmus Του γραφείο Erasmus δεν γνωρίζει για την αναπηρία του ατόμου – ιδιαίτερα δύσκολη η οποιαδήποτε ενημέρωση λόγω και του GDPR Το άτομο δεν επιθυμεί να ενημερώσει για την αναπηρία του Μη συμμετοχή στο πρόγραμμα Συμμετοχή χωρίς πρόσθετη στήριξη

Ως επί το πλείστον, τα άτομα αυτά δεν παρευρίσκονται καν στις ημερίδες για το Πρόγραμμα Erasmus επειδή θεωρούν ότι η συμμετοχή τους σε κινητικότητα δεν είναι δυνατή λόγω της αναπηρίας τους  Άγνοια του δικαιώματός τους για πρόσθετη στήριξη που δύνανται να λάβουν εάν επιλέξουν να συμμετάσχουν σε κινητικότητα

Άλλοι λόγοι;

Γενικές πληροφορίες για την πρόσθετη χρηματοδότηση (1/2) Οι φοιτητές και το προσωπικό πρέπει να υποβάλουν αίτηση για επιπλέον χρηματοδότηση στο ίδρυμά τους, συνοδευόμενη από λεπτομερή οικονομικό προϋπολογισμό για τις επιπρόσθετες ανάγκες που αναμένεται να αντιμετωπίσουν λόγω του προβλήματος υγείας/αναπηρίας τους κατά την περίοδο κινητικότητάς τους στο Ίδρυμα Υποδοχής Υπάρχει σχετικό έντυπο στην ιστοσελίδα του ΙΔΕΠ

Γενικές πληροφορίες για την πρόσθετη χρηματοδότηση (2/2) Η κάλυψη των εξόδων των ατόμων με ειδικές ανάγκες ισχύει τόσο για την κινητικότητα μεταξύ των Χωρών του Προγράμματος όσο και για τη Διεθνή Κινητικότητα Είναι στη βάση πραγματικών εξόδων (με προσκόμιση αποδείξεων μετά την ολοκλήρωση της κινητικότητας) Καλύπτεται το 100% των επιπρόσθετων εξόδων που προκύπτουν

Παραδείγματα δαπανών που καλύπτονται για άτομα με ειδικές ανάγκες Συνοδός για το ταξίδι (εάν μόνο αυτό είναι απαραίτητο) Συνοδός καθόλη τη διάρκεια παραμονής στο εξωτερικό Στέγαση σε κατάλληλα εξοπλισμένο δωμάτιο (σε περίπτωση που η φοιτητική εστία δεν διαθέτει κατάλληλο δωμάτιο) Φροντιστής Ειδικές διευθετήσεις για τη μετακίνηση από το χώρο διαμονής στο πανεπιστήμιο ή χώρο εργασίας Ειδικό διδακτικό υλικό (σύστημα braille, φωτοτυπίες σε μεγέθυνση, μαγνητοφώνηση διαλέξεων κλπ) Ιατρικά αναλώσιμα, εφόσον αυτά δεν καλύπτονται από την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης ή άλλο ιδιωτικό ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Νέο! Πρόσθετη χρηματοδότηση για την Διεθνή Κινητικότητα από την Πρόσκληση του 2019 για συγκεκριμένη ομάδα στόχο που αφορά την κινητικότητα φοιτητών (εισερχόμενη και εξερχόμενη)

Φοιτητές από μειονεκτικές κοινωνικές ομάδες (δεν συμπεριλαμβάνονται τα άτομα με ειδικές ανάγκες) Οι εθνικές αρχές από κοινού με τις ΕΥ που είναι αρμόδιες για την υλοποίηση του Erasmus+ σε μια συγκεκριμένη Χώρα του Προγράμματος μπορούν να αποφασίζουν (βάσει μιας επιλογής αποδοχής/εξαίρεσης, ανάλογα με τη στήριξη που ήδη παρέχεται σε εθνικό επίπεδο) ότι όλα τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη χώρα τους πρέπει να χορηγούν στους φοιτητές που προέρχονται από μειονεκτικές κοινωνικές ομάδες μια πρόσθετη ενίσχυση (συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων, αιτούντων άσυλο και μεταναστών), -πέραν της επιχορήγησης για την κάλυψη των ατομικών δαπανών που παρέχεται από την επιχορήγηση της ΕΕ-, το ποσό της οποίας θα ανέρχεται από 100 έως 200 EUR τον μήνα. Το ακριβές ύψος του ποσού και τα ισχύοντα κριτήρια καθορίζονται σε εθνικό επίπεδο από τις εθνικές αρχές.

Επιπρόσθετη κάλυψη για τη Διεθνή Κινητικότητα Για την ΚΑ107, το ΙΔΕΠ θα είναι σε θέση να εγκρίνει το ποσό των 200 Ευρώ ως top-up σε περίπτωση ατόμων από μειονεκτικές ομάδες και δεν απαιτείται οποιαδήποτε απόδειξη πληρωμής για το συγκεκριμένο ποσό.

Αποδεικτικά Πιστοποίηση από το γραφείο μέριμνας των Πανεπιστημίων Εάν πρόκειται για εισερχόμενη κινητικότητα, η πιστοποίηση αρκεί να είναι από το γραφείο μέριμνας του ιδρύματος αποστολής. Δεν χρειάζεται το δικό μας γραφείο να προχωρήσει σε οποιοδήποτε έλεγχο

Συμπερασματικά… Στόχος μας είναι η διασφάλιση ότι όλα τα άτομα με ειδικές ανάγκες ή άτομα από μειονεκτικές ομάδες έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν το Πρόγραμμα και στο γεγονός ότι το Πρόγραμμα είναι σε θέση να καλύψει τις οποιεσδήποτε πρόσθετες ανάγκες τους.

Πώς θα μπορούσε το ΙΔΕΠ να υποστηρίξει την οποιαδήποτε προσπάθεια ενημέρωσης των ατόμων αυτών;

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!