Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις
Συμβουλές… «Διάσπαρτοι/ες» καθηγητές/ριες: Συνεργασία, όχι «ρίξιμο»! Μία μέρα για την επιμόρφωση, πιο πολλές ώρες τις άλλες μέρες: Το εφικτό Καταγράψτε ό,τι σημαντικό κάνετε Υποστηρίξτε τη δουλειά σας Π.χ. στο Βιβλίο Ύλης, στο πρακτικό του ΣΔ του σχολείου σας, στο βιβλίο του Εργαστηρίου σας
Πού θα βρίσκετε πληροφορίες
Παραδείγματα Με έδρα τη Λάρισα ιδρύθηκε η «Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας» (Ε.Ε.Π.Ε.Κ.) post_13.html Κατανομή θεμάτων τράπεζας φυσικής Α΄ Λυκείου ανά κεφάλαιο (από τον κ. Αποστόλη Παπάζογλου) post_95.html Γιορτή με την ευκαιρία των 10 ετών του θεσμού ΥΣΕΦΕ
Αναθέσεις ΕΔΩ 1 ΕΔΩ 2
Από την πρόσφατη έρευνα Cross, D. I., & Hong, J. Y. (2009). Beliefs and professional identity: Critical constructs in examining the impact of reform on the emotional experiences of teachers. In Advances in Teacher Emotion Research (pp ). Springer US. Στις πιο πρόσφατες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες με έμφαση στην παιδαγωγική, έγιναν απόπειρες να μετασχηματιστούν οι μέθοδοι εργασίας των ειδικών (επιστημόνων) σε διδακτικές πρακτικές στην τάξη στα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα.
Από την πρόσφατη έρευνα Beliefs and professional identity: Critical constructs in examining the impact of reform on the emotional experiences of teachers. Π.χ. Για να βοηθηθούν μαθητές να αναπτυχθούν ως επιστημονικά εγγράμματοι πολίτες, (Βλ και PISA) από τους National Science Education Standards (NSES) - National Research Council 1996) και Benchmarks for Science Literacy (American Association for the Advancement of Science 1993) Έχει προταθεί «η διερευνητική μάθηση» - inquiry based instruction.
Από την πρόσφατη έρευνα Οι συστάσεις NSES περιγράφουν την διερευνητική τάξη ως ένα περιβάλλον όπου οι μαθητές ενθαρρύνονται να κατασκευάσουν τη δική τους γνώση και να κατανοήσουν την Επιστήμη (science) μέσω διερευνητικών ερωτημάτων για τα οποία θα αναζητούν τις απαντήσεις.
Από την πρόσφατη έρευνα Αυτή είναι μια κίνηση μακριά από διδακτικές προσεγγίσεις «από πάνω προς τα κάτω» με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζουν την επιστημονική γνώση στους μαθητές έξω από την επιστημονική διαδικασία απόκτησης της γνώσης. Επικεντρώνεται στο να ενθαρρύνονται οι μαθητές να μην στηρίζονται σε μια εξωτερική αρχή ορθολογικής σκέψης ως προς το τι αποτελεί επιστημονική «αλήθεια» και να συμμετέχουν ενεργά στην ανάπτυξη των επιστημονικών ιδεών.
Σκέψεις Ας έχουμε τα μάτια μας και τα αυτιά μας ανοιχτά να αφουγκραστούμε τις ανάγκες των συναδέλφων μας και των μαθητών μας. Ας αφήσουμε το μυαλό μας ελεύθερο να σχεδιάσει δραστηριότητες που μας αρέσουν. Ας ευχηθούμε στο τέλος αυτής της σχολικής χρονιάς να είμαστε σοφότεροι/ες από όσα ζήσαμε μέσα και έξω από το σχολείο. Οι δύσκολες συνθήκες ίσως είναι μια ευκαιρία με πείσμα και εφευρετικότητα να αναζητήσουμε ένα διαφορετικό σχολείο!