Δραστηριότητες και μικροσενάρια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Έχεις ένα τουλάχιστον προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο;
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Σενάριο.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
1 ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Μάθημα : Σχεδιασμός εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων βασισμένος στις Ψηφιακές Τεχνολογίες Θέμα εργασίας : Σενάριο στη Διδακτική της Ιταλικής Γλώσσας με Αξιοποίηση.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Πρακτικές δραστηριότητες
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Μαθαίνοντας το Φωτόδεντρο
Παράδειγμα χρήσης διαδραστικών βιβλίων
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δραστηριότητες και μικροσενάρια Συστάδα 2: Φυσικές Επιστήμες, Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή και Υγεία

Δραστηριότητες Διδακτικές προτάσεις που απαιτούν μικρό χρόνο εφαρμογής, αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη έννοια – ενότητα του σχολικού βιβλίου, περιλαμβάνονται στο εμπλουτισμένο σχολικό βιβλίο και στο φωτόδεντρο. Περιέχουν ένα αρχείο λογισμικού με ενσωματωμένα ερωτήματα για τους μαθητές και ενδεχομένως οδηγίες χρήσης των εργαλείων του λογισμικού τα οποία προβλέπεται να αξιοποιηθούν. Υλοποιήσιμες στην τάξη με χρήση διαδραστικού συστήματος ή με χρήση βιντεοπροβολέα ή στο εργαστήριο υπολογιστών.

Δραστηριότητα: η δύναμη Laplace

Δραστηριότητα: Ώσμωση

Δραστηριότητα: Μηχανές εσωτερικής καύσης – εκπομπές καυσαέριων

Δραστηριότητα: Υδροστατική πίεση

Μικροσενάρια στο φωτόδεντρο Διδακτικές προτάσεις υλοποιήσιμες σε 1 έως 2 διδακτικές ώρες που περιέχονται στο φωτόδεντρο και περιλαμβάνουν: Ένα αρχείο λογισμικού Οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό για την αξιοποίηση του λογισμικού Προτείνουν τη διερεύνηση μιας ή περισσότερων εννοιών, όχι κατ’ ανάγκη με τη δομή του σχολικού βιβλίου, με αξιοποίηση διαδραστικού συστήματος Είναι λιτά, με έκταση περίπου 2 σελίδων, ενώ συγχρόνως παρέχουν πλήρεις πληροφορίες για το γνωστικό αντικείμενο, τη βασική ιδέα, τους στόχους και την προτεινόμενη διδακτική πορεία υλοποίησης δραστηριοτήτων με το αρχείο λογισμικού.

Ανοίγοντας ένα μικροσενάριο στο φωτόδεντρο βλέπουμε αρχικά: Ανοίγοντας ένα μικροσενάριο στο φωτόδεντρο βλέπουμε αρχικά: Τον τίτλο του Την ταυτότητα των δημιουργών Το λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε Πληροφορίες (έργο, ομάδα ανάπτυξης, ημερομηνία, ψηφιακή σφραγίδα) Οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό Δυνατότητα λήψης αρχείου Παράδειγμα μικροσεναρίου στο φωτόδεντρο με τα παραπάνω χαρακτηριστικά: http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6198?locale=el (μικροσενάριο για τα Ισοδύναμα κλάσματα)

Οι οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό σε ένα μικροσενάριο περιέχουν: Πιθανώς βασικές αρχές και γενικές οδηγίες αξιοποίησης των μικροσεναρίων. Στο παράδειγμα των ισοδύναμων κλασμάτων: Τι είναι ο διαδραστικός πίνακας Ποια είναι η προέλευση των αρχείων λογισμικού Τι είναι τα μικροσενάρια και πως μπορεί να αξιοποιηθούν Ποια διδακτική μέθοδος προτείνεται για την υλοποίηση των μικροσεναρίων 1. Ταυτότητα μικροσεναρίου Γνωστικό αντικείμενο / γνωστική περιοχή / θέμα, Τάξη, Ψηφιακά και άλλα εργαλεία, Σύντομη περιγραφή / Βασική ιδέα, Προαπαιτούμενα 2. Στόχοι 3. Σύντομη περιγραφή προτεινόμενης διδακτικής πορείας 4. Επεκτασιμότητα / Περαιτέρω αξιοποίηση

Μικροσενάριο «Ποιος είναι ποιος» για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο Τίτλος Ποιος είναι ποιος; - οι συνομιλητές σου στο Διαδίκτυο είναι εντελώς άγνωστοι, αν δεν τους γνωρίζεις στην πραγματική ζωή Γνωστικό αντικείμενο ή γνωστικά αντικείμενα Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ασφαλής πλοήγηση Τάξη ή τάξεις στις οποίες απευθύνεται Ανώτερες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ή πρώτες τάξεις του Γυμνασίου

Μικροσενάριο «Ποιος είναι ποιος» για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο Διδακτικοί στόχοι ή αναμενόμενα αποτελέσματα Αναμένεται οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν καλύτερα το γεγονός ότι η ψηφιακή επικοινωνία έχει το μειονέκτημα ότι οι συνομιλητές δε γνωρίζονται μεταξύ τους και άρα κανείς και καμιά δε μπορεί να βασίζεται μόνο στους ισχυρισμούς του συνομιλητή του για να γνωρίζει τα χαρακτηριστικά του. Επομένως, αναμένεται οι μαθητές, μετά τη διδασκαλία, να είναι περισσότερο επιφυλακτικοί στην επικοινωνία τους με αγνώστους στο Διαδίκτυο

Μικροσενάριο «Ποιος είναι ποιος» για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο Συνοπτική περιγραφή (1) Στους μαθητές και τις μαθήτριες μοιράζονται με τυχαίο κάρτες (ή στέλνονται κατάλληλα e-mails) κάθε μια από τις οποίες περιγράφει ένα χαρακτήρα, όπως «ΔΗΜΗΤΡΑ, 22 ετών φοιτήτρια φωτογραφίας με χόμπυ τη μουσική και το διάβασμα», ή «ΝΙΚΟΣ, 19 χρονών εργάζεται ως σερβιτόρος, του αρέσουν τα ταξίδια» κλπ. (2) Οι μαθητές μπαίνουν σε ένα chat room και αρχίζουν να συνομιλούν ψηφιακά μεταξύ τους αλλά παριστάνοντας ο καθένας το χαρακτήρα που του έτυχε (από την κάρτα). (3) Μετά από 15 λεπτά ψηφιακής συνομιλίας ο εκπαιδευτικός ζητάει να σταματήσουν και να δηλώσουν αν μπορούν να προσδιορίσουν «ποιος ήταν ποιος». Συνήθως δε μπορούν και ο εκπαιδευτικός συζητάει με την τάξη τα συμπεράσματα από τη διαπίστωση αυτή

Μικροσενάριο «Ποιος είναι ποιος» για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο Φύλλα εργασίας Τα φύλλα εργασίας θα περιλαμβάνουν τις οδηγίες προς τους μαθητές και τις μαθήτριες Πρόσθετα στοιχεία (αν υπάρχουν). Δεν υπάρχουν

Μικροσενάρια (γενικά) Μικροσενάρια (γενικά) Διδακτικές προτάσεις υλοποιήσιμες σε 1 έως 2 διδακτικές ώρες που περιλαμβάνουν: Πιθανώς ένα αρχείο λογισμικού Φύλλα/α εργασίας με δραστηριότητες για τους μαθητές Οδηγίες προς τον εκπαιδευτικό για την αξιοποίηση του λογισμικού Προτείνουν τη διερεύνηση μιας ή περισσότερων εννοιών, όχι κατ’ ανάγκη με τη δομή του σχολικού βιβλίου Είναι λιτά, με έκταση περίπου 2 σελίδων, ενώ συγχρόνως παρέχουν πλήρεις πληροφορίες για το γνωστικό αντικείμενο, τη βασική ιδέα, τους στόχους και την προτεινόμενη διδακτική πορεία υλοποίησης δραστηριοτήτων με το αρχείο λογισμικού.

Διαφορές δραστηριότητας και μικροσεναρίου οι δραστηριότητες είναι μια ή περισσότερες αυτοτελείς δραστηριότητες, ίσως μέρος σεναρίου, μικρής διάρκειας (ολιγόλεπτο), με οδηγίες ενσωματωμένες στο αρχείο λογισμικού. το μικροσενάριο περιέχει μια σειρά δραστηριοτήτων (μικροδραστηριότητες ή και κάποιες χωρίς χρήση τεχνολογίας)  για την κάλυψη μίας ενότητας του σχολικού βιβλίου (χωρίς να ακολουθεί απαραίτητα τη δομή του) και συνοδεύεται από τις οδηγίες για τον εκπαιδευτικό διάρκειας 1-2 διδακτικών ωρών. Μια δραστηριότητα δε διαφέρει στην περιγραφή, αλλά στον τελικό της στόχο από ένα μικροσενάριο. Ενώ ένα μικροσενάριο αποτελεί μια αυτόνομη και πλήρη νοηματικά διδακτική πράξη, η δραστηριότητα περιγράφει μόνο ένα τμήμα, ένα μέρος, ένα «υποσύνολο» ενός διδακτικού σεναρίου.