Δημιουργια ΣχολικηΣ βιβλιοθηκηΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΣΑΚΗ ΣΕΡΕΦΑ «ΜΙΑ ΤΡΥΠΑ ΣΤΟ ΝΕΡΟ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ : ΡΩΣΣΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ (Δ1), ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ (δ2)
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Αυτό είναι το σχολείο μας!. Πριν ξεκινήσουμε την εκπαιδευτική δραστηριότητα θέσαμε 4 ερωτήματα. Ποιοι είμαστε και τι δυνατότητες έχουμε; Τι να κάνουμε.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΤΑΞΗ: Ε΄1 ΔΑΣΚΑΛΑ: Μάρθα Σωτηριάδου. Τέσσερις μαθητές/τριες γίνονται αφηγητές, παρουσιαστές της θεατρικής παράστασης. ΤΑΞΗ:Ε1 ΤΑΞΗ:Ε’1 Αποφασίσαμε να.
1 ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΚΕ «ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ: ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Κινητικότητα Προσωπικού (ΚΑ1)
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΑΘΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Ομαλη μεταβαΣη απο το νηπιαγωγειο Στο δημοτικο
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας «Αξίες Ζωής στην Εκπαίδευση»
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Δημοτικό σχολείο Ζυγού
Περιδιαβαίνοντας στα σοκάκια του χωριού μου…
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
3Ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου (Αγίου Μάρκου)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δημιουργια ΣχολικηΣ βιβλιοθηκηΣ 4/Θ Δημοτικό Σχολείο Θολοποταμίου Συντελεστές: Όλοι οι εκπαιδευτικοί ,μαθητές και σύλλογος Γονέων

Περιγραφή της καλής πρακτικής. Εμπνεόμενοι από το κείμενο «η βιβλιοθήκη μας» του Φιλίπ Μπαρμπώ (ανθολόγιο Ε-Στ σελ 120.) αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς μια βιβλιοθήκη από την αρχή. Πήραμε μέτρα, σχεδιάσαμε, προβληματιστήκαμε και παραγγείλαμε ξυλεία. Κατασκευάσαμε, στήσαμε, γεμίσαμε βιβλία, οργανώσαμε και λειτουργήσαμε μια ολοκαίνουργια βιβλιοθήκη για τα παιδιά μαζί με τα παιδιά. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Σκοπός της καλής πρακτικής. Σκοπός της συγκεκριμένης καλής πρακτικής, σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ.: Είναι η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να χειρίζονται με επάρκεια και αυτοπεποίθηση, συνειδητά, υπεύθυνα, αποτελεσματικά και δημιουργικά το γραπτό και τον προφορικό λόγο, ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη σχολική και την ευρύτερη κοινωνία τους. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της καλής πρακτικής (1/2). Στόχοι της συγκεκριμένης καλής πρακτικής, σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ./Α.Π.Σ. που διατρέχουν όλο το πρόγραμμα (ενδεικτικά): Γνωστικοί : Να μπορεί ο μαθητής να επιλέγει ένα βιβλίο από βιβλιοθήκη ή από βιβλιοπωλείο, με κριτήριο το σκοπό της δουλειάς του. Συναισθηματικοί :Να γνωρίσει και να αγαπήσει ποικίλες μορφές λογοτεχνικών έργων, έτσι ώστε να ευαισθητοποιηθεί και να αποζητά μόνος του τη συντροφιά του καλού λογοτεχνικού βιβλίου . Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Στόχοι της καλής πρακτικής (2/2). Κοινωνικοί-Ανθρωπιστικοί : Να κατανοεί τη θέση που κατέχει το βιβλίο, γενικά, στον πολιτισμό ενός λαού, τη σημασία του για τα έθνη, και να έρθει σε επαφή και με πολιτισμικά στοιχεία άλλων λαών. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος των εκπαιδευτικών. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διάρκεια της καλής πρακτικής ήταν αυτός που ενέπνεε θάρρος, έλυνε προβλήματα και προέβλεπε πιθανούς κινδύνους στη διάρκεια της κατασκευής. Προμηθεύσαμε τα κατάλληλα εργαλεία, δείξαμε το χειρισμό τους, επιμεληθήκαμε την ευταξία και τους κανόνες ασφαλείας κατά την εργασία. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Ρόλος των μαθητών/-τριών. Οι μαθητές ήταν οι ουσιαστικοί πρωταγωνιστές της δράσης. Ενθουσιάστηκαν στην ιδέα ότι θα δημιουργήσουν κάτι με τα χέρια τους. Δούλεψαν με πάθος για την κατασκευή. Είδαν βήμα βήμα τη βιβλιοθήκη να χτίζεται και την ονειρεύτηκαν γεμάτη ολοκαίνουργια βιβλία. Η αγάπη τους για αυτή συνεχίστηκε και μετά την ολοκλήρωση της με τα παιδιά να κάνουν ουρές για να διαλέξουν βιβλία, να ανταλλάξουν απόψεις και σκέψεις πάνω σε αυτά που διάβασαν. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Εμπλοκή τρίτων στην καλή πρακτική. Ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων αρχικά θέλησε να δωρίσει μια καινούργια βιβλιοθήκη στο σχολείο. Η ιδέα αξιοποιήθηκε στο έπακρο εμπλέκοντας τα παιδιά στην κατασκευή και την λειτουργία της βιβλιοθήκης. Τελικά το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, ο σύλλογος ξόδεψε λίγα χρήματα για την αγορά της ξυλείας και πολλά περισσότερα για την αγορά βιβλίων. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Εμπόδια που παρουσιάστηκαν: Δυσπιστία των περισσοτέρων για το αν τα παιδιά θα μπορούσαν να χειριστούν εργαλεία. Φόβοι για ατυχήματα. Δυσκολία επιλογής σχεδίου κατασκευής. Λερώσαμε αρκετά το σχολείο και χρειάστηκε να κάνει πολύ υπομονή η καθαρίστρια μας. Υπήρχε διαφωνία για το που θα τοποθετηθεί η νέα μας βιβλιοθήκη Τελικά άξιζε τον κόπο που κουραστήκαμε και λίγο. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση καλής πρακτικής. 1η δραστηριότητα: Σχεδιασμός Στόχοι: Να γίνει πρακτική χρήση μαθηματικών και γεωμετρικών γνώσεων των παιδιών. Αφόρμηση: Ας την ζωγραφίσουμε… Διερευνητικές ερωτήσεις: Σε τι διαστάσεις θα φτιαχτεί;Τι θα πρέπει να μετρήσουμε; Δραστηριότητες: Πήραμε μέτρο μετρήσαμε και ξαναζωγραφίσαμε - σχεδιάσαμε. Αποτίμηση: Πετύχαμε την εμπλοκή αλλά ακόμη πλανιόταν η αμφιβολία. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση καλής πρακτικής. 2η δραστηριότητα: Κατασκευή Στόχοι: Ν α γίνει <<η δική μας βιβλιοθήκη>> …. Αφόρμηση: Διαβάσαμε το κείμενο «η βιβλιοθήκη μας» του Φιλίπ Μπαρμπώ (ανθολόγιο Ε-Στ σελ 120.) Δραστηριότητες: Τρυπήσαμε, βιδώσαμε, καρφώσαμε, συναρμολογήσαμε … με λίγα λόγια <<Πότε θα δουλέψουμε τη βιβλιοθήκη κύριε;>> Αποτίμηση: Οι αμφιβολίες χάθηκαν, όλοι πείστηκαν ότι θα γίνει η <<ωραιότερη>> του κόσμου . Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Παρουσίαση καλής πρακτικής. 3η δραστηριότητα: Στόχοι: Ν α γίνει κατάλληλη επιλογή βιβλίων που να ταιριάζει στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών. Αφόρμηση: Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Κοραή. Διερευνητικές ερωτήσεις: Τι μας άρεσε; Τι θα θέλατε να έχει η δική μας; Δραστηριότητες: Ψάξιμο στα ανθολόγια, βιβλιοπωλεία , διαδίκτυο. Αποτίμηση: Το καθημερινό ζουζούνισμα μπροστά της μας δείχνει ότι απλά…. πετύχαμε . Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Προστιθέμενη αξία/Επεκτασιμότητα της καλής πρακτικής (1/2). Τι ακολούθησε μετά την εφαρμογή της: Η βιβλιοθήκη λειτουργεί ασταμάτητα από της 12/5/ 2016. Έχει δανείσει 250 βιβλία σε μόλις 46 παιδιά που είναι η δύναμη του σχολείου μας. Περιέχει 100 ολοκαίνουργια βιβλία και συνολικά 400 βιβλία. Τα βιβλία είναι αμιγώς λογοτεχνικού περιεχομένου. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Προστιθέμενη αξία/Επεκτασιμότητα της καλής πρακτικής (2/2). Σε ένα μάθημα ανθολογίου ανατρέχουμε στο αντίστοιχο βιβλίο και διαβάζοντας αποσπάσματα συνδέουμε το μάθημα με τη φιλαναγνωσία. Στην Ευέλικτη ζώνη χρησιμοποιούμε την ώρα για να κάνουμε επιλογή βιβλίων με κριτήρια που ξαφνιάζουν τα παιδιά. Το καλοκαίρι θα βγει πρόγραμμα όπου το σχολείο θα ανοίγει για δανεισμό βιβλίων στα πλαίσια του σχολείο «ανοιχτό στην κοινωνία». Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Αποτίμηση της καλής πρακτικής. Η Βιβλιοθήκη μας φτιάχτηκε για να είναι προσιτή χωρίς τζάμια, με χαμηλά ράφια. Αποφύγαμε σκόπιμα να προβούμε σε βαρετές καταγραφές των βιβλίων. Η χρέωση γίνεται απλά και ανατέθηκε στα παιδιά της Ε΄ τάξης. Ποια είναι η παιδαγωγική της αξία; Ανεκτίμητη...!!! Όταν βλέπεις παιδιά που δεν κρατούσαν ποτέ εξωσχολικό βιβλίο να καμαρώνουν που διάβασαν 7 νιώθεις ότι κάτι έχει αλλάξει. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Συμπεράσματα. Το Σχολείο μας είχε πάντα βιβλιοθήκη που όμως ήταν βαρετή και αισθητικά και στο περιεχόμενο. Η επαφή με τα βιβλία απέκτησε άλλη διάσταση αγγίζοντας πρώτα το συναίσθημα και μετά τη γνώση. Απολαύσαμε τη δημιουργία μικροί μεγάλοι . Τελικά το Do it yourself αρέσει. Το σχολείο με 250 Ευρώ χορηγία του συλλόγου γονέων έφτιαξε μια βιβλιοθήκη που κοστίζει 500 Ευρώ. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Δημοσιοποίηση καλής πρακτικής. Το χωρίο μας είναι ο μικρόκοσμος μας όπου δείξαμε τη δουλεία μας. Τα παιδιά αυτοδιαφημίστηκαν και οι γονείς ήρθαν να καμαρώσουν τη δημιουργία των παιδιών. Ανάρτηση φωτογραφιών στην ιστοσελίδα του σχολείου. Η καλοκαιρινή λειτουργία της πιστεύουμε ότι είναι η καλύτερη διαφήμιση. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".

Βιβλιογραφικές αναφορές. Άντα Κατσίκη-Γκίβαλου,Τζίνα Καλογήρου, Γιάννης Σ.Παπαδάτος ,Στέλλα Πρωτοναρίου και Θεοδόσης Πυλαρινός (2015) Με λογισμό και μ’ όνειρο Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων Ε’ και Στ’ Τάξη σελ 120 Φιλίπ Μπαρμπώ Η βιβλιοθήκη μας. Χίος, 16-17/6/2016 "Καλές Πρακτικές".