Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Σχέδιο εργασίας (Project) Σπυριδούλα Σκλαβενίτη Σχολική Σύμβουλος ΠΕ 4
Βήματα στο σχολείο 1ο ΒΗΜΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ
Διδακτικοί στόχοι.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Project.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
1 ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
«Project» Διερευνητική εργασία. Σκοπός  Για να μάθουν οι μαθητές καλύτερα  Βιώματα – ενδιαφέροντα – μάθημα  Παιδαγωγικό κέρδος.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης Μέθοδος Project Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης

Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης Για την επιτυχή ολοκλήρωση της εργασίας προτείνεται η τεχνική διδασκαλίας Project. Στις επόμενες εικόνες αναφέρεται, ενδεικτικά, η διαδικασία εκπλήρωσης ενός project. Η διαδικασία χωρίζεται σε βήματα τα οποία καλείστε να κάνετε σε συνεργασία με τα μέλη της ομάδας σας.

Βήματα υλοποίησης Project Επιλογή θέματος Το θέμα της διδακτικής ενότητας θα πρέπει να ανταποκρίνεται: Στα ενδιαφεροντά σας και την εξειδικευσή σας Στο Α.Π.Σ. (Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών) και συγκεκριμένα στα μαθήματα των μουσικών σχολείων που εμπίπτουν στην ανάθεση του Π.Ε. 17.14 Στις ανάγκες της κοινωνίας

Βήματα υλοποίησης Project 2. Συγκρότηση ομάδας και ανάθεση ρόλων Η συγκρότηση της ομάδας και η καλή λειτουργία της βασίζεται: Στο δέσιμο της ομάδας π.χ. με παιχνίδια γνωριμίας Στο συμβόλαιο της ομάδας με κανόνες κοινής αποδοχής (στην επόμενη εικόνα αναφέρεται ένα παράδειγμα συμβολαίου) Στη διασαφήνιση των εννοιών ώστε να μιλάμε για το ίδιο πράγμα Οι ρόλοι μπορούν να είναι οι εξής: Συντονιστής Πρακτικογράφος Πηγή: Παπαγιαννοπούλου, Τ. «Η μέθοδος project σε 12 βήματα»

Βήματα υλοποίησης Project 2. Συγκρότηση ομάδας και ανάθεση ρόλων

Βήματα υλοποίησης Project 3. Καθορισμός σκοπού Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να αποφασίσετε το γενικότερο σκοπό της διδακτικής ενότητας καθώς και τους επιμέρους στόχους

Βήματα υλοποίησης Project 4. Εντοπισμός των θεματικών υποενοτήτων Ο καθορισμός του σκοπού και των στόχων θα σας βοηθήσει να αποφασίσετε ποιες θα είναι οι υποενότητες της διδακτικής ενότητας. Σε αυτό το στάδιο θα προκύψουν τα μαθήματα τα οποία θα αποτελέσουν μέρος της διδακτικής ενότητας και τα οποία θα παρουσιαστούν απο τα μέλη της ομάδας ξεχωριστά.

Βήματα υλοποίησης Project 5. Συλλογή δεδομένων Οι πηγές άντλησης δεδομένων ποικίλουν, παρακάτω αναφέρονται ορισμένες απο αυτές: Βιβλία και σημειώσεις μαθημάτων Άρθρα απο εφημερίδες/περιοδικά Διαδίκτυο Εκπαιδευτικά βιντεο Παρατήρηση Πειραματισμοί Επισκέψεις Συνεντεύξεις Η συλλογή δεδομένων αφορά όλα τα μέλη της ομάδας. Τα δεδομένα που θα συλλεχθούν θα χρησιμοποιηθούν προς όφελος και της διδακτικής ενότητας αλλά και της κάθε υποενότητας (σχέδια μαθήματος)

Βήματα υλοποίησης Project

Βήματα υλοποίησης Project 7. Επαναπροσδιορισμός/επεξεργασία στόχων Προβλήματα κατα τα προηγούμενα στάδια π.χ. ανεπαρκείς πηγές, μπορεί να μας οδηγήσουν: Στον επαναπροσδιορισμό του σκοπού και των στόχων Σε νέους τρόπους προσέγγισης Σε αλλαγές Σε προσθήκες Σε διορθώσεις

Βήματα υλοποίησης Project 8. Προγραμματισμός δραστηριοτήτων Επισκέψεις Συνεντεύξεις Συναντήσεις ομάδας (μεταξύ των μελών ή με άλλες ομάδες) Προετοιμασία ατομικών μαθημάτων Προετοιμασία υποστηρικτικού υλικού Προετοιμασία διδακτικής ενότητας (έντυπη, cd rom)

Βήματα υλοποίησης Project 9. Σύνθεση – ταξινόμηση – αρχειοθέτηση υλικού Δημιουργία ατομικού Φ.Ε.Μ. (Φάκελος Εργασιών Μαθητή) Ο Φ.Ε.Μ. αποτελεί ένα σύγχρονο τρόπο αξιολόγησης. Δεν υπάρχουν αυστηροί κανόνες αναφορικά με το περιεχομενό του. Αυτό που απαιτείται είναι οτι τόσο ο φοιτητής/μαθητής όσο και ο εκπαιδευτικός να αισθάνονται ικανοποιημένοι οτι ο Φ.Ε.Μ. αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα της κατανόησης και των ικανοτήτων του φοιτητή/μαθητή. Πηγή: Βιτσιλάκη – Σορωνιάτη Χρυσή ‘Τήρηση φακέλων Εργασιών μαθητή – Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού έργου’, 2007

Βήματα υλοποίησης Project 9. Σύνθεση – ταξινόμηση – αρχειοθέτηση υλικού Το περιεχόμενο του Φ.Ε.Μ. ποικίλει, ενδεικτικά μπορεί να περιέχει: Φωτογραφίες, βίντεο και audio αρχεία απο συνεδριάσεις της ομάδας ή απο προσωπική εργασία Φωτοτυπίες απο βιβλία Άρθρα απο περιοδικά Σημειώσεις απο συνεντεύξεις Περίληψη σημαντικής δουλειάς

Βήματα υλοποίησης Project 9. Σύνθεση – ταξινόμηση – αρχειοθέτηση υλικού Η ταξινόμηση του περιεχομένου του Φ.Ε.Μ καλό είναι να γίνεται σε κατηγορίες και οχι τυχαία Η αρχειοθέτηση μπορεί να γίνει είτε σε ντοσιέ είτε σε USB stick είτε και στα 2.

Βήματα υλοποίησης Project 10. Οργάνωση της παρουσίασης Σε αυτό το στάδιο θα πρέπει να οργανωθεί η παρουσίαση της διδακτικής ενότητας και τα επιμέρους μαθήματα απο κάθε μέλος ξεχωριστά. Η καθε ομάδα θα διαλέξει ποιος/α θα παρουσιάσει την εργασία και πως.

Βήματα υλοποίησης Project 11. Τελική παρουσίαση Γίνεται η τελική παρουσίαση της εργασίας σε προκαθορισμένη ημερομηνία και ώρα

Βήματα υλοποίησης Project 12. Αξιολόγηση Αυτοαξιολόγηση & Ετεροαξιολόγηση θα πραγματοποιηθούν με το πέρας της εργασίας