Reading the City Διαβάζοντας την πόλη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Κατανομή δραστηριοτήτων ανά τρίμηνο
Η χρήση των τεχνών ως εκπαιδευτική τεχνική
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Σενάριο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο μάθημα της Ιστορίας
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Η σχολή μας, ιδιαίτερα λόγω γεωγραφικής τοποθέτησης, επέλεξε να ασχοληθεί με την τοπική ιστορία του Ιδαλίου ( αρχαίου και σύγχρονου)
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Η πολύ λαίμαργη φάλαινα που έφαγε την θάλασσα (του Ευγένιου Τριβιζά)
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Αναπαραστάσεις του Μακρόκοσμου
Προσχολική Παιδαγωγική
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Reading the City Διαβάζοντας την πόλη Στοκχόλμη, 24-30 Ιουλίου 2016 Erasmus+ - KA1 Εκπαιδευόμενος: Δ. Σαλονικίδης, Φιλόλογος

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Είδος: Σεμινάριο Φορέας: Eu.courses Πόλη, Χώρα: Στοκχόλμη, Σουηδία Διάρκεια: 7 ημέρες (24-30 Ιουλίου 2016)

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Η πόλη αποτελεί μια πολυσύνθετη γεωγραφική, κοινωνική, πολιτική και πολιτισμική οντότητα. Πόλη δεν είναι μόνο ό,τι βλέπουμε, αλλά ό,τι αντιλαμβανόμαστε με όλες μας τις αισθήσεις: ό,τι ακούμε, ό,τι οσφραινόμαστε, ό,τι αγγίζουμε μέσα σε αυτήν, το έμψυχο και το άψυχο δυναμικό της. Στόχος του σεμιναρίου ήταν να ανδείξει την πολυσυνθετότητα αυτή της πόλης και τους τρόπους προσέγγισής της, με στόχο πάντα τη διδακτική αξιοποίησή της.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην κατανόηση και την ερμηνεία (ή την «ανάγνωση») του τρόπου δόμησης και εξέλιξης μιας πόλης. Διαφορετικά μοντέλα δόμησης της πόλης οδηγούν προφανώς και σε διαφορετικού τύπου πόλεις, όσον αφορά τις κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές σχέσεις μεταξύ των μελών της και εκφράζουν ή υπακούουν σε διαφορετικές ανάγκες και προτεραιότητες των κατοίκων της.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Πώς διαβάζουμε τις διαφορετικές πτυχές μιας πόλης; Πώς ερμηνεύουμε τη φυσιογνωμία μιας πόλης; Με ποια διδακτικά εργαλεία μπορούμε να προσεγγίσουμε την πολυσυνθετότητα της πόλης;

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Κατασκευή μοντέλων πόλης: Χωρισμένοι σε ομάδες κατασκευάσαμε τις ιδανικές, κατά την άποψή μας, πόλεις με τη βοήθεια υλικών όπως πλαστελίνη, κομμάτια ξύλου κτλ. Έπρεπε να λάβουμε υπ’ όψιν τη δομή της πόλης (οριζόντια ή κάθετη εξάπλωση στον χώρο), τον χωρισμό σε τμήματα (δημόσιοι – ιδιωτικοί χώροι), το γεωγραφικό πλαίσιο (πεδινή, ορεινή κτλ), αλλά και τις κοινωνικές σχέσεις που δημιουργούνται με βάση την προτεινόμενη διαρρύθμιση.

Ξεναγήσεις και περιηγήσεις στην πόλη: Στο πλαίσιο της διδασκαλίας εκτός αίθουσας (outdoor learning) οι εκπαιδευόμενοι συμμετείχαμε σε πολύωρες περιηγήσεις μέσα στην πόλη προσπαθώντας να ανιχνεύσουμε τις διαφορετικές της όψεις (κτήρια, χρώματα, άνθρωποι, συγκοινωνίες, σχήματα, τέχνες, αντιθέσεις κτλ).

Επισκέψεις σε Μουσεία – ιστορικούς χώρους: Προτάσεις για την ενεργοποίηση των μαθητών κατά τη διάρκεια διδακτικών επισκέψεων. Α) ανάθεση σε μαθητές να περιγράψουν ένα αντικείμενο – έκθεμα του μουσείου στους συμμαθητές τους. Οι μαθητές αναλαμβάνουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους και να περιγράψουν αυτό που κατά τη γνώμη τους καθιστά άξιο ενδιαφέροντος το συγκεκριμένο έκθεμα.

Β) Οι μαθητές χωρίζονται σε δυάδες Β) Οι μαθητές χωρίζονται σε δυάδες. Ο ένας μαθητής έχει τα μάτια του δεμένα και ο άλλος τον καθοδηγεί σε συγκεκριμένα σημεία ενός χώρου τα οποία ο ίδιος θεωρεί αξιοπρόσεκτα. Στα σημεία εκείνα του ανοίγει τα μάτια. Έτσι ο μαθητής με τα δεμένα μάτια μπορεί στο τέλος να συγκεντρώσει μια σειρά από εικόνες που θα συνθέτουν τις εντυπώσεις του συμμαθητή του από τον συγκεκριμένο χώρο.

Χρήση νέων τεχνολογιών: Adobe Spark Video: πρόγραμμα για I-Pad με το οποίο συλλέγεις φωτογραφίες και καταγράφεις ηχητικά σύντομες πληροφορίες για αυτές. Το πρόγραμμα μετατρέπει τις φωτογραφίες σε βίντεο. https://drive.google.com/open?id=0B94YdKHihq86XzFsVTJsWnl5MVE https://drive.google.com/open?id=0B94YdKHihq86Sm1KRVZnUDB1aVE

Παραγωγή σύντομης τηλεοπτικής εκπομπής στις εγκαταστάσεις του Τεχνολογικού Μουσείου Στοκχόλμης. https://www.youtube.com/watch?v=zCH-91yP2BY&feature=youtu.be

Στοκχόλμη