Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συμμετοχή των ΠΜΣ Πληροφορικής στο Δ ιεθνές Α καδημαϊκό Γ ίγνεσθαι Ημερίδα μεταπτυχιακών σπουδών Τ μήματος Π ληροφορικής του Π ανεπιστημίου Π ειραιώς Πανεπιστήμιο.
Advertisements

Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ.
Small spaces Big ideas! ΜΙΚΡΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ. ΠΟΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΩΡΟΣ/ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΑ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ.
Συγγραφείς: Lian McGuire ABC –DCU & Ιφιγένεια Σωτηροπούλου, ΕΑΠ Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της Μάθησης Ομηλίκων.
Ανοικτή Εκπαίδευση: Σχεδίαση, ανάπτυξη, εποπτεία, διαμοίραση προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση ακολουθιών μαθησιακών δραστηριοτήτων με το LAMS του Σ. Παπαδάκη.
Χ. Πουλόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
Σπουδές και ανεργία των νέων, υπάρχουσα κατάσταση προοπτικές Εισηγητής: Κων/νος Αδριανουπολίτης Εκπαιδευτικός – Ερευνητής Πρόεδρος Ε.Ε.Τ.Ε.Κ.
ΔΙΠΛΑ ΧΡΩΜΑΤΑ- ZONING (ΖΩΝΕΣ) ΕΝΑΡΜΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΟΥ ΧΡΩΜΑΤΟΣ ΤΟΚΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ.
Τούλα Πατσάλη Διεύθυνση Διαρθρωτικών Ταμείων και Ταμείου Συνοχής Γραφείο Προγραμματισμού ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΠΛΑΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ.
321. Perathoraki Chryssoula & Mandilara Cristiana.
Ψηφιακά Αποθετήρια Συζήτηση, ορισμός, βασικά χαρακτηριστικά.
Teacher School Education Gateway
Τεχνολογία και μοντελοποίηση Χ. Λεμονίδης Ιούνιος 2016.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Περιεχόμενα Παρουσίασης
LITERATURE REVIEW IN CREATIVITY, NEW TECHNOLOGIES AND LEARNING
Εκπαιδευτικό Λογισμικό και Θεωρίες Μάθησης
Εισαγωγικό μάθημα για μαθητές
Η σημασία της Επιχειρηματικής Ηθικής
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
Η συμβολή των αισθήσεων στη μάθηση
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Παραπομπές και Δομή.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο.
2. Χαρακτηριστικά περιγράμματος.

Κοινωνιολογικές Προσεγγίσεις
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
Gamification/Παιγνιοποίηση
Εισαγωγή στη Λήψη των Αποφάσεων
Διδακτική της Πληροφορικής & των ΤΠΕ
Ανάπτυξη Ανοικτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Διάλεξη 2 Open eClass Εφαρμογές ΤΠΕ στην Εκπαίδευση & την Ειδική Αγωγή
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Η βιβλιοθήκη του ΤΕΙ Σερρών συναντά την πολιτιστική δράση της Unesco
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ της ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ στο e-Learning
«ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΚΡΙΣΗΣ»
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Δομή και Αξιολόγηση της Ερευνητικής Εργασίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ
Λιβέρη Δήμητρα Επιβλέπων: Γκρίτζαλης Δημήτρης
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Κωνσταντάρας: Χειροποίητα έπιπλα με προσωπικότητα
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
Μοροπούλου Αντωνία, Κωνσταντή Αγορίτσα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ «ΦΙΛΟ-ΣΟΦΕΙΝ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΩΣ ΠΕΡΙ ΗΘΙΚΗΣ»
Η Διαφοροπoιημενη διδασκαλια σαν απαντηση
<<MOOCS AND WEBINARs>>
Τζενη παγγε Καθηγητρια πτν Πανεπιστημιο ιωαννινων
TOOLS FOR ACADEMIC ELECTRONIC PUBLISHING
Παντείου Πανεπιστημίου
Κεφάλαιο 1ο Το άτομο Το άτομο είναι το πιο μικρό κομμάτι ενός στοιχείου. Στο κέντρο βρίσκεται ο πυρήνας με τα πρωτόνια p+, που είναι θετικά φορτισμένα.
Κυριάκος Λίγκας Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε.
Βαγγέλης Δούρος EY0619 Πρότυπα Κίνησης και Τεχνικές Πρόβλεψης Θέσης σε Ασύρματα Δίκτυα: Μια Επισκόπηση Βαγγέλης Δούρος
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Τεχνολογίες Μάθησης
Μελέτη ηλεκτρικών ιδιοτήτων του οξειδίου του Υττρίου (Υ2Ο3)
Έλληνες Τραγουδιστές.
後製影視設計 南台科技大學 課程資訊 課程名稱 後製影視設計 課程編碼 F0D33901 系所代碼/名稱 0F / 資傳系 開課班級
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου Η διαρρύθμιση της σχολικής τάξης καθώς και η διάταξη των θρανίων έχει ιδιαίτερη σημασία στη σύγχρονη διδακτική (classroom arrangement theories)

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου H αισθητική του περιβάλλοντος της σχολικής τάξης είναι στενά συνδεδεμένη με τη παιδαγωγική ποιότητα του χώρου τα παιδιά μαθαίνουν αποτελεσματικότερα σε ένα σχολικό περιβάλλον, οργανωμένο, καθαρό, πλούσιο σε ερεθίσματα και αισθητικά ευπαρουσίαστο

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου Ένα χαμηλής αισθητικής και ποιότητας σχολικό περιβάλλον συνηγορεί ώστε το σχολικό έργο να αντιμετωπίζεται ως «εξαναγκασμός» ή «υποχρέωση» όχι μόνον για το μαθητή αλλά και για τον εκπαιδευτικό

Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου Οι σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις απαιτούν από τη σχολική αρχιτεκτονική το σχεδιασμό σχολικών αιθουσών που θα προδιαθέτουν θετικά τους μαθητές για τη σχολική εργασία

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Σε παράταξη σειρών

Τυπική διαρρύθμιση της σχολικής τάξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα 1.Παράδοση/εξέταση του μαθήματος (27% της επιφ. της αίθουσας) 2. Περιοχή των μαθητών (33%) 3. Διάδρομοι κυκλοφορίας (28%) 4. Γωνιά του εκπαιδευτικού (5%) 5. “Λοιποί χώροι” (7%)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Δασκαλοκεντρική διάταξη Στο επίκεντρο ο εκπαιδευτικός Η θέση της έδρας Οι μαθητές σε παράταξη Τυποποιημένη διαρρύθμιση Η μια αίθουσα ίδια με τις άλλες

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων α)

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων β)

Παραδείγματα διαρρύθμισης σχολικών τάξεων γ)

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα H διάταξη των θρανίων σε σχήμα Π προσφέρει ευκαιρίες διαπροσωπικής επικοινωνίας και δημιουργίας κλίματος ομαδικής συνεργασίας. Ο εκπαιδευτής έχει άμεση οπτική επαφή με τον κάθε μαθητή ξεχωριστά

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν όλοι τον καθηγητή και τον πίνακα αλλά και όλους τους μαθητές της τάξης μεταξύ τους

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Κάθε μια από τις δυνατές διευθετήσεις των θρανίων υποδεικνύει διαφορετική μορφή επικοινωνίας και καθορίζει τόσο τις δυνατότητες άμεσης διαπροσωπικής επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών όσο και τη φυσική απόσταση του εκπαιδευτικού από τους μαθητές, παράμετρο ιδιαίτερα σημαντική

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Ακόμη και μικρές αλλαγές στο χώρο της σχολικής αίθουσας καθώς και της διάταξης των θρανίων ειδικότερα, επηρεάζουν: το βαθμό συμμετοχής των μαθητών στο μάθημα, τη διαμαθητική επικοινωνία και την επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τους μαθητές

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Οι πρακτικές χρήσης της αίθουσας πρέπει να ενσωματώνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία τη δυνατότητα των παιδιών να παρεμβαίνουν στο χώρο της τάξης, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο, για να τον διακοσμήσουν και να τον διαμορφώσουν αισθητικά Η τάξη ΜΑΣ, η δική ΜΑΣ αίθουσα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Δημιουργία οικείας ατμόσφαιρας στην σχολική τάξη (Γερμανός, Δ. 2006) 1Ο Δημοτικό Καλαμαριάς

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα 21Ο Δημοτικό Θεσσαλονίκης

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη:

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη: Ευκολία εφαρμογής μαθητοκεντρικών διδακτικών τεχνικών Βελτίωση της επίδοσης των μαθητών Αποτελεσματικότερη συνοχή της τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα

Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα Πλεονεκτήματα μιας παιδαγωγικά ορθής διαρρύθμισης στη σχολική τάξη: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων (συνεργατικότητα, αλληλεγγύη) Βελτίωση μαθησιακού κλίματος

Βιβλιογραφικές Αναφορές Γερμανός, Δ., (2000). «Παρεμβάσεις στο σχολικό χώρο και αλλαγή των εκπαιδευτικών πρακτικών». Στο Τσουκαλά, Κ., (επιμ.), Αρχιτεκτονική, παιδί και αγωγή. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής, 2000, σ. 157- 200. Lei, S.A. (2010). Classroom physical design influencing student learning and evaluations of college instructors: a review of literature,  Education, vol. 131, no. 1, 2010, p. 128+. Academic OneFile, Accessed 2 Apr. 2017. Bautista, G. and Borges, F. (2013). Smart Classrooms: Innovation in formal learning spaces to transform learning experiences, Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology, Volume 15, Number 3, July 2013