Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

2 Περιεχόμενα παρουσίασης 1. Εκπαιδευτική τεχνολογία (Ε.Τ.)4 1.1. Γιατί Ε.Τ.;5 1.2. Ανισότητες στην πρόσβαση στην Ε.Τ. – επίδραση στην επίδοση6 1.3. Στρατηγικές για σχολεία και περιφέρειες7 2. Κινητές συσκευές στη μάθηση8 2.1. Πλεονεκτήματα χρήσης κινητών συσκευών στη μάθηση9-10 2.2. Εφαρμογίδια (Apps) για κινητές συσκευές11 2.3. Γιατί κινητές συσκευές;1212 2.3.1. Γιατί κινητές συσκευές στα μαθηματικά;1313 2.3.1.1. Xρήση κινητών συσκευών στη διδασκαλία των μαθηματικών 1414 2.3.1.2. Τρόποι χρήσης κινητών συσκευών στα μαθηματικά1515 2.3.1.3. Έρευνες για τη χρήση κινητών συσκευών στα μαθηματικά16-17 2.3.1.3.1. Διδάσκοντας τα κλάσματα με τη βοήθεια κινητών συσκευών1818 2.3.1.3.2. Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για τα κλάσματα1919 2.3.1.3.3. Έρευνες χρήσης εφαρμογών σε κινητές συσκευές για διδασκαλία ρητών αριθμών20-21 3. Προϋποθέσεις για την επιτυχή εισαγωγή νέων τεχνολογιών στα σχολεία2 Βιβλιογραφία2323

3 3

4 1. Εκπαιδευτική τεχνολογία (Ε.Τ.) Η χρήση ψηφιακών ή ηλεκτρονικών τεχνολογιών για την υποστήριξη της διδασκαλίας και μάθησης. Η τεχνολογία από μόνη της δεν ενισχύει τη μάθηση! Εξαρτάται από το: ▫ Πώς η τεχνολογία σχεδιάζεται και εφαρμόζεται ▫ Πώς οι εκπαιδευτικοί υποστηρίζονται για την εφαρμογή της ▫ Πώς μετρώνται τα αποτελέσματα ▫ Ποιες κοινωνίες μπορούν να την υποστηρίξουν 4 (Power, 2014)

5 1.1. Γιατί Ε.Τ.; Έχει θετική επίδραση στην επίδοση των μαθητών Αρκετές χώρες πρωτοστατούν στην εφαρμογή της (Missouri’s eMINTS program) με θετικά αποτελέσματα Εφοδιάζει τους μαθητές με δεξιότητες του 21 ου αιώνα (“communicate, collaborate, analyze, create, innovate and solve problems”) – Παγκόσμια ανταγωνιστικότητα 5 (ISTE, 2008)

6 1.2. Ανισότητες στην πρόσβαση στην Ε.Τ. – επίδραση στην επίδοση Μαθητές από φτωχότερες γειτονιές και όσοι ζουν στο κέντρο πόλεων ή σε αγροτικές περιοχές ▫ Έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε υπολογιστές, διαδίκτυο και εκπαιδευτικό λογισμικό ▫ Εξαρτώνται από σχολεία, βιβλιοθήκες και πολιτιστικά κέντρα ▫ Τείνουν να έχουν χαμηλότερη βαθμολογία και επίδοση σε γραπτές δοκιμασίες ▫ Η εκπαίδευση που δέχονται πάνω στους υπολογιστές είναι διαδικαστική, δεν ενθαρρύνει την ανάπτυξη κριτικής σκέψης ή την μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας ▫ Τα λογισμικά και οι υπολογιστές στους οποίους έχουν πρόσβαση δεν τους επιτρέπουν να πετύχουν τους στόχους τους 6 (ISTE, 2008)

7 1.3. Στρατηγικές για σχολεία και περιφέρειες Να ληφθεί υπόψη ο ρόλος του πολιτισμού στην εκπαιδευτική εμπειρία των μαθητών Να έρθουν σε αντιπαράθεση με προκαταλήψεις για το ρόλο της τεχνολογίας στην εκπαίδευση Να ενθαρρύνουν την αναγνώριση της διασύνδεσης τεχνολογίας – επιστημονικής ανάπτυξης – εκπαιδευτικών πρακτικών Να δημιουργηθούν ευκαιρίες για πρόσβαση στην τεχνολογία έξω από την τάξη Να συνεχίσουν να αναζητούν χρηματοδότηση παρά τις προκλήσεις 7 (ISTE, 2008)

8 2. Κινητές συσκευές στη μάθηση 8 ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗ Σ ΜΑΘΗΣΗΣ ipad κ. ά. tablet Smart- phone ( NSW Curriculum and Learning Innovation Centre, 2012; Koutroumanos & Avraamidou, 2014 ) Μάθηση μέσω κινητών συσκευών (mobile learning) M-learning: «μάθηση σε πολλαπλά περιβάλλοντα μέσω κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και αλληλεπιδράσεων με το περιεχόμενο χρησιμοποιώντας προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές» (Crompton, 2013 όπ. ανάφ. Crompton, 2015) M-learning: «μάθηση σε πολλαπλά περιβάλλοντα μέσω κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και αλληλεπιδράσεων με το περιεχόμενο χρησιμοποιώντας προσωπικές ηλεκτρονικές συσκευές» (Crompton, 2013 όπ. ανάφ. Crompton, 2015)

9 2.1. Πλεονεκτήματα χρήσης κινητών συσκευών στη μάθηση (1) Δίνουν τη δυνατότητα να μαθαίνει ο καθένας οπουδήποτε, οποτεδήποτε Πρόσβαση σε ευρύτερες και πιο εύκαμπτες πηγές εκπαιδευτικού υλικού 9 Ο δάσκαλος δεν βρίσκεται πια στο επίκεντρο της μαθησιακής διαδικασίας Περισσότερες από 500.000 εφαρμογές (apps) Πρόσβαση του εκπαιδευτικού σε πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό για κινητές συσκευές ( NSW Curriculum and Learning Innovation Centre, 2012 )

10 Υψηλό επίπεδο διαχείρισης και διαμοιρασμού πληροφοριών Χαμηλό κόστος σε σχέση με Η/Υ Δυνατότητα παροχής άμεσης ανατροφοδότησης και περιεκτικών οδηγιών Συνεργατική μάθηση (εντός και εκτός τάξης) 10 2.1. Πλεονεκτήματα χρήσης κινητών συσκευών στη μάθηση (2) (Αβρααμίδου, 2008 όπ. ανάφ. Μπιλαδέρη, 2015 )

11 2.2. Εφαρμογίδια (Apps) για κινητές συσκευές Glogster: διαδραστικές πολυμεσικές αφίσες(http://edu.glogster.com)http://edu.glogster.com Voicethread: υπηρεσία τηλεδιασκέψεων (http://voicethread.com)http://voicethread.com Animoto: εύκολη δημιουργία video (http://animoto.com)http://animoto.com Prezi: ευέλικτες παρουσιάσεις(http://prezi.com)http://prezi.com 11 (www.livebinders.com)

12 2.3. Γιατί κινητές συσκευές; H/Y Κινητές σ υσκευές Χειρισμός μέσ ω αφής Ενσώματη αλλ ηλεπίδραση (κι ναισθητική νοη μοσύνη) 12 (Wilson, 2002 όπ. ανάφ. Μπιλαδέρη, 2015 )

13 2.3.1. Γιατί κινητές συσκευές στα μαθηματικά; Εκπαιδευτικά ιδρύματα Παραδοσιακή Παιδαγωγική στη διδασκαλία των Μαθηματικών η οποία Απαιτεί αποστήθιση μαθηματικών τύπων οδηγεί τους μ αθητές να Μαθαίνουν μαθηματικά χωρίς να τα κατανοούν (μειωμένη διασύνδεση με την καθημερινή ζωή) 13 (Crompton & Traxler, 2015)

14 2.3.1.1. Xρήση κινητών συσκευών στη διδασκαλία των μαθηματικών Δεξιότητεςεννοιολογικέςκατανόησηεπικοινωνία ανάπτυξη μαθηματ ικών συνδέσεων, σ χέσεων, δομών τεχνικές Μηχανιστική ή δια δικαστική 14 Οι μαθητές πρέπει να εμπλακούν και στις δύο (Crompton & Traxler, 2015)

15 2.3.1.2. Τρόποι χρήσης κινητών συσκευών στα μαθηματικά ΠαρουσίασηΕξάσκηση Επίλυση προ βλήματος Διερεύνηση προβλήματος Δημιουργία 15 (Crompton & Traxler, 2015) Παιγνιώδης μορφή μάθησης

16 2.3.1.3. Έρευνες για τη χρήση κινητών συσκευών στα μαθηματικά Χρήση iPod για δημιουργία video σε σχέση με τα μαθηματικά στο Ohio των Η.Π.Α: οι μαθητές δημιουργούν δικά τους video όπου εξηγούν μαθηματικές έννοιες– εντυπωσιακά αποτελέσματα (Franklin & Peng, 2008) Χρήση κινητών τηλεφώνων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο Ισραήλ: προπτυχιακοί φοιτητές ενεπλάκησαν σε ποικίλες μαθησιακές διαδικασίες με θετικά αποτελέσματα (Baya'a & Daher, 2009) Έξυπνα σχολεία στη Μαλαισία: τα σχολεία εφοδιάστηκαν από το κράτος με εξοπλισμό που επιτρέπει την παραγωγή ήχου, πρόσβαση στο διαδίκτυο και κινητές συσκευές σε ένα πακέτο. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα κινητά τηλέφωνα μπορούν να είναι χρήσιμα στην μάθηση των μαθηματικών (Mahamad, Ibrahim, & Taib, 2010) Χρήση E-books για μείωση άγχους και αύξηση αυτοαποτελεσματικότητας στη μάθηση των μαθηματικών σε μαθητές δημοτικού στο Πεκίνο: σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα στις πειραματικές σε σχέση με την ομάδα ελέγχου (Hung, Huang, & Hwang, 2014) 16

17 17

18 2.3.1.3.1 Διδάσκοντας τα κλάσματα με τη βοήθεια κινητών συσκευών Ιδιότητες φυσικών και ακέραιων αριθμών δε βρίσκουν εφαρμογή στα κλάσματα (π.χ. πυκνότητα κλασμάτων). Κλάσματα «ανούσια» σύμβολα (αριθμητής και παρονομαστής ξεχωριστοί αριθμοί). Πολλαπλασιασμός κλασμάτων (πολλαπλασιάζουν μόνο αριθμητές) 18 Επίλυση από εκπαιδευτικούς Ερμηνεία κλασμάτων σύμφωνα με το σχήμα «μέρους – όλου» Ανακριβείς εννοιολογήσεις Απαραίτητη η γνώση εννοιών και η ΠΓΠ Βασικές δυσκολίες των μαθητών (Μπιλαδέρη, 2015)

19 2.3.1.3.2. Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για τα κλάσματα Όχι εστίαση στο διαδικαστικό κομμάτι (εμποδίζεται η εννοιολογική κατανόηση). Σημαντική η αναπαράσταση ιδεών (π.χ. πρόσθεση κλασμάτων). Χρήση αριθμογραμμής: επαναπροσδιορισμός δεκαδικών αριθμών αρνητικά και καταχρηστικά κλάσματα «πυκνότητα κλασμάτων» Ο ρόλος του εκπαιδευτικού: Προσέγγιση ενδιαφέροντος μαθητών Συσχέτιση νέων γνώσεων με παλιές (οικοδόμηση γνώσης) Χρήση της τεχνολογίας 19 (Μπιλαδέρη, 2015)

20 2.3.1.3.3. Έρευνες χρήσης εφαρμογών σε κινητές συσκευές για διδασκαλία ρητών αριθμών (1) Boticki, Looi &Wong (2010): μελέτη με στόχο την ανάπτυξη της εφαρμογής Fraction software για κινητές υπολογιστικές συσκευές, για την κατανόηση της πρόσθεσης και της ισοδυναμίας των ρητών αριθμών, καθώς και για να αναπτύξουν οι μαθητές δεξιότητες συνεργασίας. Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε μέσα στην τάξη, ενώ κάθε μαθητής ήταν εξοπλισμένος με κινητή συσκευή (κινητό τηλέφωνο - smartphone), η οποία ήταν συνδεδεμένη ασύρματα με τις υπόλοιπες συσκευές, τόσο των συμμαθητών του, όσο και του εκπαιδευτικού. Οι μαθητές δήλωσαν, σε συνέντευξη που ακολούθησε, πως είδαν ιδιαίτερα θετικά την εξέλιξη της δραστηριότητας και εκτίμησαν το συνεργατικό σχέδιο δράσης, τόσο σε διαπροσωπικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο. 20 (Μπιλαδέρη, 2015)

21 2.3.1.3.3. Έρευνες χρήσης εφαρμογών σε κινητές συσκευές για διδασκαλία ρητών αριθμών (2) Το Πανεπιστήμιο του Joensuu (2010), στη Φινλανδία, ανέπτυξε το παιχνίδι Ufractions προκειμένου γίνει κατανοητή η έννοια του ρητού αριθμό. Οι Nygren, Sutinen, Blignaut, Laine&Els (2012), διερεύνησαν με ποιο τρόπο η ενασχόληση των μαθητών με το παιχνίδι UFractions μαζί με τη χρήση χειραπτικών αντικειμένων μπορεί να επηρεάσει την εκμάθηση των μαθηματικών. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι η χρήση της εφαρμογής μαζί με τα χειραπτικά αντικείμενα βοήθησαν τους μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τους ρητούς αριθμούς 21 (Μπιλαδέρη, 2015)

22 3. Προϋποθέσεις για την επιτυχή εισαγωγή νέων τεχνολογιών στα σχολεία Αποτελεσματική επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών γύρω από τις Νέες Τεχνολογίες(Ν.Τ.) στη διδασκαλία. Η εφαρμογή των Ν.Τ. από πλευράς των εκπαιδευτικών πρέπει να λαμβάνει υπόψη τα τοπικά και κρατικά δεδομένα Οι Ν.Τ. πρέπει να εντάσσονται στο καθημερινό διδακτικό πρόγραμμα (όχι σαν συμπληρωματικές ή μετά το σχολείο δραστηριότητες) Τα προγράμματα και οι δραστηριότητες πρέπει να παρέχουν εξατομικευμένη ανατροφοδότηση σε εκπαιδευτικό και μαθητή και να προσαρμόζονται στις ατομικές ανάγκες του μαθητή Ο Ν.Τ. πρέπει να ενσωματωθούν σε ένα συνεργατικό περιβάλλον για να είναι πιο αποτελεσματικές Η μάθηση μέσω σχεδίων εργασίας πρέπει να βρίσκεται στο επίκεντρο της χρήσης Ν.Τ. Η αποτελεσματική χρήση Ν.Τ. απαιτεί ηγετικές ικανότητες, υποστήριξη και μοντελοποίηση από εκπαιδευτικούς, διευθυντές και την κοινωνία/γονείς 22 (ISTE, 2008)

23 Βιβλιογραφία Baya'a, N. F., & Daher, W. M. (2009). Learning Mathematics in an Authentic Mobile Environment: the Perceptions of Students. iJIM, 3(S1), 6-14. Crompton, H., & Traxler, J. (2015). Mobile Learning and Mathematics: Routledge. Franklin, T., & Peng, L.-W. (2008). Mobile math: Math educators and students engage in mobile learning. Journal of Computing in Higher Education, 20(2), 69-80. Hung, C.-M., Huang, I., & Hwang, G.-J. (2014). Effects of digital game-based learning on students’ self-efficacy, motivation, anxiety, and achievements in learning mathematics. Journal of Computers in Education, 1(2-3), 151-166. Koutromanos, G., & Avraamidou, L. (2014). The use of mobile games in formal and informal learning environments: a review of the literature. Educational Media International, 51(1), 49-65. Mahamad, S., Ibrahim, M. N., & Taib, S. M. (2010). M-learning: A new paradigm of learning mathematics in Malaysia. arXiv preprint arXiv:1009.1170. NSW Curriculum and Learning Innovation Centre (2012). Use of Tablet Technology in the Classroom. Retrieved 5/11/2015, from http://clic.det.nsw.edu.au/clic/documents/iPad_Evaluation_Sydney_Region_exec_sum.pdfhttp://clic.det.nsw.edu.au/clic/documents/iPad_Evaluation_Sydney_Region_exec_sum.pdf Power, T. (2014). Educational technology: evidence of impacts on teaching and learning. Findings and recommendations from the DFID Topic Guide on Educational Technology, 2014. Ιnternational Society for Technology in Education (2008). ISTE Policy Brief: Technology and student achievement - the indelible link. Retrieved 5/11/2015, from www.k12hsn.org/files/research/Technology/ISTE_policy_brief_student_achievement.pdfwww.k12hsn.org/files/research/Technology/ISTE_policy_brief_student_achievement.pdf Αβρααμίδου, Λ. (2008). Η χρήση των συσκευών κινητής τεχνολογίας στην εκπαίδευση: δυνατότητες και προκλήσεις. Σύγχρονη Εκπαίδευση: Τρίμηνη Επιθεώρηση Εκπαιδευτικών Θεμάτων(154), 161-172. Μπιλαδέρη, Μ. (2015). Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη διδασκαλία ρητών αριθμών: χρήση εφαρμογών σε κινητές συσκευές. Εργασία μαθήματος: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής Μαθηματικών. Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, Τμήμα Δημοτικής Εκπάιδευσης, Πρόγραμμα Ματαπτυχιακών Σπουδών Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Φλώρινα. 23


Κατέβασμα ppt "Μάθημα: Σύγχρονα Θέματα Διδακτικής των Μαθηματικών Εργασία Θέμα: Κινητές συσκευές στη μάθηση Ελένη Ελματζίδου (Α.Μ.: 400) Επιβλέπων: ΚΑΘ. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΛΕΜΟΝΙΔΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google