Tα κέντρα κοινότητας στο πλαίσιο του Εθνικού Μηχανισμού Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Tα κέντρα κοινότητας στο πλαίσιο του Εθνικού Μηχανισμού Τμήμα παρακολούθησης Δ/νση Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης 20.02.18
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής 1. Νομοθετικό πλαίσιο του Ε.Μ. Ν. 4445/19.12.2016, άρθρα 1-22 Εθνικός Μηχανισμός Συντονισμού, Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής 2. Άλλες αναφορές Εθνική Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη (Ε.Σ.Κ.Ε.) – Εξειδίκευση Ιούνιος 2015 Εθνικός Μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης και αξιολόγησης των πολιτικών κοινωνικής ένταξης και κοινωνικής συνοχής (Εθνικό σχέδιο δράσης για την Κοινωνική ένταξης) Αύγουστος 2016 Περιφερειακή Στρατηγική για την Κοινωνική Ένταξη (Π.Ε.Σ.Κ.Ε.) Αττικής, Αύγουστος 2015
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ορισμός του Ε.Μ. (αρθ.1 Νόμος 4445) Εθνικός Μηχανισμός: Ενιαίος οργανικός σχηματισμός, ο οποίος έχει ως αντικείμενο το σχεδιασμό, την ενημέρωση, το συντονισμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση οριζόντιων συνεκτικών πολυτομεακών πολιτικών κοινωνικής ένταξης και κοινωνικής συνοχής και δρα συνεκτικώς μεταξύ Υπ. Εργ. Και άλλων Υπ. … …. χωρίς να μεταβάλλει τις αρμοδιότητες και ο Κεντρικός Πυρήνας Εθνικού Μηχανισμού Ενιαίο Γεωπληροφοριακό Σύστημα (Ε.ΓΠ.Σ.) Καταχώριση δεδομένων, αναφορές και αλλά στατιστικά στοιχεία …με σκοπό την παρακολούθηση των κοι. Πολιτικών, των προτεραιοτήτων της Εθνικής Στρατηγικής για την Κοινωνική Ένταξη (Ε.Σ.Κ.Ε. ).
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ο ΕΜ οδηγεί σε παραδοτέα (Ι) : Δ/νση Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής Σύνταξη και υποβολή εκθέσεων προόδου και αναφορών Διεύθυνση Καταπολέμησης της Φτώχειας Σύνταξη αναφορών παρακολούθησης του Κ.Ε.Α. Προς τον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης από την Δ/νση ΚΕ & ΚΣ Εισήγηση του Υπ. Εργ. Κ.Α. & Κ. Αλ. στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Κοινωνικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΚΟΙ.Π.) Συναρμόδια Υπουργεία και σημεία επαφής (αρθ.9) Σύνταξη ετήσιων εκθέσεων - αναφορών προόδου και η διαβίβαση αυτών, κατόπιν έγκρισης από τον κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργό, στη Διεύθυνση Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ο ΕΜ οδηγεί σε παραδοτέα (ΙΙ) : Αρμοδιότητες εποπτευόμενων φορέων Υπ. Ερ., Κ.Ασ. και Κ. Αλ. στο πλαίσιο του Εθνικού Μηχανισμού (αρ.10) Σύνταξη και υποβολή έκθεσης το πρώτο δίμηνο κάθε έτους προς τα αρμόδια Τμήματα της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής και της Διεύθυνσης Καταπολέμησης της Φτώχειας, από: - Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ε.Κ.Κ.Α.) - Εθ. Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) - Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.)
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ο ΕΜ οδηγεί σε παραδοτέα (ΙIΙ) : Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας της Περιφέρειας (αρθ.13) Σύνταξη και υποβολή ετήσιας έκθεσης, κατόπιν έγκρισης από το οικείο Περιφερειακό Συμβούλιο, προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής και της Διεύθυνσης Καταπολέμησης της Φτώχειας Κοινωνική υπηρεσία του Δήμου (αρθ. 15) Υποβάλλει στοιχεία, δεδομένα και πληροφορίες, …. προς τη Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας της οικείας Περιφέρειας και στις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες του Εθνικού Μηχανισμού
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ο ΕΜ οδηγεί σε παραδοτέα (ΙV) : Περιφερειακό Παρατηρητήριο Κοινωνικής Ένταξης (αρθ.14) Εκπόνηση ετήσιας Περιφερειακής Έρευνας Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης Tα ζητήματα, που σχετίζονται με την οργανωτική διάρθρωση και το προσωπικό των Παρατηρητηρίων, ρυθμίζονται με τους Οργανισμούς των Περιφερειών, κατά τη διαδικασία του άρθρου 241 του ν. 3852/2010.
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Επίσης : το Ενιαίο Γεωπληροφοριακό Σύστημα (αρθ. 19) : Στο πλαίσιο λειτουργίας του Εθνικού Μηχανισμού συνιστάται στη Γενική Διεύθυνση Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ενιαίο Γεωπληροφοριακό Σύστημα (Ε.ΓΠ.Σ.). Συλλέγει και επεξεργάζεται δεδομένα, πληροφορίες και συγκεντρωτικά στοιχεία στατιστικής φύσεως (σχετικά με την υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Κοινωνική Ένταξη). Στο Ε.ΓΠ.Σ. συνιστώνται τρία (3) ενιαία μητρώα: - Μητρώο Ωφελούμενων - Μητρώο Φορέων - Μητρώο Κοινωνικών Προγραμμάτων
Αυτοδιοικητικό επίπεδο Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Αρχιτεκτονική Κυβερνητικό Επίπεδο Δ/νση Κοιν.Ένταξης&Κοιν.Συνοχής Δ/νση Καταπολέμηση Φτώχειας ΕΚΚΑ ΕΙΕΑΔ ΟΑΕΔ Συναρμόδια Υπουργεία/υπηρεσίες Εθν. Αρχή Συντονισμού, διαχειριστικές, επιτελικές Εθνική Επιτροπή Κοινωνικής Προστασίας Ενιαίο Γεωπληροφοριακό Σύστημα - Μητρώο ωφελουμένων - Μητρώο κοιν. προγραμμάτων - Μητρώο φορέων - 3 Υποσυστήματα Αυτοδιοικητικό επίπεδο Δ/νσεις Κοινωνικής Μέριμνας των Περιφερειών Περιφερειακά Παρατηρητήρια Κοινωνικής Ένταξης Κοινωνικές υπηρεσίες δήμων Κέντρα Κοινότητας Περιφερειακή Επιτροπή Διαβούλευσης Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Πρώτο συμπέρασμα : Εμπλέκονται πολλοί φορείς σε διαφορετικά επίπεδα Εισάγει τη συστηματική (ετήσια) προετοιμασία εκθέσεων με έκριση Προωθεί τη διαβούλευση - Εθνική επιτροπή Κοινωνικής Προστασίας (αρθ 15) - Περιφερειακές Επιτροπές διαβούλευσης (αρθ 17) - Δημοτικές Επιτροπές διαβούλευσης (αρθ 17) Εισάγει μητρώα (εν δυνάμει ποσοτικές αναλύσεις) Πολύπλοκο – Συντονισμό / επαφές δικτύωση – καινούργιο / πρόκληση …. Άρα: Κινητοποίηση των Εμπλεκομένων φορέων για καλύτερη αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των κοινωνικών Πολιτικών.
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Κέντρα κοινότητας στο πλαίσιο του μηχανισμού (αρθ. 16) : Σκοπός της λειτουργίας των Κέντρων Κοινότητας στο πλαίσιο του Εθνικού Μηχανισμού είναι η περαιτέρω υποστήριξη των Δήμων στην εφαρμογή πολιτικών κοινωνικής προστασίας και καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού και η ανάπτυξη ενός τοπικού σημείου αναφοράς για την υποδοχή, εξυπηρέτηση και διασύνδεση των πολιτών με κοινωνικά προγράμματα και υπηρεσίες προνοιακού χαρακτήρα, που υλοποιούνται σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο «Περαιτέρω υποστήριξη», «σημείου αναφοράς» για «υποδοχή», «εξυπηρέτηση» και «διασύνδεση»
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Θεσμικό πλαίσιο (αρθ. 16) : Ν. 4368/21.02.2016 (ΦΕΚ 21 Α) (αρθ.4) ΚΥΑ Δ23/14435/29.03.2016 (ΦΕΚ 854 Β) Ν. 4445/19.12.2016 (ΦΕΚ 22 Α) ΚΥΑ Δ25/22052/25/24.05.2017 (ΦΕΚ 1801 Β)
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Άλλες αναφορές : Οδηγός εφαρμογής & λειτουργίας, ΕΥΣΕΚΤ, (Μάιος 2016) Ένταξης της πράξης κέντρο κοινότητας του Δήμου “X” με κωδικό ΟΠΣ “Y” στο Υπηρεσιακό Πρόγραμμα (π.χ) Κρήτης (μητρώο ωφελουμένων - χαρακτηριστικά ωφελουμένων – διάγνωση των αναγκών -αρχείο με αποτελέσματα των δράσεων - ) Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (τρεις κεντρικοί άξονες : υποδοχή, συνεργασία , παροχή υπηρεσιών) (Διαδικασία εγγραφής ωφελουμένων) (σύνδεση με Ενιαίο Πληροφοριακό Σύστημα (ΕΠΣ))
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Λαμβάνει Παραδίδει Από τη Δ/νση Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής: υποστήριξη για την εκπόνηση της ΠΕΣΚΕ έλεγχο συμβατότητας ΠΕΣΚΕ Προς τη Δ/νση Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής: Ετήσια έκθεση Από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων: Εισήγηση για πολιτικές και μέτρα Στοιχεία, δεδομένα και πληροφορίες για - ωφελούμενους - είδος προνοιακής στήριξης - είδος κοινωνικής παροχής κατηγορία προστασίας Από την Περιφερειακή Επιτροπή Διαβούλευσης: Πρακτικά συνεδριάσεων Προς το ΕΓΠΣ: Διαρκής (on line) τήρηση και επικαιροποίηση στοιχείων και πληροφοριών
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΕΝΤΡΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ Προετοιμασία κα Ντόντη Ευγενία ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 1 (ΣΥΣΤΑΣΗ) : Στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα για την «Δράση 9: Κέντρα Κοινότητας» εντάχθηκαν 240 Δήμοι σε όλη την Ελλάδα. Από αυτούς, στις 09/02/2018 λειτουργούν 205 (85%) Κέντρα Κοινότητας (ΚΚ). Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
Ποσοστά σύστασης Κέντρων Κοινότητας ανά Περιφέρεια ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 100,00% ΚΡΗΤΗ 100,00% ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔ.& ΘΡΑΚΗ 100,00% ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 100,00% ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 94,74% ΑΤΤΙΚΗ 90,91% ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 78,95% ΗΠΕΙΡΟΥ 100,00 % ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 90,00% ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 68,00% ΘΕΣΣΑΛΙΑ 60,87% ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ 50,00% Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ποσοστά σύστασης Κέντρων Κοινότητας ανά Περιφέρεια (Φεβρουάριος 2018)
Ποσοστά σύστασης Κέντρων Κοινότητας ανά Περιφέρεια ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 69,23% ΚΡΗΤΗ 57,14% ΑΝΑΤ. ΜΑΚΕΔ.& ΘΡΑΚΗ 40,91% ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ 40,00% ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ 36,84% ΑΤΤΙΚΗ 32,73% ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 23,68% ΗΠΕΙΡΟΥ 22,22% ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 20,00% ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ 17,39% ΘΕΣΣΑΛΙΑ 8,00% ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ 0,00% Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Ποσοστά σύστασης Κέντρων Κοινότητας ανά Περιφέρεια 26.07.17
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 2 (ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ) : Πολλά Κέντρα Κοινότητας λειτουργούν με προσωπικό από τους προσωρινούς πίνακες του ΑΣΕΠ (λόγω ενστάσεων) και άλλα δεν έχουν στελεχωθεί ακόμη. Επίσης, παρατηρείται το φαινόμενο τα στελέχη των ΚΚ να παραιτούνται από κάποιο ΚΚ κα να προσλαμβάνονται σε άλλο. Για τους παραπάνω λόγους υπάρχει καθυστέρηση στην στελέχωση τους.
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ (Φεβρουάριος 2018) ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ (Φεβρουάριος 2018) ΑΤΤΙΚΗΣ 72,00 % ΑΝΑΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ 95,45 % ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 90,00 % ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 100,00% ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 70,59 % ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 50,00 % ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ 61,11 % ΚΡΗΤΗΣ 73,33 % ΒΟΡ.ΑΙΓΑΙΟΥ 100,00 % ΝΟΤ.ΑΙΓΑΙΟΥ 92,31 % ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ (Ιούλιος 2017) ΑΤΤΙΚΗΣ 77,78 % ΑΝΑΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ 44,44 % ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 55,55 % ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 66,67% ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 25,00 % ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 50,00 % ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ 85,71 % ΚΡΗΤΗΣ 62,50 % ΒΟΡ.ΑΙΓΑΙΟΥ 66,67 % ΝΟΤ.ΑΙΓΑΙΟΥ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 0 % Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 3 (ΕΓΓΡΑΦΗ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ) : Σε πολλά Κέντρα Κοινότητας δεν εγγράφονται πάντα οι ωφελούμενοι στο Μητρώο Ωφελουμένων και υπήρξε η παρανόηση ότι οι ωφελούμενοι του ΚΕΑ καταγράφονται μόνο στην πλατφόρμα του ΚΕΑ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ (02.18) ΑΤΤΙΚΗΣ 44,19 % ΑΝΑΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ 90,91 % ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 83,33 % ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 100,00 % ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 82,35 % ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 78,57 % ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ 61,11 % ΚΡΗΤΗΣ 80,00 % ΒΟΡ.ΑΙΓΑΙΟΥ ΝΟΤ.ΑΙΓΑΙΟΥ 92,31 % Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ (09.17) ΑΤΤΙΚΗΣ 33,33 % ΑΝΑΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ 22,22 % ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 11,11 % ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 66,67 % ΗΠΕΙΡΟΥ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 0,00 % ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ 28,57 % ΚΡΗΤΗΣ 0,25 % ΒΟΡ.ΑΙΓΑΙΟΥ ΝΟΤ.ΑΙΓΑΙΟΥ Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 4 (ΚΥΡΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ) : Τα κύρια αιτήματα των ωφελουμένων στα Κέντρα Κοινότητας είναι το ΚΕΑ, τα επιδόματα, η εύρεση εργασίας, το ΤΕΒΑ και η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων.
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ 5 (ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΣΩΤ. ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ) : Στην Διεύθυνση Κοινωνικής Ένταξης & Κοινωνικής Συνοχής τηρείται φυσικό αρχείο με όλους τους εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας των ΚΚ που έχουν ψηφιστεί στο Δ.Σ. του εκάστοτε Δήμου. Από τα 205 ΚΚ που λειτουργούν στις 12/02/18, τα 149 στα 205 (ποσοστό 72,68 %) τους έχουν αποστείλει. Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
AΠΟΣΤΟΛΗ ΕΣΩΤ.ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ AΠΟΣΤΟΛΗ ΕΣΩΤ.ΚΑΝΟΝΙΣΜΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 82,00 % ΑΝΑΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ 68,18 % ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 63,33 % ΔΥΤ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 77,78 % ΗΠΕΙΡΟΥ 88,89 % ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 82,35 % ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ 71,43 % ΔΥΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ 66,67 % ΚΡΗΤΗΣ 60,00 % ΒΟΡ. ΑΙΓΑΙΟΥ 80,00 % ΝΟΤ. ΑΙΓΑΙΟΥ 61,54 % ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ 50,00 % Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής Δεύτερο συμπέρασμα : Οι συστάσεις των Κέντρων Κοινότητας ξεκίνησαν σχετικά πρόσφατα (μετά το Πάσχα 2017) Προχωρά με διαφορετικούς ρυθμούς (βλ. πίνακες), το οποίο είναι λογικό. Ιδιαίτερη προσοχή στην εγγραφή στο πρώτο μητρώο (τα άλλα θα ακολουθήσουν σταδιακά) Μας ενδιαφέρουν μερικά παραδοτέα των ΚΚ προς τις διαχειριστικές αρχές των ΠΕΠ, ιδιαίτερα προφίλ εγγεγραμμένων ωφελουμένων (Τα χαρακτηριστικά ωφελουμένων) και Διάγνωση των αναγκών ωφελουμένων , καθώς και - αξιολόγηση των τοπικών αναγκών (εκτός των εγγεγραμμένων ωφελουμένων)
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής ΕΠΙΛΟΓΟΣ (Οκτ. 2017) Παρατηρείται «σχετικά αργός ρυθμός", ως προς τη σύσταση των Κέντρων Κοινότητας, αφού στις 21/7/2017 μόνο το 30,24% έχουν λειτουργήσει, αλλά αναμένονται να λειτουργήσουν τουλάχιστον τα 2/3 (έως 192=80%) πριν το τέλος Δεκεμβρίου. Η στελέχωση προχωρά κι εκείνη με αργούς ρυθμούς, λόγω των διαδικασιών του ΑΣΕΠ και της κινητικότητας του προσωπικού. Η εγγραφή των ωφελουμένων θα βελτιωθεί αφού η τελική πλατφόρμα παραδόθηκε από την ΗΔΙΚΑ και το προσωπικό θα εκπαιδευτεί με σεμινάριο που θα πραγματοποιηθεί από το ΕΚΔΔΑ (Εθνικό Κέντρο Δημοσίας Διοίκησης και Αποκέντρωσης) .
ΕΠΙΛΟΓΟΣ Μέχρι 09/02/2018 λειτουργούν 205 ΚΚ από τα 240 που αναμένονται να λειτουργήσουν (ποσοστό 85,42 %). Για τα 205 ΚΚ που λειτουργούν προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα : Έχουν ολοκληρώσει τις προσλήψεις τους τα 159 ( ποσοστό 77,56% ). Εγγράφουν τους ωφελούμενους στο Μητρώο Ωφελουμένων τα 171 (ποσοστό 83,41 %). Έχουν αποστείλει Κανονισμούς Λειτουργίας τα 149 (ποσοστό 72,68 %). Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής : Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γενική Γραμματεία Πρόνοιας Διεύθυνση Κοινωνικής Ένταξης & Κοινωνικής Συνοχής Τμήμα Παρακολούθησης Ταχ. Δ/νση: Σολωμού 60, 10432 Αθήνα Γκαζόν Ερίκ email : egazon@ypakp.gr Ντόντη Ευγενία Τηλ: 210 5281184 email: entonti@ypakp.gr
Εθνικός μηχανισμός συντονισμού, παρακολούθησης & αξιολόγησης πολιτικών κοινωνικής ένταξης & κοινωνικής συνοχής παράρτημα: Περιφερειακό Παρατηρητήριο Κοινωνικής Ένταξης Λαμβάνει Παραδίδει Από τη Δ/νση Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής: Υποστήριξη για την ΠΕΣΚΕ Συνεργασία Ετήσια Περιφερειακή Έρευνα Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης Ανάπτυξη και εφαρμογή εργαλείων και δεικτών για την ένταξη ωφελουμένων (αγορά εργασίας - οικονομική δραστηριότητα) Δημιουργία διαδικτυακής πύλης Από τις Κοινωνικές Υπηρεσίες των Δήμων: Στοιχεία, δεδομένα και πληροφορίες για ωφελούμενους είδος προνοιακής στήριξης είδος κοινωνικής παροχής Προς το ΕΓΠΣ: Διαρκής (on line) τήρηση και επικαιροποίηση στοιχείων και πληροφοριών