Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (ΕΕ) Κύκλος σεμιναρίων για τις ΕΕ
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σενάριο.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ «ΝΕΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ» 1
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Βιωματικό Εργαστήριο για τις Δημιουργικές Εργασίες
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης 6η συνάντηση Αυθεντική αξιολόγηση Portfolio (Φάκελος εργασιών) Βίντεο: Αλλαγή εκπαιδευτικών προτύπων

Μη αυθεντική αξιολόγηση (Mueller) Η αποστολή του σχολείου είναι να αναπτυχθούν ενεργοί, υπεύθυνοι πολίτες. Ένας ενεργός πολίτης πρέπει να κατέχει συγκεκριμένες γνώσεις και ικανότητες. Το σχολείο πρέπει να διδάξει αυτές τις γνώσεις και ικανότητες. Για να διαπιστώσει αν πέτυχε τον στόχο του, το σχολείο πρέπει να ελέγξει με τεστ την απόκτηση των απαραίτητων γνώσεων και ικανοτήτων.

Αυθεντική αξιολόγηση (Mueller) Η αποστολή του σχολείου είναι να αναπτυχθούν ενεργοί, υπεύθυνοι πολίτες. Ένας ενεργός πολίτης πρέπει να φέρνει σε πέρας δραστηριότητες με νόημα στον κόσμο έξω από το σχολείο. Το σχολείο πρέπει να διδάξει τα παιδιά να είναι αποτελεσματικά στις δραστηριότητες που θα χρειαστεί να φέρουν σε πέρας όταν τελειώσουν το σχολείο. Για να διαπιστώσει αν πέτυχε τον στόχο του, το σχολείο πρέπει να σχεδιάσει δραστηριότητες με νόημα που αναπαριστούν πραγματικές προκλήσεις.

Τι είναι αυθεντική αξιόλόγηση; Όχι στείρα αναπαραγωγή της απάντησης, αλλά παραγωγή γνώσης με προσωπική συμμετοχή Έμφαση σε προηγούμενες γνώσεις γιατί διευκολύνουν μάθηση Βαθιά κατανόηση, όχι επιφανειακή προσέγγιση Ενσωμάτωση της νέας γνώσης Ανάπτυξη προσωπική (Newmann &Archbald, 1992)

Μάθηση που έχει σημασία Αυθεντική αξιολόγηση Μάθηση που έχει σημασία

Κριτήρια αυθεντικής αξιολόγησης Αξιοποιεί πραγματικά ενδιαφέροντα Στόχος: η περαιτέρω βελτίωση Δικαίωμα για επανάληψη προσπάθειας Πραγματικές καταστάσεις. Πχ. Ορθογραφία μέσα από αλληλογραφία, αγγελίες, εφημερίδα Απαιτείται συνεργασία, ομαδικό πνεύμα Κριτήρια αυθεντικής αξιολόγησης (Βαρσαμίδου) Κριτήρια ποικίλα γνωστά και προκαθορισμένα Τελικές εργασίες με νόημα Αυτοαξιολόγηση μέρος της αξιολογικής διαδικασίας

Μειονεκτήματα αυθεντικής αξιολόγησης Πρόβλημα κόστους υλικών Απαιτεί πολύ χρόνο ενώ αξιολογεί λίγα Μειονεκτήματα αυθεντικής αξιολόγησης (Βαρσαμίδου) Πρόβλημα αξιοπιστίας

Ας δοκιμάσουμε να προτείνουμε μια δραστηριότητα αυθεντικής αξιολόγησης Παίρνουμε στην τύχη ένα καρτελάκι.

Φάκελος εργασιών: μια αυθεντική μαρτυρία Συστηματική, σκόπιμη και εξειδικευμένη συλλογή των έργων του εκπαιδευομένου, τα οποία έχουν επιλεγεί με τη συναίνεσή του και με βάση συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους και με προκαθορισμένα κριτήρια.

Διαδικασίας ή εξελικτικός Είδη φακέλων Διαδικασίας ή εξελικτικός Αποτελεσμάτων

Φάκελος διαδικασίας ή εξελικτικός Ποικίλα και αντιπροσωπευτικά έργα . Αντανακλούν τη μαθησιακή τους πορεία και αποτυπώνουν τις συνεχείς προσπάθειες αναστοχασμού, αυτοαξιολόγησης και αυτοβελτίωσης. Ένα παράδειγμα.

Φάκελος αποτελεσμάτων Αντιπροσωπευτικά δείγματα των καλύτερων επιτευγμάτων: οι καλύτερες ατομικές ή ομαδικές εργασίες, οι αξιολογικές δοκιμασίες (π.χ. τεστ, διαγωνίσματα). Ένα παράδειγμα.

Στάδια στάδιο συλλογής των έργων, στάδιο επιλογής των αντιπροσωπευτικότερων έργων, στάδιο αναστοχασμού (οι μαθητές/τριες ασκούν κριτική, προβληματίζονται και αξιολογούν τα έργα που επέλεξαν) στάδιο σύνδεσης και συσχέτισης κάθε καινούριου τεκμηρίου με τα ήδη ενσωματωμένα στο φάκελο, στάδιο παρουσίασης και διαμοιρασμού του φακέλου

Παρατηρήσεις

Αποδεικτικά φακέλου

Βρεττός I. Φάκελος μαθητή.

Είδη φακέλων Ατομικός Ομαδικός

Είδη φακέλων Έντυπος Ηλεκτρονικός

Ηλεκτρονικός φάκελος (e-portfolio) Ηλεκτρονικός φάκελος του εκπαιδευομένου (e-Portfolio) αποτελεί τη ψηφιακή έκδοση του φακέλου εργασιών του (portfolio), που είναι βασισμένος στο χαρτί, δομημένος και οργανωμένος σ’ ένα υπολογιστικό περιβάλλον

Ηλεκτρονικός φάκελος (e-portfolio) Ψηφιακή συλλογή των έργων του εκπαιδευομένου, τα οποία έχουν επιλεγεί με τη συναίνεσή του και με βάση συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους. Τα έργα αυτά οργανώνονται με κατάλληλο λογισμικό και με τη χρήση ποικίλων πολυμέσων (γραφικών, ήχου, βίντεο), συσχετίζονται μεταξύ τους με υπερσυνδέσμους και αποτελούν τεκμήρια για την προσπάθεια, την πρόοδο και την επίδοση του εκπαιδευομένου

Ένα παράδειγμα e-portfolio To e-portfolio του Γιώργου Σάββα από το Δημοτικό Σχολείο των Λυμπιών Κύπρου (βίντεο) To e-portfolio του Γιώργου Σάββα από το Δημοτικό Σχολείο των Λυμπιών Κύπρου (e-portfolio) Πληροφορίες για το πρόγραμμα ATS2020 Αξιολόγηση κομβικών δεξιοτήτων

Προϋποθέσεις: Είναι σαφή τα εξής; Στόχοι Προσδοκώμενα αποτελέσματα Είδος φακέλου Περιεχόμενο – υποφάκελοι Κριτήρια αποτίμησης του περιεχομένου (συνήθως με τη μορφή ρουμπρίκας)

Πλεονεκτήματα Ενθάρρυνση για ενεργό εμπλοκή στη διαδικασία μάθησης Καλύτερη κατανόηση ατομικής προόδου Η ανάλυση και η αποτίμηση του υλικού που εμπεριέχεται στο ψηφιακό φάκελο μπορεί να «διηγηθεί» πολλά για την επίτευξη ή μη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, εντοπισμός μαθησιακών αναγκών

Πλεονεκτήματα Βελτίωση γραπτού λόγου Αποτελεσματική επικοινωνία εκπαιδευτικών-μαθητών/τριών Ανάπτυξη δεξιοτήτων για αυτοαξιολόγηση και αναστοχασμό. Οι μαθητές/τριες αναθεωρούν, επαναπροσανατολιζουν τις προσπάθειές τους. Υπεύθυνότητα Μεταγνώση

Μειονεκτήματα Η ανάλυση και η αποτίμηση όλων των στοιχείων (μεγάλος όγκος πληροφοριών) που περιλαμβάνονται στον ηλεκτρονικό φάκελο αποτελεί για τον εκπαιδευτικό μια ιδιαίτερα επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Τα στοιχεία από τις αξιολογήσεις των ηλεκτρονικών φακέλων είναι δύσκολο να αναλυθούν, να ταξινομηθούν ή να αθροιστούν για να παρουσιάσουν την αλλαγή που χαρακτηρίζει την επίδοση του εκπαιδευομένου στις διάφορες φάσεις εξέλιξης της μαθησιακής διαδικασίας, γεγονός που επιτείνει τις επικρίσεις για το μειωμένο βαθμό εγκυρότητας και αξιοπιστίας της συγκεκριμένης τεχνικής.

Αν φτιάχναμε ένα portfolio για τον εαυτό μας ποιο θα ήταν το περιεχόμενό του;

Βιβλιογραφία Πετροπούλου Ου. (2013) . Αξιοποιώντας τη διερευνητική μάθηση στα μαθήματα Φυσικών επιστημών στο σχολείο. Νέες τεχνικές και εργαλεία αξιολόγησης των μαθητών. Ανακτήθηκε από τη διεύθυνση https://www.slideshare.net/rpetro/petropoulou-e-learning-expo-sailspreaty2013 Στύλα, Δ. , Μιχαλοπούλου Αι. (2014). Ρουμπρίκες ή κλίμακες διαβαθμισμένων κριτηρίων στη μαθητική αξιολόγηση: ένα ωφέλιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς. Το βήμα των κοινωνικών επιστημών. Τεύχος 64. Βαρσαμίδου, Α. (2016). Αξιολόγηση βάσει φακέλου (portfolio) εκπαιδευτικού και μαθητή: προεκτάσεις και προοπτικές μιας εναλλακτικής τεχνικής. Θεσσαλονίκη: Φύλατος. Βρετός, Ι. Αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Φάκελος μαθητή.