ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Διδακτικά σενάρια.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Προαγωγή δημιουργικότητας και καινοτομίας στην Επιστήμη στο Δημοτικό Σχολείο Η Επιστήμη προσφέρεται ιδιαίτερα για προαγωγή του πιο πάνω στόχου γιατί τα.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Διδακτική της Πληροφορικής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος:
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
H εκπαίδευση και το πρόγραμμα STEM
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ

Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών δραστηριοτήτων. Η επίλυση των προβλημάτων πρέπει να αποτελέσει βασικό περιγραφικό δείκτη για τον καθορισμό της τεχνολογίας και των προγραμμάτων. Επιπλέον, μια έρευνα τόνισε την ανάγκη για τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν στην τεχνολογία στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων και να αποκτήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Μια δυσκολία στη διερεύνηση επίλυσης προβλημάτων είναι οι πολλές χρήσεις της φράσης «επίλυση προβλημάτων». Ανάλογα με το πλαίσιο, «επίλυση προβλημάτων» μπορεί να σημαίνει: (α) μια μέθοδος διδασκαλίας που ενθαρρύνει την ενεργό μάθηση, (β) μια γενική ικανότητα για την αντιμετώπιση καταστάσεων προβλήματος, (γ) μια μέθοδος που χρησιμοποιείται σε αυτές τις υποκείμενες στα μαθηματικά ή την επιστήμη, ή (δ) μια εμπειρική έρευνα. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ο όρος επίλυσης προβλημάτων για να περιγράψει μια ανώτερης τάξης νοητική ικανότητα και τον τρόπο μάθησης.

Επίλυση προβλημάτων φαίνεται καθαρά ως μέθοδος διδασκαλίας με τις συνδέσεις πίσω στην βιωματική μάθηση. Επίλυση προβλημάτων μπορεί επίσης να θεωρηθεί ως τρόπος μάθησης που δημιουργεί νέες ιδέες και χρήσιμες διαδικασίες σκέψης για το μαθητή Περαιτέρω, η επιστημονική μέθοδος δημιουργίας υπόθεσης και τις δοκιμές είναι σίγουρα στο επίκεντρο της τεχνολογικής επίλυσης προβλημάτων. Σε αυτή τη μελέτη, «επίλυση προβλημάτων» περιορίστηκε σε δύο χρήσεις. Πρώτον, «τεχνολογική επίλυση προβλημάτων» αναφέρεται στην συστηματικό τρόπο διερεύνησης μιας κατάστασης και την εφαρμογή λύσεων. Δεύτερον, η «προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων» χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια μέθοδος διδασκαλίας που ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων ιδεών και χρήσιμες διαδικασίες σκέψης μέσα από την ενεργή ερευνητική μάθηση.

Τεχνολογική Επίλυση προβλημάτων Οι διαδικασίες τεχνολογικής επίλυσης προβλημάτων έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από το έργο του Dewey και Polya περιέγραψε μια πέντε βημάτων επαναληπτική διαδικασία επίλυσης του προβλήματος που περιλάμβανε: (α) δυσκολία κατανόησης, (β) αποσαφήνιση του προβλήματος, (γ) προσδιορισμός των πιθανών λύσεων, (δ) τον έλεγχο των προτεινόμενων λύσεων, και (ε) επαλήθευση των αποτελεσμάτων.

Πρότεινε μια διερευνητική διαδικασία για την επίλυση των προβλημάτων που παρείχε μια κατευθυντήρια γραμμή για δράση. Τα βήματα που περιλαμβάνονται: (α) την κατανόηση του προβλήματος, (β) την εκπόνηση ενός σχεδίου, (γ) την εκτέλεση του σχεδίου, και (δ) κοιτώντας πίσω - τον έλεγχο των αποτελεσμάτων και την αξιολόγηση της λύσης.

Δύο επιπλέον επιρροές στην τεχνολογική επίλυση προβλήματος ήταν η επιστημονική μέθοδος και η ιδέα της δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων. Θεωρείται ότι η έννοια της «υπόθεσης», με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, ήταν «η» ιδέα που κινούνται ραγδαία επιστημονική και τεχνολογική αλλαγή. Ο WALLAS (1926) περιέγραψε τη δημιουργική διαδικασία επίλυσης προβλημάτων ως που περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:WALLAS (1926) (α) προετοιμασία, (β) επώαση, (γ) επίλυση, και (δ) την επαλήθευση. Πιο πρόσφατα, DeVore, Horton, και Lawson (1989) βασισμένοι στο έργο του WALLAS πρόσθεσαν δύο επιπλέον φάσεις:DeVore, Horton, και Lawson (1989) τα κίνητρα και τις πράξεις χειραγώγησης. Δύο επιπλέον επιρροές στην τεχνολογική επίλυση προβλήματος ήταν η επιστημονική μέθοδος και η ιδέα της δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων. Θεωρείται ότι η έννοια της «υπόθεσης», με τη δημιουργικότητα και τη φαντασία, ήταν «η» ιδέα που κινούνται ραγδαία επιστημονική και τεχνολογική αλλαγή. Ο WALLAS (1926) περιέγραψε τη δημιουργική διαδικασία επίλυσης προβλημάτων ως που περιλαμβάνει τέσσερα στάδια:WALLAS (1926) (α) προετοιμασία, (β) επώαση, (γ) επίλυση, και (δ) την επαλήθευση. Πιο πρόσφατα, DeVore, Horton, και Lawson (1989) βασισμένοι στο έργο του WALLAS πρόσθεσαν δύο επιπλέον φάσεις:DeVore, Horton, και Lawson (1989) τα κίνητρα και τις πράξεις χειραγώγησης.

Επίλυση προβλημάτων, προσέγγιση. Η προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων κατευθύνει τους μαθητές στην ενεργό, διερευνητική μάθηση ( Sellwood, 1989 ). Μέσω της συμμετοχής σε μια σειρά από πρακτικές δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων που μπορεί να περιλαμβάνει το σχεδιασμό, τη μοντελοποίηση και τον έλεγχο των τεχνολογικών λύσεων, θεωρείται ότι ο μαθητής θα αποκτήσει τεχνικές γνώσεις και ανώτερης τάξης γνωστικές δεξιότητες.Sellwood, 1989 Ο Gagne (1985) τόνισε τη σημασία της βιωματικής μάθησης και σημείωσε ότι αφηρημένες έννοιες πρέπει να βασίζονται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, προκειμένου να είναι «λειτουργικές».Gagne (1985) Ο Andre (1986) τόνισε ότι η σημασία των μεθόδων επίλυσης προβλημάτων έγκειται στο βαθμό επεξεργασίας των πληροφοριών που απαιτούνται από το μαθητή. Κατά τον εντοπισμό των προβλημάτων, ψάχνοντας για λύσεις, και παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ο μαθητής έχει πολλές ευκαιρίες να κωδικοποιήσει και να φιλοξενήσει τη νέα γνώση.Andre (1986) Επίλυση προβλημάτων, προσέγγιση. Η προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων κατευθύνει τους μαθητές στην ενεργό, διερευνητική μάθηση ( Sellwood, 1989 ). Μέσω της συμμετοχής σε μια σειρά από πρακτικές δραστηριότητες επίλυσης προβλημάτων που μπορεί να περιλαμβάνει το σχεδιασμό, τη μοντελοποίηση και τον έλεγχο των τεχνολογικών λύσεων, θεωρείται ότι ο μαθητής θα αποκτήσει τεχνικές γνώσεις και ανώτερης τάξης γνωστικές δεξιότητες.Sellwood, 1989 Ο Gagne (1985) τόνισε τη σημασία της βιωματικής μάθησης και σημείωσε ότι αφηρημένες έννοιες πρέπει να βασίζονται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, προκειμένου να είναι «λειτουργικές».Gagne (1985) Ο Andre (1986) τόνισε ότι η σημασία των μεθόδων επίλυσης προβλημάτων έγκειται στο βαθμό επεξεργασίας των πληροφοριών που απαιτούνται από το μαθητή. Κατά τον εντοπισμό των προβλημάτων, ψάχνοντας για λύσεις, και παρουσίαση των αποτελεσμάτων, ο μαθητής έχει πολλές ευκαιρίες να κωδικοποιήσει και να φιλοξενήσει τη νέα γνώση.Andre (1986)