ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Advertisements

Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
ΓΡΑΦΗ.
Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του ολυμπίου Διός
ΠΑΣΧΑ ΠΕΝΥ ΑΤΣΑΛΑΚΗ.
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Aρχαίος Nεώς Η παρουσίαση θα γίνει από τον Σάββα Η παρουσίαση θα γίνει από τον Σάββα Xρυσοστομίδη Αρχίζει η παράσταση.
ΓΕΛ ΠΥΡΓΕΤΟΥ Πολιτιστικό πρόγραμμα της Α και Β Λυκείου για το σχολικό έτος
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
Ήταν μια φορά σ' ένα δάσος τρία δέντρα.
ΠΑΦΟΣ Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα
Το Πάθος και η Ανάσταση του Χριστού
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Πρέβεζα της Ιστορικής Μνήμης
Αρχαία Ελληνικά ΙΙ Επιλογικές παρατηρήσεις. Κομβικό σημείο: σύγκριση αρχαίων ελληνικών απόψεων και χριστιανικών για τα ίδια θέματα.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μνημεία & Αξιοθέατα της Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
 Ο έφηβος των Αντικυθήρων είναι ένα χάλκινο άγαλμαχάλκινοάγαλμα της ελληνιστικής περιόδου, το οποίο ανελκύθηκε από ένα ναυάγιο του 1ου αιώνα π.Χ., το.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η ακρόπολη των Μυκηνών
Ερευνητική εργασία της Β΄ Λυκείου
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Νόνη Κεφαλά Μάρθα Γκιάτα Ε’1
Ο ΑΡΧΑΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
Ο ναός του Αγίου Αντωνίου βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα του παλαιού πυρήνα της Επισκοπής. Ανήκει στον τύπο του μονόχωρου καμαροσκέπαστου, ο οποίος.
ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ Τα δάπεδα των κτιρίων, κοσμικών και εκκλησιαστικών, επιστρώνονταν με μαρμαροθετήματα, όπου χρωματιστές πέτρες και μάρμαρα συνταιριάζονταν.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
ΠΛΗΡΤΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GRAFFITI
Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ-ΑΠΘ.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ ΑΝΤΡΕΑΣ ΣΕΡΓΙΔΗΣ. ΤΟΠΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ Ο ΛΑΟΣ Τα κέντρα των μεγάλων πόλεών τους περιλάμβαναν μια ορθογώνια πλατεία που περιβαλλόταν από τις.
Ο ΔΙΩΓΜΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΪΑΝΟΥ Άρτεμις Βεζυργιάννη Εύα Ζορμπά.
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΓΡΑΜΜΙΚΗ Α ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΚΛΕΡΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ.
ΚΟΥΡΙΟ, ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, ΚΟΛΟΣΣΙ Λάρα Πάτσι, Ηλιάνα Αχιλλέως.
Τα μουσεία της Θεσσαλονίκης
Τα φυτά της Αγίας Γραφής
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΣ Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Έ Τάξη ΠΠΣΠΘ Ένα έργο των: Πάνος Κελέκης
Αξιοθέατα Θεσσαλονίκης
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
Η ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΡΩΜΑΙΩΝ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΩΝ…
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
Θρησκείες Άννα Αργυροπούλου 1ο Π.Δ.Σ. Θεσ/νίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΡΧAIΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ε΄ Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θες/νίκης
Τα σημαντικότερα έργα του Λούβρου
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Κλεοπάτρα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΑ: ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΜΕΛΗ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΛΩΡΑΚΗΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΥΡΙΑΝΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΣΤΑΥΡΙΝΟΥ, ΣΚΡΕΚΑ ΔΗΜΗΤΡΑ Α3 2016-2017 ΜΑΘΗΜΑ:ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.:3 ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ 8

ΚΕΙΜΕΝΟ 8 Στα ανάκτορα του Παλατίνου λόφου της Ρώμης, σε θάλαμο που οι αρχαιολόγοι χαρακτηρίζουν ως στρατώνα της ανακτορικής φρουράς ή σχολείο- λύκειο, όπου φοιτούσαν έφηβοι ευγενών οικογενειών, βρέθηκε ακιδογράφημα πάνω σε τοίχο που χρονολογείται λίγο μετά το 200 μ.Χ. Παριστάνει έναν σταυρωμένο ιπποκέφαλο άντρα με συνοδευτική επιγραφή. Σε διπλανό μάλιστα θάλαμο βρίσκεται χαραγμένη μια άλλη επιγραφή στα λατινικά: ALEXAMENOS FIDELIS (= Αλεξάμενος πιστός). Προφανώς ο Αλεξάμενος είναι χριστιανός Ρωμαίος στρατιώτης ή φοιτητής ελληνικής καταγωγής, καθώς το όνομα Αλεξάμενος είναι μακεδονικό. Αυτός δε που χάραξε την επιγραφή ήθελε να γελοιοποιήσει τον Αλεξάμενο σαν λάτρη θεού θανατοποινίτη, αξιοκαταφρόνητου και κατ αγέλαστου. Με το κεφάλι αλόγου υπαινίσσεται μάλλον το ότι ο Χριστός γεννήθηκε σε στάβλο.

Η ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΜΕΝΟΥ Η ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΜΕΝΟΥ Η επιγραφή του Αλεξάμενου, επίσης γνωστό ως το βλάσφημο γκραφίτι, είναι εγχάρακτη παράσταση η οποία βρέθηκε σε ένα τοίχο δωματίου στον Παλατίνο λόφο της Ρώμης, η οποία μεταφέρθηκε και φυλάσσεται στο μουσείο του παλατινού λόφου. Αποτελεί πιθανώς την αρχαιότερη απεικόνιση της Σταύρωσης του Ιησού μαζί με την χάραξη σε ένα πολύτιμο λίθο της ίδιας περιόδου. 

Η ΕΠΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΑΛΕΞΑΜΕΝΟΥ Το σχέδιο απεικονίζει ένα νεαρό άνδρα να λατρεύει μια σταυρωμένη μορφή με κεφαλή γαϊδάρου. Το κείμενο της επιγραφής είναι στα ελληνικά και αναγράφει ΑΛΕΞΑΜΕΝΟC CΕΒΕΤΕ ΘΕΟΝ. Η επιγραφή θεωρείται πως αποτελεί χλευασμό προς κάποιον Χριστιανό με το όνομα Αλεξάμενος ο οποίος τελεί την λατρευτική του τελετή. Κατά την εποχή εκείνη δεν ήταν ασυνήθιστο οι Χριστιανοί να διαπομπεύονται για το γεγονός ότι λάτρευαν κάποιον ο οποίος είχε σταυρωθεί, ενώ ο συνδυασμός της κεφαλής του γαϊδάρου και της σταύρωσης εκτιμάται πως θα θεωρούνταν προσβλητικός κατά τα ήθη της Ρωμαϊκής κοινωνίας της συγκεκριμένης περιόδου.

Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ Φαίνεται πως υπήρχε μια κοινή πεποίθηση κατά τους πρώιμους χριστιανικούς χρόνους πως οι Χριστιανοί τελούσαν ονολατρεία -λατρεία των γαϊδουριών-, μια πεποίθηση η οποία πιθανώς βασίζεται στην παρανόηση πως οι Εβραίοι λάτρευαν τον θεό τους με τη μορφή γαϊδουριού, με την πηγή της συγκεκριμένης προκατάληψης να είναι αβέβαιη.

ΑΝΑΚΤΟΡΟ ΠΑΛΑΤΙΝΟΥ ΛΟΦΟΥ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΟΤΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ