11Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ Ευαισθητοποίηση εκπ/κών και παρεμβατικά προγράμματα για την προώθηση της ισότητας των φύλων (Κ.Ε.Θ.Ι) Μάιος 2007
Τμήμα: Β1 Υπευθ.καθηγ: Σιδηροκαστρίτη Διονυσία ΠΕ19 Θέμα: “Στάση των δύο φύλων απέναντι στον Η/Υ” Τμήμα: Γ1 Υπευθ.καθηγ: Γαβριήλ Κωνσταντίνα ΠΕ11 Θέμα: “Φύλο και αθλητισμός”
Διδακτική παρέμβαση Συζήτηση-απόψεις -προβληματισμοί Ερωτηματολόγια Σχολιασμός απαντήσεων Συμπεράσματα
Δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος Προβολή DVD “Βill Elliot Γεννημένος χορευτής” Θεατρική παράσταση “Το χάσμα” Προβολή DVD “Βία στην οικογένεια”
Ιστορικό Λαογραφικό Μουσείο Βαρνάβα Θέση της γυναίκας στην οικογένεια τότε…… και τώρα…
Ημερήσια εκδρομή στο αγρόκτημα “Σκούρας” στο Σοφικό Κορινθίας -ερωτηματολόγια στις γυναίκες και άντρες εργαζόμενους του χώρου αυτού.
Συμπεράσματα “Φύλο και αθλητισμός” Στα περισσότερα παιδιά είναι εδραιωμένα κάποια στερεότυπα... Δραστηριότητες των αγοριών: ποδόσφαιρο, καράτε Δραστηριότητες των κοριτσιών: μπαλέτο, ρυθμική Τα αγόρια αθλούνται περισσότερο από τα κορίτσια αλλά, και τα δύο φύλα θεωρούν αρκετά σημαντικό τον αθλητισμό.
Ομοφωνία και από τα δύο φύλα σχετικά με το στερεότυπο “ Οι άντρες είναι πιο επιθετικοί από τις γυναίκες”. Τα αγόρια βλέπουν ότι τα κορίτσια έχουν ικανότητες να πετύχουν στα σπορ, ενθαρρυντικό για τα κορίτσια τα οποία έχουν την ίδια άποψη.
Συμπεράσματα Στάση των δύο φύλων απέναντι στον Η/Υ Τα κορίτσια προσπαθούν να καταρρίψουν τα στερεότυπα… -μπαίνουν δυναμικά στο χώρο της πληροφορικής. Τα αγόρια αναγνωρίζουν τις γνώσεις των κοριτσιών -ικανές για τον χώρο της πληροφορικής. Αγόρια-κορίτσια συμφωνούν ότι υπάρχουν βιολογικές διαφορές - μυϊκή δύναμη.
Παλαιότερα οι δουλειές απαιτούσαν μυϊκή δύναμη γι’αυτό υπήρχαν ανδρικά και γυναικεία επαγγέλματα Σημερινή εποχή σημασία έχει η γνώση όπου και τα δύο φύλα μπορούν να αποδώσουν το ίδιο.
Η τεχνολογία δεν κάνει διάκριση φύλου Τέλος αν αναλογιστούμε ότι οι απαντήσεις αυτές και τα συμπεράσματα προέκυψαν από εμάς που είμαστε παιδιά μικρής ηλικίας και σε λίγα χρόνια θα βγούμε στην κοινωνία, μπορούμε να αισιοδοξούμε για το μέλλον σχετικά με την θέση της γυναίκας στο χώρο της Πληροφορικής.
Ι σ ό τ η τ α δεν σημαίνει να υιοθετήσουν οι γυναίκες ανδρικά χαρακτηριστικά αλλά να δεχόμαστε τις διαφορές που υπάρχουν στα δύο φύλα και να εξασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες για όλους σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι: Β1: Αδαμίδου Σοφία Αμπουλός Αλέξανδρος Αναστασοπούλου Αργυρούλα Ανωμεριανάκης Στάθης Ατματσίδου Αναστασία Βαρότσης Γιώργος Γεωργίου Γεωργία Γεωργίου Μιχάλης Γκέκα Χρυσούλα Γκόγκα Τατιάνα Δεσύλλα Εμμανουέλα Δημητρόπουλος Παναγιώτης Ευσταθίου Νίκος Ζγκούρης Βαγγέλης Ζουκόβσκι Βίκτωρ Ιορντάκε Λαουρέντζο Καραγιαννίδης Κώστας Καρτασίδης Γιώργος Κολιός Τάσος Κοπαλά Ειρήνη Κουνέλης Βασίλης Κτενίδου Μαρία Λαζαρίδης Παναγιώτης Λυμπέρης Γιάννης Μαλακασιώτη Σταυρούλα Μαυραντζά Βίκυ Νούρι Γκρέτα Πουμπουρίδου Θεοδοσία Τσανκάι Έντα
Γ1: Αναστασιάδου Ιωάννα Ανθοπούλου Ελισάβετ Αντεκελίδη Αθηνά Ατματσίδου Μάρθα Βασιλάκης Γιώργος Βασιλάκης Βαγγέλης Βλάχος Αποστόλης Βουτόγλου Γιώργος Γεωργίου Άννα-Μαρία Γκέκας Βαγγέλης Γκέκας Παναγιώτης Γκούντης Χρήστος Ζούρου Ιωάννα Ηλιάδης Σταύρος Καγκελίδη Αθηνά Καίσαρης Παναγιώτης Κακούρας Φώτης Καραμπουγιουκίδου Ελένη Καρυάνδης Βασίλης Συμεωνίδου Νένα