ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012 Δουλεύοντας με Σχέδια Εργασίας – Η μέθοδος Project Γιάννης Ρουσσάκης / Μαρία Κουτάτζη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Κριτική ανάγνωση κειμένων
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Γ. Αλεξιάδης.  Εκπαιδευτική δραστηριότητα, κατά την οποία οι περισσότερες ή και όλες οι πληροφορίες που απαιτούνται για την επίλυση ενός προβλήματος.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
«Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ »
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Project.
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT) Η διεξαγωγή σχεδίων εργασίας στο σύγχρονο σχολείο, προβάλλει ως αναγκαιότητα, για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών, καθώς και όλων εκείνων των ιδιοτήτων που θεωρούνται απαραίτητες στη σύγχρονη εποχή. Η ικανότητα να πράττω, να υπάρχω και να συνυπάρχω, η ικανότητα συλλογής και ανταλλαγής πληροφοριών, σχεδιασμού και δράσης, επικοινωνίας και συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, θεωρούνται στη σύγχρονη εποχή «ικανότητες –κλειδιά» ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

Βασικές αρχές των σχεδίων εργασίας είναι: Βασικές αρχές των σχεδίων εργασίας είναι: η διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης , η ομαδοσυνεργατική και η βιωματική μάθηση Η διεπιστημονική προσέγγιση, συμβάλλει στην σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων του σχολείου, που αποτελεί στόχο του νέου ΔΕΠΠΣ. οδηγεί σε ανάπτυξη συστημικής σκέψης, αφού αναζητούνται οι προεκτάσεις του θέματος σε διάφορους επιμέρους γνωστικούς τομείς, καθώς και οι συνδέσεις μεταξύ αυτών. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο ρόλος του εκπαιδευτικού περιορίζεται στη διδασκαλία της κατάλληλης στρατηγικής, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τη διαδικασία διερεύνησης ενός θέματος, που τους ενδιαφέρει. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα, πληροφορίες, μπορεί στην αρχή να καθοδηγήσει τους μαθητές , θα πρέπει όμως να έχει ως απώτερο στόχο, να αφήσει τους μαθητές να πρωταγωνιστήσουν, να αναλάβουν πρωτοβουλίες και αποφάσεις. Οπωσδήποτε πρέπει να διασφαλίσει την πραγματοποίηση κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνικών για την ικανοποίηση των κύριων διδακτικών στόχων ενός σχεδίου εργασίας, που είναι η ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης και η κατανόηση της ερευνητικής διαδικασίας. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ 3. ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ 4. ΑΝΑΛΥΣΗ-ΣΥΝΘΕΣΗ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ 5. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 6. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

Ανάπτυξη ενδιαφέροντος για έρευνα του θέματος που επιλέχτηκε ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ Κατά την ευαισθητοποίηση γίνεται: Ανάπτυξη ενδιαφέροντος για έρευνα του θέματος που επιλέχτηκε Παρακίνηση για υποβολή ερωτήσεων Ανάπτυξη προβληματισμού Κινητοποίηση αισθήσεων -Παρατήρηση Εντόπιση προβλημάτων που απαιτούν λύση ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

Επίδειξη Φωτογραφιών, Διαφανειών, Βιντεοταινίας και Συζήτηση Με ποιον τρόπο ευαισθητοποιούνται οι μαθητές ώστε να κινηθεί το ενδιαφέρον τους; Επίδειξη Φωτογραφιών, Διαφανειών, Βιντεοταινίας και Συζήτηση Εύρεση και Ανάγνωση κειμένων που αφορούν το θέμα (εφημερίδες - βιβλία) - Συζήτηση Διδακτική Επίσκεψη Οι παραπάνω τρόποι ευαισθητοποίησης, μπορούν να συνδεθούν και με τα μαθήματα του σχολείου. Οι διδακτικές επισκέψεις και τα βιβλία του μαθητή ( κείμενα, σχέδια, φωτογραφίες, ένθετα), δίνουν πολλά ερεθίσματα για περαιτέρω μάθηση. Ακολουθεί εξακτίνωση του θέματος και χωρισμός σε ομάδες. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Προσέγγιση του θέματος μέσα από τα μαθήματα του σχολείου και κατανόηση σχετικών εννοιών π.χ. οικοσύστημα, ρύπανση κ.λ.π. Αναζήτηση πληροφοριών σε κατάλληλα κείμενα εκτός μαθημάτων Αναζήτηση πληροφοριών σε κατάλληλες ιστοσελίδες του διαδικτύου. Συνέντευξη με ειδικούς Επίσκεψη-Εργασία πεδίου Ερωτηματολόγια, Φωτογραφήσεις, βιντεοσκοπήσεις, Πειράματα και Μετρήσεις αποτελούν πολύ καλές δραστηριότητες για τη συλλογή πληροφοριών. Οι πληροφορίες καταγράφονται σε κατάλληλα φύλλα εργασίας ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

ΑΝΑΛΥΣΗ- ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ταξινόμηση πληροφοριών Σύνδεση επιμέρους σημαντικών στοιχείων Κατανόηση σχέσεων και διαφορετικών απόψεων. Συζήτηση - Ανταλλαγή εμπειριών, βιωμάτων. Λήψη αποφάσεων, σχεδιασμός δράσης Για την κριτική κατανόηση των διαφόρων πληροφοριών και στοιχείων, και για την αλληλοενημέρωση των ομάδων χρησιμοποιούνται κατάλληλες τεχνικές όπως : Κριτική ανάγνωση κειμένου, Ανάπτυξη επιχειρημάτων , παιχνίδι ρόλων, σχεδιαγράμματα, εννοιολογικοί χάρτες, ελεύθερη έκφραση με ζωγραφιές, αφίσες. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να εκθέτουν και να υποστηρίζουν τις απόψεις τους, τις ιδέες τους και μάλιστα με επιχειρήματα. Κάθε ομάδα μπορεί να φτιάξει το δικό της φάκελο ή να παρουσιάσει σ' ένα μεγάλο φύλλο χαρτί που τοποθετεί στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης ή και του σχολείου, ένα συμπέρασμα ή μήνυμα για το θέμα που μελετούν φωτογραφίες από τις δραστηριότητες των ομάδων σχέδια, ζωγραφιές, αφίσες, κείμενα, χάρτη που κατασκεύασαν οι ίδιοι οι μαθητές, κάτι που εντυπωσίασε τους μαθητές. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η αξιολόγηση μπορεί να γίνεται από κάθε ομάδα και από τον /τους εκπαιδευτικούς ως προς: την ικανοποίηση των στόχων που τέθηκαν στην αρχή του προγράμματος ( Στόχοι Γνωστικοί, Στόχοι δεξιοτήτων, Στόχοι στάσεων και συμπεριφορών) τις διαδικασίες τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών την ικανότητα συνεργασίας με τους συμμαθητές και τους καθηγητές την ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, αυτενέργειας, ανάληψης πρωτοβουλιών, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, τη δημιουργικότητα. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ 2007-08 Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ