Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Ελληνογερμανική Αγωγή
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Το λογισμικό wiki παρέχει τη δυνατότητα στα μέλη μιας ομάδας χρηστών, να καταθέτουν ισότιμα τη συμβολή τους (ιδέες, φωτογραφίες, πηγές κ.α.) στην παραγωγή.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Το ΑΠ κατά τη μετανεωτερικότητα Γύρω στα 1990 άρχισε η προβληματική της κατάρρευσης του οράματος της νεωτερικότητας.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Αναλυτικό Πρόγραμμα & Εκπαιδευτικός
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Άξονες σχολιασμού συνέντευξης
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
Βασίλης Τσάφος ΤΕΑΠΗ - ΕΚΠΑ
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Άξονες Σχολιασμού.
Προσχολική Παιδαγωγική
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Τι είναι η Έρευνα-Δράση;
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία

Ερωτήματα Ο εκπαιδευτικός είναι……………………... .………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ερωτήματα Ο αλλοδαπός μαθητής είναι …………………… ……………………............................................. ..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Ερωτήματα Τα παιδιά στο Νηπιαγωγείο έρχονται για να…………………………………………… ……………………………………………… ⇒ ο ρόλος του νηπιαγωγού είναι………..

Ερωτήματα Οι μαθητές στο Λύκειο έρχονται για να…………………………………………… ……………………………………………… ⇒ ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο Λύκειο είναι…………………………………………

Ερωτήματα Ένας μαθητής διακόπτει συνεχώς το μάθημα, παρά τις συνεχείς παροτρύνσεις του/της εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός πρέπει να………………………………….. ……………………………………………… ………………………………………………

Ερωτήματα Η χαμηλή επίδοση των μαθητών οφείλεται …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Όροι Προσωπική πρακτική γνώση Διαισθητική θεωρία Υποκειμενική θεωρία Προσωπική θεωρία

Εκπαιδευτική Θεωρία Η προσωπική εκπαιδευτική θεωρία περικλείει: την πρακτική γνώση αλλά και την ιδιαίτερη προοπτική του εκπαιδευτικού, τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον επαγγελματικό του ρόλο και την επαγγελματική του δραστηριότητα. Επηρεάζεται από: την εκπαιδευτική μνήμη, την ακαδημαϊκή εκπαίδευση των εκπαιδευτικών και τις τρέχουσες θεωρητικές απόψεις, έτσι όπως διατυπώνονται σε επιστημονικά συγγράμματα, περιοδικά, επιμορφωτικά σεμινάρια…

Προσωπική θεωρία Αντιλήψεις, πεποιθήσεις, εικόνες, μεταφορές, αξίες και στάσεις που έχει διαμορφώσει συνειδητά ή ασυνείδητα ο εκπαιδευτικός αφού τις συγκεράσει με την προσωπική του εμπειρία, είτε ως μαθητής είτε ως διδάσκων, και τις θεωρητικές του γνώσεις.

Ερωτήματα Γιατί είναι σημαντικό να συνειδητοποιούμε την προσωπική μας θεωρία

1ος Λόγος Γιατί με βάση αυτή και όχι με βάση τις επίσημες θεωρίες ο εκπαιδευτικός αντιλαμβάνεται, αναλύει, ερμηνεύει και αντιμετωπίζει τις εκπαιδευτικές καταστάσεις και προβαίνει σε πράξεις

2ος Λόγος Ο εκπαιδευτικός καλείται σε καθημερινή βάση να πάρει αποφάσεις στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Η λανθάνουσα προσωπική εκπαιδευτική θεωρία μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή τους.

3ος Λόγος Ακόμα και ο σχεδιασμός και η διεξαγωγή της διδασκαλίας επηρεάζονται από την προσωπική θεωρία του εκπαιδευτικού.

4ος λόγος Μέσα από τα γνωστικά και αξιολογικά σχήματα της προσωπικής τους θεωρίας, οι φοιτητές ή επιμορφούμενοι ή μετεκπαιδευόμενοι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται και αποδέχονται ή απορρίπτουν την επιστημονική παιδαγωγική γνώση που τους προσφέρεται.

Τρόποι διερεύνησης προσωπικής εκπαιδευτικής θεωρίας

(Ανα)στοχαζόμενος επαγγελματίας συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα, έχει τη δυνατότητα να (ανα)στοχάζεται να συνεργάζεται να είναι ευέλικτος να αξιοποιεί δεδομένα στην προοπτική της αναμόρφωσης του ΑΠ και της βελτίωσης της εκπαιδευτικής πράξης.

Βασικές δεξιότητες κριτική σκέψη ερευνητικό πνεύμα συμμετοχικότητα δημιουργική ορμή επαγγελματική υπευθυνότητα δυνατότητα λήψης αποφάσεων.

Επαγγελματίας με διευρυμένες ικανότητες ικανότητα να διερευνά συστηματικά τη διδασκαλία του ενδιαφέρον να ελέγχει την πρακτική του, τις ιδέες του αλλά και την ευρύτερη εκπαιδευτική θεωρία διενεργώντας έρευνα στην τάξη του. εντάσσει το έργο του μέσα στον ευρύτερο χώρο του σχολείου, της κοινότητας και της κοινωνίας, συμμετέχει σε μία ευρεία γκάμα επαγγελματικών δραστηριοτήτων, π.χ. επιτροπές, κέντρα εκπαιδευτικών, διαλέξεις, επιδιώκει τη σύνδεση της θεωρίας με την πράξη, δείχνει συνέπεια σε κάποια θεωρία Α.Π. και σε κάποια μέθοδο αξιολόγησης (Hoyle, 1972α).