ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Ανάλυση Ανταγωνισμού.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Αναγνώριση της Ευκαιρίας Η μετάλλαξη του ερευνητικού αποτελέσματος σε οικονομικό Δρ. Ηρακλής Ι. Γωνιάδης Οικονομολόγος/ Επιχειρηματίας 1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
SWOT ANALYSIS.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Η Διαχείριση Ποιότητας σαν Εργαλείο Διοίκησης Επιχειρήσεων Θ.ΒΛΑΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Εσπερίδα Ε.Μ.Π.
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Υπουργείο Εξωτερικών / Ο.Π.Α. 7 Απριλίου 2009 “Κρίσιμοι Παράγοντες Επιτυχίας των Ε.Δ.Ε. και ο Ρόλος των Ελλήνων Στελεχών” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Οικονομικό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Διάγραμμα 10.1: Η εφοδιαστική αλυσίδα του μέλλοντος Εικονικά δίκτυα Βασισμένο στην πληροφορία Προσανατολισμένο στην αξία για τον πελάτη Αυριανό μοντέλο.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Επιχειρηματικο σχεδιο
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Chapter 7: business risk analysis σ. 1 Κεφάλαιο 7 Μεθοδολογία Ανάλυσης Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ) Μεθοδολογία Ανάλυσης Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)Θεματολογία:
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Βασικές Θεωρήσεις της Στρατηγικής - Κύριες Σχολές Στρατηγικής Σκέψης Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.
SPORT PRESS Μάθημα: «Οργάνωση και Διοίκηση Αθλητισμού» Δρ. Ουρανία Βρόντου Εργασία Αγγέλη Π., Ζέρβα Α., Κουλουτμπάνη Α., Μανωλάκου Σ., Ρηγάκου Κ.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Ο Οδηγούμενος από την Αγορά Οργανισμός
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΜΠΣ Διοίκηση Υπηρεσιών ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Γιώργος Παπαγιαννάκης, PhD Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Θεματική Ενότητα: Στρατηγική Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος Θεματική Ενότητα: Στρατηγική Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος Οι διαφάνειες ακολουθούν την δομή και το περιεχόμενο του συγγράμματος του κ.Παπαδάκη «Στρατηγική των Επιχειρήσεων: Ελληνική και Διεθνής εμπειρία», 2016, 7η Έκδοση, Εκδόσεις Μπένου. Υλικό για τις διαφάνειες έχει αντληθεί από τις παρουσιάσεις του αντίστοιχου μαθήματος των κάτωθι : Ελένη Σαλαβού (ΟΠΑ), Ειρήνη Βουδούρη (ΟΠΑ), Σπύρος Λιούκας (ΟΠΑ) Γιάννα Δεληγιάννη (ΟΠΑ).

Πλαίσιο Στρατηγικής Ανάλυσης Προσδοκίες ενδιαφερομένων ομάδων (stakeholders) Εξωτερικό Περιβάλλον Ευκαιρίες - Απειλές Εσωτερικό Πόροι και Ικανότητες Στρατηγική (MOST) Στρατηγικές Ανταγωνισμού Στρατηγικές Κατευθύνσεις Διεθνοποίηση Εναλλακτικές Στρατηγικές Εναλλακτικές Μέθοδοι Αξιολόγηση – Επιλογή Χαρτοφυλάκιο Επιχειρηματικό Σχέδιο Αξιολόγηση Έλεγχος Ανάδραση Υλοποίηση Οργανωτική Δομή - Αλλαγή Διαμόρφωση Στρατηγικής Κ4 Υλοποίηση Στρατηγικής 1

Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος Διάκριση πόρων και ικανοτήτων (Π&Ι) της επιχείρησης Αξιολόγηση πόρων και ικανοτήτων Αναζήτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στη βάση των Π&Ι 1

Στροφή σε Εστίαση στους Π&Ι (RBV) Κλαδικό περιβάλλον Ανταγωνιστές Πελάτες Προμηθευτές STRATEGY Στρατηγική Επιχείρηση Στόχοι και αξίες Πόροι και ικανότητες Δομή και συστήματα Αλληλεπίδραση επιχείρηση-στρατηγική Αλληλεπίδραση επιχείρηση - περιβάλλον 1

Τι είναι οι Π&Ι; Πόροι: Ικανότητες: Αφορούν στο «Τι κατέχει η επιχείρηση» Είναι τα «περιουσιακά στοιχεία» της επιχείρησης Ικανότητες: Αφορούν στο «Τι μπορεί να κάνει η επιχείρηση» Είναι οι δυνατότητες της επιχείρησης να ανταποκριθεί στους στόχους της 1

Τύποι Πόρων Υλικοί Άυλοι Ανθρώπινοι Συστήματα Οικονομικοί (ίδια κεφάλαια, δανειακά κεφάλαια κλπ.) Φυσικοί (υποδομές, κτίρια, εξοπλισμός κλπ.) Τεχνολογικοί (πατέντες, πνευματικά δικαιώματα) Φήμη (brand name, πελατολόγιο, πίστη πελατών, δίκτυα) Προσωπικό (εμπειρία, γνώση, δεξιότητες) Λειτουργικά (προγραμματι-σμού, μάρκετινγκ κλπ.) 1

Εκτίμηση Πόρων Πόροι Χαρακτηριστικά Δείκτες Υλικοί – Οικονομικοί Υλικοί – Οικονομικοί Ίδια Κεφάλαια Ξένα Κεφάλαια Δείκτης δανείων/ κεφάλαιο Ρευστότητα Υλικοί – Φυσικοί Εργοστάσιο και εξοπλισμός: Θέση, τεχνολογία, γη και κτίρια Πρώτες ύλες Αξία ενεργητικού Άυλοι – Τεχνολογία Πατέντες, copyrights, τεχνογνωσία, Ε&Α Αριθμός πατεντών Δαπάνες Ε&Α Άυλοι – Φήμη Όνομα, πίστη πελάτη, φήμη Αναγνώριση προϊόντος και ονόματος Ανθρώπινοι Πόροι Εκπαίδευση, εμπειρία, προσαρμοστικότητα, αφοσίωση Ικανότητες εργαζομένων, αμοιβές

Τύποι Ικανοτήτων: Λειτουργική Προσέγγιση Λειτουργίες Ικανότητες Εταιρική διοίκηση MIS R&D Παραγωγή Μάρκετινγκ Πωλήσεις & διανομή στρατηγικός έλεγχος ταχύτητα, ανταπόκριση μέσω γρήγορης μεταφοράς πληροφορίας ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων αποδοτικότητα συνεχής βελτίωση ευελιξία brand Management προώθηση φήμης ικανότητα πωλήσεων αποδοτική και γρήγορη διανομή 1

Τύποι Ικανοτήτων: Προσέγγιση βάσει Αλυσίδας Αξίας Porter 1

Μοναδικοί Π&Ι: Βάση για Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Παρόμοιοι με τους ανταγωνιστές, εύκολο να αντιγραφούν Καλύτεροι από τους ανταγωνιστές, δύσκολο να αντιγραφούν Οριακοί Πόροι Μοναδικοί Πόροι ΠΟΡΟΙ Οριακές Ικανότητες Θεμελιώδεις Ικανότητες ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ 1

Μοναδικοί Π&Ι: Βάση για Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα 1

Θεμελιώδεις Ικανότητες Αρχιτεκτονική Υπόληψη Καινοτομία Στρατηγικά στοιχεία ενεργητικού (J. Kay) 1

Αρχιτεκτονική Η δομή των σχέσεων, η «δικτύωση» εσωτερικά (εργαζόμενοι, management) εξωτερικά (πελάτες, προμηθευτές, υπεργολάβοι) Μάθηση μέσα από τη δικτύωση οι αγορές είναι σχέσεις, συζήτηση, μάθηση «ιστοί γνώσης», «ομάδες πρακτικής» Στοιχείο μοναδικότητας για κάθε επιχείρηση δύσκολα αντιγράφεται η ιστορία και η παράδοση παίζουν ρόλο Η ικανότητα δικτύωσης είναι κεντρικής σημασίας 1

Υπόληψη Η υπόληψη δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Σηματοδοτεί εγγύηση Προτιμούνται εταιρείες με υπόληψη, ceteris paribus Εταιρική φήμη: κρίσιμοι παράγοντες Αξιοπιστία επιχείρησης Ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών Αξιοπιστία ηγεσίας & στελεχών Σχέσεις με συμμετόχους (stakeholders) Επωνυμίες προϊόντων: προσθέτουν αξία Η υπόληψη αποκτάται με κόπο Απαιτεί πολύ χρόνο και συνέπεια Καταστρέφεται εύκολα 1

Καινοτομία Σημαντική πηγή μοναδικότητας αλλά δύσκολη Ενέχει κίνδυνο αποτυχίας Αντιγράφεται ή ξεπερνιέται με παραλλαγές Το όφελος διαρρέει σε άλλους 1

Είδη Καινοτομίας Τεχνολογικές καινοτομίες Εφαρμογές τεχνολογίας σε όλη την αλυσίδα αξίας: παραγωγή, προϊόν, διανομή Επαναστατικές καινοτομίες ανατρέπουν τα δεδομένα Επιχειρηματικές, οργανωτικές, διοικητικές Νέα επιχειρηματικά μοντέλα Αναδιάταξη αλυσίδας αξίας Διεύρυνση της αντίληψης προϊόντος (π.χ. με υπηρεσίες μαζί, Tetra Pak) 1

Στρατηγικά Στοιχεία Ενεργητικού Αποκλειστικά δικαιώματα Άδειες, συμφωνίες Π.χ αποκλειστικός αντιπρόσωπος Μονοπωλιακές θέσεις, δικαιώματα Στρατηγικές τοποθεσίες Π.χ καταστημάτων, εργοστασίων 1

Χαρακτηριστικά Θεμελιωδών Ικανοτήτων Είναι μακρόβιες Δεν αφορούν σε συγκεκριμένο προϊόν Είναι περιορισμένες σε αριθμό 1

Σημασία Θεμελιωδών Ικανοτήτων Συμβάλλουν σε σημαντικό βαθμό στην αξία όπως την αντιλαμβάνεται ο πελάτης π.χ. Φιλικότητα στο χρήστη του iphone Προσφέρουν διαφοροποίηση έναντι του ανταγωνισμού Παρέχουν δυνατότητα εισόδου σε νέες αγορές (3Μ ικανότητα παραγωγής κόλας-λειαντικών οδήγησε στα post-it) 1

Μοναδικοί Π&Ι: Βάση για Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα 1

Οριακοί και Μοναδικοί Π&Ι Παράδειγμα εταιρίας πλαστικών Μοναδικοί Π&Ι: Βάση για Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Οριακοί και Μοναδικοί Π&Ι Παράδειγμα εταιρίας πλαστικών Πεδίο Οριακοί Μοναδικοί Παραγωγή Μηχανήματα Τεχνογνωσία Έμπειροι τεχνίτες που δουλεύουν χρόνια στην εταιρία Πωλήσεις/Μκτ Πωλητές Κατανόηση των αναγκών των πελατών Σχέσεις με καταναλωτές Χρηματοοικονομικά Αξιοπιστία Σχέσεις με Τράπεζες Παρουσία σε διεθνή χρηματιστήρια Προσωπικό Αποδοτικότητα Χαμηλό turnover Εκπαίδευση προσωπικού Ορισμένοι Διευθυντές με ιδιαίτερες ικανότητες Μεταφορές Οχήματα Διαχείριση διαφορετικών τύπων προϊόντων R&D Εμπορική αξιοποίηση οριακών καινοτομιών Γνώσεις ανάπτυξης καινοτομιών στην παραγωγική διαδικασία 1

Μοναδικοί Π&Ι: Βάση για Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Olivetti vs Remington Ποιος Πέτυχε; 1

Πόροι & Ικανότητες Hitt, Ireland & Hoskisson, 1997 Υλικοί Άυλοι Ικανότητες Ομάδες πόρων Μοναδικές Ικανότητες Πηγές ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος Διατηρήσιμο Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Στρατηγική Ανταγωνιστικότητα - Κέρδη άνω του μέσου 24

Διαμόρφωση Στρατηγικής βάσει Πόρων & Ικανοτήτων (Grant) 4. Επιλογή στρατηγικής που αξιοποιεί βέλτιστα τους πόρους & ικανότητες Στρατηγική Πιθανότητα Επίτευξης Διατηρήσιμου Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος 3. Αναγνώριση δυνητικής απόδοσης πόρων & ικανοτήτων 5. Αναγνώριση ελλείψεων σε πόρους που πρέπει να καλυφθούν 2. Αναγνώριση ικανοτήτων Ικανότητες 1. Αναγνώριση πόρων – Εκτίμηση δυνατών & αδύνατων σημείων Πόροι 25

ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ Σχέση Π&Ι με Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα ΚΡΙΣΙΜΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΚΛΑΔΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΡΟΙ Υλικοί Άυλοι Ανθρώπινοι οικονομικοί φυσικοί τεχνολογία φήμη κουλτούρα εξειδικευμένη γνώση επικοινωνία & αλληλεπίδραση παρακίνηση 1

Αξιολόγηση Π&Ι (Volkswagen) Περιττή Δύναμη Κύρια Δύναμη Υψηλή Π1 Ι1 Ι6 Ι2 Π2 Σχετική Δύναμη Επιχείρησης Ζώνη Αδιαφορίας Κύρια Αδυναμία Π3 Ι5 Ι3 Χαμηλή Ι4 Χαμηλή Υψηλή Στρατηγική Σημασία I1: Ικανότητα Ανάπτυξης Προϊόντων Ι2: Ικανότητα Προμηθειών Ι3: Ικανότητα Μεταποίησης Ι4: Ικανότητα Οικονομικής Διοίκησης I5: Ικανότητα Ε&Α Ι6: Ικανότητα Εταιρικής Διακυβέρνησης Π1: Οικονομικοί Πόροι Π2: Τεχνολογία Π3: Δίκτυο Διανομέων 1

Εσωτερικές Αδυναμίες (W) Εσωτερικές Δυνάμεις (S) Σύνδεση Ανάλυσης Εσωτερικού & Εξωτερικού Περιβάλλοντος: SWOT Εξωτερικές Απειλές (T) Ευκαιρίες (O) Εσωτερικές Αδυναμίες (W) Εσωτερικές Δυνάμεις (S) 1

Σύνδεση Ανάλυσης Εσωτερικού & Εξωτερικού Περιβάλλοντος: SWOT 1

Ανάλυση SWOT για την Aegean Απειλές Χαμηλού κόστους αερομεταφορείς Απελευθέρωση υπηρεσιών αεροδρομίου Ευκαιρίες Ανάπτυξη ζήτησης στην περιφερειακή αγορά Απελευθέρωση αερομεταφορών Στρατηγικές συμμαχίες Αδυναμίες Οικονομική κατάσταση Περιορισμένος στόλος Περιορισμένες αερογραμμές Δυνάμεις Εξειδικευμένο προσωπικό Ιστορικό ασφάλειας πτήσεων Προνομιακή θέση στο αεροδρόμιο βάσης 1

Σύνδεση Ανάλυσης Εσωτερικού & Εξωτερικού Περιβάλλοντος: SWOT SWOT example: DELL (mid 90’) Strengths Sell directly to consumers Keep costs below competitors’ costs Weaknesses No strong relationships with computer retailers Opportunities Consumer desire for one-stop shopping Consumers know what they want to buy Internet could be a powerful marketing tool Threats Competitors have stronger brand names Competitors have strong relationships with computer retailers Strategy followed: Offer customized computers built to order and sold over the phone, and eventually, over the internet. Avoid retailers (weakness) and mitigate threat (quality due to customization) 1