Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Στάδια της επιστημονικής έρευνας
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Κοινωνιολογική Έρευνα
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ερευνητικές Εργασίες Α΄Λυκείου Μιχάλης Φωτιάδης ΠΕ17 Μηχανολόγος Ημερίδα στο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκεια Ευαγγελικής Σχολής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4 η (2015 – 16) Βιβλιογραφική Έρευνα Δρ. Αλέξανδρος Αποστολακης
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μάθημα: «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Παρουσίαση Μαθήματος
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας Μάθημα 2

Οργάνωση μαθήματος Πρακτικά Στάδια/φάσεις ερευνητικής διαδικασίας Θεωρητικά Ανάλυση λόγου (discourse analysis)

Φάσεις διεξαγωγής μιας ερευνητικής διαδικασίας (1) Οριοθέτηση του αντικειμένου έρευνας (ορισμός θεματικού πεδίου, επιλογή μιας διάστασης, διατύπωση στόχου και ερευνητικών ερωτημάτων) Βιβλιογραφική ανασκόπηση (πως το συγκεκριμένο αντικείμενο έρευνα έχει μελετηθεί από την επιστημονική κοινότητα) Καθορισμός και σύνταξη θεωρητικού προβληματισμού και θεωρητικών προσεγγίσεων

Φάσεις διεξαγωγής μιας ερευνητικής διαδικασίας (2) Επιλογή ερευνητικής μεθόδου (ποιοτική και ποσοτική προσέγγιση - διερεύνηση, επισκόπηση, πείραμα, παρατήρηση) Επιλογή ερευνητικών εργαλείων (ερωτηματολόγια, συνέντευξη, παρατήρηση, αρχειακό υλικό) Σχεδιασμός της διεξαγωγής της έρευνας (επιλογή εμπειρικού πεδίου, «διαπραγμάτευση» με τα υποκείμενα έρευνας)

Φάσεις διεξαγωγής μιας ερευνητικής διαδικασίας (3) Διεξαγωγή εμπειρικής έρευνας (συλλογή και καταγραφή δεδομένων ) Ανάλυση του εμπειρικού υλικού Σύνταξη της ερευνητικής εργασίας

Σύνταξη της ερευνητικής εργασίας Εισαγωγή Βιβλιογραφική επισκόπηση Θεωρητικό και Μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας Παρουσίαση και ανάλυση των ερευνητικών δεδομένων Συμπεράσματα Βιβλιογραφία Παραρτήματα

Ανάλυση λόγου (discourse analysis) Foucauldian discourse analysis - Ιδεολογικά (Φουκωϊκή ανάλυση λόγου) Critical discourse analysis (CDA) – Γλωσσολογικά (Κριτική ανάλυση λόγου)

Ανάλυση λόγου (discourse analysis) Πότε να χρησιμοποιήσετε: όταν η αναγνώριση, παρακολούθηση και λειτουργία των ισχυρών λόγων είναι χρήσιμη Τύπος της ερευνητικής ερώτησης που ταιριάζει καλύτερα: Πώς εδραιώθηκε ο συγκεκριμένος τρόπος σκέψης / συμπεριφοράς / γραφής / ομιλίας; Ποια είναι τα αποτελέσματα - επιπτώσεις; Ποιοι άλλοι τρόποι γνώσης έχουν περιθωριοποιηθεί; Θετικά στοιχεία: Η ανάδειξη της προέλευσης και της λειτουργίας των κοινώς αποδεκτών λόγων με την ικανότητα να παρακολουθούνται ιστορικά και να φωτίζουν περιθωριοποιημένες ιδέες. Αρνητικά στοιχεία: ανικανότητα να υπερβούμε την καταγραφή και κατανόηση της κυριαρχίας των ισχυρών λόγων, παρά μόνο με την πρακτική χρήση της φεμινιστικής έρευνας ή της έρευνας δράσης για την εγκαθίδρυση άλλων ιδεών.

Πρόοδος Ανεύρεση μίας εμπειρικής έρευνας για όποιο θέμα σχετικό με την εκπαίδευση θέλετε. Να είναι δημοσιευμένη πηγή σε περιοδικό ή πρακτικά συνεδρίου (όχι διπλωματική, όχι PhD) Να συζητήσετε και αιτιολογήσετε σε ένα δισέλιδο την πληρότητα της εμπειρικής έρευνας (παρουσίαση και ανάλυση της έρευνας) αναφορικά α) με τη δομή του κειμένου, β) τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε 2 σελίδες, παράδοση ηλεκτρονικά στο magfocus79@gmail.com Τελική προθεσμία παράδοσης 16/12/2016