Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Advertisements

ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Απόλλωνα
Γιώργος Τζήκας Στ’2 Τάξη Είναι ένα χάλκινο άγαλμα που βρέθηκε στην θαλασσιά του Μαραθώνα το Το άγαλμα, μεγέθους μικρότερο από το φυσιολογικού,
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
Γ. Ματσαρίδης, Γλωσσολόγος, M.Sc.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
Θέμα: Τα αγάλματα της Αρχαϊκής Εποχής
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Ο αυτοστεφανούμενος νέος
Επιτύμβιο άγαλμα, που θεωρείται ορόσημο στην εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής πλαστικής και το τελευταίο της σειράς των αρχαϊκών κούρων. Σώζεται σχεδόν ακέραιο,
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΕΠΟΧΗ
Εισαγωγή στην αρχαϊκή γλυπτική Κόρες
Ο ΕΚΑΤΟΜΠΕΔΟΣ ΝΑΟΣ Υπήρξε ο αρχαιότερος σημαντικός ναός στην Ακρόπολη.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η εξέλιξη της ενδυμασίας στην αρχαία Ελλάδα
Η Αρχαϊκή Εποχή.
ΕΙΜΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩΣ ΕΙΜΑΙ;
Η Ελληνική τέχνη αναπτύσσεται
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Το ανάγλυφο των Ελευσίνιων Μυστηρίων! Ιφιγένεια Ηλιαδου! ΣΤ΄2.
Οι Ολύμπιοι Θεοί στην τέχνη….
Τα γλυπτά του Μιχαήλ Αγγέλου
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
4ο ΕΠΑ.Λ. ΑΘΗΝΩΝ 2013 Πάουλα Σαλομπεχάι Λουίζα Σαλομπεχάι
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΘΩΝΑ - ΠΡΑΞΙΤΕΛΗΣ π. Χ. Εργασία στην ιστορία Αθανασιάδη Δανάη Καραμανιώλα Συμεωνία.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Αρχαϊκή Τέχνη.
Αρχαϊκή Περίοδος Ίσως η σημαντικότερη περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας Οι Έλληνες ιδρύουν αποικίες από την Ιβηρική χερσόνησο και τη Λιβύη μέχρι.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ (800π.Χ.- 479π.Χ.).
Πεπλοφόρος Θεοδώρα Μπάφα Στ2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
Άγαλμα Δία - Ποσειδώνα Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ ΣΤ’
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
Το αναγλυφο του Τριπτολεμου των ελευσινιων μυστηριων
Ερέχθειον.
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ.
Η Ανάσταση του Λαζάρου ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Β΄2
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
Η κρυφή γεωμετρία της Σχολής των Αθηνών του Ραφαέλο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ (750-480 π.Χ.) Ποίηση: αποκτά προσωπικό ύφος, εκφράζει βιώματα και συναισθήματα. Φιλοσοφία : φυσικοί ή Ίωνες φιλόσοφοι : επιχειρούν να εξηγήσουν τη δημιουργία του κόσμου : να αφηγηθούν ήθη, έθιμα λαών

ΤΕΧΝΗ στην αρχή ανατολίζουσα φάση (επιρροή από Ανατολή) Ανανεώνεται το κορεσμένο γεωμετρικό θεματολόγιο με μυολογικές, ζωικές και φυτικές σκηνές. Η μορφή αποδίδεται πλέον με περίγραμμα, καθώς κλονίζεται το μέτρο και η κυριαρχία της ευθείας γραμμής των γεωμετρικών χρόνων και αντικαθίσταται από την καμπύλη και την υπερβολή. στη συνέχεια Διαμόρφωσε χαρακτηριστικά που πρόβαλλαν τις ελληνικές αισθητικές αντιλήψεις μετατοπίζοντας την ελληνική σκέψη από τη θεοκεντρική στην ανθρωποκεντρική θέαση του κόσμου.

ΑΝΑΤΟΛΙΖΟΥΣΑ ΤΕΧΝΟΤΡΟΠΙΑ

7ος αι.: εμφάνιση της υπερμεγέθους απόδοσης των μορφών -ανατολικές επιρροές- σε αντίθεση με τα μικρά αγαλματίδια της γεωμετρικής εποχής

ΚΟΥΡΟΣ Κούρος: η εικόνα του νέου άνδρα. Όρθιος, καταπρόσωπο, προβάλλοντας το ένα πόδι -συνήθως το αριστερό- με τα χέρια κατακόρυφα ή ελαφρώς λυγισμένα να ακουμπούν στους μηρούς με σφιγμένη την παλάμη σε γροθιά. Έτσι γυμνός, αντιπροσωπεύει την αιώνια νιότη, το αιώνιο κάλλος και δύναμη, την ελπίδα και τη χαρά της ζωής. Μερικοί κούροι, οι πρωιμότεροι, είναι υπερφυσικού μεγέθους. Το θέμα του κούρου έδωσε τη δυνατότητα στους γλύπτες να ασχοληθούν με την απόδοση της ανατομίας του ανδρικού κορμιού φτάνοντας σχεδόν σε φυσιοκρατικά χαρακτηριστικά. Η μορφή του κούρου θα κυριαρχήσει για 130 περίπου χρόνια και θα βρει την ύψιστη έκφρασή της τον 6ο αι. Οι κούροι που είχαν στηθεί σε ιερά αποτελούσαν προσφορά του αναθέτη και είτε παρίσταναν τον ίδιο είτε το θεό. Όσοι είχαν στηθεί πάνω σε τάφους αποτελούσαν μνήματα των νεκρών, τη νοητή εικόνα τους, αντιπροσωπεύοντας την προηγούμενη νιότη και δύναμή τους.

Προάγγελος της κλασικής εποχής (σύγκριση με τους προηγούμενους κούρους)

ΚΟΡΗ Κόρη: ο αντίστοιχος τύπος του κούρου. Συνήθως μεγέθους μικρότερου του φυσικού, αντιπροσωπεύει τη γυναικεία χάρη και σεμνότητα. Όρθια, καταπρόσωπο, ντυμένη -σε αντίθεση με τον κούρο- άλλοτε με το βαρύ δωρικό πέπλο και άλλοτε με λεπτό χιτώνα και ιμάτιο κατά τον ιωνικό τρόπο ένδυσης. Τα σκέλη παράλληλα με ελαφρά προβολή του ενός. Το ένα χέρι, συνήθως το αριστερό, κατεβασμένο πιάνοντας το ένδυμα έτοιμη να βαδίσει. Ενώ το δεξί προτεταμένο ή ακουμπισμένο στο στήθος, κρατά κάποια προσφορά ή άνθος. Στο κεφάλι φορά διάδημα ή στεφάνη, ενώ η κόμμωση παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία απόδοσης των μαλλιών πάνω στο κεφάλι, στην πλάτη και μπροστά στο στήθος. Σε αντίθεση με τους κούρους, όπου ο καλλιτέχνης δείχνει την επιδεξιότητά του στην απόδοση της ανατομίας του σώματος, στις κόρες πειραματίζεται στην απόδοση του ενδύματος σε σχέση με το σώμα. Ο τύπος της κόρης είναι γνωστός από τη δαιδαλική εποχή, όπου παριστάνεται με ποδήρη χιτώνα διακοσμημένο με εγχάρακτα κοσμήματα συχνά χρωματισμένα. Στον 6ο αι. παρατηρείται ριζική αναμόρφωση στην απεικόνισή της, τόσο στη στάση όσο και στο ένδυμα, που παρουσιάζει μια μεγάλη ποικιλία και κυρίως πλούσια πτυχολογία.Οι κόρες ήταν κυρίως αναθήματα και σπάνια στημένες πάνω σε τάφους. Οι κόρες που βρέθηκαν στην Ακρόπολη αφιερώματα στην Αθηνά, αποτελούν σημαντικά έργα για τη μελέτη του θέματος αυτού στη γλυπτική. Τα τελευταία αγάλματα κορών χρονολογούνται γύρω στο 490 π.Χ. Η νέα περίοδος θα θέσει νέες βάσεις και προβληματισμούς στους γλύπτες και θα ανοίξει δρόμο για την κλασική τέχνη.

ΚΕΡΑΜΙΚΗ ΤΕΧΝΗ Μελανόμορφος ρυθμός

Ερυθρόμορφος ρυθμός

ΘΡΗΣΚΕΙΑ -κοινές θρησκευτικές δοξασίες -πανελλήνια ιερά ΘΡΗΣΚΕΙΑ -κοινές θρησκευτικές δοξασίες -πανελλήνια ιερά