Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ) Αλβανόπουλος Γιώργος Σχολικός Σύμβουλος Ν. Πέραμος, 13/12/2012
Οι καινοτομίες του νέου Προγράμματος Σπουδών Ως προς το περιεχόμενο δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια όχι μόνο γλωσσικών αλλά και κοινωνικών δεξιοτήτων Οι μαθητές να αντιληφθούν ότι… α) οι γλωσσικές μορφές (τρόποι γραφής και προφοράς) λειτουργούν ως ενδείκτες κοινωνικών παραμέτρων και ως μηχανισμοί δόμησης ταυτοτήτων, ιδεολογιών, στάσεων και συμπεριφορών, και β) η παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου αποτελεί μια διαδικασία συνεργατική και δημιουργική και υπό την έννοια αυτή οι μαθητές μπορούν να επανασχεδιάζουν, να σχολιάζουν και να αξιολογούν τον παραγόμενο λόγο τους ανάλογα με το πλαίσιο επικοινωνίας. Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος Ως προς την οργάνωση της ύλης, ανοικτού τύπου, με κείμενα που αρμόζουν στο επίπεδο και τα ενδιαφέροντα Ο εκπ/κός μπορεί να δουλέψει με διαφορετικά (π.χ. ως προς το βαθμό δυσκολίας) κείμενα για διαφορετικές ομάδες με κοινούς γενικούς στόχους (λ.χ. την εξοικείωση με τα βασικά χαρακτηριστικά του κατευθυντικού λόγου) Ο εκπαιδευτικός συνδημιουργός του εκπαιδευτικού υλικού Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Όχι με διδασκαλία παραδοσιακού τύπου Διαφοροποιείται ως προς τις διδακτικές μεθόδους εργασία σε ομάδες σχέδια εργασίας (project), διερευνητική μάθηση) μέσω της δημιουργίας υποθέσεων και της επιβεβαίωσης ή διάψευσής τους και γενικότερα μέσω της χρήσης στρατηγικών Αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των μαθητών, βασίζεται περισσότερο σε μεθόδους όπως το portfolio, η αυτοαξιολόγηση και η ετεροαξιολόγηση και λιγότερο σε παραδοσιακές μεθόδους όπως τεστ ή διαγωνίσματα, που αντικατοπτρίζουν την επίδοση του μαθητή σε μία μόνο χρονική στιγμή της μαθησιακής του πορείας. Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος Η αξιοποίηση των ΤΠΕ, κεντρική επιλογή του παρόντος ΠΣ: αστείρευτη πηγή πληροφοριών στο πλαίσιο του κριτικού γραμματισμού… κριτική αντιμετώπιση της πληροφορίας. Τα εργαλεία του web 2.0 που υιοθετούνται στο ΠΣ προϋποθέτουν την ενεργό συμμετοχή με δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής λόγου. Ενδεικτικά, εκτός από τη χρήση κειμενογράφων, προτείνεται α) αξιοποίηση βελτιωμένων μέσων παρουσίασης για το διδάσκοντα αλλά και τους μαθητές, όταν πρόκειται για παρουσίαση εργασιών, β) χρήση ιστολογίων για βελτιωμένη επικοινωνία μεταξύ των μαθητών αλλά και του/της εκπαιδευτικού με τους/τις μαθητές/τριες. Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος έμφαση στην καλλιέργεια του προφορικού λόγου, με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών (χρήση ψηφιακών μέσων εγγραφής και αναπαραγωγής φωνής) να αναπαραχθεί στην τάξη και να σχολιαστεί από τους μαθητές ή να αξιολογηθεί σύμφωνα με παραμέτρους και κριτήρια που έχουν συζητηθεί εκ των προτέρων. Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος Στο νέο ΠΣ η γλώσσα αντιμετωπίζεται όχι μόνο ως αντικείμενο αλλά και ως μέσο διδασκαλίας. Στο πλαίσιο αυτό δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη διδασκαλία της γλώσσας μέσω γνωστικών αντικειμένων (ιστορίας, μαθηματικών κλπ) Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος Το ΠΣ για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα στοχεύει να βοηθήσει τους μαθητές: να κατανοήσουν τη λειτουργία της ελληνικής στην προφορική και γραπτή της μορφή να κατανοούν, να παράγουν και να ερμηνεύουν πληθώρα προφορικών, γραπτών ή πολυτροπικών κειμένων Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος Στρατηγικές μάθησης = ενέργειες που επιλέγονται συνειδητά από τους μαθητές, προκειμένου να φέρουν σε πέρας με τρόπο «οικονομικό» διάφορες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι στρατηγικές διδάσκονται (εκπαιδευτικός ως πρότυπο) βοήθιονται όλοι οι μαθητές αυτονομούνται οι μαθητές μαθαίνουν πώς να κατακτούν τη γνώση Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Σενάριο # Σχέδιο Διδασκαλίας Η γνώση είναι κατασκευή (construction) του υποκειμένου της και όχι έξωθεν προερχόμενο ή μεταβιβάσιμο περιεχόμενο. Ο όρος «σενάριο» χρησιμοποιήθηκε για να δηλώσει την «άνοδο» των μαθητών στη «σκηνή» της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με την ανάληψη ρόλων σε προσομοίωση περιστάσεων συνήθως της πραγματικής ζωής. Διαδόθηκε παράλληλα με τις ΤΠΕ Ένα διδακτικό ή παιδαγωγικό σενάριο αποτελείται από… δομημένες, διαδοχικές και αναλυτικά περιγραφόμενες μαθητοκεντρικές δραστηριότητες οι οποίες υπηρετούν συγκεκριμένη στοχοθεσία ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα και την αποκλίνουσα σκέψη. Συχνά οι δραστηριότητες παρέχουν εναλλακτικές κατευθύνσεις, ώστε να δίνεται η δυνατότητα για διαφοροποιημένη διδασκαλία. Βλ. σελ. 79-85 του Οδηγού Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία … …γιατί ΕΝΑ μέγεθος παπουτσιών – ρούχων …, δεν ταιριάζει σε ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους. …λογική του Προκρούστη Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος
Αλβανόπουλος Γ. Σχ. Σύμβουλος