Mεταβίβαση της μάθησης: Mεταβίβαση γνώσεων και στρατηγικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
Στρατηγικές διδασκαλίας και σχεδιασμός μαθήματος
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ Καλλιέργεια του προφορικού λόγου σε συνδυασμό με την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων.
Λύση προβλημάτων Στην επίλυση προβλημάτων ασχολούμαστε με δύο κυρίως θέματα: 1.Ποιες είναι οι στρατηγικές υποδιαίρεσης ενός προβλήματος σε μικρότερους.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Vygotsky Έμφαση στη σημασία κοινωνικοπολιτισμικών παραγόντων για τη γνωστική ανάπτυξη Νοημοσύνη= Ικανότητα του ατόμου να μαθαίνει μέσω της διδασκαλίας.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔιαφοροπΟΙηση στην ΤΑξη
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
Διδάσκουσα: Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Προπονούμαι στην προπαίδεια
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Mεταβίβαση της μάθησης: Mεταβίβαση γνώσεων και στρατηγικών. Βιβλιογραφία: RAYNAL F. & RIEUNIER A., Pédagogies: Dictionnaire des concepts clés. ESF, Paris 1997 REUTER Y. (ed)., Dictionnaire des concepts fondamentaux des didactiques, De Boeck, Bruxelles, 2007 CLERC, J. & LECONTE, C. (2005). L’ecole maternelle a-t-elle vocation a enseigner le transfert de strategies cognitives? Spirale, no 36 (27-35)

Mεταβίβαση της μάθησης Η μεταβίβαση της μάθησης είναι μια πολύ βασική και όχι τόσο μελετημένη διαδικασία μάθησης. Διαφοροποιείται από την έννοια της μεταφοράς γνώσης από έμπειρο σε άπειρο (π.χ. από εκπαιδευτικό σε μαθητή) Μεταβίβαση είναι η εφαρμογή μιας γνωστής λύσης ενός προβλήματος σε ένα άλλο πρόβλημα το οποίο συναντάμε για πρώτη φορά. Στηρίζεται σε μια ικανότητα γενίκευσης και αφαίρεσης

Η μεταβίβαση της μάθησης είναι μια πολύ βασική διαδικασία Η μεταβίβαση της μάθησης είναι μια πολύ βασική διαδικασία. Χωρίς αυτή η μάθηση θα ήταν σχεδόν άχρηστη, δεδομένου ότι δεν θα μπορούσαμε να επαναξιοποιήσουμε καμία γνώση ή δεξιότητα ή στρατηγική μάθησης σε άλλη συνθήκη από αυτή μέσα στην οποία έχει κατακτηθεί…

Για να υπάρξει μεταβίβαση το άτομο πρέπει να αναγνωρίσει τα κοινά χαρακτηριστικά ανάμεσα σε 2 προβλήματα προς επίλυση/έργα (το παλιό και το καινούργιο). Αυτά τα κοινά χαρακτηριστικά μπορεί να είναι επιφανειακά και να σχετίζονται με το περιεχόμενο ή ουσιαστικά και να σχετίζονται με τη δομή ενός προβλήματος/ έργου.

Η μεταβίβαση της μάθησης δεν είναι πάντα αυθόρμητη διαδικασία. Η μεταβίβαση της μάθησης δεν είναι πάντα αυθόρμητη διαδικασία. Συχνά η μεταβίβαση θεωρείται ως δείκτης επίδοσης και ικανότητας και όχι ως στόχος της ίδιας της διδασκαλίας. Μπορεί να βασίζεται στη διαίσθηση, εντούτοις προϋποθέτει ότι μπορούμε να αναλύσουμε αυτό που μας ζητάνε να κάνουμε, να μιλήσουμε και να σκεφτούμε πάνω σε αυτό. Επομένως η μεταβίβαση της μάθησης απαιτεί και διεργασίες μεταγνωστικές. Τι σημαίνει αυτό για τη διδακτική πράξη;

Κατά συνέπεια οι διαδικασίες μεταβίβασης «διδάσκονται» Πώς; Με τη χρήση του λόγου, τόσο από τον εκπαιδευτικό όσο και από τα παιδιά… Το να περιγράφουν διαδικασίες που έχουν ακολουθήσει για την επίλυση ενός προβλήματος τα βοηθάει στο να ανακαλέσουν και να αναπροσαρμόσουν στρατηγικές….

Για να ενεργοποιήσουμε διαδικασίες μεταβίβασης… Πρέπει να μπορούμε να ελέγχουμε το άγχος μας απέναντι σε κάτι που θεωρούμε καινούργιο, ώστε να μπορούμε να σκεφτούμε τι από αυτό μας μοιάζει με κάτι που έχουμε ξαναδοκιμάσει (& επιτύχει σε αυτό) μέσα στο σχολικό πλαίσιο ή έξω από το σχολικό πλαίσιο.

Πρέπει να μπορούμε να αναγνωρίζουμε ομοιότητες ανάμεσα σε κάτι που έχουμε επιτύχει στο κοινωνικό πλαίσιο έτσι ώστε να αξιοποιούμε αυτές μας τις γνώσεις και ικανότητες και στο σχολικό πλαίσιο και το αντίστροφο.. Τι σημαίνει αυτό για τη σχέση σχολικής και μη σχολικής γνώσης; Σχετίζεται αυτό με άλλες έννοιες που έχουμε διαπραγματευτεί στο μάθημα;

Η μεταβίβαση της μάθησης ξεκινά από το νηπιαγωγείο… κυρίως με την επαναχρησιμοποίηση στρατηγικών Για να γίνει αυτό είναι χρήσιμο να προτείνουμε έργα που μοιάζουν τόσο ως προς τη δομή όσο και ως προς τη διατύπωση και να οδηγούμε τα παιδιά στο να αναγνωρίζουν ομοιότητες… Επίσης να προτείνουμε έργα πιο απαιτητικά και να βοηθάμε τα παιδιά να ανακαλέσουν γνώσεις και στρατηγικές….

Γιατί είναι η έννοια της μεταβίβασης χρήσιμη στον εκπαιδευτικό; Σε ποια θεωρητική βάση στηρίζεται; Ποιες οι συνέπειες της για την οργάνωση της τάξης;

Πρότερη γνώση Εμπόδιο Συνεργατική μάθηση Ανάλυση του έργου Στρατηγική Σκεφτείτε σε ομάδες και σημειώστε πώς σχετίζονται οι παρακάτω έννοιες με τη μεταβίβαση Πρότερη γνώση Εμπόδιο Συνεργατική μάθηση Ανάλυση του έργου Στρατηγική

Βρείτε αν υπάρχουν στοιχεία κοινά ανάμεσα στα παρακάτω… Πίνακας διπλής εισόδου- sudoku Αντιστοίχηση- Διαίρεση (8 καραμέλες για 4 παιδιά)

Σκεφτείτε δύο συνθήκες… 1. Τα παιδιά ακούνε παραμύθια 2. Τα παιδιά φτιάχνουν παραμύθια.. Τι σχέση υπάρχει ανάμεσα σε αυτές τις 2 συνθήκες ως προς τη μεταβίβαση ; Τι μπορούν να μεταβιβάσουν τα παιδιά και προς ποια κατεύθυνση;

Αλληλεπιδραστική ανάγνωση βιβλίων Στο πλαίσιο της αλληλεπιδραστικής ανάγνωσης βιβλίων μια εκπαιδευτικός ζητά πολύ συχνά στα παιδιά να κάνουν υποθέσεις για τη συνέχεια… Ποια δεξιότητα καλλιεργείται και πού μπορεί να μεταβιβαστεί από τα παιδιά;