Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Κατασκευάζοντας εύκολα διαδικτυακά παιχνίδια γνώσεων
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Google docs Google docs forms
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
1 Ενότητα 5.3.2: Ανάλυση δεδομένων επισκεψιμότητας ιστοτόπων Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος - Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Mahara (e-portfolio) Ορφανάκης Βασίλης.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σχεδιάζοντας μαθησιακές ενότητες στη λογική της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Λογισμικό Mahara e-portfolio Νικολού Αγγελική Εκπαιδευτικός ΠΕ19.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Συστήματα Τηλεκπαίδευσης
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
Google docs Google docs forms
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Προγραμματισμός & Διδασκαλία
Slideshare.
Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Παρουσίαση εκπαιδευτικής πλατφόρμας Eco-Destinations
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου Ενότητα 3.3 Web 2.0 στην εκπαίδευση: Wiki ePortfolios, Mahara Διδάσκων: Nίκος Τσέλιος nitse@ece.upatras.gr

ePortfolio To portfolio (η electronic portfolio) συνίσταται σε μια συλλογή εργασιών που αντιπροσωπεύουν την εξέλιξη ενός μαθητή. Διάφορες υπηρεσίες, όπως το eduportfolio (http://eduportfolio.org) υποστηρίζουν τη διαδικασία δημιουργίας και επεξεργασίας προσωπικού φακέλου υλικού και το διαμοιρασμό σε τρίτους χρήστες. Ο φάκελος υλικού (portfolio) αποτελεί υπηρεσία στην οποία ο μαθητής μπορεί να αναρτήσει ενδεικτικό ή πλήρες δείγμα εργασιών του. Επιτρέπει τον αναστοχασμό για την πρόοδό του κατά τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας αλλά και το διαμοιρασμό καλών πρακτικών με τα υπόλοιπα μέλη της κοινότητας.

ePortfolio Η διαδικασία αυτή παρέχει την ευκαιρία στο μαθητή να εξασκήσει τις δεξιότητες οργάνωσης και επιμέλειας του μαθησιακού υλικού που έχει δημιουργήσει, να επικοινωνήσει και να αναδείξει τις καλές πρακτικές. Επίσης, σε επίπεδο τάξης, οι μαθητές μπορούν να μελετήσουν εναλλακτικές προσεγγίσεις και να διδαχθούν μέσα από αυτές, ο καθηγητής μπορεί να δημιουργήσει ένα portfolio με το ιστορικό των καλύτερων εργασιών των μαθητών του, ή με εργασίες με συχνά παρατηρούμενες παρανοήσεις και να τις χρησιμοποιήσει ως αντιπροσωπευτικά παραδείγματα στη διδακτική παρέμβαση.

3 μορφές ένταξης της αξιολόγησης στη διαδικασία μάθησης Assessment for Learning: αξιολόγηση (συχνά διαισθητική) της προόδου του μαθητή ώστε να αναπροσαρμόσουμε κατάλληλα τη διδασκαλία Assessment of Learning: αξιολόγηση (με τεκμήρια) της προόδου του μαθητή ώστε να εκτιμηθεί ‘αντικειμενικά’ η πρόοδος του μαθητή απέναντι σε κάποια προαπαιτούμενα κριτήρια Assesment as Learning: αυτό-αξιολόγηση, αναστοχασμός και αυτό-έλεγχος του μαθητή για το βαθμό προόδου www.education.vic.gov.au/studentlearning/assessment/preptoyear10/assessadvice/

Assessment AS learning Οι μαθητές στο κέντρο της μαθησιακής διαδικασίας Αναπτύσσουν μεταγνωστικές πρακτικές Αντιλαμβάνονται το στόχο και το σκοπό της εργασίας τους Δημιουργούν μαθησιακούς στόχους συνδέοντάς τους με τους στόχους του αναλυτικού προγράμματος Αναστοχάζονται πάνω στην εξέλιξή τους Συμμετέχουν σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης συμμαθητών www.eduweb.vic.gov.au/edulibrary/public/teachlearn/student/activity4_2.pdf Satchwell, J & Grift, G 2007 Assessing the Whole Child: How to create powerful portfolios and student led conferences, Hawker Brownlow.

Βασική διαφοροποίηση από τα LMS Έλεγχος από την πλευρά του μαθητή Ο ίδιος ο μαθητής διαμορφώνει και αναδεικνύει τη σημασία της μαθησιακής του πορείας …και όχι ο οργανισμός George Siemens www.elearnspace.org/Articles/eportfolios.htm

Mahara Mahara (Māori:‘think’ , ‘thought’) Εστιάζει στο μαθητή και όχι στο μάθημα Λειτουργίες κοινωνικής δικτύωσης Οι χρήστες μπορούν να θέσουν δικαιώματα πρόσβασης σε ομάδες Μεταδεδομένα στα αντικείμενα (και λέξεις κλειδιά) Δυνατότητα χρήσης για την υποστήριξη επίσημου (ή ανεπίσημου μαθήματος) Δυνατότητα χρήσης για προσωπικούς και επαγγελματικούς σκοπούς ταυτόχρονα Αρθρωτή αρχιτεκτονική Διαλειτουργικότητα (πχ με moodle)

Mahara: Views Το mahara παρέχει εργαλεία δημιουργίας εναλλακτικών όψεων, Βασίζεται στα τεχνουργήματα (Artefacts), στις όψεις (Views) και σε ένα πλαίσιο πρόσβασης που τα συνδυάζει. Οι όψεις αποτελούν μια συλλογή αντικειμένων που υπάρχουν στο portfolio ενός χρήστη. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν όσες όψεις θέλουν.

Mahara

1o βήμα: Δημιουργία αντικειμένων Προφίλ Βιογραφικό Μεταφόρτωση αρχείων (πχ εργασιών) Κατασκευή ιστολογίου

2ο βήμα: Κατασκευή όψεων

Γενικές οδηγίες για το σύστημα ePortfolio (Mahara) Πως δημιουργώ φακέλους; Πως ανεβάζω αρχεία; Πως δημιουργώ μια Προβολή; Πως τροποποιώ μια προβολή Πως διαγράφω μια Προβολή; Πως μπορεί να είναι ένα σενάριο στο Mahara; Διάφορα Βίντεο με χρήση του Mahara

Layout σελίδων

Menu 1.3->1.4

ePortfolio ως διαδικασία και ως προϊόν Helen Barrett, 2008 http://electronicportfolios.org/balance

Mobile εφαρμογή για android

Αναλυτική παρουσίαση εναλλακτικών εργαλείων για δημιουργία e portfolio http://www.eportfoliopractice.qut.edu.au/symposium/showcase.jsp Australian ePortfolio Project - Final Report Καταγραφή υπάρχουσας κατάστασης και βέλτιστων πρακτικών http://www.eportfoliopractice.qut.edu.au/information/report/index.jsp

Άλλες πηγές Clemson university ePortfolio program http://www.clemson.edu/academics/programs/eportfolio/