Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ 5 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό Υπόβαθρο Αυτισμός: πρόοδος σε δομημένα πλαίσια
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες εκπαίδευσης στο σχολείο
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Εκπαιδευτικό λογισμικό είναι το προϊόν της τεχνολογίας μέσω του οποίου πραγματοποιείται η διδασκαλία ενός ή περισσοτέρων γνωστικών.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ( Μαριάννα Αργυροπούλου Έλενα Παππά.
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
ΜΑΘΗΣΗ.
Ποιά η καλύτερη προσέγγιση για την επιβολή πειθαρχίας στα παιδιά;
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
διαχείριση της τάξης: ΓΟΘΕ Δρ. Νικολέττα Ταλιαδώρου
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον Διδάσκουσα Φ. Αντωνίου ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Αποτελεσματικο μαθησιακο περιβαλλον

Στόχος της ενότητας Χρόνος στη Μάθηση Πρακτικές για αποτελεσματική διαχείριση της τάξης Στρατηγικές διαχείρισης ανάρμοστων συμπεριφορών Εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς

Σημειώστε: Ποιες μέθοδοι διαχείρισης της τάξης εφαρμόστηκαν; Αν συνεχιστεί συμπεριφορά, σχεδιάστε μία σύσκεψη με τους γονείς, πώς θα υλοποιηθούν οι στόχοι;

Διαχείριση της τάξης Μέθοδοι που εφαρμόζονται για την οργάνωση των δραστηριοτήτων της τάξης και της διδασκαλίας Στόχοι: Αποτελεσματική χρήση του χρόνου Δημιουργία χαρούμενου και γόνιμου μαθησιακού περιβάλλοντος Ελαχιστοποίηση προβλημάτων συμπεριφοράς

Αποτελεσματική χρήση του χρόνου απασχόλησης Ενδιαφέρουσες θεματικές Διατήρηση της ροής (αποφυγή διακοπών ή καθυστερήσεων) Ομαλή συνέχεια θεματικών ενοτήτων Διαχείριση μεταβάσεων (σημεία αλλαγής μεταξύ των δραστηριοτήτων) Διατήρηση της ομαδικής συγκέντρωσης (ευθύνη ατομικών αποτελεσμάτων) Δημιουργία ομαδικής εγρήγορσης Ενημερότητα Επικάλυψη

Αποτελεσματική διαχείριση της τάξης Σχεδιασμός και προεργασία μαθήματος Ενασχόληση με ολόκληρη την τάξη στην αρχή των μαθημάτων Περισσότερος χρόνος για την παρουσίαση των κανόνων Εκπαίδευση σε συγκεκριμένες διαδικασίες Ευχάριστη ύλη Άμεση αντίδραση σε ανάρμοστη συμπεριφορά

Οι κανόνες της τάξης Ολιγάριθμοι Κατανοητοί και δίκαιοι Να εξηγούνται με σαφήνεια και να διδάσκονται με επιμέλεια.

Παρεμβάσεις διαχείρισης τάξης Ύπαρξη παρέμβασης: 980 διακοπές του μαθήματος Απουσία παρέμβασης: 1800 διακοπές του μαθήματος

Στρατηγικές διαχείρισης συνηθισμένων ανάρμοστων συμπεριφορών Στρατηγικές διαχείρισης συνηθισμένων ανάρμοστων συμπεριφορών Πρόληψη Μη λεκτικά σήματα Έπαινος της σωστής συμπεριφοράς Έπαινος άλλων μαθητών Λεκτικές υπομνήσεις Επανειλημμένες υπομνήσεις (χαλασμένος δίσκος) Επακόλουθα

Πρόληψη Ενδιαφέροντα και ζωντανά μαθήματα Σαφείς κανόνες και διαδικασίες της τάξης Απασχολημένοι μαθητές σε ουσιώδη έργα Εναλλαγή της ύλης Χρήση ποικιλίας υλικού και προσεγγίσεων Χιούμορ και ενθουσιασμός Ομαδοσυνεργατική μάθηση

Τι κάνει ο εκπαιδευτικός για την αποτροπή της απογοήτευσης από δύσκολη ύλη ή εκτενείς εργασίες: (α) εργασία χωρισμένη σε μικρότερα βήματα (β) καλύτερη προετοιμασία των μαθητών της κόπωσης: (α) σύντομα διαλείμματα, (β) εναλλαγή δραστηριοτήτων, (γ) δύσκολα μαθήματα τις πρωινές ώρες

Εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς Αν μια συμπεριφορά συντηρείται στο χρόνο τότε συντηρείται από κάποιον ενισχυτή Προσοχή του ειδικού Προσοχή των συνομηλίκων Απαλλαγή από δυσάρεστες καταστάσεις ή δραστηριότητες

Εφαρμοσμένη ανάλυση της συμπεριφοράς Διαμόρφωση και υλοποίηση προγράμματος Αναγνώριση συμπεριφορών/στόχων ή των ενισχυτών Προσδιορισμός επιθυμητής συμπεριφοράς/στόχο Επιλογή ενισχυτή Παρατήρηση της συμπεριφοράς Μείωση της συχνότητας ενίσχυσης Τροποποίηση της συμπεριφοράς

Αναγνώριση συμπεριφορών Σηκώνεται συχνά από τη θέση του ή Καυγαδίζει Τιμωρία;

Αρχές για την χρήση τιμωρίας Χρήση με φειδώ Διευκρίνιση του λόγου χρήσης Παροχή εναλλακτικών τρόπων εξασφάλισης ενίσχυσης Ενίσχυση ασύμβατων συμπεριφορών Αποφόρτιση Στην αρχή και όχι στο τέλος της ανεπιθύμητης συμπεριφοράς

Προγράμματα εφαρμοσμένης ανάλυσης συμπεριφοράς Στρατηγικές ενίσχυσης που εφαρμόζεται στο σπίτι Ημερήσιες κάρτες αναφοράς Προγράμματα ομαδικής επιβράβευσης

Πρόληψη σοβαρών προβλημάτων συμπεριφοράς Προγράμματα πρόληψης: ασφαλές προκοινωνικό περιβάλλον, παίξιμο προκοινωνικών ρόλων Αναγνώριση των αιτίων Επιβολή κανόνων και πρακτικών Ενίσχυση της συνεπής παρουσίας Αποφεύγοντας την ομαδοποίηση Εφαρμογή της παρέμβασης Συμμετοχή της οικογένειας Διαμεσολάβηση από συνομηλίκους

Μοντέλο QAIT Quality of instruction Appropriate levels of instruction Incentive Time

Όταν ο/η εκπαιδευτικός δημιουργεί πρόβλημα Άδικος Ασυνεπής στις αντιδράσεις Βαρετός Χωρίς ρουτίνα Δεν γνωρίζει το αντικείμενο Δεν ελέγχει το θυμικό του/της Δεν προσαρμόζει τις τεχνικές και τις στρατηγικές στην προσωπικότητά του