ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διακίνηση κεφαλαίων από ευρωπαϊκά εταιρικά σχήματα & οι μηχανισμοί διαφάνειας των τραπεζών Αλεξία Κ. Κουκκουλλή Δικηγόρος - Εταίρος.
Advertisements

1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΑΡΧΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΜΟΝΑΔΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ (ΕΚΤ- ΕΤΠΑ) ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΑΞΕΩΝ /
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΑΙΤΗΣΙΑΣ.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΙΑΡΓΚΟΒΑΣ.
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ & ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Συμπεράσματα – Προτάσεις Γεώργιος Κεραμεύς Δικηγόρος KPP Law
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
MINISTRY OF ECONOMY AND FINANCE MANAGING AUTHORITY CSF «Συντονισμός διαδικασιών Σχεδιασμού 4ης Προγραμματικής περιόδου » Ειδική Υπηρεσία.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Η Ελλάδα μετά το μνημόνιο και Η Βιωσιμότητα του Χρέους
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Κριτήρια ένταξης των κρατών στην Ε.Ε. Κριτήρια ένταξης ενός κράτους στην Ε.Ε καθορίστηκαν: Πότε: 1953 Που: στο συμβούλιο της Κοπεγχάγης Ανανέωση: Ευρωπαϊκό.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Βασικός στόχος της ελληνικής κυβέρνησης.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
3. ΟΝΕ Ι. Θεσμικά όργανα Ευρωπαϊκό Σύστημα Κεντρικών Τραπεζών (ΕΣΚΤ) Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) 1. Συγκρότηση 1.1. ΕΣΚΤ= ΕΚΤ και εθνικές κεντρικές.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ Σημειώσεις βασισμένες στο N. Nugent (2010) The Government and Politics of the European Union, 7 th edition.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ. Ρόλος της Ε.Ε. στη διεθνή σκηνή πρωταγωνιστικός σημαντικός οικονομικός, εμπορικός και χρηματοδοτικός ρόλος κυριότερος.
Μαθαίνω για τους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, το Δ.Ν.Τ. και το Νέο Πρόγραμμα Στήριξης και Σταθερότητας της Ελληνικής Οικονομίας. Πολιτιστικό Πρόγραμμα Σχολικών.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
Συμβούλιο Οικονομικών και Δημοσιονομικών Θεμάτων (ECOFIN- Economic and Financial Affairs Council) ΠΛΕΣΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Επιχειρησιακά Προγράμματα Δήμων
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Ημερίδα Ενημέρωσης Δυνητικών Δικαιούχων του ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Διαδικασία & Κριτήρια Αξιολόγησης Επιλογή & Έγκριση Προτεινόμενων.
Ο Κανονισμός 1177/2011 του Συμβουλίου και οι τροποποιήσεις που επέφερε στη Διαδικασία Υπερβολικού Ελλείμματος Χρυσάνθη Γ. Ζαράρη
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε.
Επιτροπή Μόνιμων Αντιπροσώπων (Coreper)
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΈΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Προγραμματική Περίοδος
ΚAΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ)1467/1997 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
8.1. Οικονομική και Νομισματική Πολιτική
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΧΑ - ΠΟΤΑΜΙ»
Νέα οικονομική διακυβέρνηση
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ.
Η έξοδος κράτους μέλους από την Ε. Ε
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
Νέα οικονομική διακυβέρνηση
8.3. ΟΝΕ ΙΙΙ.
Υπηρεσιακα συμβουλια - συνελευσεισ
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Ν.2861/2010.
ΓΛΥΣΤΡΕΣ – ΡΑΜΠΕΣ ΣΚΑΦΩΝ
ΦΟΡΕΙΣ Κ.Α.Λ.Ο. ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΣ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΠΟΠΗ ΣΟΥΡΜΑΪΔΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ευρωπαϊκή Διακυβέρνηση Ακαδ. Έτος
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Νόμος 4547/2018 (Αρ. Φύλλου 102) – άρθρο 47
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ
Η Αξιολόγηση & οι Απαιτήσεις του Σχεδίου Αξιολόγησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται με σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική τους σταθερότητα

ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ -Έχοντας υπόψη την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής -Κατόπιν διαβίβασης του σχεδίου νομοθετικής πράξης στα εθνικά κοινοβούλια -Έχοντας υπόψη τη γνώμη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας -Αποφασίζοντας σύμφωνα με τη συνήθη νομοθετική διαδικασία

18 ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΠΡΟΟΙΜΙΟ - Διαπίστωση σοβαρής βλάβης χρηματοοικονομικής σταθερότητας - Αναφορά στο άρθρο 9 ΣΛΕΕ -Ανάγκη ύπαρξης συνέπειας μεταξύ εποπτείας και χρηματοδοτικής συνδρομής στην € ζώνη - Ανάγκη δημιουργίας πλαισίου ενισχυμένης εποπτείας - Ενεργή συμμετοχή όλων των θεσμικών οργάνων στο σύστημα -Ανάγκη πάταξης φοροδιαφυγής και φορολογικής απάτης

ΠΕΔΙΟ ΟΡΙΣΜΟΥ - Άρθρο 1 Κράτη μέλη με νόμισμα το ευρώ τα οποία: α) αντιμετωπίζουν ή απειλούνται με σοβαρές δυσκολίες αναφορικά με τη χρηματοοικονομική τους σταθερότητα ή τη βιωσιμότητα των δημόσιων οικονομικών τους ή β) ζητούν ή λαμβάνουν χρηματοδοτική συνδρομή

ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ Διαδικασία Ένταξης- Άρθρο 2 - Η Επιτροπή μπορεί να θέσει κράτος μέλος σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας - Δυνατότητα κράτους μέλους να ακουστεί -Αναγκαστική ή ένταξη σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας κρατών μελών που λαμβάνουν χρηματοδοτική συνδρομή σε προληπτική βάση -Δημόσιος χαρακτήρας διαδικασίας

ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΗ ΕΠΟΠΤΕΙΑ Υποχρεώσεις Κράτους Μέλους- Άρθρο 3 - Λαμβάνει υπόψη συστάσεις - Στενή παρακολούθηση δημοσιονομικής κατάστασης (Κανονισμός 473/2013) - Κοινοποίηση στοιχείων στην ΕΚΤ και στην Επιτροπή (Κανονισμός 1176/2011) -Τακτικές αποστολές επιθεώρησης στο κράτος μέλος, προκειμένου να επαληθευθεί η πρόοδος που έχει επιτευχθεί (Αντικαθιστούν επιτόπιους ελέγχους Κανονισμού 1467/97) Aftermath - Υποβολή εκθέσεων σε περίπτωση χρηματοδοτικής συνδρομής για την ανακεφαλαιοποίηση χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων (Άρθρο 4)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ - ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ - Υποχρέωση κράτους μέλους να ενημερώσει τον πρόεδρο του Eurogroup, τον αρμόδιο Επίτροπο και τον Πρόεδρο της ΕΚΤ οι οποίοι συζητούν και εξετάζουν υφιστάμενες δυνατότητες -Αν υπάρχει πρόθεση αίτησης χρηματοδοτικής συνδρομής από ΕΜΧΣ πρέπει να ενημερωθεί και ο Πρόεδρος της ΟΔΕ - Ακολουθεί αξιολόγηση της βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους από Επιτροπή, ΕΚΤ, Eurogroup , ΟΔΕ και ΔΝΤ (αν είναι δυνατόν)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - To Άρθρο 7 περιγράφει αναλυτικά τη διαδικασία κατάρτισης του προγράμματος καθώς και των στοιχείων που λαμβάνονται υπόψη -Η Επιτροπή προτείνει στο Συμβούλιο της Ε.Ε. , το οποίο με ειδική πλειοψηφία εγκρίνει το πρόγραμμα - Άρθρο 8: «Όταν κράτος μέλος ετοιμάζει τα οικεία σχέδια προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής, καλεί τους κοινωνικούς εταίρους και τις ενδιαφερόμενες οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών να καταθέσουν τις απόψεις τους , ως συμβολή στην οικοδόμηση συναί­νεσης για το περιεχόμενό του.»

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ - Εφαρμογή - H Επιτροπή διασφαλίζει τη συνοχή στη διαδικασία (συνεννόηση με ΕΚΤ, τριμηνιαία ενημέρωση ΟΔΕ, ενημέρωση Προέδρου , Αντιπροέδρου και αρμόδιας επιτροπής ΕΚ) - Το Συμβούλιο εγκρίνει τυχόν αλλαγές και αποφασίζει περί τυχόν μη συμμόρφωσης κράτους μέλους -Το οικείο κράτος μέλος λαμβάνει κάθε δυνατή βοήθεια αλλά υποχρεούται να συνεργάζεται στενά με την Επιτροπή και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς -Καθιερώνεται ευρύ πλαίσιο διαλόγου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ - Εξαίρεση κράτους μέλους από το Πεδίο Εφαρμογής άλλων διαδικασιών Όταν κράτος μέλος υπάγεται σε πρόγραμμα μακροοικονομι­κής προσαρμογής : - Απαλλάσσεται από υποχρέωση υποβολής προγράμματος σταθερότητας το οποίο ενσωματώνεται στο πρόγραμμα που εφαρμόζει και από τις υποχρεώσεις που συνάδουν με το Ευρωπαϊκό Εξάμηνο (Κανονισμός 1466 / 97) - Απαλλάσσεται από τις υποχρεώσεις που προβλέπει ο Κανονισμός 1467 / 97 που ορίζει τα σχετικά με το υπερβολικό έλλειμμα, οι οποίες ενσωματώνονται στο εφαρμοζόμενο πρόγραμμα -Δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής των Κανονισμών 473/ 13 και στο αντίστοιχο του 1176/ 2011 (εκτός από το ότι οι δείκτες του πίνακα επιδόσεων ενσωματώνονται στην παρακολούθηση του εν λόγω προγράμματος)

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΑΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ - Εποπτεία μετά το πρόγραμμα - Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75 % της χρηματοδοτι­κής συνδρομής που έχει ληφθεί - Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να παρατείνει τη διάρκεια της άσκη­σης εποπτείας μετά το πρόγραμμα σε περίπτωση που εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος για τη δημοσιονομική βιωσιμότητα του οικείου κράτους μέλους -Η Επιτροπή πραγματοποιεί, σε συνεννόηση με την ΕΚΤ, τακτι­κές αποστολές επιθεώρησης στο κράτος μέλος υπό εποπτεία -Το Συμβούλιο, μετά από πρόταση της Επιτροπής, μπορεί να συστήσει σε κράτος μέλος υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα να λάβει διορθωτικά μέτρα

ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - Το Συμβούλιο αποφασίζει με ειδική πλειοψηφία και χωρίς να λάβει υπόψη την ψήφο του οικείου κράτους μέλους - Ευρύ πλαίσιο διαλόγου -Διαρκής δυνατότητα ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου