Ποιότητα και καινοτομία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαίδευση Leonardo da Vinci. Παράμετροι που λαμβάνονται υπ’ όψη (1) • Η Παραγωγή ασφαλών τροφίμων είναι το αποτέλεσμα ομαδικών προσπαθειών αλλά και κοινωνικής.
Advertisements

Προώθηση Καινοτομίας Συμβολή στην Αντιμετώπιση της Κρίσης
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Ανάλυση και Μοντελοποίηση
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Η επιχείρηση διαφέρει από τις άλλες παραγωγικές μονάδες γιατί: β) παράγει προϊόντα που τα διαθέτει έναντι μιας αξίας ανταλλαγής α) παράγει προϊόντα που.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Παρουσίαση Μαθήματος Eric Soderquist Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Ευελπίδων 47Α & Λευκάδος 33, Τηλ.:
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Οικονομικό Πρόβλημα, Οικονομική Επιστήμη, Οικονομικό Σύστημα, Ορθολογικότητα Eπιλογών, Εξειδίκευση.
Ποιότητα και Συγκριτική Προτυποποίηση BENCHMARKING.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 2: Η Ελληνική πραγματικότητα- Οι gurus της Ποιότητας- Ποιότητα και Παραγωγικότητα. Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Μικροοικονομία Διάλεξη 1.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
Επιχειρηματικότητα και Οικονομικό Περιβάλλον
Ενημερωτικό Φυλλάδιο Συντονιστής Έργου Συνεργαζόμενοι Φορείς
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποιότητα και καινοτομία Ποιότητα και καινοτομία

Ποιότητα & Καινοτομία Ποια η σχέση ποιότητας & Καινοτομίας; (Η καινοτομία στην υπηρεσία της Ποιότητας). Ορισμός της Καινοτομίας. Σύνδεση της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας με την Καινοτομία.

Ποιότητα και καινοτομία Για πολλούς ακαδημαϊκούς και στελέχη επιχειρήσεων η ποιότητα και η καινοτομία παραμένουν δύο διαφορετικές ενότητες. Αυτή η προσέγγιση ίσχυε σε σημαντικό βαθμό τη δεκαετία του 1980.

Ποιότητα και καινοτομία Στη συνέχεια όμως η προσέγγιση αυτή απαξιώθηκε κάτω από την εμφανή συνέργεια μεταξύ των δύο η οποία συντείνει στη βελτίωση των διαδικασιών των επιχειρήσεων και ταυτόχρονα υποστηρίζει τις προσπάθειες της διοίκησης των αλλαγών.

Ποιότητα και καινοτομία Η σύγχρονη θεώρηση αναφέρει ότι: «Μία τέτοια συμμαχία θέτει τις βάσεις για τη δημιουργία ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος», «Ο ρόλος της τεχνολογίας και κατ’ επέκταση της καινοτομίας είναι η μείωση του κόστους και η εξάλειψη της αβεβαιότητας»

Ποιότητα και καινοτομία Ο καθηγητής Gary Hamel του London School of Economics θεωρεί ότι: «Η πραγματική πρόκληση για την απόκτηση ενός σταθερού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι η συνεχής και έγκαιρη προσαρμοστικότητα στις αλλαγές με κινητήριο δύναμη τη ριζική καινοτομία… Η καινοτομία δεν αφορά μόνο τα προϊόντα και τη στρατηγική αλλά πρέπει να επεκταθεί και στο μάνατζμεντ…»

Ποιότητα και καινοτομία Στο πλαίσιο της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας υιοθετείται μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση ως προς τις διεργασίες και τη χρήση της τεχνολογίας σε σχέση με ότι ίσχυε τη δεκαετία του 1980 και του 1990. Οι επιχειρήσεις που διατείνονται ότι δεσμεύονται για την εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ το ζητούμενο για την τεχνολογία είναι να αποτελέσει βασικό εργαλείο για τον αναπροσδιορισμό και τον ανασχεδιασμό των διεργασιών. Άλλωστε είναι γνωστό ότι από μόνη της η νέα τεχνολογία δεν δημιουργεί πάντοτε θετικά αποτελέσματα.

Ποιότητα και καινοτομία Προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να ενσωματωθεί με ομαλό τρόπο και πλήρως στην παραγωγική διαδικασία και να γίνει αποδεκτή από το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων το οποίο οφείλει να αντιληφθεί τις απεριόριστες δυνατότητες της πληροφορικής στην οργάνωση των επιχειρήσεων και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της νέας ψηφιακής οικονομίας.

Τι είναι καινοτομία; Η λέξη καινοτομία (innovation) προέρχεται από το λατινικό ρήμα invore που σημαίνει: «Κάνω κάτι καινούριο και διευρύνω το ήδη υπάρχον» Η σημερινή διάσταση του όρου «προσδιορίζει το μετασχηματισμό μιας ιδέας σε ένα προϊόν ή σε μια νέα παραγωγική διαδικασία».

Τι είναι καινοτομία; Άλλος ορισμός για την καινοτομία την προσδιορίζει ως το αποτέλεσμα του συνδυασμού μιας τεχνικής δυνατότητας με μια επιχειρηματική ευκαιρία. Οι σύγχρονοι οικονομολόγοι υποστηρίζουν ότι η καινοτομία έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την αξία και την ικανοποίηση που λαμβάνει ο καταναλωτής από τους οικονομικούς πόρους»

Τι είναι καινοτομία; Ένας περιγραφικός και πολύ γλαφυρός ορισμός της καινοτομίας δίνεται από τους McAdam, Armstrong και Kelly: “Καινοτομία είναι η επιτυχής παραγωγή, αφομοίωση και εκμετάλλευση νεοτερισμών. Προσφέρει λύσεις για όλα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει μια επιχείρηση και ικανοποιεί τις ανάγκες τόσο σε ατομικό όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Το αντίθετο της καινοτομίας είναι το αρχαϊκό και το συνηθισμένο (archaism and routine). Για αυτό συναντά εμπόδια και σθεναρή αντίσταση στην προσπάθεια εφαρμογής της”

Τι είναι καινοτομία; Οι McAdam, Armstrong και Kelly οριοθετούν τους στόχους της καινοτομίας που είναι: Η δημιουργία μιας ευρείας γκάμας αγαθών και υπηρεσιών. Η εισαγωγή νέων μεθόδων παραγωγής, διανομής και προμηθειών. Η εφαρμογή της διοίκησης των αλλαγών (change management). Η αναδιοργάνωση του εργασιακού περιβάλλοντος και Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού.

Τι είναι καινοτομία; Οι Peters και Waterman έθεσαν το ζήτημα ως εξής: «Οι καινοτόμες επιχειρήσεις διαθέτουν την επιδεξιότητα να ανταποκρίνονται στις οποιεσδήποτε μεταβολές του περιβάλλοντος τους και έχουν το προνόμιο να στελεχώνονται από άτομα τα οποία έχουν την ικανότητα να σχεδιάζουν και να παράγουν νέα προϊόντα»

Τι είναι καινοτομία; Όλοι οι ορισμοί όμως φαίνεται να καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι καινοτομίες είναι διαδικασίες με βάση τις οποίες γνώσεις που προέρχονται από την ίδια την επιχείρηση ή από το εξωτερικό της περιβάλλον εφαρμόζονται για τη δημιουργία ή την εισαγωγή κάτι νέου, μέχρι τώρα αγνώστου. Η καινοτομία δεν είναι ανεξάρτητη μεταβλητή. Συνδέεται στενά με την προσφορά των καινοτόμων δραστηριοτήτων στην αύξηση της παραγωγικότητας των μονάδων υιοθέτησης.

Ποια η σχέση μεταξύ καινοτομίας και ολικής ποιότητας; Ένα περιβάλλον στο οποίο εφαρμόζονται οι αρχές και τα συστήματα της Ολικής Ποιότητας είναι το ιδανικότερο για την προώθηση και τη στήριξη της καινοτομίας γιατί η βασική φιλοσοφία της Ολικής Ποιότητας είναι οι συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης του συνόλου των δραστηριοτήτων (και των πόρων) ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης.

Ποια η σχέση μεταξύ καινοτομίας και ολικής ποιότητας; Η διαδικασία της Ολικής Ποιότητας ενδυναμώνει το ενδιαφέρον για έρευνα. Η συνεχής επιστημονική έρευνα έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων τα οποία δίνουν το δικαίωμα στη σύγχρονη επιχείρηση να αποκτήσει ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ποιότητα σημαίνει καλύτερα προϊόντα. Καινοτομία σημαίνει διαφορετικά προϊόντα. Και τα δύο είναι απαραίτητα.

Ποια η σχέση μεταξύ καινοτομίας και ολικής ποιότητας; Οι Wang και Ahmed χρησιμοποιούν δύο νεολογισμούς: Τη δημιουργική ποιότητα (creativity quality) και Την καινοτομία αξίας (value innovation). Υποστηρίζουν ότι Η δημιουργική ποιότητα είναι μια οργανωσιακή ιδεολογία η οποία εστιάζει την προσοχή της στον τελικό καταναλωτή ενώ Η καινοτομία αξίας είναι οι ριζικές αλλαγές που συμβαίνουν σε μια επιχείρηση μέσω της διαδικασίας της δημιουργικής ποιότητας.

Ποια η σχέση μεταξύ καινοτομίας και ολικής ποιότητας; Οι δύο παραπάνω νεολογισμοί έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωστά ως το υπόδειγμα των 5S (5S model). Αυτά τα χαρακτηριστικά είναι: Η ικανοποίηση (Satisfying), Η έκπληξη (Surprising), Η υπεροψία (Superposing), Η υπεροχή (Surpassing), Η ώθηση (Stimulating). Ο συνδυασμός καινοτομίας και ποιότητας είναι αναγκαίος για την επιβίωση των επιχειρήσεων αλλά και για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των εθνικών οικονομιών. Με την ενσωμάτωση της πληροφορικής δημιουργείται ένα τρίπτυχο (Καινοτομία – ποιότητα – πληροφορική) το οποίο οδηγεί στην ανάπτυξη συγκριτικών και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.

Ποια η σχέση μεταξύ καινοτομίας και ολικής ποιότητας; Πρόσφατα η Ιαπωνική κυβέρνηση εφάρμοσε ένα καινοτόμο πιλοτικό πρόγραμμα τηλεργασίας που έχει ως βασικό στόχο το 2010 το 20% του εργατικού δυναμικού της χώρας να εργάζεται εκτός των περιορισμένων ορίων του χώρου εργασίας. Το πρόγραμμα αναμένεται να έχεις ως αποτελέσματα: Α) την αύξηση της αποδοτικότητας των εργαζομένων Β) την αύξηση του χρόνου που περνούν τα άτομα με την την οικογένειά τους και παράλληλα Γ) την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους ήδη επιβαρημένους δρόμους των ιαπωνικών μεγαλουπόλεων με αντίστοιχη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.