Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Ο.Α. Μόναχο 1972 Βασικός σκοπός του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών στις αρχές του Ολυμπισμού. Διατήρηση και βελτίωση Φ.Κ Η χαρά της προσπάθειας μέσω του αθλητισμού Η καλλιέργεια του αισθήματος αλληλοβοήθειας Η απόκτηση κοινωνκών εμπειριών ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ολυμπιακά Αγωνίσματα (Για εκπαιδευτικούς και μαθητές)
Μόντρεαλ 1976 Ευαισθητοποίηση των νέων στα Ολυμπιακά ιδεώδη και η προώθηση της γνώσης και ης ελεύθερης κριτικής του σύγχρονου ολυμπιακού φαινομένου. Ως γενικούς στόχους είχε να παρουσιάσει τις προεκτάσεις και τις επιπτώσεις των αγώνων στο αθλητικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό επίπεδο, να προωθήσει την ευρύτερη κατανόηση του ολυμπιακού κινήματος και την απήχησή του στη σύγχρονη κοινωνία και να προσελκύσει τους νέους, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο στις ολυμπιακές αξίες. ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Ολυμπισμός και το σχολείο
Μόντρεαλ 1976 Βασικοί άξονες του περιεχομένου του προγράμματος: 1. Πληροφορίες, γνώσεις σε θέματα σχετικά με την ιστορία και τη φιλοσοφία των αρχαίων και σύγχρονων Ο.Α., τον Ολυμπισμό, τις ολυμπιακές αξίες, τον αθλητισμό... 2. Κινητικές και εικαστικές δραστηριότητες οι οποίες υλοποιούνταν στο σχολικό περιβάλλον (ολυμπιαό 15νθήμερο, φεστιβάλ αθλητισμού, γυμναστικής και δημιουργικού χορού, εκδηλώσεις, διαγωνισμοί πλαστικών τεχνών ...)
Χειμερινοί Ο.Α. Κάλγκαρυ 1988 Σχεδιάστηκαν εγχειρίδια για την Α΄θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση Εισήχθη στο αναλυτικό πρόγραμμα όχι ως ένα ξεχωριστό αντικείμενο διδασκαλίας αλλά ως επιλογή Ενσωματώθηκε στα μαθήματα γλώσσας, μαθηματικά, φυσική αγωγή και καλλιτεχνικά.
Εγχειρίδιο Δημοτικού (Ο.Α. 1988) Το ολυμπιακό πνεύμα: ιστορία, σύμβολα, παραδόσεις. Χειμερινά ολυμπιακά αθλήματα Ο χειμώνας και ο ολυμπιακός κόσμος. Πόλεις που φιλοξένησαν τους Χειμερινούς ολυμπιακούς Οι ολυμπιακοί αγώνες και αθλητές, θεατές, φίλαθλοι Το Καλγκαρυ και η οργάνωση των αγώνων
Fair Play Canada Association Διακήρυξη: Ο αθλητισμός και η φυσική δραστηριότητα είναι σημαντικές για έναν τρόπο ζωής και μπορούν να διδάξουν σημαντικές κοινωνικές αξίες για το συναγωνισμό, για το τι σημαίνει επιτυχία, αποτυχία. Οι κύριες μέθοδοι που εφαρμόστηκαν για να αποκτήσουν τα παιδιά αξίες και στάσεις αθλητικού πνεύματος είναι η αναγνώριση και λύση ηθικών προβλημάτων και η αλλαγή ρόλων.
Keep the spirit alive (IOA-1995) Το πνεύμα των αρχαίων και των σύγχρονων Ο.Α. Το πνεύμα των ολυμπιακών αθλημάτων Το παγκόσμιο πνεύμα- Ο ολυμπιακός κόσμος ενώνεται Το πνεύμα μέσα μας – Ο ολυμπιακός αθλητής
Ο.Α. Ναγκάνο (1998) Εκπαιδευτικό πακέτο που διενεμήθη στα σχολεία Εκπαιδευτικό πακέτο που διενεμήθη στα σχολεία Συνοδεύονταν από οπτικοακουστικό υλικό και αφίσες. Περιελάμβανε επίσης: Διδακτικές σημειώσεις, Σελίδες με δραστηριότητες για τους μαθητές, βοηθητικό υλικό στήριξης σε ειδικό ένθετο.
Ο.Α. Σύδνευ 2000 1992: Υπουργείο Παιδείας της Ν. Ουαλίας -ΕΕΟΑ σχεδίασαν ένα πρόγραμμα Ολυμπιακής παιδείας Ορισμός Ολυμπιακού υπευθύνου Πρόγραμμα αδελφοποίησης με σχολεία από τις 91 χώρες των μελών της ΔΟΕ 118 σχολεία-68.000 μαθητές
Ο.Α. Σύδνευ 2000 Καθιέρωση του προγράμματος στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, τη δημιουργία ειδικού εκπαιδευτικού υλικού και την προώθηση ειδικών εκπαιδευτικών δρστηριοτήτων Σε περιφερειακό επίπεδο σε κάθε πολιτεία ορίσθηκε ένας ολυμπιακός υπέυθυνος και σε κάθε σχολείο ένας συντονιστής.
Σύδνευ 2000 – Εκπαιδευτικό Υλικό Πακέτο ολυμπιακής παιδείας Σύδνευ 2000 “Aspire” (Φιλοδοξώ) Οδηγό για τον εκπαιδευτικό, τετράδια δραστηριοτήτων για τους μαθητές, οδηγό γαι τους Ο.Α. 2000,ένα βίντεο και ένα διαδραστικό CD-ROM. To ολυμπιακό πακέτο “Χωρίς Όρια” αφορούσε στους Παραολυμπιακούς αγώνες Ολυμπιακή μαθητική εφημερίδα Ο-news Επίσημη ιστοσελίδα Ο.Α. 2000.
Εκπαιδευτικές δραστηριότητες (Ο.Α. 2000) Εβδομάδα Ολυμπιακής ευαισθητοποίησης Δίκτυο Φιλίας Πρόγραμμα Υιοθεσίας ενός αθλητή Μετάδοση ολυμπιακού πνεύματος Αυστραλιανός Βάτραχος Πρόγραμμα Νέων Πρεσβευτών Ολυμπιακό πρόγραμμα υποδοχής Πρόγραμμα εθελοντών των αγώνων
Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες Σαλτ Λέικ (2002) Οπτικοακουστικό υλικό για σχολεία Εγχειρίδια που περιελάμβαναν : δημιουργικες σελίδες εργασίας, παιχνίδια που μεταφέρουν το ολυμπιακό πνεύμα στην τάξη, προτάσεις για μίνι ολυμιακούς αγώνες. Δεν υπήρξε κάποιος εθνικός σχεδιασμός
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ Η Ολυμπιακή Αθλητική Παιδεία εξελίσσεται και προσφέρει πέρα από γνώσεις ηθική διαπαιδαγώγηση στις βασικές αθλητικές αξίες.