Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ «ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΥΠΟΔΟΜΗΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Εκπαίδευση, επιμόρφωση και αξιολόγηση
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΙΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Μικροδιδασκαλία (Microteaching)
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Project.
Σενάριο.
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου. Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Διδακτικό αρχείο : ένα καλά οργανωμένο σύνολο στοιχείων και πληροφοριών.
Μικροδιδασκαλία.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Προγραμματισμός Διδακτέας ύλης. Γενικός Σκοπός: Η μεθοδική και συντονισμένη οργάνωση του διδακτικού χρόνου έτσι ώστε να αξιοποιηθούν κατά τον βέλτιστο.
Μέθοδοι διδασκαλίας των Μαθηματικών
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Οι κινηματογραφικές ταινίες στη διδακτική διαδικασία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Δυναμική της ομάδας και Διδακτική
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Κατηγορία ΙΙΙ Διεξαγωγή Διδασκαλίας και Αξιολόγηση των Μαθητών Αλεξάνδρα Χ. Κουλουμπαρίτση.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ ΣΟΦΙΑ ΠΟΠΟΡΗ. Το συγκεκριμένο σενάριο εργασίας αφορά τη διδασκαλία των παρακάτω αντικειμένων της ενότητας 14.4 Τα είδη και οι νόμοι.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Διαχείριση διδακτικού χρόνου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Οργάνωση και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου
Δημιουργία σεναρίου.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Φύλλα Διδασκαλίας.
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Ανάθεση Εργασίας (Homework Assignment)
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας

Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας Βασικός Σκοπός: Η ενίσχυση της διδασκαλίας με οπτικοακουστικό υλικό (π.χ. μικρής διάρκειας βιντεάκια ή ντοκιμαντέρ, ταινίες κ.ά.) το οποίο συμπληρώνει τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα και αναβαθμίζει ποιοτικά την όλη διδασκαλία, εξυπηρετώντας πληρέστερα τους διδακτικούς στόχους

Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας Με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού στη μαθησιακή διαδικασία επιχειρείται η πρόκληση του ενδιαφέροντος των μαθητών αλλά και η ενεργός συμμετοχή στην αναζήτηση και αξιοποίηση των βαθύτερων νοημάτων και όχι απλά της παθητικής αποδοχής της προβαλλόμενης εικόνας

Πλεονεκτήματα προβολής οπτικοακουστικού υλικού

Πλεονεκτήματα 1) Σπάει η μονοτονία του κλασσικού μαθήματος στη τάξη 2) Επιτυγχάνεται πιο ολοκληρωμένη εμπέδωση και πληρέστερη αφομοίωση των γνωστικών αντικειμένων 3) Διευρύνεται ο γνωστικός ορίζοντας των μαθητών – «βλέπουν και ακούν νέα πράγματα»

Πλεονεκτήματα 4) Οι μαθητές αναπτύσσουν τη στοχαστική παρατήρηση επί του προβαλλόμενου υλικού επιδιώκοντας την ανακάλυψη του βαθύτερου νοήματος (Φύκαρης, 2012) 5) Επιτυγχάνεται μια πληρέστερη επεξεργασία ενός θέματος και αναπτύσσεται κριτική σκέψη 6) Γίνεται εφικτή η παρουσίαση κάποιων γνωστικών αντικειμένων με τη μέθοδο της προσομοίωσης

Ενέργειες του εκπαιδευτικού

Ενέργειες του εκπαιδευτικού Προσεκτική αναζήτηση των κατάλληλων εκπαιδευτικών προβολών Δημιουργία και αξιοποίηση διδακτικού αρχείου Προβολή του αντίστοιχου σε κάθε περίσταση υλικού Συζήτηση στην ολομέλεια – Ανάθεση εργασίας

Ενέργειες του εκπαιδευτικού Οργανωμένη και μεθοδική πλαισίωση του οπτικοακουστικού υλικού στα επιμέρους στοιχεία του Πριν κατά τη διάρκεια και μετά τη προβολή

Επιμέρους στάδια προβολής Πριν τη προβολή: Επιλογή προβαλλόμενου υλικού, το οποίο πρέπει να συνάδει με την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών καθώς και με τους διδακτικούς στόχους του εκάστοτε μαθήματος

Επιμέρους στάδια προβολής Πριν τη προβολή: Αρχική εστίαση στις συνθήκες προβολής, διαρρύθμιση χώρου έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη οπτική και ακουστική παρακολούθηση σωστή προετοιμασία των μέσων προβολής διανοητική και ψυχολογική προετοιμασία μαθητών

Επιμέρους στάδια προβολής Κατά τη διάρκεια προβολής: Η προβολή εξελίσσεται ανάλογα με τον εκάστοτε σχεδιασμό του εκπαιδευτικού Πιθανές σύντομες διακοπές (παύσεις) για την επισήμανση κάποιων βασικών στοιχείων από τον εκπαιδευτικό

Βασικά σημεία που πρέπει να προσέξει ο εκπαιδευτικός Βασικά σημεία που πρέπει να προσέξει ο εκπαιδευτικός Μετά την προβολή: Συζήτηση επί του προβαλλόμενου οπτικοακουστικού υλικού Αξιοποίηση υλικού και σύνδεση με το γνωστικό αντικείμενο και τις θεματικές ενότητες του βιβλίου Πιθανή ανάθεση εργασιών

Προβολή οπτικοακουστικού υλικού και Φύλλα Διδασκαλίας Η προβολή μπορεί να συνδυαστεί με όλα τα φύλλα διδασκαλίας ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της εκάστοτε περίστασης : Φύλλο Εφαρμογής Φύλλο Ελέγχου Φύλλο Ανάθεσης Εργασίας Φύλλο Πληροφοριών

Πιθανά προβλήματα – αστοχίες διαχείρισης

Πιθανά προβλήματα – αστοχίες διαχείρισης Ατυχής επιλογή οπτικοακουστικού υλικού Τεχνικά προβλήματα – λειτουργικές δυσκολίες Απρόβλεπτες διακοπές της προβολής από ενδογενείς ή εξωγενείς παράγοντες

Προβολή οπτικοακουστικού υλικού Σε κάθε περίπτωση η προβολή οπτικοακουστικού υλικού λειτουργεί επικουρικά και συμπληρωματικά στην όλη διδασκαλία και δεν υποκαθιστά το ρόλο του εκπαιδευτικού

Προβολή οπτικοακουστικού υλικού Η διδασκαλία είναι πάντοτε ανθρωποκεντρική και η μαθησιακή διαδικασία παραμένει μαθητοκεντρική

Προβολή οπτικοακουστικού υλικού Για τις μικροδιδασκαλίες ισχύει ο άγραφος κανόνας του 10% Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού δεν πρέπει να ξεπερνάει το 10% του συνολικού διδακτικού χρόνου

Βιβλιογραφία: Φύκαρης, Ι. (2012). Η αξιοποίηση του βίντεο και της κινούμενης εικόνας στη διδασκαλία. Μια διδακτική δυνατότητα. Τα Εκπαιδευτικά, τ. 13-14 Santagata, R. and Angelici, G. (2010). Studying the impact of the lesson analysis framework on preservice teachers’ abilities to reflect on videos of classroom teaching. Journal of Teacher Education Κουτσούκος, Μ. (2012). Σημειώσεις του Μαθήματος Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας. ΑΣΠΑΙΤΕ Θεσσαλονίκης G.G.Weaver - E.W.Bollinger, (2008). Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας, Εκδόσεις Μ. ΠΕΧΛΙΒΑΝΙΔΗΣ & ΣΙΑ Α. Ε.