Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Bong da city TA ONEIRA MAC
Advertisements

ΕΣΠΑ \Ε.Π. Ε&ΔΒΜ\Α.Π «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις 8 Π.Σ., 3 Π.Σ.Εξ., 2 Π.Σ.Εισ.» Με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
ΤΣΕΛΣΙ ● Η Τσέλσι (Αγγλικά: Chelsea Football Club) είναι αγγλικός ποδοσφαιρικός σύλλογος που εδρεύει στο Λονδίνο. Ιδρύθηκε το 1905 και από τότε χρησιμοποιεί.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Ευρώπη: Ήπειρος Ευρώπη: Ήπειρος  Η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Η ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης  Διεύρυνση Διεύρυνση  Τα σύμβολα της Ε. Ε.
Δ.Π.Θ. ΤΕΦΑΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ» ΜΑΘΗΜΑ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ Υπεύθυνη καθηγήτρια Μ. Μιχαλοπούλου.
ΛΕΠΤΟ ΕΝΤΕΡΟ Το λεπτό έντερο αποτελεί τη συνέχεια του στομάχου και εκτείνεται από τον πυλωρό μέχρι το παχύ έντερο. Διακρίνεται σε δωδεκαδάκτυλο, νήστιδα.
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ) Ενότητα 9 : Μέτρηση φαινολικών στο κρασί Δρ. Βασίλης Ντουρτόγλου Τμήμα Οινολογίας & Τεχνολογίας Ποτών Ανοικτά.
« ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ » A.XA ΤΖΗΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ FREDERICK ΚΥΠΡΟΥ.
Β αλκανικό Τ ουρνουά Γ υναικείου Π οδοσφαίρου Αλεξανδρούπολη 3,4,5/ Στάδιο ΄΄Φώτης Κοσμάς’’ Θέλουμε τη στήριξη σου… Αυτός ο Θεσμός πρέπει να παραμείνει.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ »
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ ΚΟΡΜΟΥ: ΚΙΝΗΣΗ, ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
Δρ. Ευριπίδου Πολύκαρπος C.D.A. College Limassol 2014/2015.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.6: Χορός και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
ΑΡΣΕΝΑΛ ● Η Άρσεναλ (en: Arsenal Football Club) είναι ένας από τους πιο γνωστούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους στην Αγγλία. Η έδρα της είναι στην περιοχή Holloway.
58 Ζητήματα Συγκριτικών Μελετητών της Εκπαίδευσης Η πορεία ανάπτυξης της Συγκριτικής Παιδαγωγικής κατέδειξε την απουσία συναίνεσης των Συγκριτικών Μελετητών.
Ακαδημαϊκός τρόπος γραφής & λογοκλοπή Schools of Hospitality & Engineering Ευχαριστίες στη Δρ. Πηνελόπη Λουκά και στον κ. Δημήτρη Κόγκα Renata Tsaousi,Coordinator.
Κίνηση και επεξεργασία – μαθησιακές προσαρμογές (804)
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου. Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ): μια γνώση αποκλειστική των εκπαιδευτικών Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου (ΠΓΠ):
Teacher School Education Gateway
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής ως ξένης / δεύτερης γλώσσας σε άτομα με προβλήματα ακοής Η διδασκαλία,
ΘΕΜΑ: «Χαρακτηριστικά εφήβου και η συγκρότηση της ταυτότητας του: το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού» Μάθημα: Δια Βίου Μάθηση Υπεύθυνη καθηγήτρια: Δρ.
«φύση» των ΦΕ… και εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες
Αξιολόγηση επενδύσεων
Τα αθλήματα μας βοηθούν για τη σωματική κατάσταση και όχι μόνο.
Διοικητικη πρακτικη 6ο μαθημα
Γενικά Μερικά αντισώματα μπορούν να δημιουργηθούν έναντι φαρμάκων και να προκαλέσουν ερυθροκυτταρική λύση. Ο μηχανισμός δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί.
Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Ηλιακό Σύστημα.
Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων
Paris Saint-Germain Ιδρύθηκε στις 12 Αυγούστου 1970 μετά τη συγχώνευση μεταξύ Stade Saint-Germain και FC Παρίσι, Paris Saint-Germain Football Club έχουν.
Ηλιακό σύστημα.
ΙΣΠΑΝΙΑ Ιάκωβος Θωμάς.
ΤΑΞΗ Α1 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Προέλευση και συμβολισμός του εμβλήματος των ομάδων.
Η γνωστική προσέγγιση για την κινητική εξέλιξη του ανθρώπου
MANCHESTER CITY Manchester City Football Club είναι μια αγγλική Premier League ποδοσφαιρικό σύλλογο με έδρα το Μάντσεστερ. Ιδρύθηκε το 1880 ως του.
Ηλιακό Σύστημα.
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο: συμβουλές για παιδιά
“Ιδιότητες των νεύρων”
ΑθλητικΗ Ενωση ΛΑρισαΣ
«Συμβουλές για παιδιά»
Το κανάλι Forth and Clyde, το οποίο συνδέει την Glasgow με την δυτική ακτή, κατασκευάστηκε το 1777 μεταξύ του λιμανιού Grangemouth και Falkirk. Μεταξύ.
Με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε. Κ. Τ.)
ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (αγγλικά: Manchester United Football Club) είναι μία από τις πιο ιστορικές ποδοσφαιρικές ομάδες της Αγγλίας. Η.
Ηλιάκο Σύστημα.
Μαθηματικά και Γραφιστική στα Logos των Ποδοσφαιρικών Ομάδων
Ηλιακά Ρολόγια Καραγιώργου Χρυσάνθη, Καραμάνη Δανάη, Καραντζά Αλεξάνδρα, Ιωαννίδη Άρια.
Ψηφιακή ανάπτυξη και χρηματοδοτικά εργαλεία
Ο Ιβάν στην Ευρώπη.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥΣ (Κ105)
Το κανάλι Forth and Clyde, το οποίο συνδέει την Glasgow με την δυτική ακτή, κατασκευάστηκε το 1777 μεταξύ του λιμανιού Grangemouth και Falkirk. Μεταξύ.
ارگونومی فصل نهم.
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Κανονική Κατανομή (Gaussian)
Επίσκεψη της Γ’ τάξης στο Country Side Park, για εκπαιδευτικό πρόγραμμα 21Μαρτίου 2018.
Εξευρωπαϊσμός και Μεταβολή Περιβαλλοντολογικής Πολιτικής: Ένα Ερευνητικό Πρόγραμμα για τη Μελέτη της Νοτίου Ευρώπης Στέλλα Λαδή Πανεπιστήμιο του Sheffield.
Τεχνολογία & εφαρμογές μεταλλικών υλικών
С.Бреусов атындағы жалпы орта мектеп
Κατασκευή πρότυπης καμπύλης
Έρωτας και συντροφικότητα
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Το κανάλι Forth and Clyde, το οποίο συνδέει την Glasgow με την δυτική ακτή, κατασκευάστηκε το 1777 μεταξύ του λιμανιού Grangemouth και Falkirk. Μεταξύ.
Микроэкономика: Өндірістік шығындар
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
ΟΝΤΑΡΙΟ ECO-SCHOOLS Εικόνες που εμπνέουν ….
Στη γειτονιά του ήλιου start Δημιουργία: Παύλος Κώτσης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή Ευάγγελος Αλμπανίδης

Ιστορική διάσταση των βιαιοτήτων στον αθλητισμό Ελληνική αρχαιότητα (Βίαια αθλήματα, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς). Ρωμαϊκή αρχαιότητα (Μονομαχίες –θηριομαχίες, αρματοδρομίες). Βυζάντιο (Ιπποδρομίες, φανατισμός δήμων) Μεσαίωνας (Tournament, Giostra)

Ιστορική διάσταση βιαιοτήτων στον αθλητισμό Αγγλία 14ος αιώνας (Football) Αγγλία 16ος αιώνας (Hurling) Αγγλία 1750 ποδόσφαιρο στα Public Schools Αγγλία 1845 οι πρώτοι κανόνες και το 1884 εισάγεται ο θεσμός του διαιτητή

Selected Football Stadium Tragedies in Britain Date Stadium What happened? Outcome 1902 Ibrox Park Glasgow Rangers Terrace collapsed 50 killed, 500 injured 1914 Hillsborough Sheffield Wednesday Wall collapsed 80 injured Turf Moor FC Burney Spectator crushing 1 killed 1946 Burnden Park Bolton Wanderers 33 killed, 400 injured 1957 Shawfield Clyde FC Barrier collapsed 1 killed, 50 injured 1961 2 killed 1971 Crushing / barrier collapsed 66 killed, hundreds injured 1985 Valley Parade Bradford City Fire 56 killed, St. Andrews 1989 96 killed,

Επιθετικότητα - Βία Επιθετικότητα είναι κάθε μορφή συμπεριφοράς η οποία έχει στόχο να πληγώσει ή να προξενήσει κακό σε κάποιον άλλο ζωντανό οργανισμό, ο οποίος επιδιώκει να αποφύγει αυτή τη συμπεριφορά. Βία είναι η φυσική πλευρά της επιθετικότητας. (Σωματική και Λεκτική)

Θεωρίες για την επιθετικότητα Θεωρία του ενστίκτου Υπόθεση κάθαρσης Θεωρία της απογοήτευσης – επιθετικότητας Θεωρία κοινωνικής μάθησης

Συνθήκες που προάγουν την επιθετικότητα Αντιλαμβανόμενη αδικία (λάθος εφαρμογή κανονισμών) Έμφαση στη νίκη (Νίκη με κάθε μέσο) Περιβαλλοντικοί παράγοντες

Βία και αθλήματα Δομικές διαφορές μεταξύ των αθλημάτων (αθλήματα που στηρίζονται στη δεξιότητα, αθλήματα χωρίς σωματική επαφή παρουσιάζουν ανύπαρκτη επιθετική συμπεριφορά. Αντίθετα συχνότερα είναι τα φαινόμενα βίας εκεί όπου υπάρχει σωματική επαφή και οι κανονισμοί δεν είναι σαφείς) Αγωνιστικές περιστάσεις-κρισιμότητα αγώνα Αλληλεπιδράσεις θεατών-αθλητών Ρόλος των ΜΜΕ

Η βία ενισχύεται από: Ανωνυμία φιλάθλων Προβολή ατόμων με επιθετική συμπεριφορά Το μη διαχωρισμό των θεατών των δύο ομάδων Τη χρήση αλκοόλ Τις καιρικές συνθήκες Την καθυστέρηση έναρξης του παιχνιδιού

Συμβολή του προπονητή στην πρόληψη της βίας Η κακή συμπεριφορά των αθλητών πρέπει να αποθαρρύνεται. Από ηθικής πλευράς, ο προπονητής δεν πρέπει να διδάσκει ή να ανέχεται την επιθετικότητα. Η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των αθλητών. Έτσι όταν ένας αθλητής απογοητεύεται και θυμώνει, ο προπονητής θα πρέπει να τον βγάζει αμέσως από το παιγνίδι. Οι προπονητές που πιέζουν έντονα τους αθλητές ή διαμαρτύρονται οι ίδιοι στους διαιτητές, κάνουν κακό στην απόδοση των αθλητών τους, γιατί τους δημιουργούν άγχος, και τους κάνουν να μην προσέχουν το παιγνίδι τους.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι αθλητές Επιθετικότητα και υγεία (Τα επιθετικά άτομα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν σοβαρά) Επιθετικότητα μειώνει την απόδοση Είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τεχνικές χαλάρωσης

Μπορούν να βοηθήσουν τα ΜΜΕ?? Τα ΜΜΕ πρέπει να αγνοούν εντελώς βίαια επεισόδια Δεν πρέπει να παρουσιάζουν προστριβή ή έχθρα ανάμεσα σε δύο ομάδες Να αποφεύγουν την προβολή οργισμένων δηλώσεων προπονητών ή παραγόντων Να μη προβάλλουν τη φανατισμένη κερκίδα Να προβάλλουν αθλητές πρότυπα

ΒΙΑ & ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΒΙΑ & ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ενδοσχολική Βία 34% των μαθητών είναι θύματα ενδοσχολικής βίας στην Ευρώπη Στην Ελλάδα: 22,5% έχει υποστεί κάποια μορφή λεκτικής βίας (κοροϊδίες, πειράγματα κ.λ.π.), σωματικής βίας (χτυπήματα κ.λ.π.) έμμεσου εκφοβισμού (αποκλεισμός από την ομάδα, απειλές κ.λ.π.). (κατά μέσο όρο 1 στους 5 μαθητές είναι θύμα της ενδοσχολικής βίας) 11 % έχει ασκήσει κάποια μορφή εκφοβισμού σε συμμαθητές του. Το 79 % των περιπτώσεων ενδοσχολικής βίας εμφανίζεται στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής ή γενικότερα σε αθλητικές δραστηριότητες

Τι πρέπει να διδάσκουμε στους μαθητές στα πλαίσια της Φ.Α. Η αντιαθλητική συμπεριφορά πρέπει να αποθαρρύνεται Να μη δίνεται έμφαση στη νίκη αλλά στην προσωπική βελτίωση και ψυχαγωγία Να τονίζουμε ότι η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των αθλητών. Ολιγόλεπτη αποβολή βίαιου παίκτη. Οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται ότι η επιθετικότητα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα αποτελεί λάθος, όπως άλλωστε αποτελεί λάθος και στην καθημερινή ζωή.

Προτάσεις για σχέδια μαθήματος Προβολή αθλητικών προτύπων (ατομική εργασία - εστίαση στις θετικές αθλητικές συμπεριφορές) ΜΜΕ και βία στους αθλητικούς χώρους (ομαδική εργασία-συγκέντρωση και έκθεση υλικού) Παιχνίδι στην αυλή (εμποδίζω την κίνηση των παικτών) Κατηγοριοποίηση αθλημάτων σε σχέση με τη συχνότητα εμφάνισης βίας Η επίδραση των ΜΜΕ στην αθλητική παιδεία