Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Advertisements

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Jigsaw: Τί είναι;.
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
Η ΖΩΗ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Υπερφυσικό και κοινωνικές πρακτικές Ιγνατιάδου Αναστασία-Μιχαέλα Παρουσίαση : από το βιβλίο «Μύθος, Λατρεία, Ταυτότητες» της Μαριλένας Παπαχρηστοφόρου.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Γεώργιος Στριλιγκάς, Σχ. Σύμβουλος Θεολόγων ΥΠΠΕΘ,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Σχεδιασμός μαθήματος σε Δημοτικό – Γυμνάσιο
Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Διδακτική της Πληροφορικής
Βιολογία Γυμνασίου.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η ιστορία της Εκκλησίας και η μελέτη της
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Συνέπειες της Β’ Βατικανής Συνόδου
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Η Β’ Βατικανή σύνοδος και οι συνέπειες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Θρησκευτικά Θ.Ε. 4, Κ.9 Ομάδα: Ο Παχύς.
Λαδόπουλος Γεώργιος – Θεολόγος του 2ου Γυμνασίου Ευκαρπίας
Το σύμβολο της πίστεως ΘΕ4 ΔΡ9 ΜΑΡΙΑ ΠΑΛΛΑ.
1ο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΣ
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Σχολική Κοινωνική Ζωή Σ. Κ. Ζ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων Προσομοίωση διδασκαλίας με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού - Γυμνασίου Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων

Στόχοι Εξοικείωση με την εφαρμογή του ΠΣ στη διδασκαλία Γνωριμία με επιλεγμένες συμμετοχικές, βιωματικές και διερευνητικές τεχνικές διδασκαλίας Μέθοδος Προσομοίωση διδασκαλίας σε εικονική τάξη Συζήτηση

Α΄ Γυμνασίου ΘΕ 4: Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; (1ο από 3 δίωρα) Προσδοκωμενα Μαθησιακα Αποτελεσματα Βασικα Θεματα Ενδεικτικεσ Δραστηριοτητεσ Οι μαθητές: α) διερευνούν την αξία των κανόνων, των ορίων και των αποφάσεων για τη ζωή τους β) επιβεβαιώνουν ως κριτήριο για την ορθή απόφαση ό,τι προφυλάσσει και προάγει τη ζωή (ατομική και συλλογική, σωματική και ψυχική) γ) περιγράφουν και αξιολογούν τον τρόπο λήψης των αποφάσεων από την πρώτη Εκκλησία και διατυπώνουν τις απόψεις τους για τον συνοδικό θεσμό. δ) εξηγούν τις συνέπειες της διατύπωσης των δογμάτων για τη ζωή της εκκλησιαστικής κοινότητας ε) παρουσιάζουν και αξιολογούν τη ζωή και τη δράση Πατέρων που υπερασπίστηκαν την εκκλησιαστική αλήθεια στ) εξηγούν τη σημασία του Συμβόλου της Πίστεως για τους Χριστιανούς Ι. Συζητώντας για τα όριά μας i. Όλα επιτρέπονται; ii. Ποιος ξέρει και ποιος αποφασίζει για το σωστό; ΙΙ. Η Χριστιανική Εκκλησία αποφασίζει και ορίζει την πίστη: i. Πότε και γιατί χρειάζονται οι αποφάσεις; Αντιδικίες, συγχύσεις, μονομέρειες και πλάνες στη σκέψη των πιστών (αιρέσεις) ii. Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; Από την Αποστολική Σύνοδο (Πραξ 15) στον συνοδικό θεσμό Οικουμενικές Σύνοδοι – Το παράδειγμα της Α΄ Οικουμενικής (στιγμιότυπα από την Εκκλησιαστική Ιστορία του Ευσεβίου Καισαρείας) Εκκλησία των 7 πρώτων αιώνων: Εκκλησία των Συνόδων (στιγμιότυπα και ιστορίες από τις Οικουμενικές Συνόδους) iii. Οι Πατέρες της Εκκλησίας υπερασπίζονται την πίστη και ερμηνεύουν τον λόγο του Θεού. Μέγας Αθανάσιος Μέγας Βασίλειος Κύριλλος Αλεξανδρείας Μάξιμος ο Ομολογητής iv. Δόγματα / Όροι: Η ζωή και η πίστη της Εκκλησίας με λόγια v. Το Σύμβολο της Πίστεως: Συγκρότηση της «μίας, αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας» γύρω από την κοινή πίστη ΙΙΙ. Δέχονται όλοι οι Χριστιανοί το Σύμβολο της Πίστεως; Α. ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Παρουσίαση σκηνής: «Πόσο χρειαζόμαστε τα όρια;» (I) 2. Αντιγνωμίες: Χριστιανοί συζητούν στην αγορά με συμπολίτες τους που θεωρούν ότι ο Χριστός είναι μόνο άνθρωπος (στόχος: Τα δόγματα δεν είναι αφηρημένες ιδέες αλλά εκφράζουν εμπειρίες ζωής) (II.ii) 3. Παρουσίαση σκηνής: Πολίτες της Αλεξάνδρειας συζητούν στην αγορά μετά την απόφαση για την εξορία του Μ. Αθανασίου (II.iii) 4. Θετικό - αρνητικό: «Εφόσον η πίστη είναι ελεύθερη, κανένας δεν χρειάζεται τα δόγματα!» (στόχος: Έλεγχος στερεότυπων γύρω από τα δόγματα) (II.iv) Β. ΟΜΑΔΙΚΕΣ / ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. TPS με θέμα: «Ποιος αποφασίζει για μας;» (I) 2. TWPS με θέμα: Ποιοι κανόνες μπορούν να λειτουργούν αρνητικά; (I) 3. Artful Thinking («σκεφτείτε, αμφιβάλετε, εξερευνήστε» και «τι σε κάνει να το λες;»): Εικόνες της Πεντηκοστής, της Αποστολικής Συνόδου, της Α΄ και Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου (IΙ.ii) 4. Ανάλυση Διαστάσεων: Πώς λειτουργεί μια Σύνοδος (II.ii) 5. Μελέτη περίπτωσης: Μ. Αθανάσιος, Μάξιμος ο Ομολογητής (II.iii) Γ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ 1. Σύνταξη κειμένου: Κανόνες για την τάξη μας όχι με ΜΗ αλλά με ΝΑ (Ι) 2. Μεταγραφή κειμένου: Το «Πιστεύω» με λόγια απλά (II.v) 3. Εννοιολογικός χάρτης: Αιρέσεις – Σύνοδοι – Δόγματα (II.i, ii και iv) Δ. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό τους βρίσκουν και παρουσιάζουν στην τάξη στοιχεία για το Κοινοβούλιο, τους Νόμους, το Σύνταγμα. Σε ολομέλεια συζητείται η αντιστοιχία τους με τη Σύνοδο, τα Δόγματα/Κανόνες και το Σύμβολο της Πίστεως Ε. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ / ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ / ΔΡΑΣΕΙΣ 1. Πραγματοποίηση μιας συνέλευσης τάξης για τη λήψη μιας απόφασης. Καταγραφή Πρακτικών. Συζήτηση στην τάξη γύρω από τη σημασία των ρόλων, της διαδικασίας, των αποφάσεων.

Οριοθέτηση διδακτικού δίωρου Βασικά Θέματα: (Πρόγραμμα Σπουδών) Ι. Συζητώντας για τα όριά τους Όλα επιτρέπονται; Ποιος ξέρει και ποιος αποφασίζει για το σωστό; ΙΙ. Η Χριστιανική Εκκλησία αποφασίζει και ορίζει την πίστη: Πότε και γιατί χρειάζονται οι αποφάσεις; Αντιδικίες, συγχύσεις, μονομέρειες και πλάνες στη σκέψη των πιστών (αιρέσεις) Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; Από την Αποστολική Σύνοδο (Πραξ 15) στον συνοδικό θεσμό. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα: Οι μαθητές να: α) διερευνούν την αξία των κανόνων, των ορίων και των αποφάσεων για τη ζωή τους γ) περιγράφουν και αξιολογούν τον τρόπο λήψης των αποφάσεων από την πρώτη Εκκλησία και διατυπώνουν τους απόψεις τους για τον συνοδικό θεσμό.

Γνωσιακό υπόβαθρο μαθητών Δημοτικό: Συμπόρευση με όρια και κανόνες (Ε΄, ΘΕ 2) Η Εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία (Ε΄, ΘΕ 5) Οι πρώτοι Χριστιανοί: Δυσκολίες και περιπέτειες (ΣΤ΄, ΘΕ 1) Η Θεία Ευχαριστία: Πηγή και κορύφωση της ζωής της Εκκλησίας (ΣΤ΄, ΘΕ 2) Γυμνάσιο: Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε (Α΄, ΘΕ 1) Πώς ζουν οι Χριστιανοί; Η νέα ζωή της Εκκλησίας (Α΄, ΘΕ 3).

Προσομοίωση διδασκαλίας ΘΕ 4. Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; Κρίσιμες αποφάσεις, όρια και κανόνες στη ζωή μας και στην Εκκλησία

2ο δίωρο: Οικουμενικές Σύνοδοι και Πατέρες της Εκκλησίας 1ο δίωρο: Κρίσιμες αποφάσεις, όρια και κανόνες στη ζωή μας και στην Εκκλησία 2ο δίωρο: Οικουμενικές Σύνοδοι και Πατέρες της Εκκλησίας 3ο δίωρο: Το Σύμβολο της πίστης Τι θα διερευνήσουμε, τι θα μάθουμε: Ποια σημασία έχουν οι κανόνες και τα όρια στη ζωή μας Πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στην Εκκλησία Χρήσιμοι όροι: Όρια, κανόνες, σύνοδος, αίρεση, δόγμα, πατέρες

- Ποιο είναι το πρόβλημα; - Πώς μπορεί να λυθεί; Προέλευση βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=nVUDFizBLxw - Ποιο είναι το πρόβλημα; - Πώς μπορεί να λυθεί;

Συζητούμε και μαθαίνουμε… 1 δραστηριότητα: Τι γνωρίζεις για το θέμα της εικόνας; Ποια ερωτήματα-αμφιβολίες έχεις; Τι θέλεις να ερευνήσεις περισσότερο; 2η δραστηριότητα: Η Χριστιανική Εκκλησία αποφασίζει και ορίζει την πίστη μέσω των συνόδων (ποιος, πού, πότε, ποιο, πώς, γιατί αποφασίζει;) 3η δραστηριότητα: Εννοιολογικός χάρτης: Αιρέσεις-Σύνοδοι- Δόγματα. Ή : Σύνταξη κειμένου: Ενημέρωση των χριστιανικών κοινοτήτων σχετικά με τις αποφάσεις μιας συνόδου.

Χρήσιμο συμπέρασμα Από το κείμενο 4 του διδακτικού υλικού της ΘΕ 4 Γιατί συγκαλούνταν οι Σύνοδοι; Όταν η Εκκλησία αντιλαμβανόταν ότι οι αιρετικές απόψεις απειλούσαν να πληγώσουν τον τρόπο ζωής της, τότε γινόταν συνείδηση ότι οι αλήθειες της πίστης έπρεπε να ξεκαθαριστούν με τέτοιο τρόπο ώστε κανένας να μην μπορεί να τις αλλοιώσει. Έτσι συγκαλούνταν Σύνοδοι όπου εκπροσωπούνταν όλοι οι πιστοί. Οι αποφάσεις που λαμβάνονταν εκεί έπρεπε να συμφωνούν με τη ζωή της Εκκλησίας. Οι συζητήσεις στις συνόδους μερικές φορές φαίνονταν αφηρημένες και θεωρητικές. Πάντα όμως σκοπός τους ήταν η ανθρώπινη σωτηρία. Στις συνόδους πρωτοστατούσαν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Από τον 4ο αιώνα άρχισαν να συγκαλούνται και Οικουμενικές Σύνοδοι, σύνοδοι δηλαδή που συμμετέχουν μέλη της Εκκλησίας απ' όλο τον κόσμο (οικουμένη) και εξασφαλίζουν την έγκριση ολόκληρης της Εκκλησίας. Σε αυτές καθορίστηκε μια για πάντα η διδασκαλία της Εκκλησίας για την ορθή πίστη (Ορθοδοξία).

Ευχαριστώ για τη συνεργασία!