Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης για τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Πληροφορικής και Επιστήμης Η/Υ Διδακτικές προσεγγίσεις στο μάθημα της Πληροφορικής.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Α.Σ.ΠΑΙ.ΤΕ) ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ (ΕΠΑΙΚ) Δημιουργία διδακτικού σεναρίου με την χρήση Τ.Π.Ε. για το μάθημα Κοινωνιολογίας της Γ’ Λυκείου Κοινωνιολογία Ενότητα: 10.2.1 Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα Υπεύθυνος καθηγητής: Άγγελος Γιαννούλας Μαρούσι, Φεβρουάριος 2016

Το μάθημα αφορά: την ενότητα του μαθήματος Κοινωνιολογίας, 10.2.1 Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός Τάξη: Γ Λυκείου (ΓΕΛ) Ο διδακτικός χρόνος που απαιτείται είναι το μέγιστο 2 διδακτικές ώρες Έννοιες που θα διδαχθούν: στερεότυπα προκατάληψη ρατσισμός σοβινισμός εθνικισμός

Στόχοι Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Να αναπαράγουν τους όρους που θα διδαχτούν Να διακρίνουν το διακριτό περιεχόμενο του κάθε όρου Να χρησιμοποιούν τους όρους για να ερμηνεύουν κοινωνικά φαινόμενα που προκύπτουν από αυτούς Ως προς την μαθησιακή διαδικασία: Να αναπτυχθεί η κριτική ικανότητα των μαθητών Να καλλιεργηθεί η ομαδική συνεργασία και ο σεβασμός προς του υπόλοιπους συμμαθητές και μέλη της ομάδας Να αναστοχαστούν ως προς την εργασία τους σε ομάδες κι όχι ατομικά Ως προς την χρήση ψηφιακών τεχνολογιών Να εξοικειωθούν με την χρήση προγραμμάτων σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές Να γίνουν επιλεκτικοί ως προς το τι θα συλλέγουν από το διαδίκτυο

Διδακτικό μοντέλο Θα ακολουθήσουμε μοντέλο κατάκτησης εννοιών Α φάση: Προετοιμασία Διδακτικού Πλαισίου Β φάση: Επαφή Εκπαιδευομένου με Δεδομένα Γ φάση: Εφαρμογή Δ φάση: Αξιολόγηση Ε φάση: Ανακεφαλαίωση Αν και θα χρησιμοποιήσουμε το κλασικό διδακτικό μοντέλο κατάκτησης εννοιών, οι τεχνικές μας θα είναι κατά βάση ομαδοσυνεργατικές. Επίσης θα γίνει χρήση κατάκτησης εννοιών και πολλών ερωτοαποκρίσεων και διαλόγου, με στόχο την ενεργή συμμετοχή των μαθητών.

Υλικοτεχνική υποδομή Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές/Δίκτυο Browser (Google Chrome) Προτζέκτορας Hot potatoes Πίνακας αίθουσας Webnote

Πρώτη φάση: Προετοιμασία Διδακτικού Πλαισίου Για καλύτερη οργάνωση του μαθήματος, έχουμε χωρίσει του μαθητές σε ομάδες. Ξεκινάμε το μάθημα, δείχνοντας τις παρακάτω φωτογραφίες. Αναπτύσσεται συζήτηση μέσω ερωτοαποκρίσεων και χρήση κατευθυνόμενου διαλόγου.

Δεύτερη φάση: Επαφή Εκπαιδευόμενου με Δεδομένα Αφού έχει σχολιασμός των φωτογραφιών ξεκινάει μια συζήτηση σχετικά με το θέμα μέσω της εφαρμογής του καταιγισμού ιδεών. Οι μαθητές εκφράζουν ιδέες σχετικά με το τι είναι ρατσισμός, στερεότυπα, προκατάληψη και οι ιδέες καταγράφονται στον πίνακα. Γίνεται αξιολόγηση και ομαδοποίηση των ιδεών σύμφωνα με αντικειμενικά και αδιαμφισβήτητα κριτήρια ομαδοποίησης, τα οποία τίθενται από τον εκπαιδευτικό O εκπαιδευτικός επιλέγει μια ή περισσότερες ομαδοποιημένες (σύμφωνα με τα κριτήρια) κατηγορίες ιδεών και παρουσιάζει συνοπτικά συνήθως με εισήγηση τα σχετικά θέματα που αφορούν τις έννοιες που θα διδάξει

Τρίτη φάση: Εφαρμογή Καταλήγει στον τελικό ορισμό των εννοιών γράφοντας λέξεις κλειδιά στον πίνακα και οι μαθητές καταγράφουν τις παρατηρήσεις τους στο φύλλο εργασίας

Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση (1/2) Μετά από τον ορισμό των εννοιών οι μαθητές ανοίγουν το πρόγραμμα «Hot potatoes»

Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση Ανοίγουν το αρχείο «κουίζ» και απαντούν στις ερωτήσεις για να δούμε αν αφομοίωσαν τις έννοιες

Τέταρτη φάση: Αξιολόγηση (2/2) Όταν απαντούν σωστά ή λάθος την ερώτηση προκύπτουν τα παρακάτω παράθυρα αντίστοιχα

Οι μαθητές: Ο εκπαιδευτικός: Με τη χρήση του προγράμματος «Hot potatoes»: Οι μαθητές: - γίνονται πιο ενεργητικοί - ακολουθούν έναν δικό του ρυθμό Ο εκπαιδευτικός: -μπορεί να δώσει διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας στους μαθητές (π.χ. στην ενίσχυση μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες στη μάθηση) -έχει μια γρήγορη αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών (διαγνωστική) ή με την άμεση ανατροφοδότηση και την επανάληψη να ανακατευθύνει την μάθηση (διαμορφωτική) Η μάθηση: -μετατρέπεται σε διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης και όχι μια παθητική διαδικασία έτοιμων εμπειριών και πληροφοριών Η διδασκαλία: -γίνεται ενδιαφέρουσα και απαιτεί την ενεργή δράση των μαθητών

Πέμπτη φάση: Ανακεφαλαίωση Γίνεται ανακεφαλαίωση όλων όσων είπαμε. Τους προτείνουμε να ανοίξουν την παρακάτω σελίδα: http://pes-oxi-sto-ratsismo.webnode.gr/ Αυτή τη σελίδα την κατασκευάσαμε μέσα από το πρόγραμμα Webnote. Θα την χρησιμοποιήσουμε σαν βοηθητικό εργαλείο για το μάθημά μας. Θα μπαίνουν οι μαθητές να ενημερώνονται για το μάθημα.

Οφέλη χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημοσίευσης, αφορούν κυρίως μέσα δημιουργίας blog, όπως αυτό που φτιάξαμε Στους νέους αρέσει και θέλουν να ασχολούνται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η χρήση blog/σελίδας θα κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών για να εμβαθύνουν και να μην μείνουν σε μια επιφανειακή μάθηση των 45 διδακτικών λεπτών και στην αποστήθιση για τις εξετάσεις

Πριν τη λήξη του μαθήματος οι μαθητές συμπληρώνουν ένα ερωτηματολόγιο που αφορά τη χρήση του προγράμματος «Hot potatoes» και μια ρουμπρίκα που αξιολογούν τον εαυτό τους (αξιολόγηση) και τους συμμαθητές τους (ετεροαξιολόγηση) όσον αφορά την συνεργασία τους σε ομάδες.

Ο καθηγητής συμπληρώνει την ρουμπρίκα μετά την παρουσίαση της άσκησης για το σπίτι, δηλαδή την δεύτερη διδακτική ώρα

Συνοδευτικό Υλικό Φύλλο εργασίας Ερωτηματολόγιο Φύλλο αξιολόγησης κι ετεροαξιολόγησης μαθητών Φύλλο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού

Βιβλιογραφία Κασιμάτη Ρεγ.-Γεωργούλα Στρ., Παπαιωάνου Μ., Πράνταλος Ιωαν. (2007), Κοινωνιολογία Γ Λυκείου, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων Αθήνα Βασάλα Π.,Φλογαίτη Ευγ. (2002) «Ο καταιγισμός ιδεών ως διδακτική τεχνική για την προσέγγιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων» Πρακτικά 1ου Περιβαλλοντικού Συνεδρίου Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη Εγχειρίδιο χρήσης προγράμματος «Hot Potatoes» Για χρήση κοινωνικών δικτύων στην εκπαίδευση: https://economu.wordpress.com/ Πρόσβαση στις 20/2/2016