Πώς τα παιδιά κατανοούν την οικονομία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Προαγωγή της Δημιουργικότητας και της Καινοτομίας Κωνσταντία Δαμιανού Θεόδωρος Θεοδώρου Ε.Μ.Ε Οικονομικών.
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΩΝ RESTART GREECE Κεντρική Μακεδονία, Κιλκίς 22-23/01/2015 ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Μιχάλης Μιχαλόπουλος Οικονομολόγος
Προσομοίωση και Συστήματα Στήριξης Αποφάσεων Περιγραφή του μαθήματος.
PIAGET AND Kohlberg ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
Ασκήσεις - Εφαρμογές Διάλεξη 5 η Οικονομική Αξιολόγηση Έργων και Πολιτικών.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
Επισκόπηση.
Κεφάλαιο 6 Το μοντέλο της πλήρους απασχόλησης Β μέρος
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ ΚΑΙ ΤΑΞΙΚΗ ΔΟΜΗ
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Η Ψυχολογία της Λήψης Αποφάσεων. Εισαγωγή Έχει ενδιαφέρον να εξετάσουμε την λήψη των αποφάσεων από την οπτική γωνία της Ψυχολογίας.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ νοικοκυριά επιχειρήσεις ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΤΟΜΕΑΣ Δημόσιοι Οργανισμοί Δημόσιες επιχειρήσεις Στόχοι: 1.νοικοκυριά: max.
Η πρόσκτηση του γραμματισμού ως μέρος σύνθετων διαδικασιών πολιτισμικής ενσωμάτωσης Νεκτάριος Στελλάκης Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Παν. Πατρών Ιστοσελίδα.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Λήψη αποφάσεων Ληψη Αποφαςεων Γ. Καμπουρίδης.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Συνθήκες Διαβίωσης Στη Ζίτσα
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες…..
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Άρθρο 1:«Ο φούρναρης που βοηθάει τους πρόσφυγες της Κω»
Samsung.
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Επαναληπτική Διάλεξη Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα (2017 – 18)
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.2 Ο οικονομικός ρόλος της οικογένειας
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Δήμητρα Μυλωνάκη Τάξη: Δ1
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πώς τα παιδιά κατανοούν την οικονομία

Τί ξέρουν τα παιδιά για την οικονομία και την κοινωνική διαστρωμάτωση; Για χρόνια η έμφαση στα στάδια ανάπτυξης Piaget (προλογική νόηση 2-6, συγκεκριμένη λογική σκέψη 6-12, λογική σκέψη 12 έως το τέλος της εφηβείας) Μελέτες με παιδιά από 4μιση έως 12 Strauss (1952),Danzinger (1958), Sutton(1962), Jahoda (1979), Burris (1983) επικύρωσαν την ανάπτυξη των οικονομικών εννοιών σε διαφορετικά στάδια αν και υπήρξαν διαφωνίες στον αριθμό των σταδίων

Τρείς μεγάλες φάσεις: (α) 4-5 Δεν υπάρχει κατανόηση των οικονομικών εννοιών. Υπάρχει σύνδεση του χρήματος με τον πλούτο. Κατανοείται η διαφορά μεταξύ «πλουσίων» και «φτωχών» στην ακραία της μορφή: Οι πλούσιοι είναι εκατομμυριούχοι - οι φτωχοί είναι ζητιάνοι, ωραία ρούχα - κουρέλια, με τα χρήματα αγοράζουν αυτοκίνητα και κοσμήματα, οι φτωχοί είναι γέροι, αρρωστοι, βρώμικοι, άστεγοι (ζητιάνοι)

Από πού προέρχεται το χρήμα ο πατέρας το βγάζει από τη τσέπη του κάποιος (η τράπεζα) το δίνει σε όποιον το ζητήσει τα ρέστα που παίρνουμε όταν πληρώνουμε Δεν υπάρχει κατανόηση του κέρδους. Η τιμή αγοράς και πώλησης είναι η ίδια

(β) 7-8 Αποσπασματική κατανόηση εννοιών Οι μεγάλες αντιθέσεις μεταξύ πλουσίων και φτωχών παραμένουν αλλά με πιο συγκεκριμέ- νες αναφορές. Οι πλούσιοι είναι χαρούμενοι - οι φτωχοί λυπημένοι. Οι φτωχοί δεν εργάζονται διότι δεν ξέρουν πώς ή δεν έχουν λεφτά για να βρουν Οι πλούσιοι δουλεύουν. Ο πλούτος εξαρτάται από το πόσο δουλεύεις Το χρήμα προέρχεται από την εργασία

Η τιμή εργοστασίου και αυτή της λιανικής πώλησης δεν μπορούν να διαχωριστούν ακόμη και αν η έννοια του κέρδους γίνει κατανοητή.

10 -11 Οι χαρακτηρισμοί σχετικοποιούνται και είναι πιο επεξεργασμένοι 10 -11 Οι χαρακτηρισμοί σχετικοποιούνται και είναι πιο επεξεργασμένοι. Υπάρχουν διαβαθμίσεις πλουσίων και φτωχών. Λιγότερη έμφαση στα εξωτερικά χαρακτηριστικά. Μεγαλύτερη διαφοροποίηση στα εσωτερικά: οι πλούσιοι μπορεί να είναι γενναιόδωροι και τσιγγούνηδες, οι φτωχοί μπορεί να είναι καλοί αλλά και κλέφτες Όλοι αναζητούν δουλειά αλλά κάποιοι δεν τα καταφέρνουν. Οι πλούσιοι είναι επαγγελματίες ή σε επαγγέλματα που έχουν σχέση με το χρήμα (επιχειρήσεις, τράπεζες).

Καλή κατανόηση της διαφοράς μεταξύ της τιμής πώλησης και της τιμής αγοράς

(γ) 12 -14 Πλήρης κατανόηση οικονομικών εννοιών Σύνδεση του χρήματος με ηθικές κατηγορίες: πλούσιοι που δεν εκτιμούν αυτό που έχουν. Έλλειψη κοινωνικής δικαιοσύνης. Κατανόηση των κοινωνικών διαφορών. Σύνδεση με την ισχύ και την εξουσία: οι πλούσιοι δίνουν εντολές. Έμφαση στην εκπαίδευση και τις ευκαιρίες που προσφέρει. Μέχρι τότε τα παιδιά προτιμούν τα κέρματα από τα χαρτονομίσματα. Κατανόηση του κέρδους.

15-16 Κατανόηση του τραπεζικού συστήματος/και του τρόπου που αποκτούν κέρδος.

Οικογενειακές πρακτικές, αν το παιδί παίρνει χαρτζηλίκι, η κοινωνική τάξη, η εκπαίδευση επιταχύνουν ή επιβραδύνουν τη μετάβαση από το ένα στάδιο στο άλλο Όλα τα μοντέλα που ακολουθούν τη λογική της ανάπτυξης σταδίων: • κάθε στάδιο είναι ένα δομημένο όλον σε κατάσταση ισορροπίας • το κάθε στάδιο προκύπτει από το προηγούμενο • τα στάδια ακολουθούν μια προδιαγεραμμένη σειρά • είναι καθολικά

Κριτική στο μοντέλο των σταδίων • Οι περισσότερες έρευνες έχουν γίνει στο Δυτικό κόσμο, σε βιομηχανοποιημένα και καπιταλιστικά περιβάλλοντα. • Η σειρά των σταδίων δεν είναι σταθερή και δεν υπάρχει ένα ιδανικό σημείο εξέλιξης σε κάθε στάδιο. • Τα ίδια τα παιδιά παίζουν ενεργητικό ρόλο στην ανάπτυξή τους. Ερμηνεύουν εκλετικά, βασισμένα σε προηγούμενες εμπειρίες, στις οικονομικές ανάγκες και στο πώς καταλαβαίνουν τον κόσμο (κονστρουξιονιστική οπτική).

Η σημασία του κοινωνικο-οικονομικού πλαισίου π. χ Η σημασία του κοινωνικο-οικονομικού πλαισίου π.χ. -στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας καταλάβαιναν την έννοια του πληθωρισμού -στο Hong Kong κατλάβαιναν την έννοια του τραπεζικού κέρδους από τα 14 -στη Βραζιλία τα παιδιά του δρόμου καταλα- βαίνουν την έννοια του επιχειρηματικού κέρδους από τα 6

Φύλο και επιχειρηματικότητα Παιδιά 8 -12  έκπαιδευση 10 εβδομάδων στα οικονομικά Πριν: η επιχειρηματικότητα ανδρική υπόθεση: σε παιχνίδια ρόλων 1 στα 6 αγόρια και 2 στα 22 κορίτσια ιδιοκτήτης εταιρείας. Μετά: μικρή αλλαγή. Ως προς την επιτυχία στο κέρδος, επιμονή και ανάληψη ρίσκου δεν υπήρχαν διαφορές φύλου, με ελαφρά υπεροχή των κοριτσιών στα πρώτα δύο.

• Ο πατέρας περισσότερο από τη μητέρα πηγή χρημάτων • Τα περισσότερα πρόσωπα κύρους είναι άνδρες (αφεντικά, πρόεδροι...)

Η σημασία της εκπαίδευσης Οικονομικός γραμματισμός από το νηπιαγωγείο: έλλειψη, λήψη αποφάσεων, παραγωγή, κατανάλωση, διανομή, ζήτηση και προσφορά, επιχείρηση, χρήμα μέσα από το παιχνίδι. Τα παιδιά μπορούν να διδαχθούν και να κατα- νοήσουν έννοιες για τις οποίες θεωρείται ότι δεν έχουν την ψυχονοητική ωριμότητα.