ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
1 + 1 = 12 Νέα Εκπαιδευτικά Λογισμικά για Κωφούς μαθητές
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ «Εκπαιδευτική Τεχνολογία-Πολυμέσα»
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Τζένη Παγγέ Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Tζένη Παγγέ, Καθηγήτρια ΠΤΝ Πανεπιστημίου ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Εργασίες φοιτητών για προετοιμασία για πρακτική άσκηση Να κάνετε σε power point μια θεματική ενότητα από αυτές που παρουσιάστηκαν στο μάθημα χρησιμοποιώντας πληροφορίες από βιβλία και το διαδίκτυο. Να γίνει σε power point μια εργασία για τα μέρη του υπολογιστή που να είναι κατανοητή από παιδιά προσχολικής εκπαίδευσης Παράδειγμα εργασίας ακολουθεί …..

Παρουσίαση μέρους εργασιών φοιτητών

«ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ YOUTUBE ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» ΕΠΩΝΥΜΟ:ΔΗΜΑ ΟΝΟΜΑ: ΜΕΛΙΝΑ Α.Μ: 5173 ΕΞΑΜ.: Ζ’ ΜΑΘΗΜΑ: «Εισαγωγή στην πληροφορική και εκπαίδευση- Νέες τεχνολογίες» ΚΑΘΗΓ.: Παγγέ Τζένη ΤΜΗΜΑ: Π.Τ.Ν ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στις μέρες μας, παρατηρούμε ότι όλα γύρω μας αλλάζουν από την υγειονομική περίθαλψη μέχρι και τα μέσα μεταφοράς. Ωστόσο, η εκπαίδευση δεν έχει αλλάξει σημαντικά. Εδώ λοιπόν κάνουν την εμφάνιση τους τα MOOCs, τα οποία μεταμορφώνουν την εκπαίδευση σε ποιότητα, σε κλίμακα και σε πρόσβαση μέσω της τεχνολογίας.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ (Coursera, Edx, Udemy, Udacity) H πλατφόρμα μάθησης Coursera ιδρύθηκε από τους Andrew Ng και Daphne Koller, καθηγητές επιστημών πληροφορικής στο πανεπιστήμιο Stanford. Τα περισσότερα μαθήματα διαρκούν 5-12 εβδομάδες. Το διδακτικό υλικό βασίζεται κυρίως σε: βιντεοσκοπημένες διαλέξεις(10 λεπτών η καθεμία), σε άρθρα, σημειώσεις, βιβλία σε ηλεκτρονική αλλά και έντυπη μορφή. Οι μαθητές έχουν την ικανότητα να αλληλοβοηθιούνται(Peer Learning) αλλά και να προσλαμβάνουν ουσιαστική βοήθεια από τους βοηθούς των καθηγητών(teacher’s assistants), μέσω e-mail,διάφορα forum και blogs. Greekedu Team, Αναρτήθηκε Τρίτη 29-10-13, 18:40, http://www.greekedu.gr/blog/item/458-coursera-dorean- mathimata-apo-ta-kalitera-panepistimia-tou-kosmou Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Πανεπιστήμιο Πατρών,Anant Agarwal ,http://ocw-project.upatras.gr

Διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με την πλατφόρμα Coursera όσον αφορά: Η πλατφόρμα μάθησης edX, παρέχει μαθήματα που αφορούν κυρίως τις θετικές επιστήμες, την φιλοσοφία αλλά και την ιστορία. Συνεργάζεται με διάφορα πανεπιστήμια όπως: το MIT, το Harvard και το Berkeley. Διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με την πλατφόρμα Coursera όσον αφορά: Εκπαιδευτικό υλικό: εβδομαδιαία βίντεο, links, ηλεκτρονικά βιβλία. Αξιολόγηση: εβδομαδιαία τεστ, εργασίες Βοήθεια-Καθοδήγηση στον μαθητή: Peer Learning, teacher’s assistants(TAs) Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα, Πανεπιστήμιο Πατρών,Anant Agarwal ,http://ocw-project.upatras.gr

Μερικά από τα μαθήματα παρέχονται δωρεάν και μερικά έχουν δίδακτρα. Προσφέρει μαθήματα: παιδαγωγικά, οικονομικά, υγείας και διατροφής, τεχνών, γλώσσας, τεχνολογίας και μουσικής. Μερικά από τα μαθήματα παρέχονται δωρεάν και μερικά έχουν δίδακτρα. Όσον αφορά την παιδαγωγική μέθοδο διαφέρει σε σχέση με τις πλατφόρμες που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Στην συγκεκριμένη το εκπαιδευτικό υλικό δίνεται εξαρχής στον μαθητή, παρέχοντας του την αυτονομία να μελετήσει με τους δικούς του ρυθμούς. Wikipedia, the free encyclopedia,http://en.wikipedia.org/wiki/Udemy

ΜΑΘΗΜΑ: «Πώς να αφυπνίσεις του μαθητές χρησιμοποιώντας την τεχνολογία» Πρόκειται για ένα μάθημα σχεδιασμένο για: να εμφυσήσει στους δασκάλους νέες γνώσεις και δεξιότητες σχετικά με την διδασκαλία τους να τους μάθει πώς να ενσωματώσουν και να εφαρμόσουν την τεχνολογία στο καθημερινό περιβάλλον Να χρησιμοποιούν την τεχνολογία και το διαδίκτυο στα μαθήματα τους, κεντρίζοντας και αφυπνίζοντας το ενδιαφέρον των μαθητών Το κόστος του μαθήματος ανέρχεται στα 32 ευρώ https://www.udemy.com/how-to-wake-up-students-with-web-technology/?dtcode=fq6opXv2sxD1

ΜΕΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Το μάθημα περιλαμβάνει 27 σύντομες διαλέξεις σε μορφή βίντεο και εγγράφων και δεν απαιτείται καμία προηγμένη γνώση ή εκπαίδευση Οι διαλέξεις αναδεικνύουν την χρήση των διαφόρων εργαλείων τεχνολογίας για άμεση χρήση στην τάξη Οι μαθητές μαθαίνουν να χρησιμοποιούν «εικονικό βοηθό» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Εισαγωγή Εργαλεία τεχνολογίας για την τάξη του 21ου αιώνα Εργαλεία τεχνολογίας βασισμένα στην αποδοτικότητα Ένα δεύτερο ζευγάρι χέρια: Χρησιμοποιώντας μια εικονική βοηθό Τι να κάνετε στη συνέχεια https://www.udemy.com/how-to-wake-up-students-with-web-technology/?dtcode=fq6opXv2sxD1

Ενδιάμεσος(Intermediate) Προχωρημένος(Advanced) Η πλατφόρμα Udacity προσφέρει μαθήματα που αφορούν τους τομείς των θετικών επιστημών και της πληροφορικής. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που έχει πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το Udemy. Αυτό που τις διαχωρίζει είναι ότι η πλατφόρμα Udacity χωρίζει τα προσφερόμενα μαθήματα σε 3 επίπεδα: Αρχάριος(Beginner) Ενδιάμεσος(Intermediate) Προχωρημένος(Advanced) Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,  Συγγραφείς: Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ,http://www.academia.edu/8336159/%CE%9F_%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%C E%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84%CE%B1_MOOCs

ΜΑΘΗΜΑ: « Γλώσσα προγραμματισμού JavaScript» Σε αυτό το μάθημα οι συμμετέχοντες θα εξερευνήσουν την γλώσσα προγραμματισμού JavaScript, δημιουργώντας μια διαδραστική εκδοχή του βιογραφικού τους Εκτός από την ενίσχυση του βιογραφικού, μαθαίνοντας την συγκεκριμένη γλώσσα μπορούν να δημιουργήσουν ένα παιχνίδι HTML5 ή να υλοποιήσουν μια εφαρμογή που σκέφτηκαν. Το μάθημα διεξάγεται περίπου σε 3 εβδομάδες Περιλαμβάνει 6 ώρες την εβδομάδα αλλά ο καθένας μπορεί να δουλεύει με τον δικό του ρυθμό Το επίπεδο του μαθήματος είναι Αρχάριος(Beginner) Για να μπορεί ο μαθητής να ανταπεξέλθει στις δραστηριότητες απαιτείται: Κάποια εμπειρία προγραμματισμού σε άλλη γλώσσα, π.χ Python Η γνώση για HTML και CSS δεν απαιτείται, ωστόσο η γνώση των CSS θα μπορούσε να βοηθήσει στην δημιουργία του βιογραφικού. https://www.udacity.com/course/ud804

MOOC και Εκπαιδευτικοί Ένας από τους βασικούς στόχους του δασκάλου είναι η κοινωνικοποίηση των μαθητών, πράγμα αρκετά δύσκολο όταν τα μαθήματα γίνονται κατά αυτόν τον τρόπο. Έρχεται αντιμέτωπος με την πρόκληση να κρατήσει και να προσελκύσει τους συμμετέχοντες να παρακολουθούν τα μαθήματα του. Βασικό ρόλο παίζει το λεξιλόγιο των καθηγητών. Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,  Συγγραφείς: Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ,http://www.academia.edu/8336159/%CE%9F_%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%BF%CF%85_%C E%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84%CE%B1_MOOCs

Στα περισσότερα συστήματα παροχής MOOC, ο δάσκαλος αποτελεί την βασική πηγή πληροφορίας( βιντεοδιαλέξεις, e-mail) . Το αρνητικό στην όλη διαδικασία είναι η απρόσωπη επικοινωνία καθώς οι μαθητές δεν έχουν την δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους καθηγητές παρά μόνο με τους βοηθούς(ΤΑs). Τέλος, τα κριτήρια επιλογής καθηγητών στις πλατφόρμες αυτές διαφέρουν από ότι έχουμε συνηθίσει. Πλατφόρμες όπως το Udacity διαλέγουν τους δασκάλους με βάση τις διδακτικές τους ικανότητες και όχι τον όγκο πληροφοριών που διαθέτουν . Εργαστήριο Νέων Τεχνολογιών και Εκπαίδευσης από Απόσταση , Σχολή Επιστημών Αγωγής, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων,  Συγγραφείς: Ροζίτα Τσώνη, Πηνελόπη Γκέκα, Ευδοξία Σιόλου, Αθανάσιος Σύψας, Τζένη Παγγέ,http://www.academia.edu/8336159/%CE%9F_%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE %BF%CF%85_%CE%B4%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CF%85_%CF%83%CF%84 %CE%B1_MOOCs

παρουσίαση εργασίας φοιτητών

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ Θέμα γενικής εργασίας : «Υπολογιστές και θέματα εκπαίδευσης στο You tube και στο διαδίκτυο» Θέμα ατομικής εργασίας: «Διάκριση εκπαιδευτικών λογισμικών» ΕΠΩΝΥΜΟ:ΠΕΓΚΑ ΟΝΟΜΑ: ΑΘΗΝΑ Α.Μ: 5283 ΕΞΑΜ.: Ζ’ ΜΑΘΗΜΑ: «Εισαγωγή στην πληροφορική και εκπαίδευση- Νέες τεχνολογίες» ΟΜΑΔΑ:12 ΚΑΘΗΓ.: Παγγέ Τζένη ΤΜΗΜΑ: Π.Τ.Ν ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Τα εκπαιδευτικά λογισμικά αποτελούν μέσα για την ποιοτική βελτίωση της διαδικασίας διδασκαλίας και μάθησης.  Αρχικά, σκόπιμη είναι η αναφορά του τι ορίζουμε εκπαιδευτικό λογισμικό. Είναι λοιπόν το εξειδικευμένο λογισμικό που μπορεί να υποστηρίξει διδακτικές και μαθησιακές δραστηριότητες μέσα στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου Προγράμματος Σπουδών(Ι.Τ.Υ., 2002) . Τα συνηθέστερα λοιπόν εκπαιδευτικά λογισμικά κατηγοριοποιούνται: σε λογισμικά εξάσκησης και πρακτικής: Το hot potatoes είναι ένα παράδειγμα τέτοιου λογισμικού Μέσω αυτού ο εκπ/κος μπορεί να δημιουργήσει δραστηριότητες διαφόρων μορφών εξάσκησης ή αξιολόγησης ,αλληλεπιδραστικά τέστ πολλαπλών ερωτήσεων, σταυρόλεξα ,ασκήσεις αντιστοίχισης ,ταξινόμησης και συμπλήρωση κενών. «Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού», http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/files/Basic/Enotita_3_eid.pdf

σε λογισμικά ζωγραφικής και ανάπτυξης της δημιουργικότητας : Είναι πλούσια περιβάλλοντα ζωγραφικής ανοιχτού τύπου που υποστηρίζουν τη μάθηση μέσα από την ανάδειξη της δημιουργικότητας ,της αισθητικής έκφρασης και της καλαισθησίας. Δυο παραδείγματα τέτοιου λογισμικού είναι: Το Revelation Natural Art : είναι εγκεκριμένο από το Π.Ι που περιέχει σχεδιαστικές δυνατότητες δημιουργικής γραφής ,σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών. Το Tux paint : βραβευμένο πρόγραμμα ζωγραφικής για παιδιά από 3-12 ετών. Προάγει τη σύνθεση ,διεγείρει τη φαντασία ,περιέχει εφέ ήχου και μία μασκότ που ενθαρρύνει τα παιδιά κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας. Μ. Μπέζη, Λ. Παππά, «Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής στο Νηπιαγωγείο –Το Λογισμικό Τux Paint»,2011 http://www.cetl.elemedu.upatras.gr/proc2/proceedings/2-1139.pdf Σωτήρης Τερζίδης, Γιώργος Γαμβρινός, «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των Τ.Π.Ε στη διδακτική πράξη» ,2014 http://goo.gl/2uPlrq

Εκπαιδευτικά λογισμικά προσομοίωσης ,εικονικής πραγματικότητας, οπτικοποίησης: Η προσομοίωση είναι μία αναπαράσταση ή ένα μοντέλο που κατασκευάζεται για να αναπαραστήσει και  να επιτρέψει την κατανόηση της λειτουργίας ενός συστήματος. Ένα παράδειγμα λογισμικού προσομοίωσης είναι η ΓΑΙΑ ΙΙ. Σημείο αφετηρίας της ΓΑΙΑΣ είναι: η ιδέα μιας διαθεματικής μελέτης της Γης και η διαπίστωση ότι η διδασκαλία με τα παραδοσιακά μέσα (κιμωλία & πίνακας, κλπ) συναντά δυσκολίες και έχει τα όριά της. Με την κατάλληλη παιδαγωγική αξιοποίηση των νέων δυνατοτήτων που προσφέρουν οι υπολογιστικές και οι δικτυακές τεχνολογίες (προσομοιώσεις φαινομένων και αισθητοποίησή τους μέσω πολλαπλών αναπαραστάσεων), επιδιώκεται η υπερπήδηση αυτών των εμποδίων. Τ .Α Μικρόπουλος, «Προσομοιώσεις και Οπτικοποιήσεις στην Οικοδόµηση της Γνώσης στις Φυσικές Επιστήµες» http://www.clab.edc.uoc.gr/aestit/3rd/contributions/371.pdf Ιωάννα Φεργαδιώτου , «ΓΑΙΑ ΙΙ, Διασυνδεόμενοι μικρόκοσμοι πολυμέσων για τη διαθεματική προσέγγιση της γης»,2002 http://users.sch.gr/nikbalki/epim_kse/Edusoft_files/edusoft_files/Programs_files/Tutorials/GaiaII_User.pdf

Με τον όρο οπτικοποίηση εννοούµε τη χρήση εικόνων για τη δηµιουργία Με τον όρο οπτικοποίηση εννοούµε τη χρήση εικόνων για τη δηµιουργία πληροφορίας σε κάποιο συγκεκριµένο θέµα σε πιο απλοποιηµένη µορφή. Στόχος µιας οπτικοποίησης είναι να αποδώσει µε ευχάριστο και συνοπτικό τρόπο κάποιου είδους πληροφορίες ώστε να γίνουν ευκολότερα κατανοητές από τον άνθρωπο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα λογισμικού οπτικοποίησης είναι το Google earth το οποίο: παρέχει δορυφορικές εικόνες μεγάλης ευκρίνειας για όλη τη γη. Πέρα από αυτές τις εικόνες συμπληρωματικά υπάρχουν χάρτες και άλλες πληροφορίες. δίνει τη δυνατότητα στο παιδί να μεταβεί και να δει δορυφορικές εικόνες, χάρτες , εδάφη, τρισδιάστατα κτίρια ,γαλαξίες κ.α. βοηθά το παιδί να εξερευνήσει το πλούσιο γεωγραφικό περιεχόμενο, να ανακαλύψει μέρη ή να βρει σημεία που το ενδιαφέρουν, να τα αποθηκεύσει και να τα μοιραστεί με άλλους. Χατζηκωνσταντίνου Λία , Δαουτοπούλου Δήμητρα, «Διδακτικό σενάριο για το νηπιαγωγείο, στη γλώσσα, στα μαθηματικά και στα εικαστικά με τη χρήση των ΤΠΕ», http://users.sch.gr/stefanski/syneducation/diastima.pdf

Υπερμεσικά περιβάλλοντα: (εγκυκλοπαίδειες, ηλεκτρονικά βιβλία) Ένα δείγμα τέτοιου λογισμικού είναι το Kidogarten το οποίο περιλαμβάνει: διαδραστικά κουίζ φύλλα εργασιών μία εγκυκλοπαίδεια με προσεγμένη εικονογράφηση και πολυμεσικές εφαρμογές μία μουσική εγκυκλοπαίδεια καθώς γίνεται αναφορά σε μεγάλους συνθέτες γίνεται εκμάθηση μουσικών οργάνων. Vgkeleri, «kidogarten.com « Το διαδικτυακό νηπιαγωγείο»,2012 http://epixeireite.duth.gr/?q=node/3395

Λογισμικά εννοιολογικής χαρτογράφησης: Ανήκει στα περιβάλλοντα ποιοτικής μοντελοποίησης .Αποτελεί ένα ανοιχτό υπολογιστικό περιβάλλον. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Kidspiration όπου μέσω αυτού: Τα παιδιά καλούνται να υλοποιήσουν δραστηριότητες τριών κατηγοριών: Κατασκευή χάρτη συγκεκριμένης έννοιας που έχει οριστεί από τον εκπαιδευτικό Συμπλήρωση της δομής ενός νοητικού χάρτη για την συγκεκριμένη έννοια με την τοποθέτηση εννοιών-εικόνων στη θέση που το παιδί θεωρεί σωστή. Να τοποθετήσει σε ένα σύνολο (Super Grouper) αντικείμενα που έχουν μία κοινή ιδιότητα που ο εκπ/κος έχει ορίσει επιλέγοντας τα μέσα από πληθώρα εικόνων. Παρ’ ότι σαν διαδικασία φαίνεται δύσκολη για παιδί νηπιαγωγείου ωστόσο υπάρχει δυνατότητα ηχητικής υποστήριξης όλων των εντολών και των εργαλείων και δυνατότητα ηχογράφησης και καθίσταται εφικτή η εφαρμογή της και σε τέτοιες ηλικίες. Ειρήνη Βέµµου & ∆ηµήτρης Γκότζος, «To λογισµικό εννοιολογικής χαρτογράφησης Kidspiration. Μια πρόταση τεχνολογικής αξιολόγησής του» http://www.epyna.eu/agialama/synedrio_syros_6/eishghseis/dimotiko/212-vemmou.pdf