Tα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΟΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Άτυπη παιδαγωγιΚΗ αξιολογηση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Επιμέλεια: Γρηγοριάδου Σοφία Ζέκιος Γεώργιος
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Tα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά Αθανάσιος Κ. Ρισβάς

Ορισμοί Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ορίζει τα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά ως τα παιδιά που εμφανίζουν ικανότητα υψηλής επίδοσης σε τομείς όπως η νόηση, η δημιουργικότητα, 01 τέχνες, η ηγετική ικανότητα ή συγκεκριμένοι ακαδημαϊκοί τομείς και χρειάζονται υπηρεσίες και δραστηριότητες που δεν παρέχει συνήθως το σχολείο προκειμένου να αναπτύξουν πλήρως αυτές τις ικανότητες. Ο ορισμός της χαρισματικότητας από τον Renzulli βασίζεται στα γνωρίσματα της άνω του μέσου όρου γενικής νοητικής ικανότητας, του υψηλού επιπέδου αφοσίωσης στην επιτέλεση του έργου και της δημιουργικότητας. Η Piirto ορίζει το χαρισματικό άτομο ως άτομο με ανώτερη μνήμη, ικανότητα παρατηρητικότητας, περιέργεια, δημιουργικότητα και ικανότητα μάθησης.

Ορισμοί Η Maker ορίζει τον χαρισματικό και ταλαντούχο μαθητή ως λύτη προβλημάτων που μπορεί: (α) να διατυπώσει ένα νέο ή σαφέστερο ορισμό ενός υπάρχοντος προβλήματος, (β) να επινοήσει νέες και πιο αποδοτικές ή αποτελεσματικές μεθόδους, και (γ) να οδηγηθεί σε πρωτότυπες λύσεις.

Συχνότητα εμφάνισης Σύμφωνα με την πιο συχνά αναφερόμενη εκτίμηση της συχνότητας εμφάνισης, οι χαρισματικοί μαθητές με υψηλό ΔΝ συνιστούν το 3-5% του πληθυσμού σχολικής ηλικίας, ενώ πολλές μορφές ταλέντων δεν προϋποθέτουν υψηλό ΔΝ. Ίσως το 10-15% των μαθητών να έχουν τέτοια ταλέντα.

Χαρακτηριστικά Τα μαθησιακά και νοητικά χαρακτηριστικά των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών περιλαμβάνουν ικανότητες στους ακόλουθους τομείς: Γρήγορη εκμάθηση, συγκράτηση και χρήση μεγάλων ποσοτήτων πληροφοριών. Συσχέτιση ιδεών μεταξύ τους. Ορθή κρίση. Αντίληψη της λειτουργίας μεγάλων συστημάτων γνώσης που το τυπικά αναπτυσσόμενο άτομο μπορεί να μην αναγνωρίζει. Εκμάθηση και χειρισμός αφηρημένων συμβολικών συστημάτων.

Χαρακτηριστικά 2 Επίλυση προβλημάτων, αναπλαισιώνοντας το ερώτημα και δημιουργώντας καινοτόμες λύσεις. Ασυγχρονία είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον διαφορετικό βαθμό νοητικής, συναισθηματικής και σωματικής ανάπτυξης που συχνά εμφανίζουν τα χαρισματικά παιδιά. Πολλά χαρισματικά παιδιά είναι δημιουργικά. Παρότι δεν υπάρχει ένας παγκόσμια αποδεκτός ορισμός της δημιουργικότητας, γνωρίζουμε ότι τα παιδιά αυτά διαθέτουν γνώσεις, εξετάζουν τις γνώσεις ποικιλοτρόπως, αναλύουν κριτικά τα αποτελέσματα και επικοινωνούν τις ιδέες τους. Ο ορισμός της δημιουργικότητας του Guilford περιλαμβάνει τις διαστάσεις της ευχέρειας, της ευελιξίας, της πρωτοτυπίας και της επεξεργασίας.

Εντοπισμός και αξιολόγηση Η πολυπαραγοντική μέθοδος εντοπισμού των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών περιλαμβάνει ένα συνδυασμό τεστ νοημοσύνης· μετρήσεων επίδοσης· καταλόγων ελέγχου-αναφορών δασκάλου, γονέων, κοινότητας και συνομηλίκων αυτοαναφορών και ενδιαφερόντων ελεύθερου χρόνου. Η διαδικασία DISCOVERY της Maker μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον ισότιμο εντοπισμό χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών από ποικίλες πολιτισμικές ομάδες και χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο. Οι εκπαιδευτικοί των χαρισματικών μαθητών με αναπηρίες πρέπει να προσπαθούν να επιτύχουν ισορροπία μεταξύ της καλλιέργειας των δυνάμεων των μαθητών και της διδασκαλίας καθώς και παροχής των απαραίτητων προσαρμογών και υποστηρίξεων για τις αναπηρίες τους.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις Το αναλυτικό πρόγραμμα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του τα μαθησιακά χαρακτηριστικά των χαρισματικών και ταλαντούχων μαθητών, να διατηρεί την ακαδημαϊκή αυστηρότητα, να είναι θεματικό και διεπιστημονικό, να περιλαμβάνει ποικίλους προσανατολισμούς και να είναι ισορροπημένο και διαρθρωμένο. Διαφοροποίηση είναι ένας ευρύς όρος που αναφέρεται σε μία ποικιλία στρατηγικών παροχής προκλητικού και εννοιολογικά διευρυμένου αναλυτικού προγράμματος στους χαρισματικούς και ταλαντούχους μαθητές. Επιτάχυνση είναι ο γενικός όρος που αφορά στην τροποποίηση του ρυθμού βάσει του οποίου ο μαθητής κινείται στο αναλυτικό πρόγραμμα.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 2 Εμπλουτισμός σημαίνει βαθύτερη διερεύνηση ή μελέτη ενός θέματος σε σχέση με τη δυνατότητα που προσφέρει το αναλυτικό πρόγραμμα της γενικής εκπαίδευσης. Συμπύκνωση του αναλυτικού προγράμματος σημαίνει συμπίεση της διδακτικής ύλης ώστε οι μαθητές να έχουν χρόνο να εργαστούν με πιο δύσκολο υλικό. Τα μαθήματα σε επίπεδα παρέχουν προεκτάσεις του ίδιου βασικού μαθήματος σε ομάδες μαθητών με διαφορετικές ικανότητες. Η ταξινόμηση των εκπαιδευτικών στόχων του Bloom παρέχει ένα πλαίσιο διαφοροποίησης του αναλυτικού προγράμματος, μέσω ερωτήσεων και ανάθεσης δραστηριοτήτων που απαιτούν από τους μαθητές να επιδείξουν διαφορετικά είδη γνώσης.

Εκπαιδευτικές προσεγγίσεις 3 Οι ευκαιρίες εξωσχολικής μάθησης περιλαμβάνουν εποπτεία και μέντορες, ειδικά μαθήματα και εργαστήρια στην κοινότητα, Junior Great Books, θερινά προγράμματα και διεθνείς εμπειρίες. » Τα τρία μοντέλα διαφοροποίησης του αναλυτικού προγράμματος για τους χαρισματικούς μαθητές είναι το Μοντέλο Σχολικού Εμπλουτισμού (ΜΣΕ) του Renzulli, το Μοντέλο του ενεργητικού λύτη προβλημάτων της Maker και οι Ενότητες της βασισμένης σε πρόβλημα μάθησης.

Εναλλακτικά εκπαιδευτικά πλαίσια Τα ειδικά σχολεία για χαρισματικούς και ταλαντούχους μαθητές έχουν μακρά ιστορία. Οι μαθητές επιλέγονται βάσει των βαθμολογιών τους σε εξετάσεις και βάσει του ΔΝ. Τα σχολεία-μαγνήτες δίνουν έμφαση σε τομείς όπως οι ξένες γλώσσες, οι παραστατικές τέχνες ή τα μαθηματικά και οι θετικές επιστήμες. Το αναλυτικό πρόγραμμα και η διδασκαλία σε αυτόνομες τάξεις μπορούν να εστιάσουν στις ανάγκες των μαθητών με υψηλές ικανότητες. Εκτός από το ότι μοιράζονται πολλά από τα μειονεκτήματα των αυτόνομων τάξεων για μαθητές με αναπηρίες, κάποιοι θεωρούν τα προγράμματα αυτά ελιτίστικα.

Εναλλακτικά εκπαιδευτικά πλαίσια 2 Ορισμένα σχολειά χρησιμοποιούν το μοντέλο της ενισχυτικής τάξης ή της απομάκρυνσης από την τάξη για να παρέχουν υπηρεσίες σε χαρισματικούς και ταλαντούχους μαθητές. Αν και τα προγράμματα της ενισχυτικής τάξης έχουν πολλά πλεονεκτήματα, έχουν επίσης, ένα σύνολο προκλήσεων και μειονεκτημάτων. Οι περισσότεροι χαρισματικοί και ταλαντούχοι μαθητές λαμβάνουν υπηρεσίες στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης. Ένας εκπαιδευτικός-σύμβουλος καταρτισμένος στην εκπαίδευση των χαρισματικών παιδιών βοηθά συχνά τον εκπαιδευτικό της κανονικής τάξης να σχεδιάσει και να παρέχει εξειδικευμένη διδασκαλία.

Εναλλακτικά εκπαιδευτικά πλαίσια 3 Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί και ερευνητές στον τομέα της εκπαίδευσης των χαρισματικών πιστεύουν ότι η ομαδοποίηση βάσει ικανοτήτων είναι απαραίτητη προκειμένου οι μαθητές αυτοί να αξιοποιήσουν το δυναμικό τους. Η εντός της τάξης και η διακομματική είναι δύο μορφές ομαδοποίησης βάσει ικανοτήτων που λειτουργούν ως αποτελεσματικά μέσα παροχής διαφοροποιημένης διδασκαλίας στους μαθητές σύμφωνα με την επίδοση και τα ενδιαφέροντα τους. Όπως και στην περίπτωση άλλων παιδιών με ειδικές ανάγκες, πρέπει να βελτιώσουμε τις στάσεις της κοινωνίας απέναντι στα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά, αν θέλουμε να βελτιώσουμε το μέλλον τους.