Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια Συλλογικό έργο
Η δομή Ένα δάσκαλος δημιουργεί ιστολόγια Τι είναι τα ιστολόγια (επεξήγηση με παραδείγματα, βασική δομή, ιστορικά στοιχεία, διάδοση) Γιατί χρειάζομαι και εγώ ένα (τα ιστολόγια στην εκπαίδευση, χρησιμότητες, οφέλη – με παραδείγματα) Το ιστολόγιο του δασκάλου (τι είναι, πως χρησιμοποιείται, ανάλυση δομής και παραδείγματα) Το ιστολόγιο της τάξης (τι είναι, πως χρησιμοποιείται, ανάλυση δομής και παραδείγματα) Το σχολικό ιστολόγιο (τι είναι, πως χρησιμοποιείται, ανάλυση δομής και παραδείγματα) Η σκοπιά σημαντικών δημιουργών (γιατί; τι έχεις κερδίσει; Ποια τα οφέλη για τους μαθητές; Για σένα; Κόπος κτλ) Τι λένε οι έρευνες (βιβλιογραφική ανασκόπηση που αναδεικνύει προβλήματα και ευκαιρίες Εργαλεία δημιουργίας ιστολογίων (φτιάχνοντας ένα ιστολόγιο σε blogspot και Wordpress)
Οριζόντιες ομάδες Ομάδα συντονισμού Ομάδα κόμικ & προβληματισμού Ομάδα κόμικ & προβληματισμού Ομάδα τυπογραφίας και ηλεκτρονικών προϊόντων Ομάδα ανάλυσης περιεχομένου ιστολογίων Ομάδα αξιολόγησης και ταξινόμησης συνδέσμων Συζητώντας με τους δημιουργούς Η ερευνητική ομάδα Ομάδα αξιολόγησης της εμπειρίας και βίντεο
Ομάδα συντονισμού Παρακολουθεί εβδομαδιαία εξέλιξη δράσεων και προσφέρει ανατροφοδότηση σε όλες τις ομάδες σε σχέση με την εξέλιξη του έργου Συντονίζει τις ομάδες μεταξύ τους, σε αυτήν φτάνουν τα προβλήματα και τα διαχειρίζει Δρα προενεργητικά για να προβλέψει προβλήματα Λύνει προβλήματα δομής και λόγου του κειμένου
Ομάδα κόμικ & προβληματισμού Ομάδα κόμικ & προβληματισμού Δημιουργει κομικ για κάθε κεφάλαιο. Επιλέγει τους πρωταγωνιστές, δημιουργεί χαρακτήρες, συνθέτει συνεκτικά μεταξύ τους κομικ Μελετά τα κεφάλαια κριτικά και προσθέτει α) ερωτήματα που είναι πολύ πιθανό να προκληθούν στους αναγνώστες και θα πρέπει να απαντηθούν από τις κάθετες ομάδες β) ρητορικά ερωτήματα για να προβληματίσει τον αναγνώστη
Ομάδα τυπογραφίας και ηλεκτρονικών προϊόντων Ομάδα τυπογραφίας και ηλεκτρονικών προϊόντων Προδιαγράφει τον τρόπο παράδοσης των κεφαλαίων (όλα τα τυπογραφικά χαρακτηριστικά) Δημιουργεί το template του βιβλίου Συλλέγει τα διαφορετικά προϊόντα και συνθέτει το τελικό Επιμελείται εξώφυλλο και οπισθόφυλλο Τελική επιμέλεια όλου του κειμένου
Ομάδα ανάλυσης περιεχομένου ιστολογίων Μελετά τα διαφορετικά ιστολόγια, οργανώνει θεματικά τις αναρτήσεις για κάθε κατηγορία ιστολογίων (σχολικό, τάξης, δασκάλου), συγκεντρώνει αντιπροσωπευτικά παραδείγματα Συνεργάζεται με την ομάδα έρευνας για να παράγει στατιστικά στοιχεία για τα ιστολόγια και τα περιεχόμενά τους
Ομάδα αξιολόγησης και ταξινόμησης συνδέσμων Αναζητά κριτήρια αξιολόγησης (ποιοτικά και ποσοτικά) Αξιολογεί τους προτεινόμενους συνδέσμους και τους ταξινομεί ανάλογα Επιλέγει τα ιστολόγια που θα παρουσιαστούν στα κεφάλαια Δημιουργεί την λίστα ιστολογίων στο εργαλείο που θα επιλεγεί
Συζητώντας με τους δημιουργούς Δημιουργεί ένα ερωτηματολόγιο για τη συνέντευξη με δημιουργούς ιστολογίων Στέλνει προσκλήσεις στους δημιουργούς καλύτερων ιστολογίων Πραγματοποιεί συνεντεύξεις Απομαγνητοφωνεί τις συνεντεύξεις
Η ερευνητική ομάδα Ανανεώνει την υπάρχουσα βιβλιογραφία με αναφορές από το 2015-2017 Δημιουργεί μια σύντομη σύνθεση της βιβλιογραφίας για τα ιστολόγια, θέτει τους ερευνητικούς στόχους της ανάλυσης, συγκεντρώνει και αναλύει τα δεδομένα, δημιουργεί μια ερευνητική αναφορά
Ομάδα αξιολόγησης της εμπειρίας και βίντεο Δημιουργεί ένα ερωτηματολόγιο συνεντεύξεων για την αρχή και το τέλος του έργου Πραγματοποιεί συνεντεύξεις με τους φοιτητές τους μαθήματος πριν και μετά το έργο και τις απομαγνητοφωνεί. Στέλνει ένα μικρό report στην αρχή και στο τέλος του έργου σε όλους μας Δημιουργεί ένα σύντομο βίντεο για το πως φτιάχτηκε το βιβλίο
Βασικές αρχές Όλες οι τελικές επιλογές γίνονται από τη κοινότητα. Κάθε ομάδα παράγει αρχικά ένα draft δουλειάς που το διαμοιράζεται για σχολιασμό στη συνέχεια θέτει εναλλακτικές προς ψήφιση
Τεχνολογική Υποδομή Wiki – βασικό εργαλείο συντονισμού Σελίδες για οριζόντιες ομάδες Σελίδες για κάθετες ομάδες Κείμενα σε google docs Λίστες σε google sheets Επικοινωνία μέσω του inbox στο wiki