Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
 εργαλείο δυναμικής διαχείρισης γεωμετρικών σχημάτων και αλγεβρικών παραστάσεων  δυνατότητα δυναμικής αλλαγής των αντικειμένων :  είναι δυνατή η μετακίνηση,
E –Learning & LMS Κ. Χαιρόπουλος(Projects Coordinator) Χ. Στεφάνου(Senior e-Learning expert)
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Τεχνολογίες Ηλεκτρονικής Μάθησης
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
Χρήση 3D ΔΕΠ για την Υποστήριξη Συνεργασίας στο Πλαίσιο Δραστηριοτήτων Μάθησης ΕΤΠΕ ’04, Αθήνα, 2 Οκτώβρη 2004, 1 Χρήση Τρισδιάστατων Δικτυακών Εικονικών.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΕφαρμογές ΤΠΕ στην ΕΕΑ Διάλεξη 2: eLearning Systems, eClass1/1318/2/2015 Χαράλαμπος Καραγιαννίδης Διάλεξη 2 Περιβάλλοντα.
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
H μοντελοποίηση στο σχεδιασμό εκπαιδευτικού λογισμικού
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
Μάθηση και υπολογιστικά εργαλεία
«Υπηρεσίες Ψηφιακής Μάθησης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο»
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Google docs Google docs forms
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής Σύγχρονες θεωρίες μάθησης & αξιολόγηση ολοκληρωμένων Διαδικτυακών περιβαλλόντων διδασκαλίας & μάθησης Μαρία Κορδάκη Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής Παν/μίου Πατρών

Περιεχόμενα 1. Θεωρητικό πλαίσιο 2. Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης (ΟΔΠΜ) 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ 4. Παρουσίαση & συζήτηση συγκεκριμένων ΟΔΠΜ 5. Συμπεράσματα & προτάσεις

1. Θεωρητικό πλαίσιο (1 από 4) Η παραδοσιακή θεώρηση εντυπωσιακή & τμηματική παρουσίαση πληροφορίας από τα ευκολότερα στα δυσκολότερα δραστηριότητες τύπου «ασκησάρι» ο μαθητής παθητικός δέκτης οι μαθητές μαθαίνουν με τον ίδιο τρόπο

1. Θεωρητικό πλαίσιο (2 από 4) Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης δίνουν έμφαση : στον ενεργητικό υποκειμενικό κοινωνικό και κατασκευαστικό χαρακτήρα της γνώσης

1. Θεωρητικό πλαίσιο (3 από 4) μέσα σε περιβάλλοντα επίλυσης προβλημάτων που έχουν νόημα για το μαθητή με τη χρήση εργαλείων που σχεδιάζονται με βάση το πώς αυτός μαθαίνει το προς μάθηση αντικείμενο

1. Θεωρητικό πλαίσιο (4 από 4) Τα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης προσφέρουν : μάθηση στον τόπο & χρόνο του μαθητή αύξηση της συχνότητας επικοινωνίας έλεγχο του ρυθμού μάθησης από το μαθητή Υψηλής ποιότητας μαθησιακά υλικά ίσες ευκαιρίες μάθησης δια βίου εκπ/ση

2. Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης (ΟΔΠΜ) 2. Ολοκληρωμένα Διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης (ΟΔΠΜ) στοχεύουν στην υποστήριξη της μάθησης πολλών γνωστικών αντικειμένων ενθαρρύνουν μέσω της διαμεσολάβησης του υπολογιστή (CMC) την αλληλεπίδραση του μαθητή με : τα μαθησιακά υλικά τους μαθητές & καθηγητές της τάξης

3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (1 από 4) 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (1 από 4) Κατά πόσον διαθέτουν τα κατάλληλα εργαλεία για την υποστήριξη : της διδασκαλίας και της μάθησης σύμφωνα με τις σύγχρονες κοινωνικές & εποικοδομιστικές προσεγγίσεις της διαχείρισης της εκπ/κής διαδικασίας της απαραίτητης τεχνικής υποδομής

3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (2 από 4) 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (2 από 4) Εργαλεία που αφορούν στο μαθητή : Αναζήτησης (Web browsing) Διανομής μαθησιακού υλικού & επικοινωνίας (σύγχρονης, ασύγχρονης) προσωπικά εργαλεία (student tools) (Hazari, 1998; Belanger & Jordan, 2000)

3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (3 από 4) 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (3 από 4) Εργαλεία που αφορούν στον καθηγητή : δημιουργίας ενός πλήρους μαθησιακού αντικειμένου & επιμέρους μαθ/κών ενοτήτων διαχείρισης δεδομένων διαχείρισης πόρων επαναχρησιμοποίησης περιεχομένου (Hazari, 1998; Belanger & Jordan, 2000)

3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (4 από 4) 3. Κριτήρια αξιολόγησης ΟΔΠΜ (4 από 4) Εργαλεία που αφορούν στον διαχειριστή : εγκατάστασης υποστήριξης διαχείρισης συστήματος (Hazari, 1998; Belanger & Jordan, 2000)

4. Παρουσίαση & συζήτηση συγκεκριμένων ΟΔΠΜ 4. Παρουσίαση & συζήτηση συγκεκριμένων ΟΔΠΜ Topclass (TC) WebCT (WCT) Learning Space (LS) Centra Symposium (CS)

4. Συζήτηση με βάση τις σύγχρονες θεωρίες μάθησης Άξονες 1. συνεργατική μάθηση 2. αντιμετώπιση ιδιαιτεροτήτων μαθητών 3. δυνατότητα πειραματισμού 4. αξιολόγηση του μαθητή 5. αξιολόγηση περιβάλλοντος μάθησης

4.1. Συνεργατική μάθηση Ασύγχρονη επικοινωνία (TC, WCT, LS) δημοσιοποίηση ερωτημάτων, απόψεων, σχολιασμός, διαμοιρασμός εργασιών, λίστες συζητήσεων Σύγχρονη επικοινωνία (LS,CS,WCT) δημιουργία νοητής τάξης, αίσθηση πιο άμεσης επαφής, πολλαπλές αναπαραστάσεις πληροφορίας

4.1. Συνεργατική μάθηση Η συμμετοχή καθηγητών που διαθέτουν μεράκι & πίστη στο θεσμό της διαδικτυακής εκπ/σης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στο σπάσιμο του πάγου & στη δημιουργία ενός ζεστού & φιλικού μαθησιακού περιβάλλοντος

4.2. Αντιμετώπιση των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών Σελιδοδείκτες, μηχανές αναζήτησης, ελεύθερη προσπέλαση μαθησιακού υλικού οργάνωση προσωπικού χώρου μαθητή ή ομάδας μαθητών αναγκαιότητα σχεδιασμού μαθησιακών δραστηριοτήτων πολλαπλών επιλύσεων για κάθε έννοια του αντικειμένου μάθησης (Kordaki & Potari, 2002)

4.3. Δυνατότητα πειραματισμού Κανένα ΟΔΠΜ δεν διαθέτει ειδικά σχεδιασμένα εργαλεία που να υποστηρίζουν τον πειραματισμό του μαθητή με εμπειρικές καταστάσεις που αφορούν στο αντικείμενο μάθησης αναγκαιότητα εκμετάλλευσης τεχνολογιών απομακρυσμένης πρόσβασης & λογισμικού Διαδικτύου

4.4. Αξιολόγηση του μαθητή Αξιολόγηση στατικού τύπου - Τεστ με ερωτήσεις όλων των τύπων (TC, WCT, LS, CS) δυναμικού τύπου - electronic portfolios (LS)

4.5. Αξιολόγηση ΟΔΠΜ Κανένα ΟΔΠΜ δε διαθέτει εργαλεία αξιολόγησής του από τους μαθητές, κάτι απαραίτητο για τη βελτίωση τους αλλά και της παρεχόμενης γνώσης

5. Συμπεράσματα & προτάσεις Μια σύνθεση κριτηρίων - προδιαγραφών ΟΔΠΜ παρουσιάστηκαν & 4 αντιπροσωπευτικά ΟΔΠΜ συζητήθηκαν διαπιστώθηκε η αναγκαιότητα για : δημιουργία εξειδικευμένων ΟΔΠΜ με βάση το γνωστικό αντικείμενο χρήση τεχνολογιών απομακρυσμένης πρόσβασης δικτυακού λογισμικού υψηλής ποιότητας

5. Συμπεράσματα & προτάσεις Δημιουργίας εργαλείων : πειραματισμού του μαθητή δυναμικής και ποιοτικής αξιολόγησης του μαθητή ποιοτικής αξιολόγησης των ΟΔΠΜ από τους μαθητές σχεδιασμού ανοικτών μαθησιακών δραστηριοτήτων πολλαπλών επιλύσεων