ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ Θεωρητική και πρακτική γνώση σε θέματα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας Το Ευρωπαϊκό Μοντέλο Επιχειρηματικής Αριστείας Η Συνεχής Βελτίωση των Διαδικασιών Τα Εργαλεία Ποιότητας Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Η ΕΠΑΝΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (Business Week, 1992, pp.62-63) ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΚΤΥΟ ΑΥΤΑΡΚΗΣ ΔΟΜΗ ΑΛΛΗΛΕΞΑΡΤΗΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΤΗΤΑ ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΓΕΣΙΑΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗ ΟΜΟΓΕΝΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΠΟΛΥΠΟΛΙΤ/ΤΗΤΑ ΑΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΜΑΔΕΣ Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Η ΕΠΑΝΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ (Business Week, 1992, pp.62-63) ΕΘΝΙΚΗ ΑΓΟΡΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΣΤΟΣ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ ΧΡΟΝΟΣ ΚΕΡΔΟΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΕΛΑΤΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΟΡΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Δ.Σ. ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΟΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΙ ΌΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΌΧΙ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΙ Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΓΕΝΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Ανάγκη για ποιότητα (κατάργηση συνόρων, απλοποίηση τελωνιακών και δασμολογικών περιορισμών, αλλαγές στην συμπεριφορά καταναλωτών, τεχνολογικές εξελίξεις, ανταγωνισμός σε παγκόσμιο επίπεδο). Απόκτηση πιστοποιητικών ποιότητας και η εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε επιχειρήσεις και οργανισμούς των αναπτυσσόμενων χωρών (π.χ. Ουγγαρία, Τουρκία, Πορτογαλία, Εσθονία, κλπ.). Αύξηση των Εθνικών Βραβείων Ποιότητας και των συμμετοχών στα Διεθνή Βραβεία Ποιότητας (Malcolm Baldrige National Quality Award, European Quality Award, Deming Prize). Σημαντικοί δάσκαλοι ποιότητας: Deming και Juran. Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΠΑΛΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ – ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΛΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ – ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΗ Η ΠΤΩΧΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΦΟΡΑ=ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΤΡΥΝΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ=ΠΟΙΟΤΗΤΑ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΕΙ Η ΠΤΩΧΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΌ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ=ΠΟΙΟΤΗΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΠΑΛΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ – ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ (συνέχεια) ΠΑΛΙΟΣ ΤΡΟΠΟΣ – ΝΕΟΣ ΤΡΟΠΟΣ (συνέχεια) ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΙΣΘΗΣΗΣ/ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΕΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΠΟΙΟΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ? ΑΠΟΣΤΟΛΗ, ΟΡΑΜΑ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΕΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΚΑΙ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ Η ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟ ΗΓΕΣΙΑΣ MANAGEMENT BY WANDERING AROUND ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΔΕΝ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΥΝΕΧΩΣ ΒΕΛΤΙΩΝΕΙ Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ΑΝΑΣΚΟΠΟΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ (διεθνής έρευνα) ΑΝΑΣΚΟΠΟΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ (διεθνής έρευνα) Peters και Waterman – In Search of Excellence (επικέντρωση σε θέματα εξυπηρέτησης πελατών, επίλυσης των προβλημάτων των πελατών, ποιότητας και αξιοπιστίας των προϊόντων). Oakland – η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας χρησιμοποιείται για την απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Prof. Ishikawa – επανάσταση στις μεθόδους διοίκησης των επιχειρήσεων. USA General Accounting Office – οι επιχειρήσεις πέτυχαν βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων, της ικανοποίησης των πελατών, της ικανοποίησης των εργαζομένων, και μείωση του κόστους. Βρέθηκε cause and effect relationship μεταξύ της εφαρμογής ΔΟΠ και της γενικότερης επίδοσης της επιχείρησης. Singhal και Hendricks – μελέτησαν 600 νικητές βραβείων ποιότητας για 5 χρόνια και βρήκαν ότι πέτυχαν βελτίωση στην οικονομική τους κατάσταση (sales, operating income, return on sales, asset growth, employment). Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
συνέχεια – ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ Conference Board στη Νέα Υόρκη, ερευνητικό κέντρο, συνιστά την εφαρμογή της ΔΟΠ στις επιχειρήσεις. Bradford Studies βρήκε θετικά αποτελέσματα ως προς την εφαρμογή της ΔΟΠ. Δυσκολίες στην εφαρμογή της ΔΟΠ. 1. Durham University Business School. Η ΔΟΠ αποτελεί καινοτομία αλλά ακόμη υπάρχουν πολλές αβεβαιότητες. 2. Institute of Management. Μέτριος βαθμός επιτυχίας. Οι διευθυντές των ιδιωτικών επιχειρήσεων ισχυρίσθηκαν μεγαλύτερη επιτυχία σε σχέση με τους διευθυντές των δημόσιων οργανισμών. Μεγάλη επιτυχία ως προς την ικανοποίηση των πελατών και της συνεργασίας των εργαζομένων. Θάνος Κριεμάδης, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου