ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Διδακτικά οφέλη από τη χρήση του διαδραστικού πίνακα στην τάξη
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
 Να δούμε το υλικό  Διδακτικοί στόχοι  Διδακτικές στρατηγικές  Αλληλεπίδραση στην τάξη  Τι είναι φυσική, χημεία, βιολογία;  Αξιολόγηση μαθητών και.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Jigsaw: Τί είναι;.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΦΥΣΙΚΗ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΓΙΑΛΟΥΡΗΣ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΠΕ- Τεχνολογίες Πληροφορίες Επικοινωνίας Γ’ τάξη
Google Drive (διαμοιρασμός αρχείων
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ ΣΟΦΙΑ ΠΟΠΟΡΗ. Το συγκεκριμένο σενάριο εργασίας αφορά τη διδασκαλία των παρακάτω αντικειμένων της ενότητας 14.4 Τα είδη και οι νόμοι.
Κλιμίδης Αρτέμης (ΑΕΜ: 2748) Σταματίου Θεόδωρος (ΑΕΜ: 2873) Χατζής Σταμάτιος (ΑΕΜ: 2822) ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Δρ. Χρήστος Αναστασίου ΣΥΝΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Μέγα Θεοδώρα ΠΕ Ρωτσέτης Κωνσταντίνος ΠΕ Φίλη Αγγελική ΠΕ Ε.Π.ΠΑΙ.Κ
Ευάγγελος Δημ. Μακρυβέλιος
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
Ονοματεπώνυμο: Αναστασία Τζαβάρα
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
ΜΑΘΗΜΑ: «ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ»
Δημιουργία σεναρίου.
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
Βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Μέση και Στιγμιαία ταχύτητα κινούμενων σωμάτων   Μιλτιάδης Συμεωνίδης Φυσική Β’ Γυμνασίου Μ. Συμεωνίδης.
Η προβολή οπτικοακουστικού υλικού στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Μάθημα : Αντοχή Υλικών Εισαγωγική ενότητα : Είδη Καταπονήσεων – Νόμος του Hooke Τομέας Δομικών Έργων & Μηχανολογίας.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ «Δημιουργία εκπαιδευτικού σεναρίου» Επιβλέπων καθηγητής: Γιαννούλας Άγγελος Σπουδαστές: Αγγέλης Νικόλαος Παπαπασχάλη Έλενα

Μάθημα: Φυτική παραγωγή Ενότητα: 2.2 Βασικές λειτουργίες του φυτού 2.2.1. Διαπνοή από τα στομάτια 2.2.2. Διαπνοή απο την εφυμενίδα Τάξη: Β ΕΠΑΛ Απαιτούμενος διδακτικός χρόνος: 3 ώρες

ΓΕΝΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Το συγκεκριμένο σενάριο έχει ως σκοπό να προσφέρει στην επίτευξη των επόμενων γενικών διδακτικών στόχων: Να αποκτήσουν οι μαθητές έναν επιστημονικό τρόπο σκέψης Να κατανοούν την έννοια της διαπνοής Να εξηγούν τον τρόπο της λειτουργίας της Να ερμηνεύουν τη χρησιμότητά της στην καθημερινή ζωή Να αξιολογήσουν, να κριθούν αλλά και να αυτοαξιολογηθούν

ΕΙΔΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ως προς το γνωστικό αντικείμενο οι μαθητές θα πρέπει: Να διακρίνουν την έννοια της διαπνοής Να αναγνωρίζουν Τους τρόπους (μηχανισμούς) διαπνοής Τα μέρη του φυτού που αυτή συντελείται Τις ανατομικές κατασκευές που την υποβοηθούν (στομάτια, εφυμενίδα) Τους παράγοντες που την επηρεάζουν Να αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα της διαπνοής Για τα φυτά Για την ανθρωπότητα

...ΕΙΔΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία οι μαθητές θα πρέπει: Να μάθουν να επιχειρηματολογούν, να αναλύουν και να συνθέτουν Να καλλιεργήσουν αξίες όπως η αλληλεγγύη, η συλλογικότητα και ο σεβασμός Να αναπτύξουν την παρατήρηση, την επιστημονική τους έκφραση και ερμηνεία Να ανακαλύψουν κοινά ή όχι σημεία και ενδιαφέροντα με τους συμμαθητές τους, μέσω της εργασίας σε ομάδες Να καλλιεργήσουν ικανότητες συζήτησης και επικοινωνίας Να αναπτύξουν ικανότητες αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης

...ΕΙΔΙΚΟΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ως προς τη χρήση ΤΠΕ επιδιώκεται για τους μαθητές : Να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης λογισμικών Να διαχειρίζονται σωστά την πληροφορία Να αναγνωρίζουν τον βοηθητικό ρόλο των ΤΠΕ Να μεγιστοποιηθεί το ενδιαφέρον τους για την χρήση των ΤΠΕ

ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Λογισμικό γενικής χρήσης (Microsoft Office) Η/Υ με σύνδεση στο διαδίκτυο, προβολέας παρουσιάσεων Λογισμικό μέτρησης μεγεθών και αποστάσεων ImageJ Μικροσκόπιο, στερεοσκόπιο και φωτογραφική μηχανή Εργαλεία εργαστηρίου (καλυπτρίδες, αντικειμενοφόρες πλάκες, ξυραφάκια, φιαλίδια νερού, σελοφάν , σπάγκος, φυτά, φύλλα φυτών κ.α.) Μικρά φορητά αποθηκευτικά μέσα (flash drives) για την αποθήκευση φωτογραφιών και ανταλλαγή των εργασιών

ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ImageJ

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ – ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ Εξοικείωση του εκπαιδευτικού με το λογισμικό ImageJ Εγκατάσταση του λογισμικού στους Η/Υ Επίδειξη της χρήσης του λογισμικού Εξοικείωση του εκπαιδευτικού και των μαθητών με το περιβάλλον του εργαστηρίου (μικροσκόπιο, στερεοσκοπιο, τομές σε φύλλα, χρήση οργάνων κ.α.) Ολοκληρωμένη διδασκαλία των ενοτήτων των βιβλίων Προυπάρχουσα γνώση απο τους μαθητές για βασικές έννοιες που αφορούν τα φυτά

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 4 ατόμων. Κάθε ομάδα καθορίζει και έναν εκπρόσωπό της. Καθόλη τη διάρκεια της εργασίας τα βιβλία και οι σημειώσεις τους επιτρέπονται. 1η φάση (1 Διδακτική ώρα): Εργαστήριο. Δίνεται στους μαθητές το 1ο φύλλο εργασίας στο οποίο παρατίθεται η ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση. https://www.youtube.com/watch?v=B_9BWKJgTiQ Τα παιδιά θα συνδεθούν με τους υπολογιστές του εργαστηρίου στο διαδίκτυο και θα παρακολουθήσουν βίντεο για τη διαπνοή των φυτών.

Στη συνέχεια ζητείται από τους μαθητές μέσω καταιγισμού ιδεών να περιγράψουν την λειτουργία της διαπνοής και τα μέρη του φυτού που διενεργείται με βάση τις πληροφορίες που λάβανε από το βίντεο. 2ο φύλλο εργασίας: Δίνεται σε κάθε ομάδα από ένα φυτό σε γλάστρα, σελοφάν και σπάγκος. Ακολουθούν οι οδηγίες του πειράματος. Μετά την διενέργεια της πειραματικής διαδικασίας στο φύλλο εργασίας ζητείται να περιγράφουν τα αποτελέσματα του πειράματος .

Ο εκπρόσωπος της κάθε ομάδας παρουσιάζει τα αποτελέσματα των δύο εργασιών στην ολομέλεια της τάξης. Μετά την παρουσίαση ακολουθεί συζήτηση επί των αποτελεσμάτων και σύντομη παρουσίαση της ύλης απο τον εκπαιδευτικό. 2η φάση (1 Διδακτική ώρα): Εργαστήριο . Δίνετε σε κάθε ομάδα φύλλα και εργαστηριακός εξοπλισμός (καλυπτρίδες, αντικειμενοφόροι, ξυραφάκια, φιαλίδια νερού). Κάθε ομάδα έχει το δικό της στερεοσκόπιο, μικροσκόπιο και φωτογραφική μηχανή.

Οι μαθητές παρατηρούν τα φύλλα (αριθμός φύλλων τουλάχιστον 5) στο στερεοσκόπιο και εντοπίζουν τα στομάτια. Βγάζουν φωτογραφίες των απεικονίσεων του στερεοσκοπίου και τις αποθηκεύσουν σε flash drive. Έπειτα σε κάθε φύλλο μελέτης από τα παραπάνω διενεργούν εγκάρσια τομή, η οποία τοποθετείται στην αντικειμενοφόρο και καλύπτεται από πάνω με την καλυπτρίδα. Τα παραπάνω δείγματα οι μαθητές τα βλέπουν στο μικροσκόπιο. Οι μαθητές φωτογραφίζουν τις τομές και τις αποθηκεύουν σε flash drive.

Σχεδιάζουν την εικόνα μίας τομής και τους ζητείται με βάσει την αποκτηθείσα γνώση να αντιστοιχίσουν τα στοιχεία που γνωρίζουν στην εικόνα που βλέπουν. Ο εκπρόσωπος της κάθε ομάδας παρουσιάζει τα αποτελέσματα της εργασίας στην ολομέλεια της τάξης. Μετά την παρουσίαση ακολουθεί συζήτηση επί των αποτελεσμάτων.

3η φάση (1 Διδακτική ώρα): Εργαστήριο. Οι μαθητές στο εργαστήριο και με τη χρήση του προγράμματος ImageJ στον υπολογιστή, χρησιμοποιώντας τις εικόνες που είχαν αποθηκεύσει από τις απεικονίσεις του μικροσκοπίου και στερεοσκοπίου αντιστοίχως, μετράνε την επιφάνεια των στοματίων του φύλλου και την συνολική του επιφάνεια.

Ζητείται από την κάθε ομάδα να δημιουργήσουν ένα φύλλο excel στον υπολογιστή της κάθε ομάδας όπως παρατίθεται παρακάτω και να συμπληρώσουν τα δεδομένα για πέντε δείγματα φύλλων.

Το αρχείο excel της κάθε ομάδας αποθηκεύεται στον υπολογιστή της, μαζί με τα δείγματα εικόνων και τα αποτελέσματα της μέτρησης των δειγμάτων του ImageJ αποτελώντας το portfolio εργασιών της κάθε ομάδας. Καθ’ όλη τη διάρκεια και των τριών φάσεων ο εκπαιδευτικός παραμένει κοντά στους μαθητές για οποιαδήποτε απορία ή συμβουλή σχετικά με τις μετρήσεις στο ΙmageJ και τη δημιουργία του αρχείου Εxcel καθώς και τη σωστή χρήση των εργαλείων του εργαστηρίου (στερεοσκόπιο, μικροσκόπιο κ.τ.λ.)

Οι τελικές εργασίες των ομάδων μπορούν: Να προσαρτηθούν στο χαρτοφυλάκιο επιδόσεων και δραστηριοτήτων του μαθητή (portfolio) Να αναρτηθούν στον ιστοχώρο του σχολείου.

Οι μαθητές αξιολογούνται σύμφωνα με: Τη συμμετοχική τους δραστηριότητα Τη συμβολή τους στην ολοκλήρωση των εργασιών Το τελικό προϊόν που παρέδωσαν

Ευχαριστούμε πολύ για την προσοχή σας