Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικά Εργαλεία.
Advertisements

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Με ποιόν τρόπο θα διδάξω ;
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικές θεωρίες μάθησης
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2009 Μ. Τορτούρης
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Στοιχεία διδακτικής Φυσικών Επιστημών
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Διδάσκοντας Συστημική Βιολογία: Μια Μέθοδος Ενεργούς Μάθησης (του Anuj Kumar,2005) Γιώτα Πασχαλίδου.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Ερωτηματική μέθοδος Η ερωτηματική μέθοδος είναι αμφίδρομη επικοινωνία Αποτελείται από δύο στοιχεία: την ερώτηση και την απάντηση Θέτει τον εκπαιδευόμενο.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Προσχολική Παιδαγωγική
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Project.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός και το περιβάλλον Λύσεις έννοιες και συνδυασμούς εννοιών

Διαδικασία διερεύνησης Διατύπωση του προβλήματος Δημιουργική υποκίνηση Συγκέντρωση δεδομένων που σε κάποιο βαθμό συγκρούονται με τις απόψεις που έχουν παρουσιαστεί Μάθηση = δημιουργική διαδικασία που βασίζεται στην αφομοίωση και προσαρμογή παλαιών εννοιών σε νέες πληροφορίες Αθροιστική στοχοταξινομία Συνδετικούς κρίκους μεταξύ δεδομένων και ιδεων

Διερευνητική διδασκαλία Αμφισβήτηση Έρευνα Στάδια έρευνας Κριτική σκέψη Συζήτηση που δεν φτάνει ποτέ σε αδιέξοδο Έμμεσος ο ρόλος του εκπαιδευτικού Διαρκής ανατροφοδότηση Δημοκρατικό κλίμα και ελευθερία σκέψης

Επίτευξη Γνωστικών συναισθηματικών και συμμετοχικών στόχων Γνωστικών συναισθηματικών και συμμετοχικών στόχων Μαθαίνουν να ελέγχουν και να ελέγχονται Από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων Υλικό που προκαλεί σκέψη Δημιουργική διαδικασία Εμπιστοσύνη στον εαυτό τους

Bruner Κατανόηση της γνωστικής δομής ενός θέματος Πώς ο μαθητής θα γνωρίσει τις έννοιες και πως συνδέονται μεταξύ τους Κάθε επιστήμη χωρίζεται σε συγκεκριμένες δομές /αρχές Κατανόηση των αρχών αυτών Βαθμιαία κατανόηση και εμβάθυνση τους Σπειροειδής μορφή

Edwin Fenton Ελεύθερη και κατευθυνόμενη διερεύνηση Κοινωνικές επιστήμες Κατευθυνόμενη διερεύνηση Ανάμεσα στην επεξήγηση και την καθαρή διερεύνηση Οι κανόνες που βάζει ο εκπαιδευτικός λειτουργούν ως πλαίσιο εγκυρότητας για τις γνωστικές διαδικασίες

Κριτική Κατευθυνόμενος προβληματισμός Μαθησιακές εμπειρίες που θα βοηθήσουν στο να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία με την ελεύθερη διερεύνηση

Στάδια Διατύπωση υποθέσεων Ανάλυση δεδομένων Σύνθεση δεδομένων Διατύπωση υποθέσεων Ανάλυση δεδομένων Σύνθεση δεδομένων Διατύπωση της νέας γνώσης από τον ίδιο το μαθητή

Για αποτελεσματική εφαρμογή Διαχωρισμός δεδομένων σχετικά ουδέτερα Διατύπωση παραγωγικών ερωτήσεων Εξαγωγή από τα δεδομένα των χρησίμων στοιχείων Ταξινόμηση των δεδομένων σε κατηγορίες

Σημασία κατηγοριοποίησης Βοηθά στη μάθηση Αντίληψη της γνώσης Αναγνώριση και ταύτιση με τα πληροφοριακά ερεθίσματα Έυρεση κοινών στοιχείων Μέσα από την κατηγοριοποίηση των δεδομένων μαθαίνονται τα χαρακτηριστικά μιας έννοιας

Φάσεις διερευνητικής μάθησης Καταχώρηση δεδομένων βάση περιεχομένου Σύνθεση Εξαγωγή συμπερασμάτων Έλεγχος συμπερασμάτων Αντίφαση επίσημου αναλυτικού με διδακτική πράξη

Αναλυτική Διαισθητική σκέψη Βήμα βήμα Μαθηματικά Πείραμα Διαισθητική σκέψη Ολική εικόνα για το πρόβλημα Επεξεργασία και μετασχηματισμός πληροφοριών και χρήση σε νέες καταστάσεις

Τρόποι μάθησης Πραξιακό Εικονιστικό Συμβολικό Απόκτηση Μετασχηματισμός Αξιολόγηση της γνώσης Ενυπάρχουν στο άτομο Σε κάθε ηλικία χρησιμοποιείται διαφορετικό περισσότερο

Προϋποθέσεις μάθησης Μαθησιακή ετοιμότητα Κίνητρα για μάθηση Δυνατότητα χρήσης στρατηγικών

Τεχνικές διδασκαλίας Τεχνικές διερεύνησης Ομάδες εργασίας συνέντευξη από ειδικό ή συζήτηση Τεχνικές εφαρμογής Ασκήσεις Τεχνικές παρουσίασης Συζήτηση επίδειξη Τεχνικές καθοδήγησης Παιχνίδι ρόλων καταιγισμός ιδεών συζήτηση Τεχνικές ανακάλυψης Διάφορες μορφές προσομίωσης

Εποπτικά μέσα Υποβοηθούν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών τεχνικών Υποβοηθούν τη λειτουργία των εκπαιδευτικών τεχνικών Βελτιώνουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλίας Πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και ευελιξία Έναυσμα για σκέψη και διάλογο Συγκέντρωση προσοχής και συγκράτηση πληροφοριών Προέκταση και σαφήνεια στα μηνύματα του διδασκοντα Ν

Ερωτήσεις –Απαντήσεις Αρκετός χρόνος Δεν συμμετέχουν όλοι Οι μαθητές πρέπει να έχουν ήδη απόψεις πάνω στο θέμα Συνδυασμός ανοιχτών και κλειστών ερωτήσεων Προτίμηση ανοιχτών ερωτήσεων Απευθύνονται σε όλους Να αποφεύγονται οι ψευδοερωτήσεις Να συνοδεύονται από εποπτικά μέσα

Καταιγισμός ιδεών Ορισμός θέματος Καταιγισμός ιδεών Συγκέντρωση απόψεων Αποκάλυψη πολλαπλών πτυχών

Συζήτηση Καλή τεχνική για την αρχή μιας διαδικασίας Ανταλλαγή απόψεων Καθορισμός των ερωτήσεων και της μεθοδολογίας Πόσο χρόνο θα διαρκέσει Έναυσμα μπορεί να αποτελέσει κάτι από την επικαιρότητα