Dans le café de la jeunesse perdue

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Interro.
Advertisements

ETONNEZ-VOUS, EMERVEILLEZ-VOUS ! Εκπλαγείτε και Θαυμάστε !
A. Fillon Mars Laoriste sigmatique Laoriste thématique Laoriste athématique Laoriste actif Le temple de Poséidon, Cap Sounion A. Fillon Mars 2006.
La formation de lOPTATIF! D.Augé. Loptatif est un mode grec: il semploie pour exprimer un souhait, une possibilité, une affirmation adoucie; dans les.
A. Fillon Mars 2006 Le futur actif et moyen Le temple dApollon, Delphes Formation Incidents phonétiques A. Fillon Mars 2006.
Aznavour Il faut savoir
Αρχαία Ελληνικά Θέατρα
ΕΛΙΕΣ.
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
Méditerranée. FRANCOPHONIE "Η ΤΡΕΛΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ" Οδηγίες Εμπνεόμενοι από την Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, συντάσσετε.
Το Facebook σας βοηθάει να συνδέεστε και να μοιράζεστε πράγματα με τους ανθρώπους στη ζωή σας. New Tools to Control Your Experience από Ruchi Sanghvi Τετάρτη,
Μία μέρα! Une journée ! της Γιάννας de Jeanne. Μια μέρα στο σπίτι Στο σπίτι τα περνούσα και τα περνάω καλά αλλά μερικές φορές με ενοχλεί η μικρή αδερφή.
- Ανοίξτε τα μεγάφωνα του Η.Υ σας Η παρουσίαση τρέχει αυτόματα ! LA ÓPERA DE PARÍS Γ.Ε.Γ.
Προσέγγιση και Διδασκαλία της Γαλλικής σε πολυπολιτισμικό σχολείο
Devises Grèce Νομίσματα Ελλάδας CATHERINE - MARILETTA
2 ος στόχος της σχολικής χρονιάς : η προαγωγή της δημιουργικότητας και της καινοτομίας στο μάθημα των Γαλλικών Τρόποι υλοποίησης του πιο πάνω.
Robert Doisneau est probablement le photographe français le plus connu dans le monde entier notamment grâce à des photos comme « le Baiser de l'hôtel de.
«Les saveurs de l’ Europe» Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Comenius Partenariat scolaire multilatéral Année scolaire Συμμετέχουν: Ισπανία, Γερμανία, Ουγγαρία.
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΛΕΜΟΝΙΟΥ Μαρία Αμπατζή, Δανάη Δασκαλάκη, Τάξη : Ε2, Πρώτο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ.
Γ΄ Γυμνασίου σχ. Έτος Ελένη Αγγελιδάκη Σταύρος Αναγνωστόπουλος Έλενα Λέβεντου Χρυσάνθη Οικονόμου Έλενα Πανοποὐλου Γιώργος Πρίφτης.
LE SUBJONCTIF actif et moyen A. FILLON avril 2006 Epidaure, le théâtre.
LA BOUILLABAISSE ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟ BOYILLABAISSE ΕΊΝΑΙ ΈΝΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΠΙΑΤΟ ΤΗΣ ΜΑΣΣΑΛΙΑΣ ΨΑΡΙΩΝ,ΠΟΥ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ. ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΌ ΜΙΑ ΨΑΡΟΣΟΥΠΑ.
La direction/ Κατεύθυνση/ Giving directions
Παντελής Μηνιώτης Αικατερίνη Μπατίδη Ρόζα Μπεκρή Παναγιώτα Παλαμάρα
Μάθημα επιλογής : Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Enseignante: Moustaki Argyro Étudiantes: Mouriki Christina.
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Κωδικός μαθήματος: 1025 Μικελάτου Μαρία-Ελένη Κωδικός Φοιτητή:
Les expressions idiomatiques Alexia Grigoropoulou A.M:
 Σ ί μου Έ μιλη-Μαρ ί α-Αλ ί ς  Α.Μ
Μάθημα επιλογής : Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (κωδ. 1025) Étudiante : Tsatsi Aikaterini
EXPRESSIONS IDIOMATIQUES Avec des animaux Ευριδίκη Μπουρτσουκλή.
Les expressions idiomatiques IOANNA – IRA TROVA ( )
Les expressions idiomatique
Les expressions idiomatiques Sujet: Parties du corps.
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ LES JEUX OLYMPIQUES DE LA GRECE ANTIQUE.
Pourquoi apprendre le français ? Γιατί να μάθω γαλλικά;
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Μετάφραση Ειδικών Κειμένων Ι Ενότητα 6: Λεξικά - Παράλληλα κείμενα Κείμενα για εξάσκηση.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να αλλάξετε την εικόνα σε αυτήν τη διαφάνεια, επιλέξτε την εικόνα και διαγράψτε την. Κατόπιν, κάντε κλικ στο εικονίδιο "Εικόνες" στο σύμβολο.
Le Grec ancien Χαιρε. L’alphabet Τα γραμματα Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω.
ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΛΑΜΠΡΑΚΗΣ Grigóris Lambrákis. ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ Quelques mots sur lui  Ο Γρηγόριος Λαμπράκης γεννήθηκε στην Κερασίτσα Αρκαδίας στις.
Κουλτούρες, κοινωνικοποίηση και ταυτότητα
ΚΟΣΜΗΤΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ
QUARTIER PERDU PATRICK MODIANO.
Les expressions idiomatiques
Jean Racine (Ρακίνας), τεχνίτης της «ψυχολογικής τραγωδίας»
ETONNEZ-VOUS, EMERVEILLEZ-VOUS !
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
En moins de 5’ Les examens de langues auxquels nous préparons nos élèves évaluent souvent « autre chose » Fani KARAGIANNI (Université Aristote de Thessaloniki,
Enseignante Αργυρώ Μουστάκη Μαντζακίδη Μαρία Α.Μ
Texte 1 : Achille aux enfers, L'odyssée, Homère, XI,
Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante : Polytimi Ioanna-Georgoula
Commentaire texte 1 Ajoutez un titre avec une idée à défendre sur cette partie de texte et mettez en couleur les mots concernés. Il y a 2 diapositives.
Texte 1 : Aristophane - Les Nuées - v
Ο Οδυσσέας Ελύτης και η Γαλλία
Vert = nominatif Vocatif Bleu = acc Gris = génitif Orange = datif
Alouette bouquette, Cochevieux, Alouette à crête, Alouette de moulin
La tragédie grecque au 4ième siècle : PREMIER SéMINAIRE
ETONNEZ-VOUS, EMERVEILLEZ-VOUS !
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
Pan dresse le portrait à charge d'un solitaire bourru et sournois qui a pris une femme malheureuse qu'il tyrannise et qui le quitte pour vivre une vie.
νομίζετ᾽ εἶναι τὸν τόπον...
IMAGINE Φαντάσου John LENNON Του Τζων Λένον
Enseignement de spécialité en classe de 1ère
Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (641025) Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante: Xylogianni Artemis ( )
Οι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση (1025)
3°) Fonctions cos et sin :
Mycènes, la Porte des Lionnes
Μάθημα επιλογής (1025) Oι ιδιωτισμοί στη διδασκαλία της γαλλικής ως ξένης γλώσσας και στη μετάφραση Enseignante: Moustaki Argyro Étudiante : Takorou Panagiota.
Des expressions figées avec des animaux
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Dans le café de la jeunesse perdue Patrick Modiano

Patrick Modiano Ο Πατρίκ Μοντιανό γεννήθηκε το 1945 στο Boulogne-Billancourt Έχει τιμηθεί, μεταξύ άλλων, με το μεγάλο βραβείο μυθιστορήματος της Γαλλικής Ακαδημίας το 1972, με το βραβείο Goncourt το 1976, με το βραβείο του Ιδρύματος Pierre de Monaco το 1984 και με το μεγάλο βραβείο λογοτεχνίας Paul Morand, για το σύνολο του έργου του, το 2000. Dans le café de la jeunesse perdue (2007) Παρίσι, δεκαετία του '60· μια νεαρή γυναίκα εξαφανίζεται. Το μόνο που γνωρίζουμε γι' αυτήν είναι το ψευδώνυμο της: Λουκί. Συχνάζει μαζί με άλλους μποέμ τύπους στο "Café της χαμένης νιότης".

Παρατηρήσεις Κύρια ονόματα/Τοπωνύμια /Ονόματα δρόμων : Φωνητική καταγραφή (απλογράφηση) Δυσκολίες : Λεξιλόγιο, Απόδοση στα ελληνικά Επίπεδο λόγου: καθημερινός λόγος (langage courant)

p.100 Oui, cette librairie n’a pas été simplement un refuge mais aussi une étape dans ma vie. J’y restais souvent jusqu’à l’heure de la fermeture. Une chaise était placée près des rayonnages ou plutôt un grand escabeau. Je m’y asseyais pour feuilleter les livres et les albums illustrés p.101 Je me demandais s’il se rendait compte de ma présence. Au bout de quelques jours, sans interrompre sa lecture, il me disait une phrase, toujours la même : « Alors, vous trouvez votre bonheur?» Plus tard, quelqu’un m’a déclaré avec beaucoup d’assurance que la seule chose dont on ne peut pas se souvenir c’est le timbre des voix. Pourtant, encore aujourd’hui, au cours de mes nuits d’insomnie, j’entends sou­vent la voix à l’accent parisien — celui des rues en pente — me dire : « Alors, vous trouvez votre bonheur? » Et cette phrase n’a rien perdu de sa gentillesse et de son mystère. p.100 Ναι, αυτό το βιβλιοπωλείο δεν ήταν μόνο ένα καταφύγιο αλλά και ένα στάδιο στη ζωή μου. Συχνά, έμενα εκεί μέχρι το κλείσιμο. Μια καρέκλα, ή μάλλον ένα μεγάλο σκαμπό ήταν τοποθετημένο κοντά στα ράφια. Καθόμουν εκεί για να ξεφυλλίσω τα βιβλία και τα κόμικς. p.101 Αναρωτιόμουν αν λάμβανε υπόψιν του την παρουσία μου. Μετά από μερικές μέρες, χωρίς να διακόπτει το διάβασμα του, μου έλεγε μια φράση, πάντα την ίδια: «Λοιπόν, βρήκατε αυτό που ψάχνατε;» Αργότερα κάποιος μου είπε ότι το μόνο πράγμα που δεν μπορούμε να θυμηθούμε είναι το ηχόχρωμα της φωνής. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, τις νύχτες που δεν μπορώ να κοιμηθώ, ακούω συχνά αυτή τη φωνή με την παριζιάνικη προφορά – αυτή των ανηφορικών δρόμων- να μου λέει: «Λοιπόν, βρήκατε αυτό που ψάχνατε;». Και αυτή η φράση δεν έχει χάσει ούτε λίγη από τη καλοσύνη και το μυστήριο της.

p.101 Le soir, à la sortie de la librairie, j’étais éton­née de me retrouver sur le boulevard de Clichy. Je n’avais pas très envie de descendre jusqu’au Canter. Mes pas m’entraînaient vers le haut. J’éprouvais maintenant du plaisir à monter les pentes ou les escaliers. Je comptais chaque marche. Au chiffre 30, je savais que j’étais sauvée. Beaucoup plus tard, Guy de Vere m’a fait lire Horizons perdus, l’histoire de gens qui gravissent les montagnes du Tibet vers le monastère de Shangri-La pour apprendre les secrets de la vie et de la sagesse. Mais ce n’est pas la peine d’aller si loin. Je me rappelais mes promenades de la nuit. Pour moi, Mont­martre, c’était le Tibet. Il me suffisait de la pente de la rue Caulaincourt. Là-haut, devant p.101 Το βράδυ βγαίνοντας από το βιβλιοπωλείο, μου προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι βρισκόμουν στη λεωφόρο Κλισί. Δεν είχα πολύ όρεξη να κατέβω μέχρι το καφέ Καντέρ. Τα βήματα μου με οδηγούσαν προς τα πάνω. Ήταν απόλαυση για μένα τώρα να ανεβαίνω την ανηφόρα ή τα σκαλοπάτια. Μετρούσα κάθε βήμα. Στο νούμερο 30, ήξερα ότι σώθηκα. Πολύ αργότερα, ο Γκι ντε Βερ μου έδωσε να διαβάσω τον Χαμένο Ορίζοντα*, την ιστορία των ανθρώπων που σκαρφάλωσαν στα βουνά του Θιβέτ μέχρι το μοναστήρι της Σάνγκρι- Λα για να μάθουν τα μυστικά της ζωής και της σοφίας. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να πας τόσο μακριά. Θυμόμουν τις βόλτες μου τη νύχτα. Για μένα η Μονμάρτη είναι το Θιβέτ. Μου αρκούσε η ανηφόρα της οδού Κολενκούρ. Εκεί πάνω μπροστά *Χαμένος Ορίζοντας, James Hilton(1933)

p.102 le château des Brouillards, je respirais pour la première fois de ma vie. Un jour, à l’aube, je me suis échappée du Canter où j’étais avec Jeannette. Nous attendions Accad et Mario Bay qui voulaient nous emmener à Cabassud en compagnie de Godinger et d’une autre fille. J’étouffais. J’ai inventé une excuse pour aller prendre l’air. Je me suis mise à courir. Sur la place, toutes les enseignes lumineuses étaient éteintes, même celle du Moulin- Rouge. Je me laissais envahir par une ivresse que l’alcool ou la neige ne m’aurait jamais procurée. J’ai monté la pente jusqu’au château des Brouillards. J’étais bien décidée à ne plus jamais revoir la bande du Canter. p.102 από το Σατό ντε Μπρουγιάρντ, ανέπνεα για πρώτη φορά στη ζωή μου. Μια μέρα, έφυγα τα ξημερώματα από το Καντέρ, όπου ήμουν με τη Ζανέτ. Περιμέναμε τον Ακάντ και τον Μάριο Μπέι που ήθελαν να μας πάνε στο μπαρ Καμπασούντ παρέα με τον Γκόντινγκερ και μία άλλη κοπέλα. Πνιγόμουν. Βρήκα μια δικαιολογία για να πάω να πάρω λίγο αέρα. Ξεκίνησα να τρέχω. Στη πλατεία όλες οι φωτεινές επιγραφές ήταν σβηστές, ακόμη και αυτή του Μουλέν Ρουζ. Με είχε καταλάβει μια μέθη που ούτε το αλκοόλ ούτε το χιόνι μου προκάλεσαν ποτέ. Ανέβηκα την ανηφόρα μέχρι το Σατό ντε Μπρουγιάρντ. Ήμουν αποφασισμένη να μην ξαναδώ την παρέα του Καντέρ

p.102 Plus tard, j’ai ressenti la même ivresse chaque fois que je coupais les ponts avec quelqu’un. Je n’étais vraiment moi- même qu’à l’instant où je m’enfuyais. Mes seuls bons souvenirs sont des souvenirs de fuite ou de fugue. Mais la vie reprenait toujours le dessus. Quand j’ai atteint l’allée des Brouillards, j’étais sûre que quelqu’un m’avait donné ren­dez-vous par ici et que ce serait pour moi un nouveau départ. Il y a une rue, un peu plus haut, où j’aimerais bien revenir un jour ou l’autre. Je la suivais ce matin-là. C’était là que devait avoir lieu le rendez-vous. Mais je ne connaissais pas le numéro de l’immeuble. Aucune importance. J’attendais un signe qui p.102 Μετά από αυτό, ένιωθα την ίδια μέθη κάθε φορά που έκοβα επαφή με κάποιον. Ήμουν πραγματικά ο εαυτός μου μόνο τη στιγμή που ξέφευγα. Οι μόνες μου καλές αναμνήσεις, είναι αναμνήσεις φυγής ή απόδρασης. Αλλά η ζωή έπαιρνε πάντα τη ρεβάνς. Όταν έφτασα στην αλέα ντε Μπρουγιάρντ, ήμουν σίγουρη ότι κάποιος μου είχε δώσει ένα ραντεβού εδώ που θα ήταν μια νέα αρχή για μένα. Υπάρχει ένας δρόμος λίγο πιο πάνω που θα ήθελα πολύ να ξαναπάω κάποια μέρα. Πήγα εκείνο το πρωί. Εκεί πρέπει να ήταν το ραντεβού. Δεν ήξερα όμως τον αριθμό του κτηρίου. Δεν είχε σημασία. Περίμενα ένα σημάδι που

p.103 me l’indiquerait. Là-bas, la rue débouchait en plein ciel, comme si elle menait au bord d’une falaise. J’avançais avec ce sentiment de légè­reté qui vous prend quelquefois dans les rêves. Vous ne craignez plus rien, tous les dangers sont dérisoires. Si cela tourne vraiment mal, il suffit de vous réveiller. Vous êtes invincible. Je marchais, impatiente d’arriver au bout, là où il n’y avait plus que le bleu du ciel et le vide. Quel mot traduirait mon état d’esprit? Je ne dispose que d’un très pauvre vocabu­laire. Ivresse? Extase? Ravissement? En tout cas, cette rue m’était familière. Il me semblait l’avoir suivie auparavant. J’atteindrais bientôt le bord de la falaise et je me jetterais dans le vide. Quel bonheur de flotter dans l’air et de connaître enfin cette sensation d’apesanteur que je recherchais depuis toujours. Je me sou­viens avec une si grande netteté de ce matin-là, de cette rue et du ciel tout au bout... p.103 θα μου το έδειχνε. Εκεί, ο δρόμος απλωνόταν στον ουρανό, σαν να οδηγούσε στο χείλος ενός γκρεμού. Προχωρούσα με αυτό το αίσθημα της ελαφρότητας που νιώθεις καμιά φορά στα όνειρα. Δεν φοβάσαι τίποτα, όλοι οι κίνδυνοι είναι ασήμαντοι. Αν κάτι πάει στραβά, αρκεί να ξυπνήσεις. Είσαι ανίκητος. Περπατούσα, ανυπόμονη να φτάσω στην άκρη, εκεί που υπήρχε μόνο το μπλε του ουρανού και το κενό. Ποια λέξη θα περιέγραφε την πνευματική μου κατάσταση; Διαθέτω πολύ φτωχό λεξιλόγιο. Μέθη; Έξταση; Χαρά; Όπως και να έχει αυτός ο δρόμος μου ήταν οικείος. Μου φαινόταν σαν να έχω ξαναπεράσει στο παρελθόν. Θα έφτανα σύντομα στο χείλος του γκρεμού και θα πηδούσα στο κενό. Τι ευτυχία να αιωρούμαι στον αέρα και να νιώθω επιτέλους την έλλειψη βαρύτητας που έψαχνα από πάντα. Θυμάμαι τόσο καθαρά εκείνο το πρωινό, αυτό το δρόμο και τον ουρανό στο τέλος του…

p. 103 Et puis la vie a continué, avec des hauts et des bas p.103 Et puis la vie a continué, avec des hauts et des bas. Un jour de cafard, sur la couverture du livre que Guy de Vere m’avait prêté : Louise du Néant, j'ai remplacé au stylo bille le prénom par le mien. Jacqueline du Néant. p.103 Και μετά η ζωή συνεχίστηκε με τα πάνω και τα κάτω της. Μια μελαγχολική μέρα, στο εξώφυλλο του βιβλίου που μου είχε δανείσει ο Γκι ντε Βερ, η Λουίζ στο Κενό*, άλλαξα με στυλό το όνομα και έβαλα το δικό μου. Η Ζακλίν στο Κενό. *Louise du Néant, Jean Maillard (1732)

p. 157 C’est arrivé en novembre. Un samedi p.157 C’est arrivé en novembre. Un samedi. Le matin et l’après-midi, j’étais resté rue d’Argentine à travailler sur les zones neutres. Je voulais étoffer les quatre pages, en écrire au moins trente. Cela ferait boule de neige et je pourrais atteindre les cent pages. J’avais rendez-vous avec Louki au Condé à cinq heures. J’avais décidé de quitter dans les prochains jours la rue d’Argentine. Il me semblait que j’étais guéri définitivement des plaies de mon enfance et de mon adolescence et que, désormais, je n’avais plus aucune raison de rester caché dans une zone neutre. p.157 Ήταν Νοέμβρης. Σάββατο. Το πρωί και το απόγευμα έμεινα στη οδό Αρζεντίν δουλεύοντας στις ουδέτερες ζώνες. Ήθελα να απλώσω τις τέσσερις σελίδες, να φτάσουν τουλάχιστον τις τριάντα. Πήγε πολύ καλύτερα και κατάφερα να φτάσω τις εκατό σελίδες. Είχα ραντεβού με τη Λουκί στις πέντε στο Κοντέ. Είχα αποφασίσει να εγκαταλείψω την οδό Αρζεντίν μέσα στις επόμενες μέρες. Φαινόταν ότι είχα γιατρευτεί απόλυτα από τις πληγές της παιδικής και της εφηβικής μου ηλικίας και ότι δεν είχα κανένα λόγο πια να μένω κρυμμένος σε μια ουδέτερη ζώνη.

p. 158 Περπάτησα μέχρι τη στάση Ετουάλ του μετρό p.158 J’ai marché jusqu’à la station de métro Etoile. C’était la ligne que nous avions prise souvent, Louki et moi, pour aller aux réunions de Guy de Vere, la ligne que nous avions suivie à pied la première fois. Pendant la traversée de la Seine, j’ai remarqué qu’il y avait beau­coup de promeneurs sur l’allée des Cygnes. Changement à La Motte- Picquet- Grenelle. Je suis descendu à Mabillon, et j’ai jeté un regard en direction de La Pergola, comme nous le faisions toujours. Mocellini n’était pas assis derrière la vitre. Quand je suis entré au Condé, les aiguilles de l’horloge ronde sur le mur du fond mar­quaient exactement cinq heures. En général, ici, c’était l’heure creuse. Les tables étaient vides, sauf celle à côté de la porte où se tenaient Zacharias, Annet et Jean-Michel. Ils me lan­çaient tous les trois de drôles de regards. Ils ne disaient rien. Les visages de Zacharias et d’ Annet étaient livides, sans doute à cause de la lumière qui tombait de la vitre. Ils ne m’ont pas répondu quand je leur ai dit bonjour. Ils me fixaient de leurs regards étranges, comme si j’avais fait quelque chose de mal. Les lèvres de Jean- Michel se sont contractées, et j’ai senti qu’il voulait me parler. Une mouche s’est posée sur le dos de la main de Zacharias et il l’a chas­sée d’un geste nerveux. Puis il a pris son verre

p. 159 et il l’a bu, cul sec. Il s’est levé et il a marché vers moi p.159 et il l’a bu, cul sec. Il s’est levé et il a marché vers moi. Il m’a dit d’une voix blanche : « Louki. Elle s’est jetée par la fenêtre. » J’avais peur de me tromper de chemin. Je suis passé par Raspail et la rue qui coupe le cimetière. Arrivé au bout, je ne savais plus si je devais continuer à marcher tout droit ou suivre la rue Froidevaux. J’ai suivi la rue Froidevaux. A partir de cet instant-là, il y a eu une absence dans ma vie, un blanc, qui ne me cau­sait pas simplement une sensation de vide, mais que je ne pouvais pas soutenir du regard. Tout ce blanc m’éblouissait d’une lumière vive, irradiante. Et cela sera comme ça, jusqu’à la fin. p.159 και ήπιε, άσπρο πάτο. Σηκώθηκε και προχώρησε προς το μέρος μου. Μου είπε με ξέπνοη φωνή: «Η Λουκί. Έπεσε από το παράθυρο.» Φοβούμουν ότι θα μπερδέψω το δρόμο. Πέρασα από το σταθμό Ρασπάλ και το δρόμο που χωρίζει το νεκροταφείο. Όταν έφτασα στην άκρη του δρόμου, δεν ήξερα πια αν έπρεπε να συνεχίσω ευθεία ή να πάρω την οδό Φρουαντεβό. Από εκείνη τη στιγμή, κάτι έλειπε από τη ζωή μου, υπήρχε ένα κενό που με έκανε να νιώθω άδειος και να μην μπορώ να κρατήσω το βλέμμα μου σταθερό. Αυτό το κενό με τύφλωνε με ένα έντονο, εκτυφλωτικό φως. Και έτσι θα ήταν μέχρι το τέλος.

p.159 Beaucoup plus tard, à Broussais, j’étais dans une salle d’attente. Un homme d’une cin­quantaine d’années, les cheveux gris en brosse et qui portait un manteau à chevrons, atten­dait lui aussi sur la banquette, de l’autre côté de la salle. A part lui et moi, il n’y avait per­sonne. L’infirmière est venue me dire qu’elle était morte. Il s’est rapproché de nous comme s’il était concerné. J’ai pensé que c’était Guy Lavigne, l’ami de sa mère qu’elle allait voir à Auteuil dans son garage. Je lui ai demandé :« Vous êtes Guy Lavigne ? »Il a hoché la tête. « Non. Je m’appelle Pierre Caisley. » p.159 Πολύ αργότερα, βρισκόμουν σε μια αίθουσα αναμονής στο νοσοκομείο Μπρουσέ. Στον καναπέ στην άλλη άκρη της αίθουσας περίμενε επίσης ένας άντρας γύρω στα πενήντα με γκρίζα χτενισμένα μαλλιά που φορούσε ένα παλτό ψαροκόκαλο. Εκτός από εκείνον και μένα δεν υπήρχε κανείς. Η νοσοκόμα ήρθε να μου πει πως ήταν νεκρή. Μας πλησίασε σαν να νοιαζόταν. Νόμιζα πως ήταν ο Γκι Λαβίν, ο φίλος της μητέρας της που επισκεπτόταν στο γκαράζ του. Τον ρώτησα: «Είστε ο Γκι Λαβίν;» Σήκωσε το κεφάλι. «Όχι, με λένε Πιερ Κέσλεϊ.»

p. 160 Nous sommes sortis ensemble de Broussais. Il faisait nuit p.160 Nous sommes sortis ensemble de Broussais. Il faisait nuit. Nous marchions côte à côte le long de la rue Didot. « Et vous, vous êtes Roland, je suppose? » Comment pouvait-il savoir mon nom ? J’avais de la peine à marcher. Ce blanc, cette lumière irradiante devant moi... «Elle n’a pas laissé de lettre? lui ai-je demandé. — Non. Rien.» C’est lui qui m’a tout dit. Elle se trouvait dans la chambre avec une certaine Jeannette Gaul que l’on appelait Tête de mort. Mais comment connaissait-il le surnom de Jean­nette? Elle était sortie sur le balcon. Elle avait passé une jambe par-dessus la balustrade. L’autre avait essayé de la retenir par le pan de sa robe de chambre. Mais c’était trop tard. Elle avait eu le temps de prononcer quelques mots, comme si elle se parlait à elle-même pour se donner du courage: « Ça y est. Laisse-toi aller. » p. 160 Βγήκαμε μαζί από το Μπροσέ. Είχε νυχτώσει. Περπατούσαμε δίπλα δίπλα κατά μήκος του δρόμου Ντιντό. «Και εσείς είστε ο Ρολάντ, να υποθέσω;» Πως μπορούσε να ξέρει το όνομα μου; Δυσκολευόμουν να περπατήσω. Αυτό το κενό, αυτό το εκτυφλωτικό φως μπροστά μου… «Δεν άφησε γράμμα;» τον ρώτησα. -«Όχι. Τίποτα.» Εκείνος μου τα είπε όλα. Βρισκόταν στο δωμάτιο με κάποια Ζανέτ Γκολ που την φωνάζουν Νεκροκεφαλή. Αλλά πώς ήξερε το παρατσούκλι της Ζανέτ; Βγήκε στο μπαλκόνι. Πέρασε το ένα πόδι της πάνω από το κάγκελο. Η άλλη προσπάθησε να την κρατήσει από την άκρη της ρόμπας της. Αλλά ήταν πολύ αργά. Πρόλαβε να ψελλίσει δυο λέξεις σαν να μιλάει στον εαυτό της για να πάρει κουράγιο: «Αυτό ήταν. Αφέσου.»