Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

28. «Περίλυπος εστίν η ψυχή μου έως θανάτου»
Μάθημα 2ο 20/10/2012.
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
ΞΕΝΟΦΩΝ ΓΡΥΛΛΟΥ ΕΡΧΙΕΥΣ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Μάθημα 3ο 27/10/2012.
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Φιλοσοφικές Σχολές της σκέψης
Μαριάμ Μακάρ Ορέστης Μπίτρο
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Μαρίνα Βλαχογιάννη Ξένια Ζήση Μάρθα Γεωργίου
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
Εξάντας Ελλήνων Δικαιοσύνη Επιβράβευση του Καλού Πολίτη η Δικαιοσύνη. Επιβράβευση του Καλού Πολίτη η Δικαιοσύνη. Αντώνιος Περιπατητής.
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Από την Ιστορία στη Φιλοσοφία Ηθική και Πολιτική
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Φρίντριχ Χέγκελ (Georg Wilhelm Friedrich Hegel)
ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΥΤΟΘΥΣΙΑΣ. Ο Ιησούς Χριστός μας απάλλαξε από την αμαρτία παίρνοντας τις αμαρτίες μας επάνω του. Σταυρώθηκε και έσωσε τον κόσμο από την αμαρτία.
Κωνσταντινίδης Ίβο Μπαλάφα Δήμητρα - Δηώ
Ολίβια Σοβίνσκα Μαριλένα Χωριανοπούλου Οδυσσέας Ψαρράς
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Οι Αθηναίοι πολίτες.
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
Κουλέτου Ελεάννα Μαργέτη Ευαγγελία Μυζήθρα Γεωργία Πιτσογιάννη Χριστίνα.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Ιστορία της φιλοσοφίας: Σωκράτης, Πλάτων, Αριστοτέλης Σ. Σταυριανέας Τμήμα Φιλοσοφίας Παν/μίου Πατρών 14/10/2015.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Θαλής ο Μιλήσιος Ο Θαλής γεννήθηκε στη Μίλητο το 640 ή 624 π.Χ. (οι ακριβείς ημερομηνίες της γέννησης και του θανάτου του Θαλή δεν είναι γνωστές, αλλά.
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ - ΔΥΣΗ. Περίοδοι της Δυτικής Φιλοσοφίας Πέντε μεγάλες ενότητες Από τον 1ο ως τον 5ο αιώνα, όπου ορίζονται η χριστιανική πίστη και.
Ο Λόγος του Αποστόλου Παύλου στον Άρειο Πάγο Ισαβέλλα Παπαδοπούλου ΄Γ 3.
John Dewey
Εργασία στο μάθημα της Φιλοσοφίας
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διαφωτισμος-Μοντεσκιε
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Αλέξανδρος Φίκας Βαγγέλης Φούντας
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Μέθοδοι και εργαλεία της Διδασκαλίας
Πορεία Διδασκαλίας-Στάδια Διδασκαλίας
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
Ημερομηνία: 21/11/2013 Τάξη: Γ΄3
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ: Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
16 & 17 Φεβρουαρίου 2015 Ιωάννα Ντίνου Υπεύθυνη Π.Ε. Γ’ΔΔΕ Αθήνας
Η εξέλιξη των θεωριών του Jim Cummins (α’)
ΓΕΩΚΕΝΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΗΛΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ
Τσιάμαλος Ηρακλής, Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Καρδίτσας - Μαγνησίας
ΗΘΙΚοσ προβληματισμοΣ & ηθικη επιστημη
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σωκρατησ: βιοσ και η Διδασκαλια Ενοσ Μεγαλου Φιλοσοφου Ματίνα Παπασαράντη Μαρλένα Ολχάβα

Σωκράτης Η ζωή του Ο θάνατος του Σωκρατική (μαιευτική) μέθοδο Ο Σωκράτης και ο φιλοσοφικός στοχασμός Διαλεκτική

Η ζωή του : Ο Σωκράτης έζησε στην Αθήνα (470π.X- 399 π.Χ) ήταν Έλληνας Αθηναίος φιλόσοφος και μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του ελληνικού και παγκόσμιου πνεύματος και πολιτισμού και ένας από τους ιδρυτές της Δυτικής φιλοσοφίας.

Ο θάνατός του: Το 399 π.Χ. ο φιλόσοφος βρέθηκε αντιμέτωπος με το Δικαστήριο της Ηλιαίας. Εκεί, διατυπώθηκαν εναντίον του κατηγορίες για ασέβεια προς τους θεούς και για διαφθορά των νέων. Έτσι καταδικάστηκε, με βάση την κατηγορία, σε θάνατο.

Ο σκοπός της κατηγορίας ήταν η διδασκαλία του, η οποία επιδρούσε στους νέους, και με τον φιλελευθερισμό που τον διέκρινε. Και ένα άλλο κίνητρο υπήρξε η αντιζηλία του με σημαντικούς άνδρες της εποχής.

Σωκρατική (μαιευτική) μέθοδο Η μαιευτική ήταν η μέθοδος, η οποία, σε συνδυασμό με τη χρήση της ειρωνείας, αποτελούσε χαρακτηριστικό της σωκρατικής διδασκαλίας.

Με τη μέθοδο αυτή, ο Σωκράτης κατά τις συζητήσεις του, προσποιούμενος την πλήρη άγνοια για το θέμα που συζητούσε κάθε φορά, προσπαθούσε μέσα από ερωτήσεις να εκμαιεύσει την αλήθεια από τον συνομιλητή του.

Ο Σωκράτης και ο φιλοσοφικός στοχασμός: Έχει ειπωθεί για τον Σωκράτη πως «κατέβασε τη φιλοσοφία από τα άστρα στη γη», διότι χάρη στη δική του προσωπικότητα οι φιλόσοφοι έπαψαν να ασχολούνται με τα φυσικά φαινόμενα και άρχισαν να ασχολούνται με τον ίδιο τον άνθρωπο και την κοινωνία του.

Στην πραγματικότητα, πολλοί φιλόσοφοι πριν το Σωκράτη ασχολήθηκαν με τα πολιτικά προβλήματα, ενώ ο Δημόκριτος ασχολήθηκε και με ζητήματα ηθικής

Aντίθετα από τους σοφιστές δεν ενδιαφέρθηκε γι αυτά για χρησιμοθηρικούς σκοπούς. Θέλησε να δημιουργήσει ένα στέρεο έδαφος πάνω στο οποίο θα μπορούσαν ύστερα να θεμελιωθούν οριστικά και αμετάκλητα οι έννοιες του καλού, της αρετής και της σοφίας.

Διαλεκτική: Πρόκειται, λοιπόν, για μία μορφή διαλόγου η οποία χρησιμοποιήθηκε από τον Σωκράτη και κατά την οποία, ο φιλόσοφος προσπαθούσε να οδηγήσει τον συνομιλητή του στην ανακάλυψη της βαθύτερης αλήθειας των πραγμάτων, αυτής που μένει ανεξάρτητη από περιστάσεις και συνθήκες.

Στη συγκεκριμένη μέθοδο, ο Σωκράτης άφηνε τον συνομιλητή του να εκφράσει ελεύθερα την άποψή του σχετικά με το θέμα που συζητούσαν, θεωρώντας αρχικά, αυτή την άποψη ως ολοκληρωμένη και θεμελιωμένη.

Πηγές http://www.metafysiko.gr/?p=933 http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%8 9%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE% B7%CF%82